Kyrill Geplaatst 2 maart 2018 Share Geplaatst 2 maart 2018 Ga daar met mijn jongerengroep ook aan meedoen. Cool man. Van Zuiveringshal naar Zuiveringshal is route in Amsterdam. Voor mij Maassilo Rotterdam naar Grote Markt Den Haag. Veel plezier en success met trainen en de loop zelf alvast maatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 maart 2018 Share Geplaatst 14 maart 2018 Voor de business marathon in Rotterdam wilde ik 10km kunnen lopen. Nu is het loopschema zo dat ik het kortste stuk (8,5) ga lopen, zodat ik voor mijn eigen deur langs kan lopen; leek me wel leuk. Iets minder uitdaging dus, maar wilde gisteren proberen mijn PR van 6,8 naar 7,5 te tillen met tussen de 5:40 en 5:50 per km. Werd uiteindelijk 7,7km met 5:30 per km en ik had nog flink ruimte over voor meer. Dus die 8,5km moet zeker wel gaan lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 19 maart 2018 Share Geplaatst 19 maart 2018 Voor de business marathon in Rotterdam wilde ik 10km kunnen lopen. Nu is het loopschema zo dat ik het kortste stuk (8,5) ga lopen, zodat ik voor mijn eigen deur langs kan lopen; leek me wel leuk. Iets minder uitdaging dus, maar wilde gisteren proberen mijn PR van 6,8 naar 7,5 te tillen met tussen de 5:40 en 5:50 per km. Werd uiteindelijk 7,7km met 5:30 per km en ik had nog flink ruimte over voor meer. Dus die 8,5km moet zeker wel gaan lukken. Eerste keer? Mooie happening man die marathon. Drie jaar ook meegedaan met de estafette met ons bedrijf. Liep toen de eerste 10 kilometer. Heerlijke run in een PR van 57 minuten. Zaterdagavond na 3 jaar weer begonnen met hardlopen. 3 kilometer in 18 minuten, viel me niks tegen na zo'n lange tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 19 maart 2018 Share Geplaatst 19 maart 2018 (bewerkt) Zelf gisteren 10k gelopen in het Openluchtmuseum. Best wat heuvels in de route. Maar ging uiteindelijk wel naar tevredenheid. Had het gelukkig goed ingedeeld. Gemiddelde van 4.52 per kilometer. 19 maart 2018 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 23 maart 2018 Share Geplaatst 23 maart 2018 Ben er even een paar maandjes uit geweest door een behoorlijke opvlamming van m'n Colitis Ulcerosa (Chronische Dikke darm ontsteking) :( De afgelopen dagen niet hardgelopen, maar gewoon wezen wandelen, stukken van tussen de 3 en de 5 kilometer. Om weer wat conditie op te bouwen en kracht in mijn benen te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 maart 2018 Share Geplaatst 28 maart 2018 Klinkt raar, maar hardlopen lijkt me niets, maar toch denk ik er steeds over na om te beginnen. M'n werkgever organiseert jaarlijks ook een hardloop wedstrijd en een aantal collega's doen mee. Het lijkt me op zich wel lachen om dan ook mee te doen. Maar ja, ik wil dan niet voor lul staan. En de 10km ren je volgens mij ook niet zomaar eventjes. Daar moet je wel voor trainen. Op dit moment is mijn conditie sowieso 0,0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 maart 2018 Share Geplaatst 29 maart 2018 Ja dan moet je er inderdaad zeker voor trainen. 10km lopen met 0 condittie is iig niet wel lachen ;) Maar wel mooi doel. Dus als je wil gaan lopen, dan is het verstandig zo'n doel te hebben voor de motivatie. Ik een week terug 10KM savonds gelopen. En dat ging lekker voor mijn gevoel. 47:26 over gedaan. Gisteren eigenlijk weinig tijd savonds. Maar toch even gegaan later op de avond. 5Km gelopen in 22:26. Beetje te snel van start gegaan. Maar qua gemiddelde toch weer een resultaat waar ik zelf tevreden mee ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 maart 2018 Share Geplaatst 31 maart 2018 (bewerkt) Ik ben zelf nog niet overtuigt hoor. Ik heb me ook nog niet opgegeven ofzo. Nou ja, inschrijving is nog geen eens open. Ik verwacht wel dat een aantal colleges zullen lachen als ik mee ga doen. Afgelopen jaren heb ik ze uitlachen en dan ga ik zelf mee doen. 31 maart 2018 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Hier krijg ik langzaam aan m'n conditie weer een beetje terug :) Kan nu redelijk eenvoudig in een stevig tempo 5 á 6 km wandelen. Vandaag een rondje van 10km op de planning staan welke ik samen met m'n moeder ga wandelen. Volgende week een afspraak bij de MDL afdeling om te uitslagen van de recente onderzoek te bespreken naar aanleiding van de Colitis. Hoop dat ik dan goede medicatie krijg waardoor ik ook snel weer beginnen met het hardlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Zaterdag avond eerst 1,5 uur wezen lopen lopen vanaf omgeving Brouwersgracht Den Haag naar Zwarte Pad Scheveningen waar ik feest had bij Indigo Beachclub daar. Daar heel veel gedanst van uur of 22:00 tot 1:30 en toen vanaf daar van 1:30-3:45 met soms wat pauzetjes naar huis gelopen. Zaterdag avond eindigde ik de dag met 15K stappen en zondag toen ik thuis kwam rond 3:45 had ik al 17k stappen en dag geeindigd met 19 bijna 20 K :) Al met al zaterdag avond en zondag nacht samen bijna 4 uur gelopen en moet uiteindelijk voor nacht van vluchteling 16 juni bijna 10 uur lopen lopen met 4-5 pauzes. En ik had niet eens loop schoenen aan maar nette schoenen omdat ik stylish vond voor bij het feest. Alleen gister wel beetje last van mijn voetzool maar verder geen last van spierpijn :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Vandaag hardloopwedstrijd in het dorp hier vlakbij. Zelf niet gelopen vanwege de kinderen, maar mijn vrouw had de 5km in 25.40. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 11 juli 2018 Share Geplaatst 11 juli 2018 (bewerkt) Voor het eerst na zes maanden nog eens gelopen. 5,7 km gelopen aan 10 km/u. Proberen traag te beginnen, en deze keer er ook een gewoonte van te maken. Maar vroeger begon ik altijd veel te hard.. en dan zeggen mensen dat ik blessures in de hand ga werken. Ik ga proberen drie keer in de week te lopen vanaf nu... en ik wil weer terug naar mijn oudere conditie (die ik maar eens heel tijdelijk had). Ik weet dat ik veel harder dan dit kan. 4:45 / 5:00 voor 15 km zou ik normaal na 3 maanden moeten aankunnen. En ik zou graag nog veel beter willen doen. Ik heb zeker overschot. Alleen heb ik te vaak steken rond mijn borst... en daar weet ik nooit echt raad mee. (daarom dat ik liefst zo weinig mogelijk eet op de dag dat ik ga gaan lopen voor ik loop*) En beter schoeisel heb ik ook nog nodig. En als ik meer wil lopen (als ik dit een maand of twee kan volhouden, koop ik ook een hartslagmeter of sporthorloge of whatever, maar ik wil eerst zeker ervan zijn dat het geen opvlieging is... ). Op termijn wil ik graag een marathon lopen. Volgend jaar is er een marathon hier in een nabijgelegen gemeente, en daar wil ik "mijn debuut" maken, maar daarvoor heb ik dus nog 14 maanden. En in tussentijd kunnen we wel eens meedoen aan wat 10 km wedstrijden. *Bij lange loopwedstrijden vormt dat dan wel een probleem, maar misschien moet ik kleine maar zeer vezelrijke/energierijke maaltijden een flinke periode voor de wedstrijd start innemen, maar daar ga ik dus nog wat mee moeten testen. Ik merk dat als ik loop vijf uur nadat ik een normale maaltijd binnen heb, ik er nog altijd last van heb... maar ik heb nog veertien maanden om een oplossing te bedenken hiertegen :p Hartslag ook even bijgehouden: Meteen na inspanning: 151 bpm 10 min na inspanning (en nog wandelende): 106 bpm 20 min na inspanning (juist thuisgekomen): 85 bpm 30 min na inspanning: 80 bpm 1 uur na inspanning: 70 bpm Max hartslag ken ik niet. Hartslag in rust ken ik ook niet precies. Moet ik maar eens checken. Maar als ik echt totaal zen ben ligt dat rond 45 bpm. 11 juli 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 18 juli 2018 Share Geplaatst 18 juli 2018 Voila ze... weekje later na twee keer iets minder hard gelopen te hebben, lekker onder de 5:00. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 juli 2018 Share Geplaatst 30 juli 2018 Knap hoor. Zelf al meer dan 2 maanden niet gelopen. Slecht in orde geweest komende weken proberen het fietsen weer ff op te pakken. Dan wanneer het slechter weer wordt dan denk ik weer op gaan pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fm-helden Geplaatst 1 augustus 2018 Share Geplaatst 1 augustus 2018 Afgelopen weken weer begonnen voor het nieuwe seizoen, alleen vorige week was het veels te warm. Wel in 2 weken tijd van 22 minuten op de 4km naar 20 minuten op de 5km. Nieuwe seizoen mag komen. Zondag 1e training :*) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 maart 2020 Share Geplaatst 31 maart 2020 In tijden van corona maar het hardlopen weer opgepakt, aangezien het korfbal niet doorgaat en ik toch fit wil blijven. Runkeeper gedownload en gaan met die hap. Zondag: Spoiler Vandaag: Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 maart 2020 Share Geplaatst 31 maart 2020 Toevallig hetzelfde bedacht afgelopen weekend. Het voetbal ligt voorlopig nog wel stil en mis nu wel een beetje doel/motivatie om te sporten. Heb mijn doel nu gezet op een halve marathon hier in augustus (hopende dat de huidige maatregelen grotendeels zijn opgeheven dan) en ga vandaag starten met de gestage opbouwen hiervoor. Ben in het voetbal een vleugelspits (lees: sprintjes trekken) dus het duur vermogen moet van ver komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 31 maart 2020 Share Geplaatst 31 maart 2020 3 uur geleden zei 007mark: In tijden van corona maar het hardlopen weer opgepakt, aangezien het korfbal niet doorgaat en ik toch fit wil blijven. Runkeeper gedownload en gaan met die hap. Zondag: Toon verborgen inhoud Vandaag: Toon verborgen inhoud Strava doen man ? Werkt net ff iets beter. Ik loop nu zelf zo'n 2x in de week hard. 1x kort rondje lekker intervallen (a 5km op 4m50 de km) en 1 lange duurloop (a 11 - 12 km a 5m15 de km). Nu met dat zonnige weer is het hier heerlijk rennen in de duinen <3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 Wat voor jou een 'kort' rondje is, is voor mij de max haha.. loop nooit meer dan 5 km eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 Nou voor mij zal het tijdje weer over zijn. Gister op de helft van mijn ronde kreeg ik een beetje last van mijn voet (zijkant). Daarom werd het ook een korter rondje dan ik van tevoren wilde. Kan er nu lastig op steunen, dus zal de komende dagen maar wat rust houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 (bewerkt) Ik loop nu sinds 2 jaar hard. Ik doe dit dan vanaf augustus tot maart. De warme maanden niet. Kan niet goed tegen hitte, dus dan ga ik even paar maanden niet lopen. Maar denk dit jaar toch soms dat wel te gaan doen. Kleine stukken om toch wat ritme te houden. Had een week geleden de halve marathon in wedstrijdvorm op het programma staan maar dat ging niet door. Ben em zelf gaan lopen. Was mijn eerste halve marathon afstand ooit. Kon het ingezette tempo aardig goed volhouden. Denk dat dit wel de top van mijn kunnen is momenteel: Nu dit goed is gegaan denk ik eraan om ooit de hele te lopen. Maar eerst maar eens wat vaker de halve gaan lopen in wedstrijd verband en dan erna zien of ik kan trainen naar de hele: 1 april 2020 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 5 minuten geleden zei 007mark: Nou voor mij zal het tijdje weer over zijn. Gister op de helft van mijn ronde kreeg ik een beetje last van mijn voet (zijkant). Daarom werd het ook een korter rondje dan ik van tevoren wilde. Kan er nu lastig op steunen, dus zal de komende dagen maar wat rust houden Naar een hardloopschoenen winkel gaan is wel echt een aanrader. Die maken dan opnames over hoe je loopt en hoe je je voeten neerzet. Schoenen zijn wel prijzig maar zeker een goede investering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 10 minuten geleden zei Gert: Ik loop nu sinds 2 jaar hard. Ik doe dit dan vanaf augustus tot maart. De warme maanden niet. Kan niet goed tegen hitte, dus dan ga ik even paar maanden niet lopen. Maar denk dit jaar toch soms dat wel te gaan doen. Kleine stukken om toch wat ritme te houden. Had een week geleden de halve marathon in wedstrijdvorm op het programma staan maar dat ging niet door. Ben em zelf gaan lopen. Was mijn eerste halve marathon afstand ooit. Kon het ingezette tempo aardig goed volhouden. Denk dat dit wel de top van mijn kunnen is momenteel: Nu dit goed is gegaan denk ik eraan om ooit de hele te lopen. Maar eerst maar eens wat vaker de halve gaan lopen in wedstrijd verband en dan erna zien of ik kan trainen naar de hele: Petje af hoor, dat is nog een snelle tijd ook. Rond welk punt kom je op je "runnershigh"? Zelf een enorme hekel aan hardlopen, kom/kwam nooit echt lekker in een ritme. Of het nu om een rondje van 5, 10 of 12km was. Ga liever anderhalf uur fietsen op een degelijk tempo. Heen en weer naar Delft door de natuur, heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 3 minuten geleden zei MetalMichael: Petje af hoor, dat is nog een snelle tijd ook. Rond welk punt kom je op je "runnershigh"? Zelf een enorme hekel aan hardlopen, kom/kwam nooit echt lekker in een ritme. Of het nu om een rondje van 5, 10 of 12km was. Ga liever anderhalf uur fietsen op een degelijk tempo. Heen en weer naar Delft door de natuur, heerlijk. Dankjewel Ken die term niet. Maar bedoel je ermee wat mijn lekkerste lopende tempo is? Ik richt me iig op een 160 hardslag. Als ik daarop loop dan weet ik van mezelf dat ik afhankelijk van hoe fit ik zelf die dag ben iig tussen de 4:30 en 4:50 per km loop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 1 april 2020 Share Geplaatst 1 april 2020 16 minuten geleden zei Gert: Ik loop nu sinds 2 jaar hard. Ik doe dit dan vanaf augustus tot maart. De warme maanden niet. Kan niet goed tegen hitte, dus dan ga ik even paar maanden niet lopen. Maar denk dit jaar toch soms dat wel te gaan doen. Kleine stukken om toch wat ritme te houden. Had een week geleden de halve marathon in wedstrijdvorm op het programma staan maar dat ging niet door. Ben em zelf gaan lopen. Was mijn eerste halve marathon afstand ooit. Kon het ingezette tempo aardig goed volhouden. Denk dat dit wel de top van mijn kunnen is momenteel: Nu dit goed is gegaan denk ik eraan om ooit de hele te lopen. Maar eerst maar eens wat vaker de halve gaan lopen in wedstrijd verband en dan erna zien of ik kan trainen naar de hele: Dat zijn indrukwekkende tijden Gert!! Ik zou zeggen ga hem zeker in wedstrijdvorm lopen nog! Dan krijg je nog meer adrenaline en kun je met gemak 5 minuten sneller nog. Heb zelf 2x een halve gelopen en beide keren samen met iemand gelopen. Toen tot 1h58 en 1h50 gekomen. Volgend jaar wil ik weer de CPC lopen. Dan het doel om alleen te lopen en onder de 1h45 te lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten