bas huijsmans Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 3 uur geleden zei La Pulga: Heb ook zo een ding liggen hier, mocht je vragen hebben hoor ik het wel  Steam Deck Palworld wereld incoming Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost January 5 Share Gepost January 5 Ff een paar lange sessies ervoor nodig gehad. Maar gisteren een credits roll bij Octopath Traveler 2 gehad. Eindbaas was pittig. Dikke HP spons. Heeft wel een uur geduurd dat gevecht. Goede game, niet perfect, maar welke game is dat wel. Random encounters werden aan het einde wel een beetje vervelend. Heeft me 68 uur gekost en hadden er wel 20 minder mogen zijn. Â Maar goed, de eerste clear van het jaar is binnen, nog 29 minimaal te gaan voor mijn doel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sennid Gepost January 6 Share Gepost January 6 Â Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost January 7 Share Gepost January 7 https://tweakers.net/nieuws/230382/nvidia-presenteert-geforce-rtx-5090-rtx-5080-rtx-5070-ti-en-rtx-5070.html  ik ben wel toe aan een upgrade, maar wat een prijzen zeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost January 7 Share Gepost January 7 Ben nu Paper Mario: The Thousand Year Door aan het doorknallen. Vrijwel unaniem wordt dit als een geweldige game gezien, maar ik ben er een stuk minder positief over. Deze game is zooooooo traag. Chapters 1 en 2 waren echt hels, 3 werd al iets beter qua verhaal, maar was ook zo ontzettend traag. 4 was wel oké en 5 is de eerste keer deze game dat ik er echt wat lol mee beleef. Ik wil hem sowieso uitspelen, maar dit wordt zeker niet een van mijn favoriete games ooit. Battle systeem vind ik ook maar mwah, terwijl ik echt dol ben om turn based combat.  Met een beetje geluk krijg ik deze week hem wel af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sennid Gepost January 11 Share Gepost January 11 (edited) Â Lijkt mij wel geinig. Ook gelijk speelbaar via de Xbox gamepass dus scheelt mij 50 euro als ik het niks vind. Edited January 11 by sennid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiChrist7 Gepost January 12 Share Gepost January 12 heb dave the diver (grotendeels) uitgespeeld. Wel chill en leuke art, maar dan heb je er sommige delen in die nogal tegen de vibe ingaan (enkele bosfights bv), ook het buttonmashing wou ik dat je meer optioneel kon maken. Â Ben nog aan het twijfelen over civ VII. langs de ene kant weet ik dat ik er veel uur inga steken, zoals bij zijn voorgangers, langs de andere kant speelde ik pas echt veel toen de expansies er waren. Maar heb totaal geen vertrouwen in FM25 dus een long term replacement zou wel nice zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost January 13 Share Gepost January 13 (edited) 11 uur geleden zei AntiChrist7: heb dave the diver (grotendeels) uitgespeeld. Wel chill en leuke art, maar dan heb je er sommige delen in die nogal tegen de vibe ingaan (enkele bosfights bv), ook het buttonmashing wou ik dat je meer optioneel kon maken. Â Ben nog aan het twijfelen over civ VII. langs de ene kant weet ik dat ik er veel uur inga steken, zoals bij zijn voorgangers, langs de andere kant speelde ik pas echt veel toen de expansies er waren. Maar heb totaal geen vertrouwen in FM25 dus een long term replacement zou wel nice zijn Ja helemaal eens over Dave the Diver. Het leukste is gewoon het duiken en ontdekken, met zo'n relaxte vibe. Ik vond veel van de verhaal stukjes niet zo heel leuk om te spelen. Vooral al het Sea People gebeuren. Ik zit wss redelijk dicht bij het einde, dus moet die binnenkort ook eens gaan uitspelen. Â Paper Mario: The Thousand Year Door heb ik donderdag afgerond. Heel kort, geen game voor mij. Traag met veel vervelende taken. Â Nu wil ik de komende tijd weer van alles en nog wat gaan spelen. Lekker gestaag verder met Metaphor: ReFantazio, Dragon Ball Sparking Zero story mode om characters te unlocken en daarnaast met Pokemon Scarlet bezig. Maar heb nog een gamepie of 3-4 in gedachten die ik de komende dagen wil gaan proberen. Ff kijken hoe het loopt. Edited January 13 by Sick Blik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost January 20 Share Gepost January 20 Het moment waarop je voelt dat je oud wordt, dames en heren. Al klinkt het nog maar 34 winters jong.  