007mark Gepost March 10 Share Gepost March 10 34 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Die strijd begint bij mij al rond de 24/25 km Maand geleden wat klachten rond m’n knie opgelopen (m’n zwakke knie waar ik paar jaar terug m’n voorste kruisband van heb afgescheurd) en die begint nu wel te irriteren. Qua conditie zit ik wel goed, kan eigenlijk wel stabiel lopen als het lichaam mee werkt, vrijwel zelden buiten adem maar het lichaam stribbelt wat tegen. Gelukkig heb ik nog de extra motivatie dat ik voor het KWF ren, want elke extra stimulans ga ik nodig hebben Dat is wel herkenbaar ook. Bij mij begon op dat punt ook wel het besef dat ik iets moest vertragen. Ook al was het conditioneel prima, en was ik ook niet buiten adem. Maar als de verzuring eenmaal optreedt ga je dingen voelen die je nog nooit hebt gevoeld Kunnen we je ergens volgen? Via een app of tracker ofzo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 10 Share Gepost March 10 1 minuut geleden zei 007mark: Dat is wel herkenbaar ook. Bij mij begon op dat punt ook wel het besef dat ik iets moest vertragen. Ook al was het conditioneel prima, en was ik ook niet buiten adem. Maar als de verzuring eenmaal optreedt ga je dingen voelen die je nog nooit hebt gevoeld Kunnen we je ergens volgen? Via een app of tracker ofzo? Ik heb gisteren jouw verhaal nog teruggelezen en dat was ook voor mij wel het besef: beter gewoon echt wat langzamer starten, ook al voelt dat heel onnatuurlijk. Niet met de ambitie om een ziek negatieve split te lopen, maar wel met de ambitie om rond die snelheid te blijven en niet helemaal in te storten. Ga m dus in het begin echt even op 6:00 zetten, ook gewoon om de hele ambiance op me in te laten werken. Heb nu twee keer een wedstrijd gelopen, twee keer mezelf helemaal de pletter in gelopen door met 5:15 te starten, en dat trekt mijn lichaam echt niet. Ik zal mn startnummer delen als ik die heb, dan kan je me volgens mij gewoon tracken via een app! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keko Gepost March 10 Share Gepost March 10 De zware trainingsweken voor de marathon zijn echt begonnen (70-80km in de week ), gisteren een erg fijne 25km gelopen en de komende drie weken staan er drie 30'ers op het schema. Voorbereiding gaat goed, vertrouwen in dat ik 'm onder de 3:30:00 kan lopen. Idealiter mik ik op 3:25:00, maar daar is geen haas voor en 3:20:00 is me denk ik te snel. Nu van plan om te kijken wat ik in de laatste 10km nog in de tank heb zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 10 Share Gepost March 10 57 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Ik heb gisteren jouw verhaal nog teruggelezen en dat was ook voor mij wel het besef: beter gewoon echt wat langzamer starten, ook al voelt dat heel onnatuurlijk. Niet met de ambitie om een ziek negatieve split te lopen, maar wel met de ambitie om rond die snelheid te blijven en niet helemaal in te storten. Ga m dus in het begin echt even op 6:00 zetten, ook gewoon om de hele ambiance op me in te laten werken. Heb nu twee keer een wedstrijd gelopen, twee keer mezelf helemaal de pletter in gelopen door met 5:15 te starten, en dat trekt mijn lichaam echt niet. Ik zal mn startnummer delen als ik die heb, dan kan je me volgens mij gewoon tracken via een app! Let him cooooooooooooook! Zaterdag mijn PR aangescherpt op de halve. Helaas nog altijd niet in topvorm nadat ik gordelroos heb gehad maar we zijn op de goede weg. Ging lekker tot kilometer 17/18. Volle bak in het zonnetje en een smerig tegenwindje. Tijdens de halve marathon van Utrecht in mei gaan we voor onder de 1 uur 30. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 10 Share Gepost March 10 Let him cook zegtie om vervolgens zo'n zieke PR neer te zetten op de halve. Hoe is het verder @Thierryvane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost March 10 Share Gepost March 10 1 uur geleden zei Thierryvane: Let him cooooooooooooook! Zaterdag mijn PR aangescherpt op de halve. Helaas nog altijd niet in topvorm nadat ik gordelroos heb gehad maar we zijn op de goede weg. Ging lekker tot kilometer 17/18. Volle bak in het zonnetje en een smerig tegenwindje. Tijdens de halve marathon van Utrecht in mei gaan we voor onder de 1 uur 30. Nette tijd, zeker als het alleen gelopen is. In een groep doe je daar sowieso nog wat vanaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 10 Share Gepost March 10 2 uur geleden zei ReneLeBlanc: Let him cook zegtie om vervolgens zo'n zieke PR neer te zetten op de halve. Hoe is het verder @Thierryvane Ieder zijn eigen tempo maat. #TrustTheProcess 1 uur geleden zei FlyD: Nette tijd, zeker als het alleen gelopen is. In een groep doe je daar sowieso nog wat vanaf. Dat 100%. Wedstrijddagen ga je altijd een stukje sneller. Nu al hyped. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 10 Share Gepost March 10 Wel een beetje traag hoor @Thierryvane Kom je nog naar Rotterdam voor de 1/4e in april? Mooi dagje altijd met de marathon erachteraan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 10 Share Gepost March 10 21 minuten geleden zei Rogier.: Wel een beetje traag hoor @Thierryvane Kom je nog naar Rotterdam voor de 1/4e in april? Mooi dagje altijd met de marathon erachteraan. Poeh, eigenlijk nog niet echt naar andere wedstrijden gekeken. Halve marathon van Utrecht dan en in oktober pas mijn hele marathon in Zwitserland. Ga in de tussentijd gewoon mijn kilometers maken en veel afwisselen met de racefiets. Jij wel ingeschreven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 10 Share Gepost March 10 Zojuist zei Thierryvane: Poeh, eigenlijk nog niet echt naar andere wedstrijden gekeken. Halve marathon van Utrecht dan en in oktober pas mijn hele marathon in Zwitserland. Ga in de tussentijd gewoon mijn kilometers maken en veel afwisselen met de racefiets. Jij wel ingeschreven? Ah, zonde! Maar ook wel lekker, beetje genieten van het mooie weer in de zomer. Ik heb me voor die wel ingeschreven, maar heb verder ook nog weinig staan (wel dingen in mijn hoofd maar dat moet nog tot uiting komen) Moet in de middag wel afhaken bij de marathon voor een kroketmaakworkshop met de vriendin (tenminste, als we die op die dag laten staan), maargoed je kan niet alles hebben in het leven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 10 Share Gepost March 10 Kroketmaakworkshop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost March 25 Share Gepost March 25 Ik loop een kilometer of 7 met belachelijke trage snelheid. Wat nu, eerst snelheid verbeteren of eerst afstand verbeteren? Vind het lastig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 25 Share Gepost March 25 20 minuten geleden zei neva: Ik loop een kilometer of 7 met belachelijke trage snelheid. Wat nu, eerst snelheid verbeteren of eerst afstand verbeteren? Vind het lastig. Als je niet sneller loopt dan 6:00 per km, snelheid. En dan met name: techniek. Daar komt snelheid vanzelf mee. Maakt het vervolg om langer te lopen ook gemakkelijker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost March 26 Share Gepost March 26 Ik loop rond de 6 inderdaad. Meestal iets trager op zulke afstanden en ietsjes sneller op de eerste 5. Thanks voor de tip. Ga ik eens kijken hoe we technisch kunnen verbeteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timpy00 Gepost March 26 Share Gepost March 26 Hoe ik technisch beter kan lopen vind ik ook wel interessant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost March 27 Share Gepost March 27 Gisteren 12km gelopen, maar dat ging nog trager. Liep met een vriend en een vriendin. Hij loopt volgende maand de marathon en zij loopt 7 minuten per kilometer. Verschil moet er zijn. Ik zit daar mooi tussen. Uiteindelijk dus ook niet echt moe, maar wel weer een blaar aan de binnenkant van m'n grote teen. Verder een klein beetje zware benen, maar niets bijzonders. Alleen nu die blaar weer. En anders is het wel irritatie op m'n dijbenen. Op een of andere manier kan mijn huid het gewoon niet aan, dus ik kan nooit 2x snel achter elkaar gaan. Dat frustreert wel enorm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arezo Gepost March 27 Share Gepost March 27 1 uur geleden zei neva: Gisteren 12km gelopen, maar dat ging nog trager. Liep met een vriend en een vriendin. Hij loopt volgende maand de marathon en zij loopt 7 minuten per kilometer. Verschil moet er zijn. Ik zit daar mooi tussen. Uiteindelijk dus ook niet echt moe, maar wel weer een blaar aan de binnenkant van m'n grote teen. Verder een klein beetje zware benen, maar niets bijzonders. Alleen nu die blaar weer. En anders is het wel irritatie op m'n dijbenen. Op een of andere manier kan mijn huid het gewoon niet aan, dus ik kan nooit 2x snel achter elkaar gaan. Dat frustreert wel enorm. Die dijbenen komt omdat je zo'n ongelooflijk grote lul hebt (scheldt ff 1 waarschuwing kwijt maat, na dit) ik heb daar ook last van. Wat een gedoe joh. Haha nee ik loop ook hard. Doe schema van via politieconditie app en doe intervallen. Training van max halfuur omdat dit is wat ik nu nodig heb. Hardlopen vind ik voorderest echt zaaddodend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keko Gepost March 30 Share Gepost March 30 Net de laatste zware training van 31km achter de rug, inclusief 25km rond de 4:45. Ruim boven mijn marathontempo van 4:57, dus ik hoop dat er in de laatste 10km nog een versnelling in kan zitten. Nu twee weken beentjes omhoog en fit blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 30 Share Gepost March 30 24 minuten geleden zei Keko: Net de laatste zware training van 31km achter de rug, inclusief 25km rond de 4:45. Ruim boven mijn marathontempo van 4:57, dus ik hoop dat er in de laatste 10km nog een versnelling in kan zitten. Nu twee weken beentjes omhoog en fit blijven. Jij bent er een stuk beter aan toe dan ik hoor al. Succes alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DGremlin Gepost April 1 Share Gepost April 1 Afgelopen zondag mijn allereerste halve marathon afgewerkt. De eerste 4-5 km had ik een enorm kl*tegevoel, maar daarna gelukkig mijn ritme gevonden. Laatste 3km nog stevig afgezien, maar wel erg trots dat ik hem kunnen uitlopen heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost April 3 Share Gepost April 3 Ingeschreven voor de run op de A10, op 21 juni. Autovrije dag vanwege 750 jarig bestaan en dus een unieke run waar ik wel aan mee wil doen. 7,5 kilometer ook, dus goed te doen en hoef ik niet echt voor te trainen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasje92 Gepost April 3 Share Gepost April 3 Gister mijn eerste 10km gelopen, net onder het uur. Normaal nog nooit verder dan 5 gedaan, dus was met name benieuwd hoe dat ging. Nu een mooi doel om hem wat sneller te lopen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keko Gepost April 14 Share Gepost April 14 Nou, dat zit er weer op. PR met 5 minuten verbeterd, maar kan niet zeggen dat ik tevreden ben. Ging voor onder de 3:30:00 en had er vertrouwen in dat dat een veilig streven was en dat ik wellicht zelfs nog kon versnellen naar een 3:28 ofzo, maar het sloeg net als vorig jaar weer keihard in. Vanaf een kilometer of 28 al het besef dat ik het niet vol ging houden, vanaf 34 ongeveer echt helemaal leeg. Uiteindelijk op 3:44:16 gefinished, maar zou in theorie in staat moeten zijn om rond de 3:20:00 te lopen. Balen, had een goede voorbereiding achter de rug. Vermoed dat de spanning steeds te veel op m'n maag slaat waardoor ik niks meer binnen krijg en het lopen ook niet echt wordt bevorderd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost April 14 Share Gepost April 14 Alsnog een klasse tijd Keko! Mag je ook zeker trots op zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost April 14 Share Gepost April 14 4 uur geleden zei Keko: Nou, dat zit er weer op. PR met 5 minuten verbeterd, maar kan niet zeggen dat ik tevreden ben. Ging voor onder de 3:30:00 en had er vertrouwen in dat dat een veilig streven was en dat ik wellicht zelfs nog kon versnellen naar een 3:28 ofzo, maar het sloeg net als vorig jaar weer keihard in. Vanaf een kilometer of 28 al het besef dat ik het niet vol ging houden, vanaf 34 ongeveer echt helemaal leeg. Uiteindelijk op 3:44:16 gefinished, maar zou in theorie in staat moeten zijn om rond de 3:20:00 te lopen. Balen, had een goede voorbereiding achter de rug. Vermoed dat de spanning steeds te veel op m'n maag slaat waardoor ik niks meer binnen krijg en het lopen ook niet echt wordt bevorderd. Wat een tijd. Hier gefinished met 4:47, laatste 20 km met kramp gelopen niet gek nadat ik de afgelopen 2 maanden amper getraind heb. Uitlopen was het doel en uiteindelijk meer dan €1000 opgehaald voor KWF. Geslaagde dag maar wat een spierpijn joh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts