Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Go Ahead Eagles

Pinolero

Aanbevolen berichten

3 jaar geleden ja.

Klopt, toen was die goed. Maar door de schulden van Twente kon hij als niet EU-speler niet bij Twente blijven en is hij 2 jaar verhuurd geweest. Heeft het laatste jaar niet veel gespeeld las ik, maar dat die kon (kan) voetballen is een feit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt Sjoerd Overgoor nog naar GAE? Hoor/lees al een tijdje geruchten erover, maar weet iemand er meer van?

Zowel de club als Overgoor hebben de intentie om eruit te komen, maar Sjoerd ligt nog 2 jaar vast in Hongarije. Kowet gaat geen afkoopsom betalen (misschien een kleine) en daarom gaat de zaakwaarnemer van hem met zijn club praten om te kijken of ze eruit kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als linksback is La'Vere Corbin-Ong aangetrokken. Canadees international en heeft gespeeld bij FC Pommern Greifswald, Berliner AK 07 en FSV Frankfurt. Bijna niemand zal hem kennen in Nederland, ik heb echt geen flauw idee of hij geschikt is voor de eerste divisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als linksback is La'Vere Corbin-Ong aangetrokken. Canadees international en heeft gespeeld bij FC Pommern Greifswald, Berliner AK 07 en FSV Frankfurt. Bijna niemand zal hem kennen in Nederland, ik heb echt geen flauw idee of hij geschikt is voor de eerste divisie.

Gisteren Dennis Bekking hierover gesproken. Gehaald doormiddel van een statistiekenbureau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd verstandig.......

Geen idee, veel clubs doen het tegenwoordig. Is natuurlijk wel zelf gezien(althans, werd gisteren gezegd), maar ze waren anders nooit bij zo'n speler uitgekomen. Linksbackpositie is voor het voetbal wat Eagles wilt spelen komend seizoen, enorm cruciale positie. En vooral hier in Nederland zijn de linksbacks echt schaars en als ik hoor wat middelmatige spelers willen verdienen, gaat dat nergens over.

Elke aankoop blijft riskant(open deur), statistiekenbureau of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee, veel clubs doen het tegenwoordig. Is natuurlijk wel zelf gezien(althans, werd gisteren gezegd), maar ze waren anders nooit bij zo'n speler uitgekomen. Linksbackpositie is voor het voetbal wat Eagles wilt spelen komend seizoen, enorm cruciale positie. En vooral hier in Nederland zijn de linksbacks echt schaars en als ik hoor wat middelmatige spelers willen verdienen, gaat dat nergens over.

Elke aankoop blijft riskant(open deur), statistiekenbureau of niet.

Hoe wilt Go Ahead spelen dan, dat de linksback zo belangrijk wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat ook min of meer in het artikel van de club zelf.

Het aantrekken van La’Vere is het resultaat van het combineren van traditionele en moderne scouting. We zijn content dat dit geleid heeft tot de invulling van deze specifieke positie op een manier die past bij de speelwijze die we als club nastreven.”

Denk dat Eagles gewoon 4-3-3 gaat spelen en dat ze verwachten veel op de helft van de tegenstander te spelen en dat de backs daarin dus ook een aanvallende rol hebben en er veel overheen moeten gaan om voorzetten te geven. Dat is eigenlijk ook het spel wat ze altijd willen spelen.

Ben zelf benieuwd hoe hij het gaat doen, net als de rest van het team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoerd Overgoor tekent vandaag of morgen een contract voor 2 jaar. Wederom een goede aankoop. Nog een centrale verdediger en rechtsbuiten en we zijn redelijk klaar.

Er kunnen zich altijd nog buitenkansje voordoen natuurlijk en een linksback erbij mag misschien ook nog wel.

Verder gaan misschien Xandro Schenk en Lum Rexhepi nog weg. Dan moet er centraal achterin nog wel wat gebeuren.

Nog even afwachten dus, maar hetgeen er nu staat ben ik blij mee. Lijkt een team te staan die mee kunnen doen om de eerste 3 plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoerd Overgoor tekent vandaag of morgen een contract voor 2 jaar. Wederom een goede aankoop. Nog een centrale verdediger en rechtsbuiten en we zijn redelijk klaar.

Er kunnen zich altijd nog buitenkansje voordoen natuurlijk en een linksback erbij mag misschien ook nog wel.

Verder gaan misschien Xandro Schenk en Lum Rexhepi nog weg. Dan moet er centraal achterin nog wel wat gebeuren.

Nog even afwachten dus, maar hetgeen er nu staat ben ik blij mee. Lijkt een team te staan die mee kunnen doen om de eerste 3 plaatsen.

Als Rexhepi speelde zoals vandaag, zou hij alleen naar een hoofdklasser kunnen. Mijn god wat een balverlies tegen een tweedeklasser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Rexhepi speelde zoals vandaag, zou hij alleen naar een hoofdklasser kunnen. Mijn god wat een balverlies tegen een tweedeklasser.

Ik had al zoiets begrepen ja. Vond hem zaterdag voetballend ook al niet best, verdedigend ken ik hem verder niet. Dat is afwachten, maar voetballend moet het ook meer van Schenk komen, maar die heeft het ook nog niet. Vriends en Fischer konden ook niet voetballen (opbouwen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]MONOLOOG SJOERD OVERGOOR: ‘SAMEN NIEUWE HERINNERINGEN CREËREN’[/h] “Ik ben terug waar ik hoor, terug bij mijn cluppie. Toen ik hier twee jaar geleden vertrok, zei ik bij mijn afscheid: eens een Eagle, altijd een Eagle. Dat meende ik. Als je hier drieënhalf jaar hebt gespeeld, dan slijt dat gevoel niet meer. Waar je ook gaat.

In mijn geval waren dat SC Cambuur en Haladás in Hongarije. Bij laatstgenoemde club verliep het avontuur sportief teleurstellend. Dit kwam door allerlei oorzaken. Het zorgt ervoor dat ik nog meer gebrand ben, letterlijk niet kan wachten te beginnen bij Go Ahead Eagles.

Uiteraard heb ik de club gevolgd de afgelopen jaren. Zat ik elk weekend – wanneer het kon – naar FOX Sports te kijken in Hongarije. Te genieten van Pedro Chirivella en te vloeken als het misging door pech. Daarnaast sprak en spreek ik Xandro Schenk nog regelmatig. Toen het contact met de club deze zomer ontstond, twijfelde ik dan ook geen moment. Eredivisie of Jupiler League maakt dan even niet zoveel uit. Ik wilde terug naar Go Ahead Eagles.

Ik denk dat er een heel mooi team staat. Met Xandro Schenk en Joey Suk heb ik natuurlijk zelf nog gespeeld en sommige andere jongens ken ik uit het verleden. Zoals Shadrach Eghan. Ik stond tegen hem tijdens FC Twente-Go Ahead Eagles in het seizoen 2013/2014. Die jongen heeft zo’n kleine draaicirkel, dat is niet normaal. Toen ik Leon Vlemmings sprak deze zomer, grapte ik: “Ik laat in mijn contract opnemen niet tegen Eghan te staan in de vijf-tegen-vijf-partijen”, haha! Quincy Promes had dat ook toen hij bij Go Ahead Eagles speelde. Dat als je tegen hem stond op de training, je eigenlijk na drie minuten al dacht: wegwezen hier, dit wordt niks.

Natuurlijk werd de afgelopen weken, ook richting mij, de vergelijking met het seizoen 2012/2013 gemaakt. Met een jong, fris team en een gedreven trainer strijden om promotie. Dat is vanzelfsprekend ook waar ik voor ga. Ik denk dat ik daarin de nodige ervaring mee kan brengen.

Waar ik daarnaast op hoop en reken, is dat het net als toen gaat spoken in het stadion. Tegenstanders echt met knikkende knieën hierheen komen. Ik was vanmiddag al even op de club en dan vind ik het oprecht geweldig hoe mensen mij welkom heten. Miranda van de receptie bijvoorbeeld. Zo oprecht, zo blij, zo met letterlijk open armen. Toen besefte ik echt: ik ben weer terug. Maar alle mooie herinneringen van mijn vorige jaren ten spijt, die tellen niet meer. Het gaat nu om nu. Om het creëren van nieuwe herinneringen.”

Sjoerd Overgoor tekent voor twee jaar in Deventer.

overgoor-hoofdfoto-780x300.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go Ahead Eagles is de boel aan het rechtzetten in de winterstop. Een viertal spelers gehuurd, Opdam (AZ), Buwalda (Nec), Savastano (Ajax) en Nemane (Manchester City). Achterin moest er zeker wat gebeuren en dat is er nu met 3 ''aankopen''. Zeker Buwalda is goed, als die zijn vorm weer haalt, de andere 2 ken ik niet.

En een rechtsbuiten hadden we niet echt, alleen jeugdspeler Maneschijn. Dus daar moest ook wat gebeuren. Nemane is gekomen, we zullen het zien. Heeft afgelopen half jaar bij Rangers gezeten en 38 minuten gemaakt in 4 potjes. Afwachten dus wat die kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel brengt die niet meer, het laatst anderhalf jaar heb je er niets aangehad. Op dit moment heb je meer aan Werkhoven dan aan De Kogel. Daarnaast heeft die een hoog salaris, dus het is totaal niet erg als die daadwerkelijk naar Vietnam gaat.

Ze willen nog een linksbuiten halen die ook in de spits kan spelen, dus die zal ook als vervanger gaan dienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites