Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei timpy00:

Komende zondag 2e 10 kilometer run in mijn leven. Hopelijk eerste keer onder het uur.

Durf dat bijna niet te delen met al dat geweld hier.

Nee joh nergens voor nodig, je bent gewoon harstikke goed bezig. Alvast succes en veel plezier zondag!! In het begin was ik hier ook onderste boven van al dat ''geweld'' erna werkte het motiverender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een beetje slapjanussengedrag hoor mannen, met die pijntjes aan de spieren. Nee, alle gekheid op een stokje, klasse gedaan. Marathon finishen in wat voor tijd dan ook verdient megarespect (y)

Zelf hier ingeschreven bij PAC Rotterdam voor een proeflidmaatschap. Toch maar eens werk maken van mijn looptechniek en echt kijken of ik deze winter mijn snelheid flink kan verbeteren (sub-21 5k en sub-45 10k is mooi eerste doel). Eerste tekenen zijn al goed, alleen al het type trainingen (en de groepsvorm) maken dat je vaker snel loopt. Dat helpt toch wel in tempo volhouden, naast de opvoering van volume natuurlijk.

Ook mooi dat er iemand het gekke idee heeft opgevat om een triathlonvereniging rondom PAC te starten, maar dat volgt in een ander topic als het daadwerkelijk zo ver komt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Wel een beetje slapjanussengedrag hoor mannen, met die pijntjes aan de spieren. Nee, alle gekheid op een stokje, klasse gedaan. Marathon finishen in wat voor tijd dan ook verdient megarespect (y)

Zelf hier ingeschreven bij PAC Rotterdam voor een proeflidmaatschap. Toch maar eens werk maken van mijn looptechniek en echt kijken of ik deze winter mijn snelheid flink kan verbeteren (sub-21 5k en sub-45 10k is mooi eerste doel). Eerste tekenen zijn al goed, alleen al het type trainingen (en de groepsvorm) maken dat je vaker snel loopt. Dat helpt toch wel in tempo volhouden, naast de opvoering van volume natuurlijk.

Ook mooi dat er iemand het gekke idee heeft opgevat om een triathlonvereniging rondom PAC te starten, maar dat volgt in een ander topic als het daadwerkelijk zo ver komt :D

Hou ons op de hoogte. Ben heel benieuwd!

Hier het volgende target aangewezen, nu hopen op de loting: BMW Marathon in Berlijn september '25.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thierryvane Waar heb je deze foto gevonden? Ik vond er wel enkele in de app van mezelf, maar niet van dat standpunt vandaan. Knap dat je nu alweer met je hoofd bij Berlijn 2025 zit. 

Moest er zelf nog niet helemaal aan denken, totdat dit bericht kwam: https://nos.nl/artikel/2541828-hardloopgekte-houdt-aan-amsterdam-marathon-breidt-uit-naar-30-000-deelnemers

Zondag start inschrijving oh oh :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei 007mark:

@Thierryvane Waar heb je deze foto gevonden? Ik vond er wel enkele in de app van mezelf, maar niet van dat standpunt vandaan. Knap dat je nu alweer met je hoofd bij Berlijn 2025 zit. 

Moest er zelf nog niet helemaal aan denken, totdat dit bericht kwam: https://nos.nl/artikel/2541828-hardloopgekte-houdt-aan-amsterdam-marathon-breidt-uit-naar-30-000-deelnemers

Zondag start inschrijving oh oh :D

https://marathonphotos.live/Event/Sports%2FNFNL%2F2024%2FAmsterdam Marathon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-10-2024 om 23:53 zei Rogier.:

sub-21 5k en sub-45 10k is mooi eerste doel

Iets snellere update dan verwacht, maar had vandaag een mooie test. 10x400 meter op 5 km tempo, wel met 1.5 minuut rust over 200 meter ertussen. Op gevoel gelopen, en heb alles vrij stabiel op gemiddeld 4:05 per km uit kunnen lopen, en was daarna niet eens extreem moe. Net ook de tijdsschatting van Polar bekeken, en die geeft 21:20 voor 5k en 44:10 voor 10k aan. Zit ik wellicht toch wat dichterbij dan ik van tevoren dacht :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er iemand een goede Spotify-playlist waar je gemakkelijk een cadans van 180 spm op de beats kan volhouden? Ben aan het proberen mijn cadans omhoog te krijgen, maar dat gaat nog niet heel natuurlijk, dus gebruik hier regelmatig muziek voor. De playlists die zeggen 180 BPM te zijn, zijn het in de praktijk vaak niet. Gisteren een uur lang places to be van Fred Again & Anderson Paak aangezet, maar daar word je op een gegeven moment gek van :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rogier.:

Heeft er iemand een goede Spotify-playlist waar je gemakkelijk een cadans van 180 spm op de beats kan volhouden? Ben aan het proberen mijn cadans omhoog te krijgen, maar dat gaat nog niet heel natuurlijk, dus gebruik hier regelmatig muziek voor. De playlists die zeggen 180 BPM te zijn, zijn het in de praktijk vaak niet. Gisteren een uur lang places to be van Fred Again & Anderson Paak aangezet, maar daar word je op een gegeven moment gek van :D 

Dit is echt een openbaring voor me. Nog nooit gedaan, loop je dan heel bewust op de muziek of gaat dat redelijk automatishc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei timpy00:

Dit is echt een openbaring voor me. Nog nooit gedaan, loop je dan heel bewust op de muziek of gaat dat redelijk automatishc?

Beetje van beiden. Je moet wel je aandacht erbij houden omdat je anders snel vertraagd, maar het helpt mij echt ontzettend om dat beentempo te oefenen. Als je er eenmaal in zit, is het vrij gemakkelijk te herkennen en vol te houden. Na een paar keer dat doen kan je ook gewoon op looptechniek focussen. Ben van nature heel traag in echt alles, zo ook snelle stappen zetten, dus vind dit zelf echt een uitkomst :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister wel altijd muziek of een podcast. Maar puur voor vermaak. Helemaal als ik in de wintermaanden in het donker loop en geen positieve prikkels van de natuur krijg, dan zet ik graag spotify aan. Maar doe niks met cadans, dus kan geen tip geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohja maandag weer een rondje gedaan, voor het eerst na de marathon. Vrij lang rust genomen, buiten korfbal om. Sinds deze week ook nieuwe baan, dus even kijken hoe of wat qua tijd die ik over heb. Moet eigenlijk wel weer een nieuwe doel hebben om voor te blijven trainen. Anders werkt het niet.

Maandag een 5K gerend aan een gemiddelde van 4:53. Flink gepushed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In februari ben ik na een aantal jaren waarin ik echt in de put zat, voornamelijk door het overlijden van mijn moeder in 2018, weer begonnen met hardlopen. De jaren daarvoor had ik voornamelijk gevuld met veel eten, drinken en roken. Misschien is dat een beetje overdreven, maar ik was vrij rap van aan de lichte kant naar iets te zwaar gegaan. 

Vandaag heb ik een PR gelopen op de 5k. Ik weet dat het in het niet valt bij sommige snelheidsduivels hier, maar toen ik ‘vroeger’ eens in de twee maanden ging hardlopen en de tank na 3 kilometer wel zo’n beetje leeg was (nu zit de max op ongeveer 10k) had ik niet gedacht dat ik ooit weer zo lekker zou kunnen lopen. Vond het na dit PR een mooi moment om het hier eens te delen :)

IMG_6464.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week de Zevenheuvelenloop in Nijmegen gelopen, erg leuk evenement.

Streeftijd was 1:07:30, uiteindelijk op 1:06:36 gefinisht, erg blij mee dus. Heb ik even Dickie Schoof er keihard uitgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.7f5dbdfe5be50cc2926a4eefa0c3865f.jpeg

Zondag getest of het lichaam +12 km lopen al aankan (heb een heel rustige start-to-run gedaan met mijn vriendin en verder een goede conditie van het fietsen). Ging redelijk. Nu de snelheid nog wat opdrijven voor de Corrida in Leuven eind december.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Keko:

Vorige week de Zevenheuvelenloop in Nijmegen gelopen, erg leuk evenement.

Streeftijd was 1:07:30, uiteindelijk op 1:06:36 gefinisht, erg blij mee dus. Heb ik even Dickie Schoof er keihard uitgelopen.

Mooie tijd! Onder de 4:30 per km gemiddeld, netjes.

Zelf volgende week Bruggenloop ten doel gesteld om onder de 1:10 te lopen. Gisteren ook nieuwe schoentjes op de kop getikt; carbonplaat was me nog iets teveel van het goede (heb daar wel op proef gelopen, wat een monsters), dus nu eentje met een nylonplaat gekocht. Toch weer bij het oude vertrouwde uitgekomen; Mizuno.

WAVE REBELLION FLASH 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites