Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Dronkengamerstopic

Alessandro

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei TheRealOne:

Als het gaat om Total War games, dan is Rome 2 ondertussen best een goed speel, heeft alleen wat jaren en DLC's gekost. :D Pharaoh zou ik even links laten liggen. Ik heb er ergens een key voor 30 euro kunnen kopen en ik vind eigenlijk nog dat ik teveel heb betaald :cab: Troy is leuk als je de setting leuk vind, want je komt continue tegen dezelfde units tegen in een gevecht. Maar in vergelijking tot Pharaoh is Troy 'compleet' en heeft het een paar verschillende gamemodes (historisch, fantasy en een combinatie van beide geloof ik).

Ik lees en hoor dat vaak gezegd worden, maar ik vind echt van niet. Ok de AI staat nu niet meer stil om zich te laten afslachten door een toren, en die onnozele capture points zijn weg, maar er is nog zoveel mis dat nooit gefixt is. Campaign AI is nog altijd waardeloos, waar ze weglopen en hun legers laten verhongeren ipv hun steden te verdedigen. Ze staan continu in forced march, waardoor battles in 3 minuten voorbij zijn. En na turn 30-40 vormen ze meestal geen bedreiging meer, maar omdat de campaign zo ongebalanceerd is, moet je nog 60 regions extra veroveren.  Diplomatie wordt je gespamt door facties aan de andere kant van de middelandse zee met elke turn hetzelfde domme verzoek.

Wat me ook stoort is dat je bijvoorbeeld 3keer facties als syracuse in het spel hebt in drie verschillende campaigns, maar ze spelen praktisch elke keer hetzelfde. Zelfde met alle faction dlc die ze eruit persten. A polished turd, zoals de engelsen zeggen. Vergeleken met Shogun 2 of Medieval 2 is het echt een wereld van verschil

Ik heb nog een tijdje met DEI mod geprobeerd, maar die loadtimes waren niet te doen

4 minuten geleden zei TheRealOne:

Ik vind de Warhammer reeks nog het leukste om te spelen op het moment. Alleen moet je om het spel zo compleet mogelijk te hebben wel deel 1, 2 en 3 + alle dlc's van de games kopen. Dus als je daar nu wil instappen, hangt er wel een prijskaartje aan.

Ik ben verder zelf begonnen aan Baldur's Gate 3, en de Cyberpunk 2077 dlc staat ook nog op het verlanglijstje :D

Fantasy spreekt me niet aan, dus heb geen zin om me in de warhammer lore te gaan verdiepen. Zelfde reden voor Baldurs gate 3. Topgame wss, maar heb niks met D&D. Een gelijkaardige game die ik wel goed vond was expeditions rome, eigenlijk Xcom in romeinse setting met een goed verhaal erbij.

Zelfde met cyberpunk, futuristic shit zegt me niet zoveel.

Nu ja ik wil niet overkomen als een oude klagende vent, want uiteindelijk heb ik nog veel in de backlog om te spelen en er zullen altijd wel goeie games zijn Alleen is het met TW net zoals FM vind ik een beetje: niet genoeg competitie om (eigenlijk geen) in hun genre en daardoor worden ze lui

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei AntiChrist7:

Ik lees en hoor dat vaak gezegd worden, maar ik vind echt van niet. Ok de AI staat nu niet meer stil om zich te laten afslachten door een toren, en die onnozele capture points zijn weg, maar er is nog zoveel mis dat nooit gefixt is. Campaign AI is nog altijd waardeloos, waar ze weglopen en hun legers laten verhongeren ipv hun steden te verdedigen. Ze staan continu in forced march, waardoor battles in 3 minuten voorbij zijn. En na turn 30-40 vormen ze meestal geen bedreiging meer, maar omdat de campaign zo ongebalanceerd is, moet je nog 60 regions extra veroveren.  Diplomatie wordt je gespamt door facties aan de andere kant van de middelandse zee met elke turn hetzelfde domme verzoek.

Wat me ook stoort is dat je bijvoorbeeld 3keer facties als syracuse in het spel hebt in drie verschillende campaigns, maar ze spelen praktisch elke keer hetzelfde. Zelfde met alle faction dlc die ze eruit persten. A polished turd, zoals de engelsen zeggen. Vergeleken met Shogun 2 of Medieval 2 is het echt een wereld van verschil

Ik heb nog een tijdje met DEI mod geprobeerd, maar die loadtimes waren niet te doen

Fantasy spreekt me niet aan, dus heb geen zin om me in de warhammer lore te gaan verdiepen. Zelfde reden voor Baldurs gate 3. Topgame wss, maar heb niks met D&D. Een gelijkaardige game die ik wel goed vond was expeditions rome, eigenlijk Xcom in romeinse setting met een goed verhaal erbij.

Zelfde met cyberpunk, futuristic shit zegt me niet zoveel.

Nu ja ik wil niet overkomen als een oude klagende vent, want uiteindelijk heb ik nog veel in de backlog om te spelen en er zullen altijd wel goeie games zijn Alleen is het met TW net zoals FM vind ik een beetje: niet genoeg competitie om (eigenlijk geen) in hun genre en daardoor worden ze lui

Ik blijf het zonde vinden dat CA besloten heeft om Total War: Three Kingdoms geen dlc/updates meer te geven. Heeft naast Warhammer (wat veruit de populairste TW is op het moment) de grootste playerbase op Steam. Dat vond ik als het gaat om de history TW game's wel echt een leuke om te spelen. De Warhammer lore doet me ook niet super veel, maar het is zo 'over the top' qua factions die je kan spelen dat ik het wel gewoon heel leuk vind ;c

Wat Rome 2 betreft, het spel is ondertussen toch ook wel een beetje gedateerd aan het raken. De problemen die Rome 2 heeft/had zie je nauwelijks terug in de nieuwere games. Ik heb vroeger ook wat oudere TW's gespeeld, maar toen was ik te jong om me te beseffen of het goed functioneerde ;c Dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik de Rome 1 remaster ook een leuk stukje nostalgie vind. Maar die heeft ook een mod zoals Rome 2 DEI heeft. Imperium Surrectum maakt dit van de Rome 1 map, en doet nog heel veel andere dingen. Die is wel echt de moeite waard en kan ik ook aanraden. Die komen vandaag ook met de 0.6 versie van de mod.

Die Expeditions Rome game kende ik nog niet, die ga ik eens even goed bekijken :D Ik moet daarom zeggen dat ik de spellen van Paradox ook altijd wel kan waarderen. Crusader Kings 3 vind ik ook heel leuk om te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei TheRealOne:

Ik blijf het zonde vinden dat CA besloten heeft om Total War: Three Kingdoms geen dlc/updates meer te geven. Heeft naast Warhammer (wat veruit de populairste TW is op het moment) de grootste playerbase op Steam. Dat vond ik als het gaat om de history TW game's wel echt een leuke om te spelen. De Warhammer lore doet me ook niet super veel, maar het is zo 'over the top' qua factions die je kan spelen dat ik het wel gewoon heel leuk vind

Wat Rome 2 betreft, het spel is ondertussen toch ook wel een beetje gedateerd aan het raken. De problemen die Rome 2 heeft/had zie je nauwelijks terug in de nieuwere games. Ik heb vroeger ook wat oudere TW's gespeeld, maar toen was ik te jong om me te beseffen of het goed functioneerde  Dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik de Rome 1 remaster ook een leuk stukje nostalgie vind. Maar die heeft ook een mod zoals Rome 2 DEI heeft. Imperium Surrectum maakt dit van de Rome 1 map, en doet nog heel veel andere dingen. Die is wel echt de moeite waard en kan ik ook aanraden. Die komen vandaag ook met de 0.6 versie van de mod.

Die Expeditions Rome game kende ik nog niet, die ga ik eens even goed bekijken  Ik moet daarom zeggen dat ik de spellen van Paradox ook altijd wel kan waarderen. Crusader Kings 3 vind ik ook heel leuk om te spelen.

Ik heb attila nog, misschien dat ik daar ooit eens mee begin.  Maar zit iddook tussen Paradox en Civlikes voor mijn strategy fix. CK3 koop ik wel eens als de dlcs zijn geminderd, zit nu vooral in EU4, even wachten op de dlc nu. Maar kan er nog jaren mee verder

en tussendoor wat minecraft om de lego nostalgie aan te wakkeren :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Dansmeister:

Blijft een fantastische game. Speelde het met een bepaalde mod dat ik Sparta was. Met wie speel je?

image.gif.d1655bdbe368161ad52964821414c429.gif

Ik speelde met Scipii (de blauwe Romeinse familie)! 

Nu ik de nieuwe MacBook heb kan ik hem niet meer spelen.  Helaas is RTW Rome II niet te koop, dan moet ik de remastered maar aanschaffen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei chrisje1993:

Ik heb het hele tijd gespeeld, maar ben er aan het denken om het weer terug te gaan spelen.

Er is net een nieuw seizoen begonnen (14 alweer), dus opzich wel een goed moment om in te stappen :D Ben toevallig ook weer eens gaan spelen vanwege die reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oudste heeft dus tijdje terug Fortnite ontdekt op de switch. Nu moet ik af en toe meespelen in duo’s. Hij op switch, ik op ps5. 

Heb alleen het idee dat het niveau op de switch aanzienlijk lager ligt. 19 kills… Uiteindelijk op 22 geëindigd. 

IMG_6513.jpeg.339000314ad300e98ce3f9d9e9ec5b4e.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-1-2024 om 20:30 zei The Saint:

Oudste heeft dus tijdje terug Fortnite ontdekt op de switch. Nu moet ik af en toe meespelen in duo’s. Hij op switch, ik op ps5. 

Heb alleen het idee dat het niveau op de switch aanzienlijk lager ligt. 19 kills… Uiteindelijk op 22 geëindigd. 

IMG_6513.jpeg.339000314ad300e98ce3f9d9e9ec5b4e.jpeg

Spelen jullie Unranked? Fortnite vult veel 'lege plekken' aan met bots. Zijn ook te herkennen aan namen zoals LazyCat23 of DeadlyFrog812 etc etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er ok uit, maar blijkbaar zijn de servers een groot probleem :p En je moet ook wel een echte squad hebben.

Ondertussen aan Hades begonnen. Al de lijstjes die er zijn en die je kan afwerken vind ik al direct leuk :p Wel nog niet voorbij Elysium geraakt. Maar zie mezelf er wel een lange tijd mee bezig zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites