Arsène Geplaatst 21 april 2023 Auteur Share Geplaatst 21 april 2023 Trots op je @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Sifan Hassan wint de London marathon. Haar allereerste marathon ooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Fenomeen hoor. Zou ze bij de volgende OS ook de marathon willen doen? Ze heeft zich nu gekwalificeerd in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Sifan heldin! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Bij de mannen de tweede tijd ooit, gezien het parcours misschien nog wel knapper dan het WR zelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 14 minuten geleden zei The Saint: Fenomeen hoor. Zou ze bij de volgende OS ook de marathon willen doen? Ze heeft zich nu gekwalificeerd in ieder geval. Het zou mooi zijn, maar dan zal ze misschien andere disciplines niet moeten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Fucking hell wat een eindbazin. Niet normaal. Voor mij echt een van de grootste sportvrouwen allertijden. Had nog kramp en vergat nog even te drinken, dus was nog best 'rommelig'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Hoe gaan jullie op hardlopen in de warmte? Het is verdomme 16 graden (weliswaar met volle zon) en ik merkte net meteen dat ik gelijk wat meer moeite had met mijn 10km. Ervoor fitnessen helpt ook niet mee natuurlijk voor het rennen, maar dat doe ik in principe elke zondag en heb er nooit zo heel veel last van. Wordt toch weer even wennen straks als we richting de 20 graden gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Ik loop alleen hard als ik moet schijten, weer of geen weer. Die 3 meter doe ik op wilskracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Vooraf ook typisch Hassan. Ze had angst voor de marathon, training niet heel lekker gegaan etcetera. En dan gewoon toch winnen. Wat een sportheldin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Op 17-4-2023 om 08:45 zei Rogier.: Wat een dag mannen. Zaterdagochtend was ik nog van plan niet te starten, nadat ik woensdag/donderdag weer last had gekregen. Na wat consultaties bij m'n tante die fysio was, en ik die het toch wel heel erg zonde zou vinden om het niet eens te proberen, zaterdagavond besloten het toch te doen, maar uit te stappen zodra ik last kreeg. Afijn, als een slak gestart om zo weinig mogelijk druk te zetten op m'n scheen. Geen last. Uiteindelijk dat tempo maar aangehouden, want finishen was het belangrijkste. Wel na iets van 18km íéts harder gaan lopen, omdat het goed ging en ik best wel gênant ver naar achteren liep. Alles goed en wel, tot km 30. Wat een kramp. Niet normaal. Te weinig gedronken denk ik, en dat je dan al dik 3.5 uur onderweg bent helpt er ook niet bij. Uiteindelijk, met wat lopen en veel strekken de finish weten te bereiken na net iets meer dan 5 uur Tijd niet echt best, maar dat ik nog gefinisht ben vind ik al echt een hele dikke prestatie. En wat een sfeer zeg, vooral de stukken bij De Gele Kanarie (km 29.5 en 40) en de tent van De Skihut (km 31 en km 38.5) zijn echt ongekend. Dat is wel echt prachtig HELD!! Goed bezig!!! Trots op je! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 57 minuten geleden zei Beppu: Hoe gaan jullie op hardlopen in de warmte? Het is verdomme 16 graden (weliswaar met volle zon) en ik merkte net meteen dat ik gelijk wat meer moeite had met mijn 10km. Ervoor fitnessen helpt ook niet mee natuurlijk voor het rennen, maar dat doe ik in principe elke zondag en heb er nooit zo heel veel last van. Wordt toch weer even wennen straks als we richting de 20 graden gaan. De eerste keren als het iets warmer is verlopen bij mij ook steeds wat moeizamer. Maar na een keer of 2-3 heb ik daar meestal niet teveel last meer van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Sifan Hassen, wat een ongekend talent is dat zeg. Ongelofelijke prestatie na wat er onderweg allemaal gebeurde en in dit deelnemersveld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 1 uur geleden zei DGremlin: De eerste keren als het iets warmer is verlopen bij mij ook steeds wat moeizamer. Maar na een keer of 2-3 heb ik daar meestal niet teveel last meer van. Hoop het. Vorige zomer wel ingevoerd dat er bij 20 graden of hoger een flesje water mee wordt genomen, scheelt al een hoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 23 april 2023 Share Geplaatst 23 april 2023 Ik had er laatst ook last van. Ging net niet helemaal lekker, dus je bent zeker niet de enige. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 19 uur geleden zei Beppu: Hoe gaan jullie op hardlopen in de warmte? Het is verdomme 16 graden (weliswaar met volle zon) en ik merkte net meteen dat ik gelijk wat meer moeite had met mijn 10km. Ervoor fitnessen helpt ook niet mee natuurlijk voor het rennen, maar dat doe ik in principe elke zondag en heb er nooit zo heel veel last van. Wordt toch weer even wennen straks als we richting de 20 graden gaan. Heb daar weinig problemen mee. Vind het veel lastiger als het koud is. 17 uur geleden zei Beppu: Hoop het. Vorige zomer wel ingevoerd dat er bij 20 graden of hoger een flesje water mee wordt genomen, scheelt al een hoop. Dat vind ik dus wel heel kut, om iets te dragen tijdens het rennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 4 minuten geleden zei 007mark: Heb daar weinig problemen mee. Vind het veel lastiger als het koud is. Dat vind ik dus wel heel kut, om iets te dragen tijdens het rennen. Ja ik dacht zelf ook dat het klote is om wat mee te dragen hoor, maar viel me alleszins mee om zo'n flesje water vast te houden. Vaak is dit op de helft toch al op dus dan kan je hem weg mieteren. het voordeel dat een flesje water meenemen bracht woog voor mij veel zwaarder dan het nadeel van helemaal dood gaan bij een rondje van een km of 8-10 of langer icm met 22+ graden. Maar iedereen reageert natuurlijk verschillend op de warmte en op het wel/niet drinken. Zweten als een rund helpt ook niet bepaald mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 april 2023 Share Geplaatst 24 april 2023 Hier weer eventjes een kleine twee weken rust. Blessure nummer 4658301: de scheenbeenklachten zijn weer terug. You gotta love hardlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 29 april 2023 Share Geplaatst 29 april 2023 (bewerkt) Laatste tijd lekker bezig. Pas de kwart marathon van Rotterdam ondanks wat terugvalletjes met de rug met 47:11 afgerond, waar ik het doel vrij ambitieus onder de 47:30 had gezet. Maar alles ter voorbereiding voor vandaag. We gaan met een stuk of 12 vrienden de Beer Mile lopen. 4x 400 meter, voor elk rondje een biertje atten. Wat een slecht plan... Blijken dus echt zeer serieuze wedstrijden in te zijn wereldwijd. 29 april 2023 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 april 2023 Share Geplaatst 30 april 2023 Op 19-4-2023 om 20:05 zei 007mark: Jaja hardloopseizoen is hier ook geopend. Even een rondje van 5km gedaan in rond de 27 minuten. Helaas specede de app hem de pan uit, dus geen exacte tijd. Maar prima gevoel aan over gehouden en niet over mijn toeren gegaan. Dit zelfde rondje weer gedaan. Die kutapp van Runkeeper deed weer niet, maar heb er korter over gedaa . Denk net onder de 26 minuten deze keer. Ook wel topweer om te rennen moet ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Smaak te pakken nu de zon schijnt. Beste tijd op de 5km verbeterd naar 24.30 Lastig ook wel om onder die 5.00 per kilometer te blijven, dus blij dat ik dat goed wist vol te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 2 mei 2023 Share Geplaatst 2 mei 2023 16 uur geleden zei 007mark: Smaak te pakken nu de zon schijnt. Beste tijd op de 5km verbeterd naar 24.30 Lastig ook wel om onder die 5.00 per kilometer te blijven, dus blij dat ik dat goed wist vol te houden. Wat voor mij hielp om het tempo op de korte rondjes te verhogen, was door langere rondes op een lager tempo te lopen. Dus meer rustige 10km rondjes, daar schoot mijn 5km en later uiteraard ook 10km tempo van om hoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 mei 2023 Share Geplaatst 3 mei 2023 Heb de app ook werkend gekregen. Inderdaad een wat langer rondje gedaan, die ik vorig jaar ook 2x heb gedaan. Direct beste tijd ooit. Ook al was het rondje ietsje anders, omdat ik na de 1e kilometer ineens bij een bruggetje stond die er niet meer was. Dus stukje terug, wijkje in en weer verder haha. Maar wel gewoon na 8 kilometer gestopt, omdat het mijn doel was voor vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 Niks mis met slow pace. https://www.on-running.com/en-us/stories/how-running-slower-makes-you-faster-marathon-training-tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 4 mei 2023 Share Geplaatst 4 mei 2023 Nice artikel wel, ga ik delen in de groep collega's die ook mee gaan doen met de Dam tot Damloop. Staan ingeschreven voor de 10 Engelse Mijl (16,1km) in september met een groep van 20 mensen. Echt wel zin in, en weer een duidelijk doen waar ik naartoe train. Heb enorm de neiging om altijd het 2e deel van mijn run sneller te lopen dan het 1e deel. En helemaal richting het einde alles eruit te halen wat erin zit. Dus wat dat betreft wil ik elke run een record pakken en lijkt het dus een 'wedstrijddag'. Komende periode eens kijken of de theorie in dat artikel zich gaat uitbetalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten