Spring naar bijdragen

Wat de toekomst brenge moge; Een reis door het onbekende

Aanbevolen reacties

Geplaatst

27ya520.png

Intro

Wat de toekomst brengen moge,

Mij geleidt des Heeren hand;

moedig sla ik dus de oogen

naar het onbekende land.

Leer mij volgen zonder vragen;

Vader, wat Gij doet is goed!

Leer mij slechts het heden dragen

met een rustig kalmen moed!

Heer, ik wil Uw liefde loven,

al begrijpt mijn ziel U niet.

Zalig hij, die durft gelooven,

ook wanneer het oog niet ziet.

Schijnen mij Uw wegen duister,

zie, ik vraag U niet: waarom?

Eenmaal zie ik al Uw luister,

als ik in Uw hemel kom!

Laat mij niet mijn lot beslissen:

zoo ik mocht, ik durfde niet.

Ach, hoe zou ik mij vergissen,

Als Gij mij de keuze liet!

Wil mij als een kind behand'len,

dat alleen den weg niet vindt:

neem mijn hand in Uwe handen

en geleid mij als een kind.

Waar de weg mij brengen moge,

aan des Vaders trouwe hand

loop ik met gesloten oogen

naar het onbekende land.

[spoiler=Uitleg]Door wat gekloot ben ik mijn vorige savedgames kwijtgeraakt en moest ik FM10 opnieuw installeren. Dat was net voordat ik op vakantie ging. Toen wilde ik niet meteen een nieuwe novelle starten, want die zou binnen een paar dagen toch een hele tijd stil komen te liggen.

Ondertussen ben ik dus al een paar dagen terug van vakantie en heb ik een leuk idee gevonden. Waar ik precies heen wil, laat ik nog even in het midden. Dit stukje heb ik vanwege het begin- en slotstuk gekozen. Het mag dan wel duidelijk zijn dat ik naar plekken ga waar de meeste nog nooit geweest zijn. Maar om welke plekken gaat het? Dat blijft nog even geheim voor jullie.

• Antwoorden 111
  • Weergaven 224
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

Intro

Wat de toekomst brengen moge,

Mij geleidt des Heeren hand;

moedig sla ik dus de oogen

naar het onbekende land.

Leer mij volgen zonder vragen;

Vader, wat Gij doet is goed!

Leer mij slechts het heden dragen

met een rustig kalmen moed!

Heer, ik wil Uw liefde loven,

al begrijpt mijn ziel U niet.

Zalig hij, die durft gelooven,

ook wanneer het oog niet ziet.

Schijnen mij Uw wegen duister,

zie, ik vraag U niet: waarom?

Eenmaal zie ik al Uw luister,

als ik in Uw hemel kom!

Laat mij niet mijn lot beslissen:

zoo ik mocht, ik durfde niet.

Ach, hoe zou ik mij vergissen,

Als Gij mij de keuze liet!

Wil mij als een kind behand'len,

dat alleen den weg niet vindt:

neem mijn hand in Uwe handen

en geleid mij als een kind.

Waar de weg mij brengen moge,

aan des Vaders trouwe hand

loop ik met gesloten oogen

naar het onbekende land.

[spoiler=Uitleg]Door wat gekloot ben ik mijn vorige savedgames kwijtgeraakt en moest ik FM10 opnieuw installeren. Dat was net voordat ik op vakantie ging. Toen wilde ik niet meteen een nieuwe novelle starten, want die zou binnen een paar dagen toch een hele tijd stil komen te liggen.

Ondertussen ben ik dus al een paar dagen terug van vakantie en heb ik een leuk idee gevonden. Waar ik precies heen wil, laat ik nog even in het midden. Dit stukje heb ik vanwege het begin- en slotstuk gekozen. Het mag dan wel duidelijk zijn dat ik naar plekken ga waar de meeste nog nooit geweest zijn. Maar om welke plekken gaat het? Dat blijft nog even geheim voor jullie.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties. Ik zou het leuk vinden als er al wat gespeculeerd wordt van waar ik heen wil :)

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

Je bent jong en je wilt wat

25 jaar, klaar met je studie geschiedenis en dan? Een dilemma waar iedereen wel eens voor komt te staan. Nog een studie, nee, dat valt over het algemeen bij iedereen af. Maar meteen aan het werk gaan in het vakgebied waarin je net succesvol een studie afgerond hebt dan maar? Ook dit is iets waar Benno Jansen geen zin in heeft en voor het geld hoeft hij het ook niet te doen. Op zijn 21e heeft hij namelijk al een jackpot van een loterij gewonnen. Werken om financieel rond te komen, is ook niet iets wat hij hoeft te doen. Als hij gaat werken, is het om een leuk tijdverdrijf te hebben.

Hij wil eigenlijk nog een keer een grote wereldreis maken. Een paar jaar er tussen uit. De wijde wereld in, zoals dat ook wel eens gezegd wordt. Naar landen zoals China, Bahrein, Israël, Brazilië, Canada, Zuid-Afrika, Egypte, Noorwegen, Peru, Australië en zo zijn er nog wel een heleboel die hij toch eigenlijk eerst eens wil gaan bezoeken, voordat hij eraan gaat denken om toch maar eens een baantje te zoeken. Hij heeft momenteel toch zeeën van tijd, geld is voor hem ook geen enkel probleem, dus dat kan hem ook niet tegen houden. Eigenlijk is er niets wat hem tegen kan houden en hij besluit een grote wereldreis te gaan maken.

[spoiler=Reacties]Ik zou bij onbekend niet meteen aan toch wel grote voetballanden denken, maar dat ben ik dan. Misschien heeft 1 van jullie toch wel gelijk.

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

En nu?

Het is 5 jaar later. Benno Jansen terug van zijn wereldreis die dus maar liefst 5 jaar geduurd heeft. In die tijd heeft hij veel dingen bezocht en veel van de wereld gezien: Het Tobameer op Sumatra, naar de Gobiwoestijn, Nationaal Park Hortobágy, Nationaal park Iguaçu, Aapravasi Ghat, Complex van Koguryo-graven, Chinese Muur, Nationaal park Virunga, Mayastad Copán, … Zo ongeveer de gehele werelderfgoedlijst is door hem bezocht.

Nu hij veel van de wereld gezien heeft, wordt het toch voor hem eens tijd om een baantje te zoeken welke hij plezierig vind. Een leuk baantje, daar gaat het hem vooral om. Iets in het voetballen zou hij wel leuk vinden. Voetbal is altijd wel iets wat hem geïnteresseerd heeft, maar hij was er nooit echt goed in. 'Misschien ben ik wel beter in coachen,' dacht hij. Zijn gedachten gingen verder: 'Wat als ik nu ga proberen om ergens manager te worden?'

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties. Helaas dit keer geen hint naar de plek waar ik heen ga. Het bruggetje naar het voetballen is nu iig al wel gemaakt. Wie weet staat er in de volgende update wel meer info :shhh:

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

Liefde op het eerste gezicht

De grote vraag is natuurlijk waar Benno aan de slag gaat als manager. Nederland heeft hij eigenlijk afgezworen. Dat land is zo plat als een pannenkoek, is niets te beleven en alles moet zo snel mogelijk. Afrika, daar wil hij heen. Afrika heeft zijn hart geraakt tijdens de rondreis. Wat een mooi continent is had toch.

Tijdens zijn rondreis had hij wat contacten opgebouwd, ook in Afrika. Deze komen dan nu mooi van pas. Via via kreeg hij te horen dat het Tanzaniaanse Manyema, het Somalische Dekedaha en het Zimbabwaanse Harare United een manager zochten en hij besloot te solliciteren. Hij ziet wel hoe het gaat lopen.

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties. En welke club gaat het denken jullie worden?

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

Op z'n Afrikaans

Benno komt er wel achter dat alles hier op z'n Afrikaans gaat, al mag dat niet echt verbazingwekkend zijn gezien het om Afrikaanse clubs zijn. Een maand later heeft hij nog steeds nada, noppes, niets gehoord van alle clubs. Hij begint er een hard hoofd in te krijgen, zeker gezien we nu al begin oktober zitten en de competities allang van start gegaan zijn.

Ondertussen heeft hij via via nog wat adresjes gehad van clubs zonder manager in Afrika, verspreid over alle landen: Mayotte, Eritrea, Somalië, Zimbabwe, Comoros, Kaapverdië, … Daarnaast is hem ook te horen gebracht dat een paar managers van clubs in landen als Nigeria en Zuid-Afrika op ontslaan staan. Bij die clubs heeft hij ook alvast zijn naam laten avllen in de hoop dat ze hem zullen benaderen, maar tot nu toe blijft het angstvallig stil.

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties. Helaas nog geen club dus, of misschien kom ik wel als bondscoach ergens terecht :o

Ik ben zelf ook benieuwd bij wat voor teams ik terecht ga komen.

Geplaatst

zimbabwe lijkt me wel grappig.

Geplaatst

Interessante novelle tot nu toe! Persoonlijk hoop ik dat je manager wordt van een Nigeriaanse club om dan later manager te worden van het nationale elftal.

Geplaatst
  • Auteur

27ya520.png

Eindelijk

Eindelijk is het zo ver. Benno wordt door een club benaderd. In zijn ogen lijkt het al wel bijna kerst, al is het nog maar 20 oktober. Het is de verliezend finalist van de Afrikaanse Champions League van '88, het team dat de afgelopen 2 jaar in eigen land tweede werd en dit seizoen daardoor ook weer in de Champions League actief was. Niet het minste team dat het aandurft om Benno aan te stellen als manager. Hij heeft het vast te danken aan de status van Nederlandse managers. Wereldwijd zijn er vele actief die goed presteren. Ze zullen vast gedacht hebben dat iedere Nederlander een topmanager is.

Heartland FC, zoals de club sinds een paar jaar heet, wil Benno een contract geven voor 2 jaar voor € 475,- per week. Aangezien Benno toch al financieel zijn schaapjes op het droge heeft, maakt hem het loon niet echt veel uit. Alleen heeft hij wat commentaar op de contractduur. Hij was namelijk van plan om te kijken of manager zijn ding is. En om dan meteen voor 2 jaar te tekenen, vind hij erg lang. Hij wil voor 1 jaar tekenen, eigenlijk is dat maar voor een maand of 8 á 9. De club maakt daar gelukkig geen probleem van en hij mag meteen aan de slag.

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat jullie de novelle leuk vinden. Vanaf nu weten jullie dus ook de club waar ik mee ga beginnen. Scoiattolo heeft geluk, het is een Nigeriaanse club geworden.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.