rich ruzzian Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Muziek maakt het voor mij wel fijner @timpy00 Gebruik zelf de app van couch to 5k. Die geeft ook aan wanneer je hard loopt en wanneer je rustig aan mag doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Zie wel eens mensen lopen met zoiets; https://www.bol.com/nl/nl/f/js-sportshort-heren/9300000017979817/ Geen idee of het fijn zit, maar heb je in ieder geval geen telefoon die steeds op en neer schiet bij iedere stap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april Ik liep altijd met een flipbelt, werkte voor mij het beste van alle dingen die ik heb geprobeerd. En qua eten onderweg, dadels! Bijna evenveel koolhydraten per 100g als de gemiddelde gel/reep en ongeveer even makkelijk weg te krijgen, maar stukken goedkoper. Maar goed, zal voor iedereen anders zijn of het werkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april 15 uur geleden zei timpy00: Bedankt. Ga naar beide even kijken. Ben sowieso nog aan het bedenken hoe ik mijn telefoon mee ga nemen zonder mezelf daaraan te irriteren. Want moet wel muziek luisteren ofzo denk ik. Of raden jullie aan van niet? Ik raad wel aan wat te luisteren tijdens het lopen. Soms is het wel lekker zonder iets, maar over algemeen ga je dan veel nadenken en dat is niet echt heel fijn als je nog startende bent. Loop zelf met een horloge met Bluetooth verbinding en draadloze oortjes die ik hieraan kan koppelen. Is ideaal. Telefoon meenemen tijdens het rennen is helemaal kut. Uberhaupt iets meenemen is kut vind ik. Heb zelf altijd alleen een enkele voordeur sleutel in mijn zak (broek met rits is handig met sporten). C25k programma wat al eerder werd aangeraden is een goede. Bewezen programmering waarmee veel mensen hun eerste hardloopstapjes hebben gezet. Is echt voor beginners bedoelt, dus gaat allemaal ook niet te snel qua progressie. Vergeet niet op je voeding te letten als je serieus wil gaan afvallen. Je kan jezelf een ongeluk trainen, maar je valt geen gram af als je in een calorieoverschot zit. Als je vragen hebt hoe dit werkt kun je even in het desbetreffende topic terug lezen, en vragen kan altijd natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Voor de Klassieker had ik nog even een goed rondje gedaan. de long run is vandaag gelukt en wilde ook bewust op een lager tempo. Ben ook eigenlijk geen moment buiten adem geweest. Wel een klein probleempje onderweg; kreeg enorme maagkrampen rond kilometer 14. Dus even pauze genomen. Ging uiteindelijk echt niet meer, dus in de bosjes toch een Dumoulinnetje gedaan Weet niet exact waar het aan lag; het gelletje of toch niet genoeg gekakt voordat ik weg ging. Daarna ging het de laatste kilometer gewoon weer helemaal prima in ieder geval. En had verder ook het idee dat ik dit nog wel wat langer had kunnen volhouden op dit tempo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april Vandaag ook nog even officieel ingeschreven voor de Marathon van Amsterdam. Gaat 20 oktober dus mijn eerst worden. Kijk er enorm naar uit, maar vind het ook spannend. Overigens net op tijd, want is precies nu ook uitverkocht. Had even niet in de gaten dat het zo snel zou gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Startnummer voor morgen opgehaald. Straks nog even een klein rondje van 4km lopen om de beentjes te prikkelen, en dan ben ik er helemaal klaar voor. Benen voelen nu in ieder geval goed, spanning begint nu wel aardig te komen, zeker omdat ik tegen iedereen heb lopen verkondigen dat ik het op 3:30:00 wil lopen. Ben er wel van overtuigd dat ik 'm uit ga lopen, ook dat dat onder de 4u gaat worden, maar of ik het 4:57 tempo kan volhouden gaan we zien. Ga samen met een vriend lopen die het ook voor de eerste keer loopt, een andere vriend die al wat marathons achter de rug heeft (waaronder onder de 3u) fungeert als onze persoonlijke haas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Hoe kunnen we je herkennen @Keko? Alvast succes morgen! Ga zelf de kwart doen. Nog even kijken hoe hard ik wil gaan, gemiddeld zware trainingsweek achter de rug, dus misschien verstandiger er een veredeld trainingsrondje van te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 32 minuten geleden zei Rogier.: Hoe kunnen we je herkennen @Keko? Alvast succes morgen! Ga zelf de kwart doen. Nog even kijken hoe hard ik wil gaan, gemiddeld zware trainingsweek achter de rug, dus misschien verstandiger er een veredeld trainingsrondje van te maken Startnummer 20591. Donkerrood Galway-shirt, en naast mij een lange dunne blonde gozer en een kale gast die op Gernot Trauner lijkt Oh ja, ik heb donker haar en een baardje, maar dat heeft 60% van de lopers ongeveer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 1 uur geleden zei Keko: Startnummer 20591. Donkerrood Galway-shirt, en naast mij een lange dunne blonde gozer en een kale gast die op Gernot Trauner lijkt Oh ja, ik heb donker haar en een baardje, maar dat heeft 60% van de lopers ongeveer Vraag ff of die een pleister op z’n neus doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april 8 minuten geleden zei Rogier.: Vraag ff of die een pleister op z’n neus doet Als hij dat doet moet 'ie echt handtekeningen gaan uitdelen morgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Succes @Keko en @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 april Share Geplaatst 13 april Veel plezier en succes @Keko en @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Succes helden! Vreet dat asfalt op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Pfoe, wat een uitputtingsslag. Eerste 25km de stenen uit de straat gelopen, maar achteraf gezien toch wat te hard. Man met de hamer kwam al heel vroeg, rond kilometer 28, dan komen er nog 14 pittige kilometers. Kralingse bos toch vaak even moeten lopen, maar de laatste 4km toch nog wat energie gevonden (voornamelijk door de vele mensen die me kwamen aanmoedigen). Rond 25km het doel van 3:30:00 al wel snel uit mijn hoofd kunnen zetten en uitlopen onder de 4u als nieuw doel gesteld. Uiteindelijk op 3:49:27 gefinisht, toch heel blij mee. Al kan ik al een uur of 4 geen hap door mn keel krijgen, maar dat komt ook wel weer goed. Nu even plat liggen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Klasse Koen! Uitlopen is ook altijd wat waard Zelf nieuw recordje; 51.40, en volgens Strava zelfs 48:38 over 10 kilometer. Helaas te voorzichtig gestart op 5:10 per kilometer, daardoor was de split wel heel negatief. Heb ook continu mensen in moeten halen, tot regelmatig over het gras aan toe. Maar gaat de goede kant op, nog een stukkie doortrainen en 10 in 45 minuten moet haalbaar zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Lekker boys, klasse gedaan! Vriend van mij die zei ook al; vanaf 25 kilometer is pure ellende. Mag mezelf dus wel gaan voorbereiden voor oktober Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 14 april Share Geplaatst 14 april Keko staat dus voor Keniaanse Koen. Weten we dat ook weer. Super gedaan man. Ik zag je inderdaad nog voor die Kopgroep uit hobbelen, dat was iets te snel. Maar ik doe het je niet na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Een eerste marathon onder de 4 uur is pure winst. Klasse man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Vorige week na een maand of 4-5 niet echt gerend te hebben ook weer drie keer gelopen. De eerste keer is natuurlijk een drama, maar vrijdag en gister ging het al gelijk stukken beter. Werkt dan gelijk verslavend hé. Wil ook gelijk weer meer gaan lopen naast het fitnessen. Die combinatie cardio + kracht blijft een heerlijke. Hybride soldaatje. Putin komt er aan dus de conditie moet op niveau blijven. Zit ook te kijken naar nieuwe schoentjes. Mijn Saucony Tempus hebben me ondertussen al 800km op weg geholpen en raken aardig versleten. Jammer dat een nieuw paar weer 180 euro kost. Ook al weken geen aanbieding van te vinden. Misschien toch maar even door hollen tot ze een keer in een mooie sale zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Hier mijn nieuwe buurt even verkennen. Echt flinke wind, zeker daar bovenin als je op een open stuk loopt aan het water haha. Daarna overigens wel mazzel dat ik overal groen stoplicht had. Anders was het een stuk trager geweest. Denk volgende keer toch maar eerst pontje naar Noord nemen, en daar dan een lang stuk lopen zoals ik altijd deed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 15 april Share Geplaatst 15 april Voor langere rondjes kun je ook nog richting Het Nieuwe Diep / Flevopark. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 18 april Share Geplaatst 18 april Hier ook weer eens begonnen. Volg een schema zodat ik in een week of 12 de 5 km kan lopen. Eerder al eens een soortgelijk schema gevolgd en dat werkte prima. Vervolgens wil ik me gaan richten op de 10km. Wil net als een paar jaar terug van het najaar de Startbaanloop in Soesterberg gaan doen. Toen liep ik, met een pak minder training dan nu, net boven de 50 minuten. Dus hoop onder de 45 minuten te komen. Nu hopen dat lichaam en vooral geest mee blijven werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 april Share Geplaatst 21 april Mijn langste rondje ooit gerend, maar ging eigenlijk vrij matig. Mezelf er doorheen gesleept, maar zaten richting het einde zelfs kilometers bij boven de 6:00. Wellicht ook niet de meest handige move om dit te doen, een dag na een korfbalwedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Goed bezig! Voor de aankomende periode misschien wel goed dat je geen toptijd hebt gezet: kun je nog even trainen en deze 22,5 beter proberen te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten