Thierryvane Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 Na 2 maanden amper iets gedaan te hebben ben ik eindelijk weer zo goed als fit. Afgelopen week op wintersport geweest, kon het daar toch niet laten om met een collega de bergen in te gaan. Twee keer vijf kilometer gelopen zonder pijn en de laatste dag tien meegepakt. Helaas wel te laat fit voor de marathon in april. Voorbereiding natuurlijk drie keer ruk dus mijn ticket verkocht. Direct ingeschreven voor de halve in Utrecht (21 mei) en focussen op een hele marathon in het najaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Na 2 maanden amper iets gedaan te hebben ben ik eindelijk weer zo goed als fit. Afgelopen week op wintersport geweest, kon het daar toch niet laten om met een collega de bergen in te gaan. Twee keer vijf kilometer gelopen zonder pijn en de laatste dag tien meegepakt. Helaas wel te laat fit voor de marathon in april. Voorbereiding natuurlijk drie keer ruk dus mijn ticket verkocht. Direct ingeschreven voor de halve in Utrecht (21 mei) en focussen op een hele marathon in het najaar. Halve in Utrecht? Dan zie ik je daar. Ik begin ergens achteraan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 Zal je vast herkennen in je bananenpak! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 Toevallig sinds 2/3 weken weer bezig met hardlopen. Vandaag eerste 10 achter de rug met 5:30 per km. Prima start denk ik zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 (bewerkt) Deprimerend dat iemand die 2 maanden niks gedaan heeft al meteen een hoger tempo te pakken heeft dan ik haal; terwijl ik gewoon bezig blijf zeg Maar zoveel te beter voor jullie natuurlijk! 16 maart 2023 bewerkt door DGremlin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 Vandaag ook mijn laatste echt lange run gedaan, helaas half uur te vroeg af moeten breken door bizarre buikpijn, waarschijnlijk het gevolg van post-manflu issues en oververhitting (man wat werd het ineens heet vanmiddag). Toch nog 24 km in 2.5 uur kunnen doen. Volgende week nog een temporun van 20km met 2x 8 km op beoogde race pace (twijfel nog wel of ik er 16 in totaal van maak voor de feel), en dan langzaam afbouwen. Ben vooral benieuwd of ik het tempo kan volhouden volgende week, heb echt nog geen idee of mijn doel haalbaar is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 maart 2023 Share Geplaatst 23 maart 2023 Op 16-3-2023 om 18:16 zei Rogier.: Vandaag ook mijn laatste echt lange run gedaan, helaas half uur te vroeg af moeten breken door bizarre buikpijn, waarschijnlijk het gevolg van post-manflu issues en oververhitting (man wat werd het ineens heet vanmiddag). Toch nog 24 km in 2.5 uur kunnen doen. Volgende week nog een temporun van 20km met 2x 8 km op beoogde race pace (twijfel nog wel of ik er 16 in totaal van maak voor de feel), en dan langzaam afbouwen. Ben vooral benieuwd of ik het tempo kan volhouden volgende week, heb echt nog geen idee of mijn doel haalbaar is Wat is je doel? Hoeveel km/u? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 23 maart 2023 Share Geplaatst 23 maart 2023 9 minuten geleden zei Thierryvane: Wat is je doel? Hoeveel km/u? Ga voor de 4 uur, dus 5:40 per km (10.55 km p/u). Heb van die temporun overigens 25km+ gemaakt met race pace efforts vanaf 10 km Moet nog wel kunnen aanstaande zondag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Hier maar eens een update van mijn situatie. Al eerder gezegd dat ik september geblesseerd raakte. 3 maanden rust heb gehouden en toen naar de huisarts ben gegaan, die me heeft doorverwezen naar de fysio. Nu dus vanaf begin december daar begonnen aan herstel van overbelaste hamstring. Steeds een stapje verder een zelfde oefening. Doe nu al 1,5 maand de volgende oefening: Gewicht van 10 kilo vasthouden tegen mijn borst aan. Met gestrekte rug dan buigen naar een hoek van 90 graden. Dat je dus horizontaal staat. En dat dan op 1 been. Hoop over 1,5e week weer eindelijk naar de fysio te kunnen voor weer een nieuwe afspraak en nieuwe oefening. Vergt veel geduld en discipline. Doe nu die oefening elke dag op 2 momenten en dan steeds 30x. Hoop zelf richting zomer weer eindelijk te kunnen hardlopen. Maargoed er staat geen vaste tijd voor dus frustrerend ARRg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 38 minuten geleden zei Gert: Hier maar eens een update van mijn situatie. Al eerder gezegd dat ik september geblesseerd raakte. 3 maanden rust heb gehouden en toen naar de huisarts ben gegaan, die me heeft doorverwezen naar de fysio. Nu dus vanaf begin december daar begonnen aan herstel van overbelaste hamstring. Steeds een stapje verder een zelfde oefening. Doe nu al 1,5 maand de volgende oefening: Gewicht van 10 kilo vasthouden tegen mijn borst aan. Met gestrekte rug dan buigen naar een hoek van 90 graden. Dat je dus horizontaal staat. En dat dan op 1 been. Hoop over 1,5e week weer eindelijk naar de fysio te kunnen voor weer een nieuwe afspraak en nieuwe oefening. Vergt veel geduld en discipline. Doe nu die oefening elke dag op 2 momenten en dan steeds 30x. Hoop zelf richting zomer weer eindelijk te kunnen hardlopen. Maargoed er staat geen vaste tijd voor dus frustrerend ARRg Succes maatje, komt vast goed! Op 1 been staan oefeningen doe ik ook, vind ik erg fijn/chill soms houd ik 300-400 tellen vol. Je zal vast voor de zomer alweer hardlopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 2 april 2023 Share Geplaatst 2 april 2023 13 km vandaag, laatste 10 km zaten ook al serieus dicht bij mijn PR. Binnen de minuut! PR volgens mijn horloge is 1:05:28 en we renden 1:06:21, terwijl ik nog niet bezig was om het te breken. Dus de vorm richting de halve marathon begint te komen. Over twee weken wilv ik een serieuze 10 km tijdrit gaan doen. Weet nu in ieder geval zo goed als zeker dat daar mijn PR er aan zou moeten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 Update vanuit mijn kant; zondag is het marathondag. 2 weken geleden helaas last gekregen van mijn scheenbeen en kuit, dus heb 1 week helemaal niets kunnen doen. Vorige week donderdag heel rustig opgestart, zaterdag rondje gedaan en zondag 2 uur gefietst. Maandag klein tikje op precies die plek waar ik last had gekregen, dus speelde daarna weer op. Gisteren redelijk rondje iig, kon/durfde (waarschijnlijk vooral dat laatste) nog niet helemaal voluit, maar wel vertrouwen erin dat het zondag weg is, en ik er anders doorheen kom, omdat het vooral opspeelt als ik sneller loop (laat dat nou gelukkig net zijn wat je niet doet met een marathon). Voetjes voelden nog aardig plat en snel moe, maar dat heb ik meestal de eerste kilometers, en dat zal helemaal zijn als je natuurlijk eventjes niet loopt. Vanavond nog een klein rondje op huppeltempo en dan slapen en eten als een beer. Conditie voor zondag nog een groot vraagteken, dus denk dat ik de 4 uur-doelstelling ga laten varen. Finish 'm liever op een manier waarbij ik de komende weken nog leef. Let's go! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 Jammer van de blessure die je gehad hebt; maar alvast erg veel succes @Rogier.! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 2 uur geleden zei Rogier.: Update vanuit mijn kant; zondag is het marathondag. 2 weken geleden helaas last gekregen van mijn scheenbeen en kuit, dus heb 1 week helemaal niets kunnen doen. Vorige week donderdag heel rustig opgestart, zaterdag rondje gedaan en zondag 2 uur gefietst. Maandag klein tikje op precies die plek waar ik last had gekregen, dus speelde daarna weer op. Gisteren redelijk rondje iig, kon/durfde (waarschijnlijk vooral dat laatste) nog niet helemaal voluit, maar wel vertrouwen erin dat het zondag weg is, en ik er anders doorheen kom, omdat het vooral opspeelt als ik sneller loop (laat dat nou gelukkig net zijn wat je niet doet met een marathon). Voetjes voelden nog aardig plat en snel moe, maar dat heb ik meestal de eerste kilometers, en dat zal helemaal zijn als je natuurlijk eventjes niet loopt. Vanavond nog een klein rondje op huppeltempo en dan slapen en eten als een beer. Conditie voor zondag nog een groot vraagteken, dus denk dat ik de 4 uur-doelstelling ga laten varen. Finish 'm liever op een manier waarbij ik de komende weken nog leef. Let's go! Veel succes @Rogier.! Hopen dat de pijnlijke scheen je niet in de weg zit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 Succes @Rogier.! Eet dat asfalt op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 Pijnvrije loop toegewenst Rogier. Zet em op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 16 april 2023 Share Geplaatst 16 april 2023 Hop Rogier! Zag je op TV niet lopen voorop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 16 april 2023 Share Geplaatst 16 april 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 16 april 2023 Share Geplaatst 16 april 2023 Jezelf net drie uur het snot voor de ogen gelopen, de finishlijn amper gepasseerd en er staat al één of andere jandoedel met een microfoon onder je snuffert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 Wat een dag mannen. Zaterdagochtend was ik nog van plan niet te starten, nadat ik woensdag/donderdag weer last had gekregen. Na wat consultaties bij m'n tante die fysio was, en ik die het toch wel heel erg zonde zou vinden om het niet eens te proberen, zaterdagavond besloten het toch te doen, maar uit te stappen zodra ik last kreeg. Afijn, als een slak gestart om zo weinig mogelijk druk te zetten op m'n scheen. Geen last. Uiteindelijk dat tempo maar aangehouden, want finishen was het belangrijkste. Wel na iets van 18km íéts harder gaan lopen, omdat het goed ging en ik best wel gênant ver naar achteren liep. Alles goed en wel, tot km 30. Wat een kramp. Niet normaal. Te weinig gedronken denk ik, en dat je dan al dik 3.5 uur onderweg bent helpt er ook niet bij. Uiteindelijk, met wat lopen en veel strekken de finish weten te bereiken na net iets meer dan 5 uur Tijd niet echt best, maar dat ik nog gefinisht ben vind ik al echt een hele dikke prestatie. En wat een sfeer zeg, vooral de stukken bij De Gele Kanarie (km 29.5 en 40) en de tent van De Skihut (km 31 en km 38.5) zijn echt ongekend. Dat is wel echt prachtig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 Mooi om je zo enthousiast te horen en een hele prestatie welke eindtijd dan ook. Congrats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 Super dat je hebt uitgelopen @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 Lekker gewerkt Roog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 2 uur geleden zei Rogier.: Wat een dag mannen. Zaterdagochtend was ik nog van plan niet te starten, nadat ik woensdag/donderdag weer last had gekregen. Na wat consultaties bij m'n tante die fysio was, en ik die het toch wel heel erg zonde zou vinden om het niet eens te proberen, zaterdagavond besloten het toch te doen, maar uit te stappen zodra ik last kreeg. Afijn, als een slak gestart om zo weinig mogelijk druk te zetten op m'n scheen. Geen last. Uiteindelijk dat tempo maar aangehouden, want finishen was het belangrijkste. Wel na iets van 18km íéts harder gaan lopen, omdat het goed ging en ik best wel gênant ver naar achteren liep. Alles goed en wel, tot km 30. Wat een kramp. Niet normaal. Te weinig gedronken denk ik, en dat je dan al dik 3.5 uur onderweg bent helpt er ook niet bij. Uiteindelijk, met wat lopen en veel strekken de finish weten te bereiken na net iets meer dan 5 uur Tijd niet echt best, maar dat ik nog gefinisht ben vind ik al echt een hele dikke prestatie. En wat een sfeer zeg, vooral de stukken bij De Gele Kanarie (km 29.5 en 40) en de tent van De Skihut (km 31 en km 38.5) zijn echt ongekend. Dat is wel echt prachtig Machtig mooi om te lezen Rogier, klasse! 20 uur geleden zei joostmakaay: Wat een baas is het ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 april 2023 Share Geplaatst 19 april 2023 Jaja hardloopseizoen is hier ook geopend. Even een rondje van 5km gedaan in rond de 27 minuten. Helaas specede de app hem de pan uit, dus geen exacte tijd. Maar prima gevoel aan over gehouden en niet over mijn toeren gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten