Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

succes

Geplaatst
  • Auteur

10e287r.png

Weer een seizoen voorbij. Een seizoen zonder al te veel glorie.

Tweede op één punt in de competitie. Tweede, het woord wat absoluut een nul waarde had in Amsterdam. Tweede was net niet. Tweede was, goed gedaan maar net niet goed genoeg. Tweede was leuk als dat het maximale in je mogelijkheden is. Dat is nu net het probleem. Tweede is niet het maximum, tweede is eerder een minimum. Maar het is al te lang geleden dat de titel in Amsterdam gevierd werd. Veel te lang geleden. Weer een seizoen voorbij.

De enige troost was nog het behalen van de KNVB Beker. Een troostprijs, eigenlijk geen échte prijs. Er was nationaal maar één echte prijs, en daar werd steeds naast gegrepen. Dit seizoen moet het anders, dit wordt ons seizoen. Het seizoen van Ajax. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!

105.jpg

Het was een chaotische periode, Martin Jol was na één seizoen al vertrokken. Weer geen vastigheid. Wat zouden de mensen wel niet moeten denken over mij. 'Daar is weer zo'n passant.' Dat zal hun gedachte wel zijn. Er werden ook al vraagtekens gezet bij mijn aanstelling. Nooit prof geweest, nooit op hoog niveau gevoetbald. Wel al mijn hele leven Ajacied. Dat was mijn link met Ajax. Ik had geen Ajax verleden, ik had geen verleden in het topvoetbal. Misschien is dat wat de club nodig heeft.

Ik probeerde de media aandacht en de vraagtekens van buitenstaanders langs me laten gaan, ten slotte had ik een taak te volbrengen. Ik kwam naar hier om Ajax weer naar prijzen te helpen. Ik moet Ajax kampioen maken. Ik als feestende Brabander was in de wereld van Amsterdamse bluf gekomen. Ik als Brabander kwam nu in de hoofdstad, daar waar voornamelijk lacherig werd gedaan over Brabanders. De voorbereiding was in volle gang. De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal kwam er aan, de ploeg trainde goed. Mounir el Hamdaoui was tot noch toe de enige aankoop. Een aankoop die al gedaan was voor mijn aanstelling. Ik hoop nog wat spelers te slijten bij andere clubs en nog een aankoop of twee te doen. Het seizoen kwam eraan. De pers was voornamelijk bezig met verhalen over mij te schrijven. Verhalen zonder enige vraag aan mij gesteld te hebben. Ik zag dagelijks de koppen van het sportkatern voorbij komen: 'Ajax stelt onervaren Bouterse aan.' 'Kan 30-jarige coach de druk aan.' 'Ajax wanhoop nabij met aanstellen nieuwe manager?'

Het was aan mij om de mensen te laten zien wat ik met deze ploeg kan bereiken. Ik moet het doen. Wij moeten kampioen worden.

Geplaatst

Mooie inleiding Tim en dit gaat veel goeds beloven voor het vervolg denk ik!

Geplaatst

heerlijk filmpje :love: ik zie nog eens vrienden/kennissen :o

dit voorspelt veel goeds :<

Geplaatst
  • Auteur

10e287r.png

2u9tls7.jpg

De voorbereiding zit er op. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de voorbereiding. Er werd bij vlagen goed gespeeld. De spelers raakten goed gewend aan het spelsysteem wat ik na streef. Het systeem staat, de spelers zijn er klaar voor. We kunnen er tegen aan. Onze eerste testcache wordt de Johan Cruijff Schaal tegen FC Twente. Twente het team dat kampioen werd op één punt, ten nadele van ons. Dit is onze kans om een psychologische dreun uit te delen aan de Twentenaren. Nou is het een prijs zonder echte meerwaarde, maar de wedstrijd op zich is een goede laatste test voor de derde voorronde van de Champions League die we daarna spelen.

Een seizoen heeft altijd doelstellingen. Ik wil met dit jonge team, een goede basis gaan leggen voor grote successen in de toekomst. Een suprematie in de Nederlandse competitie. Wij zijn de beste en de rijkste club van het land, we hebben de beste spelers. Een suprematie is haalbaar. Dat wil ik nastreven. We gaan dit jaar voor de dubbel, de beker en het kampioenschap. Europees gezien, wil ik de groepsfase van de Champions League bereiken en Europees overwinteren. Ik wil me ontdoen van onnodige spelers, talenten die het niet lijken te redden mogen ook uitzien naar een nieuwe club. Talenten met potentieel worden verhuurd, en worden geëvalueerd na het komende seizoen.

10s9f13.jpg

Deze spelers zijn (tijdelijk) vertrokken naar een andere club. Rodney Sneijder en Christian Eriksen zijn verhuurd aan mijn sattelietclubs. FC Den Bosch is een samenwerking mee gesloten en zij hebben daarvoor de diensten van Eriksen en Zeegelaar gekregen.

Sneijder en Eriksen zijn pareltjes uit de opleiding, zij gaan voor ervaring. Ik hoop dat zij zoveel mogelijk wedstrijdjes op niveau kunnen gaan spelen.

Marvin Zeegelaar strijd voor zijn laatste kans. Hij zal bij Den Bosch moeten gaan laten zien wat hij waard is, anders zal hij op de transferlijst geplaatst worden na dit seizoen. Huyn-Jun Suk, Darko Bodul, Daylon Claasen, Geoffrey Castillion en Marco Bizot gaan met hetzelfde doel naar een andere club. Zij zullen zich bij de verscheidene clubs moeten bewijzen. Zij moeten er alles aan doen om een langer verblijf bij Ajax te bewerkstelligen.

Mitchell Donald, Oleguer, Jeffrey Sarpong, Ismail Aissati en Rob Wielaert zijn verkocht aangezien hun als overbodig werden gezien. Door deze transfers kreeg ik meer geld ter beschikking om zelf aankopen te kunnen doen en wordt er flink bezuinigt op het salarishuis. Evander Sno is verhuurd, ook hij was overbodig. Maar er waren alleen clubs die hem met een huursom wilden huren. Lecce kan Sno ten aller tijden overkopen voor €2,500,000.

hwk310.jpg

Waar spelers gaan, worden spelers gehaald. Deze vier spelers worden gezien als versterkingen voor het Ajax van dit seizoen, en zijn allen hun plek in de selectie dik en breed waard. Andrej Kramaric was de eerste speler die naar ons is gekomen. Hij is een groot talent voor de toekomst. Hij is pas 18 jaar, en zal geregeld zijn kansen krijgen in de spits positie.

Bernardo is een 19-jarige aanvallende middenvelder, een groot talent en tevens al Braziliaans jeugdinternational. Er is een optie tot koop in het huurcontract opgenomen, bij goed presteren zal hij dus gehaald worden. Hij zal als basisspeler het seizoen beginnen.

Sergey Kislyak is een 21 jarige centrale middenvelder, hij is gehaald als stand in voor de middenlinie. Hij heeft hopelijk nog de potentie om stappen vooruit te maken waardoor hij misschien zelfs uit kan groeien tot basiskracht.

Steffen Iversen is de enige oudere speler die is aangetrokken, de 32-jarige Noor is gehaald als breekijzer. Hij heeft de kwaliteiten om iets te forceren en zal dat dus gaan doen in de wedstrijden waar nodig blijkt te zijn.

2wpjdq1.jpg

Dit zal de opstelling en de formatie zijn waar we het seizoen mee gaan beginnen. Dit zal natuurlijk niet het hele seizoen zo zijn. Er zullen spelers zichzelf in of uit het elftal spelen. Blessures en schorsingen, het zal vaker voor komen dat we in een andere samenstelling spelen. Maar dit is de opstelling waar we vanuit gaan. Deze spelers krijgen het vertrouwen om ons naar grootse glorie te brengen.

Het seizoen gaat beginnen!

Geplaatst

Mooi begin van het seizoen. El Ham een hattrick, erg netjes. Succes :)

Geplaatst

Prachtig filmpje, ÉCHT kippenvel.

Goede seizoensstart ook:D GZD:D

Geplaatst

2 mooie updates, de derde vindt ik echter iets minder; ik vind hem iets te rommelig ofzo. Naja in ieder geval niet mooi.

Verder is de winst op Twente natuurlijk prachtig met een heerlijk debuut voor El Hamdaoui! Mocht je deze lijn doortrekken dan word je 'gewoon' (voor zover het gewoon is) kampioen en weet je in de Champions League ver te komen!

Geplaatst

Heerlijke update's. Jammer van de club maar desondanks succes. Ziet er prima uit, KIU!

Geplaatst

Goed begin, ben alleen niet zo´n fan van Atouba..

Succes!

Geplaatst

el hamdaoui _O_

Geplaatst

Heerlijk begin!

Altijd fijn om van twente te winnen zeker als het met 4-1 is!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.