Gisteren voor het eerst samen met zoon aan het gamen geweest. Liep al een hele tijd te zeuren over dat die graag Fortnite samen wou doen, hij op zijn PS5 en ik op de pc.  Dus, wat rommel van de pc afgegooid, geinstalleerd en zijn party gejoined. Eindstand: ik 4 kills, hij 11. Godverdomme!  Afijn, daarna eindigde ik wel een paar keer boven hem. Man heeft direct enorm respect voor mij, lekker wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiChrist7 Gepost January 22 Share Gepost January 22 ben ervoor bezweken. Ik was het beu om te wachten op FM nieuws (en ik heb er toch niet veel vertrouwen in), dus toch maar civ 7 gepreordered met de GMG korting. Ik heb de dev diaries gevolgd en je ziet toch wel een duidelijke visie in dat project, plus dat ze ook effectief naar spelers hebben geluisterd (teveel micro gedoe met de builders en legerunits, endgame issues, etc...)  Ondertussen ook Trine 5 aan het spelen, blijven toch prachtige games. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost January 22 Share Gepost January 22 Gisteren weer opnieuw aan The Witcher 3 begonnen. Ditmaal op de Steam Deck. Het is even wennen om te spelen ten opzichte van de PC, maar wat blijft het toch een heerlijke game zeg. Zit er direct weer in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost January 29 Share Gepost January 29 (edited) Gisteren de 4e credits roll van het jaar gehad. Dave the Diver:  Dave the Diver dus, eind 2023 mee gestart, af en toe een paar dagen op rij gespeeld en daarna een tijdje niet, hield deze game wel fris.  Allereerst de pluspunten. De artstijl is geweldig, de animaties zijn schitterend en de personages hebben een geinig karakter. Er zit veel humor in deze game met de nodige anime references ook (de dikke basement dweller die je wapens maakt), Bancho (de donkere sushi chef die me aan een soort van Afro Samurai doet denken) is heerlijk koel en verfijnd. Je 'beste maat' Cobra is wel een ontzettende griezel. De gameplay loop is de eerste 10 uur heel leuk, in de mid game begint het een beetje middelmatig te worden, maar aan het einden worden er wel weer net genoeg mechanics geïntroduceerd om het enigszins interessant te houden.  Desondanks vind ik dat je echt nog wel wat extra quality of life improvements in je duiken zou mogen krijgen aan het eind. Ik mis een beetje de incentive om alles af te zoeken in de begin areas. Het bijzondere aan Dave the Diver is dat de game vol zit met mechanics die je aan allerlei andere soorten games doen denken. Van stealth, tot quick time events, tot bullet hell, tot Mario Party achtige mini games. De uitvoering hiervan is ontzettend inconsistent. Besturing is niet altijd optimaal en aangezien veel van deze mechanics eens en dan nooit meer verschijnen krijg je niet de kans er goed in te worden. Dit betekent dat sommige onderdelen van de game frusteren, waar andere onderdelen juist weer genieten zijn.  Dat zorgt voor twee relatief grote minpunten voor deze game: - De inconsistentie van wat er allemaal gebeurt. Serieus, mijn Mario Party minigame ervaring legde me geen windeieren. - De urgentie van de gameplay loop die steeds meer afneemt. Na een tijdje begon ik steeds minder te optimaliseren en steeds meer op autopilot te duiken. Een paar maanden niet spelen telkens verfriste de boel wel weer.  Had afgelopen weekend Yoshi's Story gecleared, wat een super korte geinige N64 game is.  Heb nu naast alle Pokemon games vooral de focus op Lost Judgment, welke goed bevalt, maar ik niet te snel erdoorheen wil rushen. Daarnaast begin ik ook weer trek te krijgen om met Metaphor verder te gaan. Edited January 29 by Sick Blik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LouisPSV Gepost February 10 Share Gepost February 10 (edited) Voor de PC gamers onder ons: Â Â Dit spel is bizar goed. Een open world RPG waarin je constant je eigen keuzes maakt en je eigen verhaal bouwt. Er is zoveel meer te doen naast de storyline. Een spel waar al je keuzes consequenties hebben. Dit is nu al game of the year. Â EDIT: Oh, blijkbaar ook voor console beschikbaar. Boffen jullie even. Edited February 10 by LouisPSV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolderbast Gepost February 10 Share Gepost February 10 8 uur geleden zei LouisPSV: Voor de PC gamers onder ons: Â Â Dit spel is bizar goed. Een open world RPG waarin je constant je eigen keuzes maakt en je eigen verhaal bouwt. Er is zoveel meer te doen naast de storyline. Een spel waar al je keuzes consequenties hebben. Dit is nu al game of the year. Â EDIT: Oh, blijkbaar ook voor console beschikbaar. Boffen jullie even. Â Heb je 1 ook gespeeld? Mijn laptop kan 2 denk ik niet aan en twijfel om 1 aan te schaffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LouisPSV Gepost February 10 Share Gepost February 10 53 minuten geleden zei Bolderbast: Â Heb je 1 ook gespeeld? Mijn laptop kan 2 denk ik niet aan en twijfel om 1 aan te schaffen. Nee helaas niet. Maar die scheen destijds ook goed te zijn, dus ik denk dat je er wel spel plezier aan zult beleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost February 10 Share Gepost February 10 Heb inderdaad heel veel goede verhalen gehoord over 1!  vind dit wel echt een game voor @Sick Blik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost February 10 Share Gepost February 10 10 uur geleden zei LouisPSV: Voor de PC gamers onder ons: Â Â Dit spel is bizar goed. Een open world RPG waarin je constant je eigen keuzes maakt en je eigen verhaal bouwt. Er is zoveel meer te doen naast de storyline. Een spel waar al je keuzes consequenties hebben. Dit is nu al game of the year. Â EDIT: Oh, blijkbaar ook voor console beschikbaar. Boffen jullie even. Wilde deze afgelopen weekend aanschaffen, maar Ps online lag plat. Gaat zeker komen. Hopelijk is de combat wel beter. Dat was in deel 1 niet al te best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost February 10 Share Gepost February 10 (edited) Hmm word er nog niet heel erg warm of koud van na het zien van de trailer. Ik wacht even de verdere reacties af. Ligt mogelijk aan mij hoor. Ben wel een beetje klaar met de Medieval setting en open world games doen me vaak toch wat minder dan gesloten wereld. Heb sowieso nog heel veel games in huis. Moet eerst even wat dingen afronden voordat ik nieuwe dingen in huis haal. En heb al de nodige dingen in gedachten om te gaan kopen de komende tijd. Â Deze sowieso: Â Â Dan ben ik heel benieuwd naar de Metal Gear Solid remake die er in augustus aan komt, is een series waar ik graag eens mee wil beginnen. Dan komt Xenoblade X eraan, Baldur's Gate 3 moet ik nog eens gaan doen, Astro Bot. Veel opties. Edited February 10 by Sick Blik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost Wednesday at 08:56 AM Share Gepost Wednesday at 08:56 AM Al jaren laatste twee missies van laatste chapter gelaten voor wat het was. Afgelopen weekend vanwege de online storing van PlayStation weer geïnstalleerd en dan nu eindelijk uitgespeeld. Red Dead Redemption 2. Wat een game was dit  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LouisPSV Gepost Wednesday at 09:18 AM Share Gepost Wednesday at 09:18 AM Op 10-2-2025 om 22:13 zei The Saint: Wilde deze afgelopen weekend aanschaffen, maar Ps online lag plat. Gaat zeker komen. Hopelijk is de combat wel beter. Dat was in deel 1 niet al te best  Ja, die is aanzienlijk verbeterd. Al heb ik geen idee hoe het op controller aanvoelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost 22 hours ago Share Gepost 22 hours ago Gisterenavond beginnetje gemaakt met Kingdom Come Deliverance 2. Heb nu al een hekel aan Hans Capon   Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts