Jump to content

Recommended Posts

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

9EN9MIa3Kyc

8xvSCTNEMBI

Uem3YygjISE

Omdat dit toch één van mijn favoriete genres is maar eens een kick gegeven. Hier paar laatste ontdekkingen van mij. Stuk voor stuk fijn.

[MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Misschien dat je het wat vind.

Edited by Pinolero

Heb je hier nog een download linkje voor

En [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; heb jij ook een linkje voor Hudson? Hunter & The Bear vond ik trouwens ook erg goed, maar die hebben pas twee nummers uit als ik het goed heb

PS: Kwam deze net tegen. Spelen een gratis concert deze zaterdag in de muziek winkel Sounds in Venlo en je kan ook hun eerste album gratis binnen halen.

Edited by bas2204
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
9EN9MIa3Kyc

8xvSCTNEMBI

Uem3YygjISE

Omdat dit toch één van mijn favoriete genres is maar eens een kick gegeven. Hier paar laatste ontdekkingen van mij. Stuk voor stuk fijn.

[MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Misschien dat je het wat vind.

Die van Hunter and the Bear helemaal ziek gedraaid hier :< :<

• 1 year later...

Vind het wel leuk nummertje, niet echt speciaal.

Coyote & Crow is wel een aanrader. Veel nummertjes op de straat opgenomen, hoop wel dat ze een keer de studio's in gaan. Gozer heeft echt een heerlijke stem zeg.

• 1 year later...

[YOUTUBE]hd5xRl8DG9g[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]Ie93otA-YiM[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]J5VzkkdAtXs[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]lePjSDl8eN8[/YOUTUBE]

Als kind vond ik dit supermooi. Ik heb er altijd blijven naar luisteren. We eindigden toen tweede op het songfestival.

[YOUTUBE]RRQlsvWMWBo[/YOUTUBE]

Ik vind de klank erg mooi (doet me denken aan die rustige muziek op de achtergrond van europa universalis, mooie medieval klanken, ook door egypte geinspireerde folk vind ik mooi, maar het probleem is dat ik de zang vaak te geforceerd vind klinken, terwijl ik liever een gestroomlijnde tragere (maar wel nog steeds hoge) zang op de achtergrond heb zoals bij elektronische genres vaak het geval is.

Het eerste liedje is perfect, en is zelfs wat elektronisch. Dat is echt prachtig. Alles zit daar goed, en dat luister ik echt veel. Die andere zijn ook goed, maar bij vele folksongs zit het met de zang niet goed omdat de typische folkzang me dus niet echt ligt, denk ik. Hoewel ik niet echt veel groepen beluister.

Grimes is verder ook geinspireerd op Enya, dat ik ook soms mooi vind maar niet geheel perfect mijn stijl vindt. Maar Grimes is een moderne Enya. En Dead Can Dance vind ik ook goed, en heeft ook folkinvloeden.

Edited by Lakigigar