Thierryvane Gepost January 7 Share Gepost January 7 Iemand ervaring met de Nike Invincible 3? Bon van Nike gekregen voor kerst en zoek een schoen voor de daily runs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost January 17 Share Gepost January 17 Tijdje terug was er discussie over sportonderbroeken toch? Wat zijn nou precies goede? Heb na hardlopen zo heel veel last van m'n liezen, het ligt van halverwege m'n dij tot aan m'n scrotum open. En dan loop ik een kilometer of zes.  En ik heb blauwe tenen na het lopen in de sportschool, maar dat zal aan m'n schoenen liggen. Heb inmiddels ook 'echte' hardloopschoenen en buiten heb ik daar geen last van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost January 17 Share Gepost January 17 41 minuten geleden zei neva: Tijdje terug was er discussie over sportonderbroeken toch? Wat zijn nou precies goede? Heb na hardlopen zo heel veel last van m'n liezen, het ligt van halverwege m'n dij tot aan m'n scrotum open. En dan loop ik een kilometer of zes. Gewoon een lang slidingbroekje of iets dergelijks van de Decathlon kopen, hoeft niet ingewikkeld te zijn. En draag daar zelf altijd een ballenknijper onder, om omhoogschuivende boxers te vermijden. Maar je hebt ook van die broekjes waar je naakt in kan.  41 minuten geleden zei neva: En ik heb blauwe tenen na het lopen in de sportschool, maar dat zal aan m'n schoenen liggen. Heb inmiddels ook 'echte' hardloopschoenen en buiten heb ik daar geen last van. Volgende keer half maatje groter pakken. Tijdens het lopen zetten je voeten uit. Als het warm is (binnen) een stukje meer dan als het koud is (buiten); mogelijk ga je in de zomer ook blauwe tenen krijgen (en kan je sowieso aanraden je nagels tijdig te knippen ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost January 18 Share Gepost January 18 8 uur geleden zei Rogier.: Maar je hebt ook van die broekjes waar je naakt in kan.  Zoiets zoek ik wel ja. Als ik buiten loop nu in de kou pak ik m'n lange fietsbroek (zonder zeem, haha). Is de enige manier waarop ik geen last krijg.  8 uur geleden zei Rogier.: Volgende keer half maatje groter pakken. Tijdens het lopen zetten je voeten uit. Als het warm is (binnen) een stukje meer dan als het koud is (buiten); mogelijk ga je in de zomer ook blauwe tenen krijgen (en kan je sowieso aanraden je nagels tijdig te knippen ).  Ja, dit was deze keer binnen op de loopband. In oktober harbor run gedaan 10k, m'n teennagel helemaal vernaggeld. Die van m'n middelste teen is nog steeds blauw/zwart, al begint er een nieuwe te groeien  tmi sorry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost January 18 Share Gepost January 18 47 minuten geleden zei neva: Zoiets zoek ik wel ja. Als ik buiten loop nu in de kou pak ik m'n lange fietsbroek (zonder zeem, haha). Is de enige manier waarop ik geen last krijg. Heb er geen ervaringen mee, dus heb geen tips helaas.  47 minuten geleden zei neva: Ja, dit was deze keer binnen op de loopband. In oktober harbor run gedaan 10k, m'n teennagel helemaal vernaggeld. Die van m'n middelste teen is nog steeds blauw/zwart, al begint er een nieuwe te groeien  tmi sorry. Haha, correctie in dat geval: misschien wel een heel maatje groter pakken  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keko Gepost January 24 Share Gepost January 24 Vorige week m'n PR gelopen bij de halve marathon van Zoetermeer, 1:38:45. Kan zeker nog wat vanaf, had niet de ambitie om maximaal te gaan omdat ik net blessurevrij was. Uiteindelijk toch wel wat enthousiaster gelopen dan de bedoeling was, maar dat gebeurt nou eenmaal  Laatste tijd het idee dat m'n schema me wel echt uitdaagt in tempo, maar het lukt tot nu toe aardig. Veel vertrouwen in dat 3:30:00 op de marathon gaat lukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost January 28 Share Gepost January 28 Deze ouwe pikkepijp heeft zondag eindelijk z’n PR op de halve wat aangescherpt. Niet eens met die bedoeling want we moesten door voor 23K maar toch een leuke verrassing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dender70 Gepost January 29 Share Gepost January 29 hele nette tijd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timpy00 Gepost January 30 Share Gepost January 30 Volgens mij heb ik dit eerder gevraagd, maar weet het niet meer zeker. Gebruiken jullie een horloge die je koppelt met strava? Of wat voor horloge gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost January 30 Share Gepost January 30 1 uur geleden zei timpy00: Volgens mij heb ik dit eerder gevraagd, maar weet het niet meer zeker. Gebruiken jullie een horloge die je koppelt met strava? Of wat voor horloge gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Â Ja Garmin forerunner 55 Prima horloge kwaliteit/prijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beppu Gepost January 30 Share Gepost January 30 7 uur geleden zei timpy00: Volgens mij heb ik dit eerder gevraagd, maar weet het niet meer zeker. Gebruiken jullie een horloge die je koppelt met strava? Of wat voor horloge gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Vivoactive 4 heb ik al jaren. Topding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost January 30 Share Gepost January 30 Ik loop zelf met een Apple Watch SE rond maar zou wel een ander willen en dan zou ik @Gert zijn keuze volgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost January 30 Share Gepost January 30 Ik heb zelf de Polar Vantage M2! Top ding  Heeft vooral esthetisch het verschil gemaakt t.o.v. de Garmin Forerunner, maar verder zijn ze vrij gelijkwaardig. Ook nu de M3 uit, nieuwe versie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DGremlin Gepost January 31 Share Gepost January 31 Ik heb ook de Forerunner 55 van Garmin. Dik tevreden mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 4 Share Gepost March 4 Zondag City Pier City op de planning, eerste keer een losse half marathon op vol tempo. Voorbereiding was echt allesbehalve vlekkeloos, ben al 1.5 maand weer aan het kwakkelen met overbelasting van achillespees, dus kan maar mondjesmaat en niet echt volle bak lopen. Laatste loop van meer dan 10 km was ergens in december denk ik   Twijfel dan ook nog over de streeftijd, want ik durf niet te zeggen hoe ik er na 15 km voor sta. Vermoed nu dat ik 'm iets rustiger ga insteken om te voorkomen dat ik komende weken nog veel last heb, iets meer te kunnen genieten en eventueel aan het einde nog te kunnen versnellen, maar zou het zonde vinden om nog wat in de tank over te houden, en wil eigenlijk wel echt onder de 1:40 lopen (het wordt 1:40 of 1:45 namelijk). Zat net aan het einde van mijn 3e interval van 5 minuten op 4:40 per km nog nét in zone 2, dus in theorie zou dat moeten kunnen. Maarja.. Als jullie nog ervaringstips hebben, altijd welkom  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 4 Share Gepost March 4 26 minuten geleden zei Rogier.: Zondag City Pier City op de planning, eerste keer een losse half marathon op vol tempo. Voorbereiding was echt allesbehalve vlekkeloos, ben al 1.5 maand weer aan het kwakkelen met overbelasting van achillespees, dus kan maar mondjesmaat en niet echt volle bak lopen. Laatste loop van meer dan 10 km was ergens in december denk ik   Twijfel dan ook nog over de streeftijd, want ik durf niet te zeggen hoe ik er na 15 km voor sta. Vermoed nu dat ik 'm iets rustiger ga insteken om te voorkomen dat ik komende weken nog veel last heb, iets meer te kunnen genieten en eventueel aan het einde nog te kunnen versnellen, maar zou het zonde vinden om nog wat in de tank over te houden, en wil eigenlijk wel echt onder de 1:40 lopen (het wordt 1:40 of 1:45 namelijk). Zat net aan het einde van mijn 3e interval van 5 minuten op 4:40 per km nog nét in zone 2, dus in theorie zou dat moeten kunnen. Maarja.. Als jullie nog ervaringstips hebben, altijd welkom  Ah gaaf, doen een aantal bekenden van mij mee, schijnt wel een mooie run te zijn. Verder heb je aan mij heb je niets. Ik loop te kwakkelen als een malle met pijntjes en over zes weken is die marathon  Afgelopen zondag ook een run moeten afkappen omdat de pijn te hevig was. Gelukkig nu wel weer bijna pijnvrij dus schade lijkt mee te vallen maar het wil niet vlotten. Als klap op de vuurpijl begin ik ook snotverkouden te raken.  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 9 Share Gepost March 9 De eerste 30K zit erop. Jezus, dit gaat nog wat worden over 5 weken die laatste 12K nog. Â Mijn god. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 9 Share Gepost March 9 CPC zit erop, 1:50:05. Die 5 seconden… Kramp schoot er echt vól in met nog 500m, de eindsprint daarna kwam net te laat  Zit echt veel meer in, probleem was echt de inhoud. Tempo is er wel (vertrok eerste 5km stabiel op 1:40 eindtijd), maar liep al snel met kramp (hitte?) en toen maar gaan temporiseren. Uiteindelijk wel tevreden, terugkijkend heb ik sinds begin februari slechts 3x hardgelopen (voetbal tel ik dan even niet mee) door gevarieerde blessures.  Deze week tijd voor een goede reset en dan over 5 weken de 1/4 van Rotterdam. Daar een mooie sub-4:30 pace neerzetten en kijken hoe ver we kunnen komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 9 Share Gepost March 9 36 minuten geleden zei Rogier.: CPC zit erop, 1:50:05. Die 5 seconden… Kramp schoot er echt vól in met nog 500m, de eindsprint daarna kwam net te laat  Zit echt veel meer in, probleem was echt de inhoud. Tempo is er wel (vertrok eerste 5km stabiel op 1:40 eindtijd), maar liep al snel met kramp (hitte?) en toen maar gaan temporiseren. Uiteindelijk wel tevreden, terugkijkend heb ik sinds begin februari slechts 3x hardgelopen (voetbal tel ik dan even niet mee) door gevarieerde blessures.  Deze week tijd voor een goede reset en dan over 5 weken de 1/4 van Rotterdam. Daar een mooie sub-4:30 pace neerzetten en kijken hoe ver we kunnen komen. Gebruik je iets van supplementen? Ik gebruik sinds maandje of twee elektrolyten van Upfront, sindsdien geen kramp meer gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timpy00 Gepost March 9 Share Gepost March 9 Heb sinds gisteren een garmin forerunner 255. Nu is het wel de bedoeling dat ik in september 10km in hopelijk 50 tot 55 minuten kan lopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 9 Share Gepost March 9 (edited) 2 uur geleden zei ReneLeBlanc: Gebruik je iets van supplementen? Ik gebruik sinds maandje of twee elektrolyten van Upfront, sindsdien geen kramp meer gehad. Nee, doe ik niet. Heb hier echt reteveel last van, ook in trainingen enzo. Dus goede tip, laat ik het eens proberen, dank!! Zit er nog onderscheid in welke? / Heb je een aanrader? Edited March 9 by Rogier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 9 Share Gepost March 9 20 minuten geleden zei Rogier.: Nee, doe ik niet. Heb hier echt reteveel last van, ook in trainingen enzo. Dus goede tip, laat ik het eens proberen, dank!! Zit er nog onderscheid in welke? / Heb je een aanrader? Ey lullo. Was deze  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 9 Share Gepost March 9 5 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Ey lullo. Was deze  Oeps. Is gefixt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost March 9 Share Gepost March 9 Sterkte met die laatste 12 @ReneLeBlanc De hakte er bij mij aardig in kan ik je vertellen.  @Rogier. Ook lekker bezig!  Zelf echt al lang niet gerend. Merk met korfbal dat toch beter werkt om tussen trainingen en wedstrijden door rust te houden. Misschien beetje trainen weer voor wat kortere afstandjes, max 10km. Dat soort loopjes en events zijn nog wel geinig. Maar voorlopig geen lange afstanden hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost March 10 Share Gepost March 10 9 uur geleden zei 007mark: Sterkte met die laatste 12 @ReneLeBlanc De hakte er bij mij aardig in kan ik je vertellen.  @Rogier. Ook lekker bezig!  Zelf echt al lang niet gerend. Merk met korfbal dat toch beter werkt om tussen trainingen en wedstrijden door rust te houden. Misschien beetje trainen weer voor wat kortere afstandjes, max 10km. Dat soort loopjes en events zijn nog wel geinig. Maar voorlopig geen lange afstanden hier. Die strijd begint bij mij al rond de 24/25 km  Maand geleden wat klachten rond m’n knie opgelopen (m’n zwakke knie waar ik paar jaar terug m’n voorste kruisband van heb afgescheurd) en die begint nu wel te irriteren.  Qua conditie zit ik wel goed, kan eigenlijk wel stabiel lopen als het lichaam mee werkt, vrijwel zelden buiten adem maar het lichaam stribbelt wat tegen. Gelukkig heb ik nog de extra motivatie dat ik voor het KWF ren, want elke extra stimulans ga ik nodig hebben  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts