The Saint Gepost December 22, 2024 Share Gepost December 22, 2024 Verveel me kapot bij schoonfamilie. Civ6 maar eens op de iPad geĂ¯nstalleerd via Netflix games. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 22, 2024 Share Gepost December 22, 2024 5 minuten geleden zei The Saint: Verveel me kapot bij schoonfamilie. Civ6 maar eens op de iPad geĂ¯nstalleerd via Netflix games.  En dan moeten de kerstdagen nog komen! Sterkte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 Net een Logitech G29 racestuur met wheelstand aangeschaft via Marktplaats. Vond ze lange tijd te duur, maar voor honderd euro durf ik het wel aan. Er zijn voorlopig toch geen nieuwe leuke spellen. Â Nu snel wat auto's van de weg beuken en dan thuis die set aansluiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 1 uur geleden zei neva: Net een Logitech G29 racestuur met wheelstand aangeschaft via Marktplaats. Vond ze lange tijd te duur, maar voor honderd euro durf ik het wel aan. Er zijn voorlopig toch geen nieuwe leuke spellen. Â Nu snel wat auto's van de weg beuken en dan thuis die set aansluiten. Leuk man! Met welke game ga je het testen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 9 minuten geleden zei La Pulga: Leuk man! Met welke game ga je het testen? Â Ik heb Dirt 4, F1 23 en Assetto Corsa nog in de library staan, maar wil binnenkort denk ik Forza aanschaffen. Scheen volgende week ofzo ook een gratis versie van te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 34 minuten geleden zei neva:  Ik heb Dirt 4, F1 23 en Assetto Corsa nog in de library staan, maar wil binnenkort denk ik Forza aanschaffen. Scheen volgende week ofzo ook een gratis versie van te komen. Nice! Speel je op de PlayStation? Dan is Gran Turismo ook zeker een aanrader! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 31 minuten geleden zei La Pulga: Nice! Speel je op de PlayStation? Dan is Gran Turismo ook zeker een aanrader!  Ja, PS5 inderdaad. Thanks voor de tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiChrist7 Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 20 uur geleden zei The Saint: Verveel me kapot bij schoonfamilie. Civ6 maar eens op de iPad geĂ¯nstalleerd via Netflix games.  en wanneer het kerstdiner gereed is, "one more turn" voor je opdaagt  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 Snap er de ballen van. Denk al 6 nieuwe games gestart met Civ6  20 uur geleden zei neva:  Ik heb Dirt 4, F1 23 en Assetto Corsa nog in de library staan, maar wil binnenkort denk ik Forza aanschaffen. Scheen volgende week ofzo ook een gratis versie van te komen.  Asetto Corsa wel echt een sim-racer. Speel zelf veel Gran Turismo. Daar is sinds een tijdje hun eigen AI (Sophy) geĂ¯mplementeerd. Dat maakt de offline races al een stuk leuker.  Stuurtje staat ook nog op de planning voor als de verbouwing  achter de rug is.   Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 Metaphor: Refantazio gisteren voor het eerst aangezet, extreem positief tot dusver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 Zojuist zei The Saint: Snap er de ballen van. Denk al 6 nieuwe games gestart met Civ6 Dat lijkt toch op EU IV qua diepgang? Dat zijn niet de makkelijkste spellen om te leren. En dat is zacht uitgedrukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 47 minuten geleden zei MisterX: Dat lijkt toch op EU IV qua diepgang? Dat zijn niet de makkelijkste spellen om te leren. En dat is zacht uitgedrukt Civ is wel een stuk simpeler vind ik.  @The Saint tot hoever ga je telkens? In mijn 2e game kreeg ik het spel goed door. In het begin is het gewoon een tech race, waar je zsm resources wil pakken, researches wil doen en steden wil bouwen, als je wat verder komt wordt alles vanzelf wat logischer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 2 minuten geleden zei Sick Blik: Civ is wel een stuk simpeler vind ik.   Ik heb zelf alleen ervaring met EU IV, niet met Civ. Dus Civ ken ik alleen van verhalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 21 uur geleden zei neva: Â Ik heb Dirt 4, F1 23 en Assetto Corsa nog in de library staan, maar wil binnenkort denk ik Forza aanschaffen. Scheen volgende week ofzo ook een gratis versie van te komen. Â WRC is echt leuk met stuurtje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Saint Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 5 uur geleden zei Sick Blik: Civ is wel een stuk simpeler vind ik.  @The Saint tot hoever ga je telkens? In mijn 2e game kreeg ik het spel goed door. In het begin is het gewoon een tech race, waar je zsm resources wil pakken, researches wil doen en steden wil bouwen, als je wat verder komt wordt alles vanzelf wat logischer. Zat nu rond de 150 turns in de laatste game die ik gestart ben met Duitsland. Zweden heeft me uiteindelijk de nek omgedraaid. Kon niet snel genoeg nog een leger op de been brengen. Heb nog niet echt een beeld van wat de toegevoegde waarde is van bepaalde gebouwen.  Voor mijn gevoel is het spel ook erg snel. 500 beurten is toch niks als je ziet dat bepaalde dingen 40 beurten nodig hebben om ontwikkeld te raken.  Nu starten met Trajan (Roman Empire)    Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 5 minuten geleden zei The Saint: Zat nu rond de 150 turns in de laatste game die ik gestart ben met Duitsland. Zweden heeft me uiteindelijk de nek omgedraaid. Kon niet snel genoeg nog een leger op de been brengen. Heb nog niet echt een beeld van wat de toegevoegde waarde is van bepaalde gebouwen.  Voor mijn gevoel is het spel ook erg snel. 500 beurten is toch niks als je ziet dat bepaalde dingen 40 beurten nodig hebben om ontwikkeld te raken.  Nu starten met Trajan (Roman Empire)    Ja de snelheid is dus afhankelijk van de productie van je steden. Heb het ook niet ff 100% helder want is voor mij ook alweer een half jaar terug, maar vrijwel elk ding heeft een tekstvakje met informatie. Bijvoorbeeld dat een gebouw ervoor zorgt dat je 1 extra voeding of 1 extra knowledge per beurt erbij krijgt. Dan is het dus aan jou om als speler de meest efficiënte keuzes voor jouw doelen te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiChrist7 Gepost December 24, 2024 Share Gepost December 24, 2024 23 minuten geleden zei The Saint: Zat nu rond de 150 turns in de laatste game die ik gestart ben met Duitsland. Zweden heeft me uiteindelijk de nek omgedraaid. Kon niet snel genoeg nog een leger op de been brengen. Heb nog niet echt een beeld van wat de toegevoegde waarde is van bepaalde gebouwen.  Voor mijn gevoel is het spel ook erg snel. 500 beurten is toch niks als je ziet dat bepaalde dingen 40 beurten nodig hebben om ontwikkeld te raken.  Nu starten met Trajan (Roman Empire)   Je onderschat de snowball Eerste 100 turns is meestal de basis leggen, nadien verfijn je je aanpak, en het laatste deel is naar een victory conditie speeden. En afhankelijk van de settings win je wel ergens tussen turn 220-270. Daarom ben ik wel enthousiast over Civ 7 zijn idee van Ages, want ze hebben goed geidentifieerd dat games in drie fases uiteenvallen  Wat mij een betere strategy gamer heeft gemaakt is realiseren dat productie gewoon het beste is. Zeker in civ 6 waar je een hard cap hebt op population Productie is nu eenmaal het makkelijkste om te zetten in andere resources. Meer science/faith/gold nodig? zet een gebouw neer dat dat produceert. Of maak units om ze van iemand anders te stelen.  Je moet niet perse een gigantisch leger hebben (al moet je sowieso iets hebben), gewoon genoeg om de AI te laten denken dat het niet waard is. Afhankelijk van de difficulty zijn ze heel makkelijk te vriend te maken  Als je graag lets plays kijkt, check thegamemechanic. Hij streamt al een tijdje niet meer, maar heeft alles op youtube staan en legt ook altijd zijn gedachtegang uit. uiteindelijk is civ 6 wel een heel stuk flexibeler dan civ 5 en zijn er meer moving parts/variaties dan in zijn voorganger. En het hangt er natuurlijk vanaf hoe goed je bekend bent met strategy games in het algemeen. Ik zou het qua complexity raten als moeilijker dan TW, maar makkelijker dan Paradox  Wil wel eens een manutd MP doen, al is het voor mij ook al een hele tijd geleden en ik weet uit herrinering dat die organiseren een pain is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 28, 2024 Share Gepost December 28, 2024 Ik heb de komende dagen wel wat tijd over om wat te gamen. Wie weet een mooi spel dat je in een paar dagen er doorheen kan knallen? Een collega is de laatste tijd Elden Ring aan het spelen en zo'n type spel heb ik zelf nooit gespeeld. Wil wel iets spelen dat hierop lijkt en een beetje richting het Hack 'n Slash genre gaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Op 28-12-2024 om 15:44 zei bas huijsmans: Ik heb de komende dagen wel wat tijd over om wat te gamen. Wie weet een mooi spel dat je in een paar dagen er doorheen kan knallen? Een collega is de laatste tijd Elden Ring aan het spelen en zo'n type spel heb ik zelf nooit gespeeld. Wil wel iets spelen dat hierop lijkt en een beetje richting het Hack 'n Slash genre gaat Elden Ring heb je niet in een paar dagen ff uitgespeeld  Welke consoles heb je? Metal Gear Rising is de ultieme hack and slash ram en sloop game, met wat minder de moeilijkheidsgraad van Elden Ring. Elden Ring is een Soulslike, wat dus betekent heel erg afwachten op move animaties van tegenstanders en als je een foutje maakt ben je vaak meteen kapot. Vind je dat leuk dan moet je Soulslikes gaan spelen, wil je wat meer marge hebben en wat meer stylish zijn dan zijn een Metal Gear Rising, Bayonetta, Devil May Cry misschien interessanter.  Black Myth Wukong zit er een beetje tussenin van wat ik zo mee kreeg. Stellar Blade is ook een recente game die wat meer richting het stijlvolle gaat.  Heb echter geen van deze games ooit gespeeld, dus weet niet hoe lang ze duren, maar daarvoor is howlongtobeat.com een mooie website. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 20 uur geleden zei Sick Blik: Elden Ring heb je niet in een paar dagen ff uitgespeeld  Welke consoles heb je? Metal Gear Rising is de ultieme hack and slash ram en sloop game, met wat minder de moeilijkheidsgraad van Elden Ring. Elden Ring is een Soulslike, wat dus betekent heel erg afwachten op move animaties van tegenstanders en als je een foutje maakt ben je vaak meteen kapot. Vind je dat leuk dan moet je Soulslikes gaan spelen, wil je wat meer marge hebben en wat meer stylish zijn dan zijn een Metal Gear Rising, Bayonetta, Devil May Cry misschien interessanter.  Black Myth Wukong zit er een beetje tussenin van wat ik zo mee kreeg. Stellar Blade is ook een recente game die wat meer richting het stijlvolle gaat.  Heb echter geen van deze games ooit gespeeld, dus weet niet hoe lang ze duren, maar daarvoor is howlongtobeat.com een mooie website. Ah thanks. Zag dat ik Monster Hunter World ook nog in mijn steam bibliotheek had staan. Daar maar eens een beginnetje aan gemaakt. Vermaak me er wel mee. Heeft ook wel een beetje hetgene wat ik zocht. Een beetje richting bazen toewerken en echt de mogelijkheid hebben om een wapen naar je hand te zetten met de mogelijke combos etc.  Verder heb ik mijzelf eens verwend en een Steam Deck gekocht. Hij kwam vandaag binnen dus vandaag eens even testen  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansmeister Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 Op 28-12-2024 om 15:44 zei bas huijsmans: Ik heb de komende dagen wel wat tijd over om wat te gamen. Wie weet een mooi spel dat je in een paar dagen er doorheen kan knallen? Een collega is de laatste tijd Elden Ring aan het spelen en zo'n type spel heb ik zelf nooit gespeeld. Wil wel iets spelen dat hierop lijkt en een beetje richting het Hack 'n Slash genre gaat  Heb je The Witcher 3 al gespeeld? Goedkoop(zeker met de sales nu) op te pikken en een geweldige game nog steeds. Blijft een aanrader voor iedereen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 12 minuten geleden zei Dansmeister: Â Heb je The Witcher 3 al gespeeld? Goedkoop(zeker met de sales nu) op te pikken en een geweldige game nog steeds. Blijft een aanrader voor iedereen. Yes heb de main game en Heart and Stone al uitgespeeld. Heb hem laatst wel voor 3 euro ofzo weer op Steam gekocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 39 minuten geleden zei bas huijsmans: Ah thanks. Zag dat ik Monster Hunter World ook nog in mijn steam bibliotheek had staan. Daar maar eens een beginnetje aan gemaakt. Vermaak me er wel mee. Heeft ook wel een beetje hetgene wat ik zocht. Een beetje richting bazen toewerken en echt de mogelijkheid hebben om een wapen naar je hand te zetten met de mogelijke combos etc.  Verder heb ik mijzelf eens verwend en een Steam Deck gekocht. Hij kwam vandaag binnen dus vandaag eens even testen  Monster Hunter klinkt ook wel als iets wat bij jouw beschrijving past inderdaad! Goede keus! Ik ga misschien de volgende daarvan eens uitproberen als die uit komt. Krijg ook mee dat je die samen met een groep mensen kan spelen, dus dat is altijd leuk.  Hoe bevalt zo'n Steam Deck? Heb om de een of andere reden nog nooit over zo'n ding nagedacht, ben nog heel traditioneel in gewoon Playstation en Nintendo consoles aan het denken.  @Dansmeister ja heb die ook nog in mijn backlog staan. Wil ik in 2025 nog zeker eens een kans geven, ben er ooit mee begonnen, maar ben toen in dezelfde week met nog 5 andere games begonnen en heb andere games toen geprioriteerd.  Voor de mensen met een Switch raad ik trouwens DekuDeals aan voor aanbiedingen. Kan je dingen shortlisten en zodra ze in de aanbieding komen krijg je een mailtje. Doe ik voor indies etc. waar ik interesse in heb. Zojuist nog een bericht gekregen dat Cassette Beasts afgeprijsd is bijvoorbeeld. Had een maat van me aangeraden, omdat die zegt dat het een Pokémon-like is maar dan beter dan de recente Pokégames. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 2 uur geleden zei Sick Blik: Monster Hunter klinkt ook wel als iets wat bij jouw beschrijving past inderdaad! Goede keus! Ik ga misschien de volgende daarvan eens uitproberen als die uit komt. Krijg ook mee dat je die samen met een groep mensen kan spelen, dus dat is altijd leuk. Â Hoe bevalt zo'n Steam Deck? Heb om de een of andere reden nog nooit over zo'n ding nagedacht, ben nog heel traditioneel in gewoon Playstation en Nintendo consoles aan het denken. Omdat ik inderdaad advertenties zag van de nieuwe die uit gaat komen, bedacht ik mij ineens dat ik World nog had liggen. Heb hem nog niet op de Steam Deck getest. Â Tot nu toe heb ik alleen even een beetje FM gespeeld erop. Het speelt echt best wel prima. Het is even wennen dat je niet op spatiebalk kan blijven raggen en je andere skins hebt (Moet nog even uitzoeken hoe en wat het qua toetsinstellingen etc. allemaal werkt). Snelheid en de kwaliteit van het spel is echt prima. Binnenkort het eens met andere games testen. Â Ook hoe die in je hand ligt en het gewicht etc. is echt ideaal hoor. Een collega had het er al over dat je er ook het een en ander mee kan doen zodat je alle switch games ook gewoon kan spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 Heb ook zo een ding liggen hier, mocht je vragen hebben hoor ik het wel  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts