Jump to content

Dronkengamerstopic

Alessandro
 Share

Recommended Posts

Starcraft II ontvangen van Bidrivals! :m: Kan ik me wagen aan singleplayer en multiplayer. Olé. :m:

Ik heb 2 Starcraft II guestpass en 1 WOW guestpass gekregen. Wie wilt? Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik kijk naar de tijden. PM mij.

1 vergeven aan Hippttix.

Hirsch Ballin blijft bij verbod op gewelddadige games

door onze redactie

AMSTERDAM - Minister Hirsch Ballin van Justitie blijft erbij dat een verbod op gewelddadige games noodzakelijk is als de verkoop van deze spellen aan kinderen niet afneemt. Dat blijkt uit de antwoorden die de minister heeft gegeven op de kamervragen omtrent het onderwerp van Groenlinks-kamerlid Tofik Dibi.

Eind juni liet Hirsch Ballin weten een verbod op extreem gewelddadige games te willen doorvoeren als bleek dat de detailhandel de verkoop van deze spellen aan jonge kinderen niet genoeg kan beperken. De winkels moeten voor 2012 ervoor zorgen dat minstens 70 procent van de games met een leeftijdsadvies van 16 jaar of ouder niet aan jongere gamers verkocht worden. Een verbod op extreem gewelddadige films zou de minister niet willen overwegen, omdat hiervoor niet genoeg draagvlak in de samenleving zou bestaan.

Dibi vroeg ondermeer of de verantwoordelijkheid voor wat kinderen wel en niet onder ogen mogen krijgen, niet bij de ouders ligt in plaats van de overheid. De minister antwoordde hierop dat het inderdaad primair de verantwoordelijkheid van de ouders is, maar dat de overheid deze rol moet overnemen waar zij dat niet kunnen of willen. Hierbij verwijst hij naar de VN-Conventie over de Rechten van het Kind, de aanbevelingen van de Raad van de Europese Unie en de EU-richtlijn Audiovisuele Mediadiensten.

Ook vroeg Dibi of de inspanningen die voor dit verbod worden gemaakt, niet beter gericht kunnen worden op het "weerbaarder maken van kinderen en jongeren middels media-educatie." Hirsch Ballin gaf toe dat dit belangrijk is, maar stelde tevens dat sommige media-uitingen zo schadelijk zijn dat er gedacht moet worden over de beschikbaarheid van dergelijk materiaal. "De aanbieders van dergelijk materiaal zijn nu aan zet om jongeren beter te beschermen tegen (extreem) gewelddadig beeldmateriaal. Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden, dan zal de overheid zich op strengere maatregelen moeten bezinnen," aldus de minister in zijn antwoord.

Als het 18+ de games maar gewoon kunnen kopen.

Ik ben van plan een laptop te kopen, maar ik wil natuurlijk wel een goede waar ik lang mee door kan. Ik wil gewoon spelletjes zoals FM, FIFA en Counterstrike willen spelen, ook gewoon nog op internet en msn.

Maar wat moet er nou in een goede laptop zitten? Weet iemand dat toevallig of niet?

• 3 weeks later...