Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

avn21w.jpg

Manchester United heeft sinds vandaag een nieuwe manager, waarom zou je zeggen, Sir Alex Ferguson zou er volgend toch pas mee stoppen. Nee, hij heeft besloten vandaag terug te treden als manager van "The Red Devils", omdat zijn ideale opvolger zich nu aanbood. De naam van de nieuwe manager wordt nog niet prijsgegeven, al zou hij wel al een eerder verleden bij de club hebben gehad. In de media worden namen als Roy Keane en Jaap Stam genoemd, maar dat lijkt niet logisch, want zij zijn met een ruzie met Sir Alex Ferguson bij de club wegegaan. Zelf ontkennen zei het ook, maar wie zou het dan moeten worden? In het publiek is het ondertussen raden geblazen, zelf namen als George Best worden genoemd, maar dat is natuurlijk onmogelijk.

Als iemand een lay-out voor mij wil maken, heel erg bedankt, een stuur me maar een pm.

Punten van kritiek zijn welkom aangezien dit mijn tweede novelle is, en de vorige game niet erg lang doorging.

Geplaatst
  • Auteur

avn21w.jpg

Manchester United heeft sinds vandaag een nieuwe manager, waarom zou je zeggen, Sir Alex Ferguson zou er volgend toch pas mee stoppen. Nee, hij heeft besloten vandaag terug te treden als manager van "The Red Devils", omdat zijn ideale opvolger zich nu aanbood. De naam van de nieuwe manager wordt nog niet prijsgegeven, al zou hij wel al een eerder verleden bij de club hebben gehad. In de media worden namen als Roy Keane en Jaap Stam genoemd, maar dat lijkt niet logisch, want zij zijn met een ruzie met Sir Alex Ferguson bij de club wegegaan. Zelf ontkennen zei het ook, maar wie zou het dan moeten worden? In het publiek is het ondertussen raden geblazen, zelf namen als George Best worden genoemd, maar dat is natuurlijk onmogelijk.

Als iemand een lay-out voor mij wil maken, heel erg bedankt, een stuur me maar een pm.

Punten van kritiek zijn welkom aangezien dit mijn tweede novelle is, en de vorige game niet erg lang doorging.

Geplaatst

Beetje kort begin, hoop dat je volgende stukken wat langer zijn. Maar in ieder geval succes :)

Geplaatst
  • Auteur

avn21w.jpg

Zo, daar sta ik dan, ongeveer een maand na mijn aanstelling, aan de vooravond van misschien wel mijn eerste prijs.

Mijn naam is Eric Cantona, alias "The King of Old Trafford". Ik had eerlijk gezegd gehoopt om na het voetballen acteerwerk te gaan doen, maar ik bleek er toch niet zo goed in te zijn als ik dacht... Toen dat besef er was, ben ik eerst een hele poos niks gaan doen, maar dat kan natuurlijk ook niet. "Misschien kan ik iets voor Manchester United gaan doen, jeugdploegen trainen ofzo." dacht ik. Een week later meldde ik me bij de club. Ze zouden er over nadenken, zeiden ze. Toen kwamen ze met het voorstel om mij tot manager te benoemen, Sir Alex zou zijn ontslag al hebben ingediend. Eerst dacht ik; "Nee, is niks voor mij, manager worden." maar na een tijdje sloeg die gedachte om; "Zo'n kans krijg ik de rest van mijn leven niet meer aangeboden, manager worden, en al helemaal niet van mijn favoriete club. Tenslotte heb ik nog steeds goed contact daar met de jongens, en heb ik echt een fantastische band met de supporters, ik ben zelfs daar tot speler van de eeuw benoemd!" Dus toen deed ik het maar.

Ik werd er werkelijk als een held ontvangen en overal waar ik kwam werd ik toegezongen, alleen waren er wat negatieve klanken vanuit de pers; is hij wel geschikt voor het vak, heeft hij wel genoeg ervaring? Maar het maakte niet uit, de spelersgroep vond het geweldig toen ze mij in trainerspak zagen, vooral de oudere jongens. "Dat kan toch niet, Eric die manager wordt, en nog vooral van ons!"

Ik het begin had ik er nog wel moeite mee, langs het veld staan in plaats van erop te staan. Maar ik moest me wel snel aanpassen, want een dag later speelde we een oefenwedstrijd tegen het tweede team. Die wonnen we makkelijk met 3-0, alleen vond ik onze verdediging niet goed genoeg, we kregen veel kansen, maar gaven er teveel weg. Op basis van de gecreede kansen, hield ik de taktiek. Maar een paar dagen later, speelde we 4-3 (p.s. 2 doelpunten van hun kwamen uit corners) tegen QPR, na met 2-3 achter te hebben gestaan. Tijdens de wedstrijd heb ik de taktiek iets veranderd, en dat bleek een gouden greep. We hebben die taktiek een kwatier gebruikt, 2 keer gescoord, en geen kansen tegen gekregen (dat was vooral te danken aan het feit dat QPR zich ingroef). De 3 wedstrijden erna heb ik diezelfde taktiek gebruikt, en hebben we 14 keer gescoord en 1 doelpunt tegen gekregen. Maar ik moest er nog een taktiek bijhebben, want nog steeds gaven we te veel kansen weg voor ploegen als respectievelijk MVV en Den Bosch. Een taktiek voor grotere tegenstanders dus. Daar ben de 2 daaropvolgende wedstrijden aan gaan werken en ik denk dat die taktiek geslaagd is. We gaan daarbij uit een sterke verdediging en vertrouwen op het killersinsinct van een echte spits (Owen). 8 doelpunten voor en in 2 wedstrijden maar 1 echte kans tegen. De laatste wedstrijd tegen FC Antwerp heb ik ze allebei een helft gebruikt de eerste helft de goed georganiseerde verdeding, en toen stonden met 1-0 voor. In de tweede helft werden daar nog 2 doelpunten aantoegevoegd met het aanvallende spel.

2vtxpn7.jpg

Tergelijke tijd was er natuurlijk nog de transferperiode! Ze vroegen me eerst naar de doelstelling; meedoen om het kampioenschap of kampioen worden. "Kampioen worden natuurlijk!" Daarna kreeg ik mijn transferbudget te zien; ik kreeg een enorm transferbudget ter beschikking gesteld, dat kon worden opgeschroefd tot wel 110 miljoen! Ik heb dus flink ingekocht. Ten eerste raken beide centrale verdedigers (Vidic, Ferdinand) en hun vervanger (Brown) naar mijn mening op leeftijd, daar moest dus een extra topverdediger bij. We kwamen uit bij Chiellini. Enorm bedrag voor betaalt (29,5M), maar dan heb je ook een echte topverdediger, die misschien nog wel beter is als Vidic of Ferdinand De tweede aankoop moesten we een aanvallende middevelder van topniveau erbij hebben, aangezien we die niet hadden, Ik wilde geen 30 miljoen voor Cassano betalen, dus toen kwam ik uit bij Gourcuff. Hele goeie voetballer, en daarbij ook nog eens groot en sterk voor een aanvallende middevelder. 23 miljoen betaald, voor een kerel die bij de meeste clubs uit de Champions League de sterspeler zou zijn, niet veel toch? Daarnaast wou ik ook nog een goeie rechtback erbij, aangezien ik geen fan ben van O'Shea en ik Rafael nog niet goed genoeg acht om zijn mannetje te staan tegen bijvoorbeeld Florent Malouda of Joe Cole. Veel rechtbacks beken, sommige die nog slechter als Rafael waren, maar we kwamen uit bij Snra, een Kroaat die zich laat gelden binnen een ploeg, aanvallend iets toevoegd en verdedigend zijn mannetje staat. 22 miljoen voor betaalt in de wetenschap dat ik hem doorverkoop als ik Rafael wel goed genoeg acht. Verder weet ik nog niet helemaal zeker of O'Shea ga verkopen, bij tijde van hoog nood is het erg handig om hem erbij te hebben, maar hij staat ter gelijke tijd de ontwikkeling van Rafael in de weg (die wel zal gaan spelen tegen clubs als Blackburn). Verder verkocht ik Park, omdat hij niet in het systeem past. Wij willen buitenspelers die het moeten hebben van hun snelheid en flair, niet van hun werklust. Dus moest er nog een rechtervleugel speler bij. Ik dacht gelijk aan Alexis Sanchez, die ook nog een Man Utd-hart heeft. We hebben hem gekocht voor 21 miljoen + Magnus Eikrem, die toch geen toekomst bij de club had. Mooie deal voor een wereldtopper in spe. O, ik vergeet bijna te vertellen dat ik Gibson heb verkocht, die jongen kon het niveau totaal niet aan... Ik heb nog plannen om een extra spits te kopen, eentje die Rooney kan vervangen in de aanvallende taktiek, maar die staat ook de ontwikkeling van jonge spitsen in de weg, dat is dus een dillema.

15ckpvk.jpg

Morgen dus mijn eerste offiële wedstrijd, en hopelijk ook mijn eerste prijs...

Punten van kritiek zijn nog altijd welkom en bedankt voor alle mooie reakties!:checkit:

Geplaatst
We are stinking.

:LO:

Prachtig begin met m'n cluppie! Ook echt goede aankopen gedaan.

Geplaatst
  • Auteur

27xqwk7.jpg

2wg84ec.jpg

Zo per wedstrijd doen of per 5 wedstrijden?

Bedankt voor alle reacties!

Geplaatst

De Community Shield is binnen en ook ben je goed aan het seizoen begonnen ... De eerste wedstrijden goed doorkomen is altijd van groot belang. Je laatste post vind ik een beetje druk, je geeft veel informatie mee ( dat is zeer goed ) maar bij de topscoorders en assists spreek je ineens over de volledige Premier League terwijl je bij lappenmand slechts over Man Utd spreekt. Dat vind ik iets minder geslaagd, maar op sportief ga je heel goed

Geplaatst

Real Madrid en Fiorentina _O_

2 heerlijke ploegen om tegen te spelen, hopelijk haal je daartegen ook keurige resultaten!

Geplaatst

Lekkere groep zeg, op Sofia na. :m:

Geplaatst
  • Auteur

Sorry jongens, geen updates komende tijd, ben een beetje het plezier in het spel verloren, miss komt het later nog terug, miss ga ik dan door met deze novelle, miss start ik een nieuwe, we shall see... wel kan ik jullie alvast mededelen dat ik uit bij fiorentina met 0-3 heb gewonnen, dat was de laatste wedstrijd die ik speelde...

Geplaatst

Jammer dat je niet verder gaat, vond het er overzichtelijk en goed uitzien!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.