Jump to content

Go Ahead Eagles

Pinolero
 Share

Recommended Posts

NEUSJE VOOR DE GOAL ÉN VOOR TEAMGENOTEN: TEAMPLAYER VAN DER VENNE NAAR GO AHEAD EAGLES

Zowel zijn huidige teamgenoot Norichio Nieveld als zijn vader concludeerde: Go Ahead Eagles is een club voor jou. Het bevestigde voor Richard van der Venne (25, foto: ProShots) dat zijn toekomst in Deventer ligt. De middenvelder tekent vanmiddag een contract voor twee jaar plus een optie voor nog een seizoen bij Go Ahead Eagles.

Richard van der Venne speelt sinds 2015 voor de plaatselijke FC van zijn geboortestad Oss. De aanvallende middenvelder beleefde dit seizoen zijn definitieve doorbraak, met 13 goals in 33 wedstrijden. En de ene nog mooier dan de ander. “Ik heb er dit seizoen inderdaad een paar mogen maken”, lacht hij bescheiden. “Ik voel me nu echt klaar voor een volgende stap. Go Ahead Eagles was meteen concreet, net als een andere club. Dan ga je je verdiepen, kijk je iets verder dan de eerste indrukken die je al had van de club, zoals het mooie en volle stadion, waar ik in februari nog speelde met Oss.”

YouTube

Terwijl Van der Venne gesprekken voerde met de clubleiding en de nieuwe trainer, ging zijn vader het wereldwijde web op. Op YouTube stuitte hij op de eerste aflevering van Home of Eus. Van der Venne: “Die supporters beschrijven jou als speler, zei hij. Ze willen strijd zien; spelers die niet opgeven. Je kan gerust zeggen dat ik zo in elkaar steek. Aanvallend draag ik graag mijn steentje bij, maar daarbij verzaak ik verdedigend niet.”

Loopvermogen, conditie en doorzettingsvermogen zijn Van der Venne dan ook niet vreemd. De afgelopen seizoenen combineerde de middenvelder zijn profvoetballersbestaan met een baan als financieel medewerker. Lange dagen, maar dat deert de Ossenaar allerminst. “Dat komt ook terug in mijn speelwijze: alles geven, doorzetten, het hoeft niet allemaal makkelijk te gaan.”

Rek

Door zijn stormachtige ontwikkeling kan Van der Venne nu zijn baan opzeggen en zich volledig storten op zijn avontuur in Deventer. Al is hij de eerste om te zeggen dat er nog steeds rek in zijn voetbalkwaliteiten zit. “Ik heb een goed overzicht, een neusje voor de goal én voor mijn teamgenoten. Ja, ik ben zeker een teamplayer. Maar natuurlijk is alles voor verbetering vatbaar. Ik heb met de nieuwe trainer gesproken en die heeft een helder plan over speelwijze en individuele ontwikkeling. Dat is belangrijk voor mij.”

Technisch manager Paul Bosvelt sluit zich aan bij de woorden van de nieuwste aanwinst. “Wij denken dat Richard bij deze club past. Hij is een middenvelder met loopvermogen, overzicht en scorend vermogen. Hij kan zich bij Go Ahead Eagles verder ontwikkelen, zeker met de wil die hij heeft om zich te verbeteren.”

Ik ken hem niet, alleen een paar beelden gezien met mooie goals. Maar de statistieken spreken in zijn voordeel. Verder mogen er heel veel spelers vertrekken en lijkt Stegeman zijn eigen team te mogen samenstellen. Van Miechem wordt nadrukkelijk genoemd net als Baas. We zullen het zien.

• 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus kan er niet over oordelen. Alleen hebben we het moeilijk in uitwedstrijden, dat is gebleken in Eindhoven, Maastricht en nu weer. Dat is jammer, maar het spel oogt sowieso nog niet goed. Dan kan je zomaar verliezen van AZ, die natuurlijk een goede opleiding hebben en dus ook prima spelers hebben en enkele afvallers van het eerste zoals Nom ook al zegt.

• 8 months later...

Jack de Gier wordt onze nieuwe trainer. Bij NEC ging het niet helemaal goed, maar bij Almere City heeft hij het goed gedaan. Ben benieuwd wat hij er van gaat maken. 

Ook qua selectie moet er nog veel gebeuren, nu 14 man onder contract waarvan 3 keepers. Dat houdt niet over. Een paar zijn er nog in onderhandeling over een nieuw contract, zoals Baas, Bosz en Van Moorsel. Lieftink schijnt na zijn vakantie te tekenen en dat was het tot nu toe. Gelukkig is er nog tijd genoeg voor de competitie begint.

• 7 months later...

20 wedstrijden ongeslagen inclusief bekerduels, dat is natuurlijk een ongekende reeks wedstrijden. Het nieuwe clubrecord, het oude was van 1918. Dit is natuurlijk geen geweldige reeks wedstrijden. Helaas zijn er van die 20 wel 11 gelijke spelen, maar we staan er nog altijd goed voor in de competitie. Laat ons nog maar lekker in de luwte blijven en op het eind toeslaan. Daarbij gedijen wij het best.

Helaas vandaag wel afscheid moeten nemen van een echte Kowet speler, Richard van der Venne vertrekt naar RKC. Zijn wil om Eredivisie te spelen is te groot om hem in Deventer te houden. Jammer voor hem dat de eredivisie dan slechts een half jaar zou duren, ik zie het RKC namelijk niet redden dit jaar.

Ondertussen is de vervanger van VD Venne al binnen, Soufyan Ahannach heeft voor een half jaar getekend nadat vandaag zijn contract bij Brighton & Hove Albion werd ontbonden. Hij heeft in het verleden met Jack de Gier en Marco Heering samengewerkt bij Almere City. Daar had hij zo'n goed seizoen dat hij een transfer naar Engeland afdwong. Benieuwd of hij iets van die vorm kan laten zien komend half jaar.

1 uur geleden zei Superboeren:

Jullie zijn inderdaad goed bezig. Ook een prima vervanger binnen gehaald trouwens met Ahannach.

Had van die 11 gelijke spelen er liever 5/6 gewonnen, dan stonden we er helemaal goed bij. Maar na een moeizaam begin van de competitie lijkt het de laatste tijd eindelijk wat beter te worden.

Moeten natuurlijk even afwachten hoe Ahannach gaat presteren, maar als hij zijn vorm van zijn Almere tijd laat zien zitten we goed. Al heeft hij de afgelopen 2 seizoenen bijna niet gespeeld. Afgelopen half jaar op het 2e niveau van België 2 invalbeurten gehad, dat was het.

• 1 month later...
  • 1 month later...
23 uur geleden zei Superboeren:

Elmo Lieftink naar De Graafschap. Blij met deze transfer in deze toch moeilijke tijd voor alle voetbalclubs..

Kan ik me voorstellen, met afstand onze beste man dit seizoen. Vooraf was wel duidelijk dat hij hier in zijn stad terug kwam om zich in de kijker te spelen. En dat is zeker gelukt. Dit is toch wel de speler die we heel erg gaan missen. De absolute leider op het veld, voetballend goed, verdedigend staat hij zijn mannetje. En dit seizoen blijkt hij ook nog te kunnen scoren.

Eagles moet overigens komend seizoen een miljoen terug in begroting door het missen van inkomen, dat is vrij veel. Zeker omdat ze nu voor het eerste in 3 jaar weer zwarte cijfers zouden gaan schrijven. Dat is natuurlijk doodzonde en een van de redenen dat ze alle aflopende contracten (nog) niet hebben verlengd en de opties niet hebben gelicht. Heel begrijpelijk, zeker na het lezen van een bericht in de Stentor van vandaag.

https://www.destentor.nl/ga-eagles/ga-eagles-geraakt-door-coronacrisis-ruim-miljoen-euro-omzetverlies~a5a32f8b/

• 2 months later...

Inmiddels heeft ruim 80% van de seizoenskaarthouders hun seizoenskaart verlengd! Bijna 5100 man, waarvan er iets meer dan 80% voor full-support hebben gekozen. Geweldig nieuws voor de club! Vanaf vandaag is de vrije verkoop ingegaan, ben benieuwd waar we op uitkomen!

Edited by Kowet

3 uur geleden zei Kowet:

Inmiddels heeft ruim 80% van de seizoenskaarthouders hun seizoenskaart verlengd! Bijna 5100 man, waarvan er iets meer dan 80% voor full-support hebben gekozen. Geweldig nieuws voor de club! Vanaf vandaag is de vrije verkoop ingegaan, ben benieuwd waar we op uitkomen!

3 uur later en we zitten op 5400!

• Rogier. changed the title to Go Ahead Eagles