Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Gert:

Domme vraag misschien maar wat bedoel je met 4x20m in 7-6-5 seconden per 20m? Top dat t in het dagelijks leven beter gaat met de pijn.

Domme vragen bestaan niet. 20 meter is bij een half veld. Dus eerst doe ik 4 banen op een tempo van 7 sec per baan (rustig joggen eigenlijk), dan 4 banen op een tempo van 6 sec per baan (beetje doorlopen wel) en tot slot 4 banen 5 sec per baan (nog steeds geen volle sprint maar vanuit de keerpunten moet je wel even een paar passen aanzetten). Dus in totaal 12 banen non stop hardlopen steeds versnellend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 19CH98:

Domme vragen bestaan niet. 20 meter is bij een half veld. Dus eerst doe ik 4 banen op een tempo van 7 sec per baan (rustig joggen eigenlijk), dan 4 banen op een tempo van 6 sec per baan (beetje doorlopen wel) en tot slot 4 banen 5 sec per baan (nog steeds geen volle sprint maar vanuit de keerpunten moet je wel even een paar passen aanzetten). Dus in totaal 12 banen non stop hardlopen steeds versnellend. 

Dat klinkt als een hele mooie vooruitgang die je na lang werken toch wel hebt geboekt. Top :) 

Ik vermoede zoiets, maar vroeg me af hoe je dan steeds die 20 meter deed meten. Maar dat kan op zo'n veld natuurlijk erg goed ja :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ging niet heel goed en rete langzaam, in ieder geval gedaan. Ik was al thuis, had geen zin in 3e rondje om exact de 10km te forceren hahaaha. Nu komende weken en maanden 1x per week 10km of meer, en uiteindelijk meer afstand. Ik denk inschrijven voor komende CPC 10KM en die lopen wel moet lukken, vraag is alleen hoe traag :mmm:

Nog wat kliekjes geschoten soms haahaha 

Screenshot_20221222-153738_Strava.jpg

20221222_145302.jpg

20221222_145235.jpg

20221222_143215.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-12-2022 om 12:55 zei Beppu:

Drie dagen snipverkouden geweest, begon vandaag wat beter te worden dus toch maar even lekker rustig rondje gedaan net. Ging een stuk makkelijker dan verwacht. Met deze 11km heb ik zojuist 1000km aaangetikt dit kalenderjaar. Wist al een tijdje dat ik het vrij comfortabel ging halen maar toch leuk om je voorgenomen doel en zo'n algemene mijlpaal te halen.

Lekker man, goed bezig! (y) 

Hier ook ziek geweest: twee weken flinke griep. Kan me niet meer herinneren dat ik me zo slecht heb gevoeld. Moet echt jaren terug zijn toen ik nog kind was. Ben dan ook niet wezen hardlopen.

Afgelopen week twee keer gaan hollen en merkte het wel, tering. Longen hadden het vreselijk zwaar en het lichaam kraakte/piepte ook flink. Balen want 8 januari staat de halve van Egmond op het programma. Maak me niet echt zorgen, maar toch jammer dat ik twee weken niks heb kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de dubbelpost: sinds ik ben begonnen met hardlopen merk ik wel hoe snel je blessures oploopt. Hele leven gevoetbald en nooit een blessure gehad (afkloppen). Met hardlopen al meerdere. Begon met pijnlijke schenen, dat is gelukkig helemaal over. Toen een tijdje lopen sukkelen met mijn rechterheup en sinds ik griep heb gehad doet mijn rechterknie pijn. Hiervoor nooit last van gehad. Begint na een kilometer of 5 met lichte steken die steeds erger worden. Wéér 1/1,5e week rust houden dan maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ik heel traag ben/langzaam ''hardloop'' ''/snel wandel''

Maar ik heb gelukkig vrijwel nooit blessures gehad zoals jullie dat wel hebben. Maar neemt niet weg ik toch liever wat sneller geweest zou zijn en wat blessures, maar het is wat het is. Vorige week dus een 9.6KM gedaan ga proberen deze week een 11-12 neer te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Ik weet ik heel traag ben/langzaam ''hardloop'' ''/snel wandel''

Maar ik heb gelukkig vrijwel nooit blessures gehad zoals jullie dat wel hebben. Maar neemt niet weg ik toch liever wat sneller geweest zou zijn en wat blessures, maar het is wat het is. Vorige week dus een 9.6KM gedaan ga proberen deze week een 11-12 neer te zetten.

Misschien moet je dan eerder je snelheid proberen omhoog te krijgen op een iets kortere afstand? En niet iedere keer een langere afstand gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei DGremlin:

Misschien moet je dan eerder je snelheid proberen omhoog te krijgen op een iets kortere afstand? En niet iedere keer een langere afstand gaan doen?

Thnx ga het meenemen/doen. Ja langere afstand doe ik max 1x per week andere 1-2x per week korte afstand idd, dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2022 om 12:15 zei Thierryvane:

Sorry voor de dubbelpost: sinds ik ben begonnen met hardlopen merk ik wel hoe snel je blessures oploopt. Hele leven gevoetbald en nooit een blessure gehad (afkloppen). Met hardlopen al meerdere. Begon met pijnlijke schenen, dat is gelukkig helemaal over. Toen een tijdje lopen sukkelen met mijn rechterheup en sinds ik griep heb gehad doet mijn rechterknie pijn. Hiervoor nooit last van gehad. Begint na een kilometer of 5 met lichte steken die steeds erger worden. Wéér 1/1,5e week rust houden dan maar...

Geen halve marathon zondag. Knie doet echt flink pijn dus de komende 2 weken rust en daarna kijken hoe het gaat. Baal als een stekker, maar nu doorgaan is exit marathon Rotterdam.:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2022 om 12:15 zei Thierryvane:

Balen zeg. Hopelijk kan je snel weer beginnen. Wel apart overigens dat je tegen zoveel blessures aanloopt met het hardlopen in tegenstelling tot voetbal. Bij mij moesten de enkelbanden en knietjes het flink ontgelden met het voetbal. Zijn ook hele explosieve en onverwachte bewegingen die je maakt met voetbal waar het met hardlopen vrij consistente bewegingen zijn. Kan inderdaad goed zijn dat het om overbelasting gaat, zoals Gert aangeeft. Al bij een fysio/dokter geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Balen zeg. Hopelijk kan je snel weer beginnen. Wel apart overigens dat je tegen zoveel blessures aanloopt met het hardlopen in tegenstelling tot voetbal. Bij mij moesten de enkelbanden en knietjes het flink ontgelden met het voetbal. Zijn ook hele explosieve en onverwachte bewegingen die je maakt met voetbal waar het met hardlopen vrij consistente bewegingen zijn. Kan inderdaad goed zijn dat het om overbelasting gaat, zoals Gert aangeeft. Al bij een fysio/dokter geweest?

3 uur geleden zei Gert:

Erg klote Thier. Pas goed op je lijf. Je hebt enorme stappen gemaakt de afgelopen maanden en ben bang dat je ook net als ik weleens last kan hebben van overbelasting. Hoop het niet, maar luister goed naar je lichaam.

Goede vriend van me werkt bij Run2Day en heeft inmiddels al 10+ marathons achter zijn naam staan. Die zei direct: "Dat is een lopersknie." Daarom geen fysio gebeld. Klachten komen overeen.

Waar had jij ook al weer last van @Gert ? Loop sinds ik griep heb gehad op de onderstaande beukers. Ook niet heel handig omdat dit wedstrijdschoenen zijn.

Nike Vaporfly NEXT% 2 Wedstrijdschoenen voor heren (straat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Thierryvane:

Goede vriend van me werkt bij Run2Day en heeft inmiddels al 10+ marathons achter zijn naam staan. Die zei direct: "Dat is een lopersknie." Daarom geen fysio gebeld. Klachten komen overeen.

Waar had jij ook al weer last van @Gert ? Loop sinds ik griep heb gehad op de onderstaande beukers. Ook niet heel handig omdat dit wedstrijdschoenen zijn.

Dat zijn inderdaad wel hele heftige schoenen voor trainingsrondjes lijkt me. 'De snelste schoenen ooit', zie ik op verschillende sites staan. Dat lijkt me niet erg geschikt als trainingsschoen, waar je toch rustiger aan wil doen. Dat soort schoenen vallen denk ik ook veel zwaarder op je pezen en spieren etc. Ik heb zelf de Endorphin Speed 2 als 'snelle schoen', en ik kan daar ook echt geen rustige rondes op lopen:D. Je wordt naar voren geblazen in die krengen en je poten krijgen daar natuurlijk een enorme optater van. Doe de looptraining erop dan vaak een hele rustige uitloopronde in hartslagzone 3. Misschien eens aan je maat vragen wat hij zou aanraden als trainingsschoen wat bij je voetprofiel past. Al zal je dat misschien al wel gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Thierryvane:

Lopersknie heb ik zelf ook gehad in de 2021. Dat was ook best hardnekkig. En heb toen zelf 2 maanden rust genomen en heel rustig op zachte ondergrond weer opgebouwd. Hopelijk gaat het voor jou voorspoediger. Lopersknie is wel zo'n blessure die heel veel voorkomt idd en is eigenlijk ook een vorm van overbelasting. Bij mij was dat dan dat de steek zo meer over de knie heen liep en dan meer aan de buitenkant. Kon toen dan een km of 2/3 pijnvrij lopen, maar toen kwamen toch die steken.

Zelf heb ik last van de pees van waar de hamstring aanhecht bij de knie aan de binnenkant. Echt een overbelasting ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Thierryvane:

Dit klinkt allemaal heel bekend, die maat van me stuurde precies hetzelfde via app. Belasting is enorm op die 'raceschoenen'. 

Hij kwam zelf aan met deze stappers (wil perse Nike): https://www.nike.com/nl/t/zoom-fly-5-hardloopschoenen-heren-p5TWL7/DM8968-001

Ken jij ze toevallig?

Ken ik niet nee. Heb zelf alleen schoenen van Saucony en die bevallen me top. Maar als je vriend van de hardloopwinkel deze aanbeveelt dan zit je vast goed. Er vanuitgaande dat hij hierin heeft meegenomen hoe je loopprofiel is qua pronatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel even een flinke kater dat de marathon van Rotterdam is uitverkocht. Nog niet ingeschreven omdat ik nog niet wist ik of het fysiek ging redden. Blijkt achteraf dat je ook gewoon zou kunnen annuleren. Nu hopen dat ik viavia nog aan een ticket kan komen, want het lijkt erop dat ik het wel ga redden. Ga het de komende 2 week zien met 2 lange lopen in het weekend (morgen 1u45m en volgende zondag 1u55m).

Mochten de hardloopfanaten onder ons nog horen van iemand dat hij/zij zijn ticket kwijt wil, dan neem ik hem (hoogstwaarschijnlijk) graag over :)

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Toch wel even een flinke kater dat de marathon van Rotterdam is uitverkocht. Nog niet ingeschreven omdat ik nog niet wist ik of het fysiek ging redden. Blijkt achteraf dat je ook gewoon zou kunnen annuleren. Nu hopen dat ik viavia nog aan een ticket kan komen, want het lijkt erop dat ik het wel ga redden. Ga het de komende 2 week zien met 2 lange lopen in het weekend (morgen 1u45m en volgende zondag 1u55m).

Mochten de hardloopfanaten onder ons nog horen van iemand dat hij/zij zijn ticket kwijt wil, dan neem ik hem (hoogstwaarschijnlijk) graag over

Ik had ook even gekeken of er een halve marathon mogelijk was, een hele is nog een stukje te vroeg voor me. Als in, om hem goed te doen en niet in 5 uur of zo(kan overigens ook goed zijn, maar het is niet zo goed voor mijn progressie per sé.) Nu baal ik dat ik het toch niet had genomen, zodat ik hem kan overgeven. Succes met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat je nog een startbewijs zult vinden Rogier!

Hoe gaat het @Thierryvane met je gezondheid?

Hier zelf nu dus weken met oefeningen bezig. Komende week weer een nieuwe afspraak met de fysio. Merk wel verschil moet ik zeggen. Kleine vooruitgang, maar dat geeft wel vertrouwen in dat de oefeningen effect hebben. Merk het bijvoorbeeld als ik onze trap op ga thuis. Ik loop nooit de trap op, maar ren al mijn hele leven de trap op. Maanden lang nu dus met pijn rustig om hoog. Betrapte erop dat dit de laatste tijd wel soepeler gaat. Veel mindere pijnscheut bij het omhoog lopen en beTRAPte mezelf erop dat ik haast weer wilde rennen omhoog. Maar dat is voorlopig nog lang niet verstandig. Volgende afspraak met de fysio gaan we met gewichten erbij werken. Ben benieuwd wat ik zal gaan moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Gert:

Hier zelf nu dus weken met oefeningen bezig. Komende week weer een nieuwe afspraak met de fysio. Merk wel verschil moet ik zeggen. Kleine vooruitgang, maar dat geeft wel vertrouwen in dat de oefeningen effect hebben. Merk het bijvoorbeeld als ik onze trap op ga thuis. Ik loop nooit de trap op, maar ren al mijn hele leven de trap op. Maanden lang nu dus met pijn rustig om hoog. Betrapte erop dat dit de laatste tijd wel soepeler gaat. Veel mindere pijnscheut bij het omhoog lopen en beTRAPte mezelf erop dat ik haast weer wilde rennen omhoog. Maar dat is voorlopig nog lang niet verstandig. Volgende afspraak met de fysio gaan we met gewichten erbij werken. Ben benieuwd wat ik zal gaan moeten doen.

Je bericht in dit topic doet mij herrineren dat ik je nog op de hoogte zou houden van mijn herstel. Daar gaat het ondertussen meer dan uitstekend mee. Explosieve dingen gaan al goed, alleen een handbalspecifieke beweging geeft nog een beetje pijn. Komende donderdag mag ik weer aansluiten bij de keeperstraining en als dat goed gaat vrijdag bij de groepstraining. Dan zijn we op een dag na 16 weken verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Heb nieuwe stappers en wil ze aanstaande zondag gaan testen. Dan dik 2 weken stilgezeten dus fingers crossed. Wil zo graag weer rennen. Moet ook wel want voor je het weet is 't april.

Hoelang zit jij nu al stil? Vrij lang al, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Heb nieuwe stappers en wil ze aanstaande zondag gaan testen. Dan dik 2 weken stilgezeten dus fingers crossed. Wil zo graag weer rennen. Moet ook wel want voor je het weet is 't april.

Hoelang zit jij nu al stil? Vrij lang al, toch?

Ik ga voor je duimen. 

Ja zelf al 4 maanden geblesseerd. En sinds een maand serieus bezig met oefeningen via fysio om zo aan herstel te werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites