Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Gisterochtend met mijn brakke kop 10km gelopen en zojuist met een niet-brakke kop 10km. Wat een wereld van verschil zeg:D. Al werkte de zon niet echt mee net. Blijft zwakte bij mij en met mij velen anderen denk ik. Al is het dan ook niet verstandig om 3 uur in de middag te gaan lopen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bogatyr:

Ik heb nu ongeveer bijna een jaar niet meer gelopen dus het zal rustig aan beginnen zijn.

Iemand een aan te raden duurtijd om te lopen omdat het al zo lang geleden is? En welke app gebruiken jullie? 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bogatyr:

Iemand een aan te raden duurtijd om te lopen omdat het al zo lang geleden is? En welke app gebruiken jullie? 

Gewoon zelf een tempo lopen wat je denkt heel lang te kunnen volhouden. Tijd is totaal niet van belang als je net weer start. Ik gebuik de tomtom sport app, want heb een tomtom horloge en deze connect dan met Strava. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even twee weekjes blijven lopen en mijn ocd is eindelijk blij met de rechte lijn:classic_tongue:.

Net even rondje van 11km in de brandende zon gelopen. Na een kilometer of 8 wel even gestopt bij de snackbar voor een flesje water. Ging zowat van mijn stok, vooral door een enorm droge mond. Voortaan met deze temperaturen maar een flesje water mee. Conditioneel ging het vrij makkelijk ondanks het warme weer.

Wordt er hier nog een beetje gelopen met de warmte?

Screenshot_20220809-151413_Strava.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Beppu:

Nog even twee weekjes blijven lopen en mijn ocd is eindelijk blij met de rechte lijn:classic_tongue:.

Net even rondje van 11km in de brandende zon gelopen. Na een kilometer of 8 wel even gestopt bij de snackbar voor een flesje water. Ging zowat van mijn stok, vooral door een enorm droge mond. Voortaan met deze temperaturen maar een flesje water mee. Conditioneel ging het vrij makkelijk ondanks het warme weer.

Wordt er hier nog een beetje gelopen met de warmte?

Screenshot_20220809-151413_Strava.jpg

Nette snelheid wel. Waarom loop je eigenlijk rond dit tijdstip en niet in de ochtend of in de avond? 

Vanochtend zelf 5 km gedaan, maar zit bij lange na niet op het niveau van vorig jaar. Af en toe nog wel 10 km, maar de motivatie ontbreekt sinds de komst van mijn dochter wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Bolderbast:

Nette snelheid wel. Waarom loop je eigenlijk rond dit tijdstip en niet in de ochtend of in de avond? 

Vanochtend zelf 5 km gedaan, maar zit bij lange na niet op het niveau van vorig jaar. Af en toe nog wel 10 km, maar de motivatie ontbreekt sinds de komst van mijn dochter wel.

Loop nooit rond dit tijdstip, maar liep (een deel) samen met een vriend die alleen nu kon. Nou ja, voor een keer wel prima. Niet te vaak doen. Ga liever 's avonds hardlopen en 's ochtends fitnessen.

Denk dat als je een paar keer gaat, je snel weer op je oude niveau zit. Je raakt het snel kwijt als je niet gaat, maar je hebt het over het algemeen ook snel weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer wekelijks 3-4 keer te gaan lopen. Nu met de vakantie/warmte van de voorbije weken was het wel iets minder; maar ik probeer om mijn ritme terug op te pikken.

Tijdens de werkweek ga ik 2à3 tijdens mijn middagpauze een 4km lopen.

In het weekend probeer ik dan minstens 1 keer 10km te lopen.

Ik merk wel dat er momenteel weinig progressie inzit.. Ik blijf wat hangen op een gemiddelde van 10km/u en ik slaag er niet echt in om de snelheid omhoog te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over iets meer dan een maand na lange tijd weer een wedstrijdloopje en komende weken ondanks het warme weer, waar ik heel slecht tegen kan, toch proberen goed voor te bereiden en met regelmaat te lopen. Vanavond was het plan om een lekker ritme op te pakken en hierin te blijven. Dat is goed gelukt:1605036949_Screenshot_20220822-205106_Strava2.jpg.31cc78f82987c5bf67691e7583f979b4.jpg

Tevreden mee en komende tijd wat interval trainingen in combinatie met duurlopen en dan heb ik iig mijn best gedaan 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Beppu:

Mooie loop zeg! Die tussentijdengrafiek op strava ziet er altijd zo bevredigend uit als al je rondetijden dichtbij elkaar liggen.

Ook een stabiel oplopende hartslag, altijd lekker ;c Wel tempootje hoor Gert als je niet al voor langere tijd regelmatig hardloopt, respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Gert:

Over iets meer dan een maand na lange tijd weer een wedstrijdloopje en komende weken ondanks het warme weer, waar ik heel slecht tegen kan, toch proberen goed voor te bereiden en met regelmaat te lopen. Vanavond was het plan om een lekker ritme op te pakken en hierin te blijven. Dat is goed gelukt:1605036949_Screenshot_20220822-205106_Strava2.jpg.31cc78f82987c5bf67691e7583f979b4.jpg

Tevreden mee en komende tijd wat interval trainingen in combinatie met duurlopen en dan heb ik iig mijn best gedaan 🙂

Heerlijk steady zeg! (y)

Ik ga vanavond/morgenavond weer lopen. Nieuwe schoenen komen vandaag binnen. Laatste tijd toch weer enorm last van mijn shin splints, nu 1,5 week rust gehad. Op hoop van zegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Heerlijk steady zeg! (y)

Ik ga vanavond/morgenavond weer lopen. Nieuwe schoenen komen vandaag binnen. Laatste tijd toch weer enorm last van mijn shin splints, nu 1,5 week rust gehad. Op hoop van zegen.

Heb je met de aankoop van je schoenen ook gekeken of ze bij jouw voeten passen qua pronatie/stabiliteit? Dit kan een hoop schelen. Je zou bijvoorbeeld eens op reddit kunnen informeren op /running of /runnningshoegeeks (oid). Die mensen helpen je graag bij het uitzoeken van schoenen die het beste passen bij jouw loopstijl en waar je last van hebt etc. Beetje mosterd na de maaltijd misschien aangezien je net schoenen hebt gekocht;c.

Ik had mijn onlangs gekocht Saucony guides terug gestuurd. Waren een maatje te groot en de kleur zag er niet uit. Wil er ook een beetje mooi bijlopen natuurlijk👸🏼. Heb nu deze machines gekocht en krijg ze vanavond binnen. Wat meer gericht op snellere runs. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Beppu:

Heb je met de aankoop van je schoenen ook gekeken of ze bij jouw voeten passen qua pronatie/stabiliteit? Dit kan een hoop schelen. Je zou bijvoorbeeld eens op reddit kunnen informeren op /running of /runnningshoegeeks (oid). Die mensen helpen je graag bij het uitzoeken van schoenen die het beste passen bij jouw loopstijl en waar je last van hebt etc. Beetje mosterd na de maaltijd misschien aangezien je net schoenen hebt gekocht.

Ik had mijn onlangs gekocht Saucony guides terug gestuurd. Waren een maatje te groot en de kleur zag er niet uit. Wil er ook een beetje mooi bijlopen natuurlijk👸🏼. Heb nu deze machines gekocht en krijg ze vanavond binnen. Wat meer gericht op snellere runs. Ben benieuwd.

Zeker, zeker! Heb een loopanalyse laten maken. Liep iets teveel naar binnen. Vandaar de pijn. Hopelijk met deze schoen verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Ook een stabiel oplopende hartslag, altijd lekker ;c Wel tempootje hoor Gert als je niet al voor langere tijd regelmatig hardloopt, respect.

1x per week probeer ik wel te lopen. Vorig jaar zomer geblesseerd geraakt maar begin weer ritme te krijgen van voor mijn blessure gelukkig, tnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een beesten die schoentjes. Merkte enorm dat ze voor snellere runs gemaakt zijn en dat ze niet bedoelt zijn voor alledaags gebruik/relaxtere trainingen. Kan er mijn vinger niet precies op leggen hoe dat komt, maar werd door de sponzige demping echt naar voren gedrukt waardoor ik zonder al te veel moeite hele snelle rondes liep (voor mijn doen). Kan me niet herinneren wammeer ik voor het laatst onder de 4:30 gemiddeld heb gelopen bij een 8km+ loopje.

Was van plan 10km te lopen en zo had ik mijn run en route ook ingedeeld, maar kreeg een enorme blaar onder mijn voet waardoor ik moest stoppen;c. Me even naar huis laten brengen door een vriend. Met nieuwe schoenen kan je dan toch beter eerst een rustig loopje doen.

Screenshot_20220823-212209_Strava.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Beppu:

Wat een beesten die schoentjes. Merkte enorm dat ze voor snellere runs gemaakt zijn en dat ze niet bedoelt zijn voor alledaags gebruik/relaxtere trainingen. Kan er mijn vinger niet precies op leggen hoe dat komt, maar werd door de sponzige demping echt naar voren gedrukt waardoor ik zonder al te veel moeite hele snelle rondes liep (voor mijn doen). Kan me niet herinneren wammeer ik voor het laatst onder de 4:30 gemiddeld heb gelopen bij een 8km+ loopje.

Was van plan 10km te lopen en zo had ik mijn run en route ook ingedeeld, maar kreeg een enorme blaar onder mijn voet waardoor ik moest stoppen. Me even naar huis laten brengen door een vriend. Met nieuwe schoenen kan je dan toch beter eerst een rustig loopje doen.

Screenshot_20220823-212209_Strava.jpg

Welke schoenen zijn het die wil ik ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb naast de Endorphin Speed 2 ook de Saucony Tempus besteld. Ben zaterdag jarig en had nog 90 euro Zalando tegoed, dus mezelf maar even verwennen. Wil de Speeds gaan gebruiken voor de snellere rondes, en de Tempusjes voor de rustigere en langere rondes. Hebben wat meer stabiliteit, wat ik wel fijn vind.

@Bogatyr Waar vind je die link in strava?:classic_ninja:

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beppu:

Ik heb naast de Endorphin Speed 2 ook de Saucony Tempus besteld. Ben zaterdag jarig en had nog 90 euro Zalando tegoed, dus mezelf maar even verwennen. Wil de Speeds gaan gebruiken voor de snellere rondes, en de Tempusjes voor de rustigere en langere rondes. Hebben wat meer stabiliteit, wat ik wel fijn vind.

@Bogatyr Waar vind je die link in strava?:classic_ninja:

Het is heel omslachtig. Als je rechts bovenaan op het delen icoontje klikt dan kan je bv kiezen om te delen via Whatsapp. Als je dit even doet naar iemand komt de link er op te staan en kan je die even kopiëren 

IMG_20220825_105222.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites