Hurricane Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor Dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm), de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Dubstep is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. Â Drum and bass is een dance-genre die in de jaren 1990 opkwam en begin 21ste eeuw nog steeds populariteit geniet. De naam wordt ook wel geschreven als "drum 'n' bass" of "drum & bass" en afgekort naar d&b of DnB. Een gerelateerde muziekstijl is jungle. De stijl wordt vooral gekenmerkt door haar ritmisch slagwerk (drum) en het gebruik van lage tonen (bass) als belangrijkste onderdeel van de melodie in de muziekstijl. Typerend voor drum 'n' bass is de breakbeat, een gebroken vierkwartsmaat, op een zeer hoge snelheid (meestal 165-185 bpm). Â Hier alles over deze en hun sub of verwante genres. Zodat we niet meer moeten klooien in andere topics. Nieuwe vette platen mogen hier gedropt worden en weet je nog een dikke schijf, deel het hier. Ook tips voor aankomende feestjes zijn altijd welkom. Â Twee weken geleden Tensionstep 3 geweest in Waregem, met artiesten als Datsik, Doctor P en Bukez Finezt. http://www.youtube.com/watch?v=gSxF5OlRcqg En een feestje waar ik ook nog naar uitkijk, is Bassix op 23 april in Brugge. Â [spoiler=Affiche Bassix] Â Â Teaser van Borgore zijn nieuwe EP die deze maand nog komt. Â http://www.youtube.com/watch?v=UbM1Z-JqGyU Mix van een talentvolle en Vlaamse dubstep DJ. (y) Â http://www.youtube.com/watch?v=mVlTm6k7oMk Wat een schijf_O_ Â Natuurlijk zullen er velen de dnb klassiekers van Pendulum of Andy C kennen. Â http://www.youtube.com/watch?v=_1K4n3u02gY&feature=related Noisia (y) Â Dirtyphonics live _O_ Â Ik hoop op wat animo voor dit topic. Mensen die niets hebben met deze genres blijven hier liever weg, en hou het vriendelijk :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 19, 2010 Author Share Gepost March 19, 2010 Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor Dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm), de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Dubstep is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. Â Drum and bass is een dance-genre die in de jaren 1990 opkwam en begin 21ste eeuw nog steeds populariteit geniet. De naam wordt ook wel geschreven als "drum 'n' bass" of "drum & bass" en afgekort naar d&b of DnB. Een gerelateerde muziekstijl is jungle. De stijl wordt vooral gekenmerkt door haar ritmisch slagwerk (drum) en het gebruik van lage tonen (bass) als belangrijkste onderdeel van de melodie in de muziekstijl. Typerend voor drum 'n' bass is de breakbeat, een gebroken vierkwartsmaat, op een zeer hoge snelheid (meestal 165-185 bpm). Â Hier alles over deze en hun sub of verwante genres. Zodat we niet meer moeten klooien in andere topics. Nieuwe vette platen mogen hier gedropt worden en weet je nog een dikke schijf, deel het hier. Ook tips voor aankomende feestjes zijn altijd welkom. Â Twee weken geleden Tensionstep 3 geweest in Waregem, met artiesten als Datsik, Doctor P en Bukez Finezt. http://www.youtube.com/watch?v=gSxF5OlRcqg En een feestje waar ik ook nog naar uitkijk, is Bassix op 23 april in Brugge. Â [spoiler=Affiche Bassix] Â Â Teaser van Borgore zijn nieuwe EP die deze maand nog komt. Â http://www.youtube.com/watch?v=UbM1Z-JqGyU Mix van een talentvolle en Vlaamse dubstep DJ. (y) Â http://www.youtube.com/watch?v=mVlTm6k7oMk Wat een schijf_O_ Â Natuurlijk zullen er velen de dnb klassiekers van Pendulum of Andy C kennen. Â http://www.youtube.com/watch?v=_1K4n3u02gY&feature=related Noisia (y) Â Dirtyphonics live _O_ Â Ik hoop op wat animo voor dit topic. Mensen die niets hebben met deze genres blijven hier liever weg, en hou het vriendelijk :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vreven Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Ik ken eigenlijk alleen Burial en dat vind ik supervet.   OtEBEVC0HUc  QS38JBh5gcw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Toevallig laatst naar een feestje geweest met o.a Trolley Snatcha, Broken Note, Current Value, Black Sun Empire, was echt supervet. Verder waarschijnlijk 9 april Mosh! in Paradiso met o.a Gaslamp Killer, Doctor P en Reso. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davey Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Koptelefoon + dubstep = harde shit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Ligt eraan. Dubstep met diepe bassen etc. zoals Burial, dan liever met koptelefoon ja. Maar als wat vieze partywobbles wil horen ala Rusko, Caspa, Reso, Doctor P etc., dan niks koptelefoon, maar gewoon het volume vol open over de boxen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#7926 Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Toevallig laatst naar een feestje geweest met o.a Trolley Snatcha, Broken Note, Current Value, Black Sun Empire, was echt supervet. Verder waarschijnlijk 9 april Mosh! in Paradiso met o.a Gaslamp Killer, Doctor P en Reso.Daar ga ik waarschijnlijk ook heen. En ik weet niet of iemand de Woo Boost EP heeft gecheckt van Rusko? Die is wel tof namelijk.  En Untrue is mijn favoriete album. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 19, 2010 Author Share Gepost March 19, 2010 Mwaaa Rusko, vind de kwaliteit van zijn laatste materiaal maar zwakjes eerlijk gezegd. In de begindagen van de populariteit van dubstep hier vond ik hem ok, maar nu zijn er ander en beter (y) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 19, 2010 Share Gepost March 19, 2010 Maar toch, als ik op een feestje Cockney Thug of Jahova hoor, berg je dan maar 8). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 19, 2010 Author Share Gepost March 19, 2010 Cockney Thug is natuurlijk wel een blijvertje. Â Check zeker dit eens: GetDarkerTV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technisch Gepost March 24, 2010 Share Gepost March 24, 2010 Leipe shit  WCh_d8MzYZc SUFbOh3Vzjo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 25, 2010 Share Gepost March 25, 2010 Twee favorieten op dit moment: Â vsJVW5apRmY Â _mwL6R-Z1e4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petert Gepost March 25, 2010 Share Gepost March 25, 2010 Is dit een apart genre? Heb ik nooit iets van afgeweten, klinkt allemaal wel vet:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 25, 2010 Author Share Gepost March 25, 2010 Tensionstep IV - 12 Mei  [spoiler=IV]Tensionstep is comin home!  our 4th earthquake will be held in Antwerp again  we got another massive line-up prepared for y'all bass sluts, PREPARE:  R E S O (uk) has been here before but this time he's back with a mission in Carnage.. you can expect him to drop DIRT like never before! strap on your shower and be warned, this will get messy!  B A R 9 (uk) one of the front progenitors of Filth. They need no introduction at all. tune after tune, dancefloor killers are what they're best at.  C H A S I N G S H A D O W S (uk) first appearance here in Belguim, sharpening their knives as we speak to make sure all of us are left propper gutted. these motherfuckas are ILL.  A F T E R D A R K (uk) if they're not butchering beats at the Sub.FM radio show, you can see them stalking the woods for innocent dubjunkies, gathering gallons of blood as fuel for their bassmachine.  S O U T H B O U N D H A N G E R S (uk) 've got some big tunes up their wizard sleeve, next to forging destructive collabs with Funtcase and the likes. first timer as well, this will be big. trust us.  P O I N T.B L A N K (Vyron B2B Matar) these sickos are getting big releases on Dubsaw and Dubline, and never fail to bring a nasty show that leaves many satisfied in their craving for muddy, bass.  A I R C A V also playing.  DAMAGE: 10 sleuro PRESALE / 12 at the door  VENUE: Petrol club D'herbouvillekaai 25 2020 Antwerpen Zuid   Petterson, die van Emalkay is inderdaad keihard! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 25, 2010 Share Gepost March 25, 2010 Deze is trouwens ook supervet. Normaal gesproken vind ik Borgore niet zo veel aan, maar deze samenwerking is très dope.  TAVu9g4oqM8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 26, 2010 Author Share Gepost March 26, 2010 Borgore is anders wel compleet los gaan hoor live! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petterson Gepost March 26, 2010 Share Gepost March 26, 2010 Live misschien wel, maar op plaat vind ik het iets te plat/simpel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 27, 2010 Author Share Gepost March 27, 2010 Jupla! Â Ook altijd losgaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Is er ook zoiets als dubstep beats met raps eroverheen? Zou wel erg vet zijn. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#7926 Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Dan kom je een beetje bij grime terecht geloof ik, maar daar ben ik niet zo thuis in. Die nieuwe van Gil Scott-Heron heeft wel een wat dubstep-achtige productie, hij doet alleen spoken word in plaats van rap. Â En misschien dat je The Bug wel iets vind dan, is een soort mix van dancehall en dubstep. Â qRdyUqNpMcU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Dan kom je een beetje bij grime terecht geloof ik, maar daar ben ik niet zo thuis in. Die nieuwe van Gil Scott-Heron heeft wel een wat dubstep-achtige productie, hij doet alleen spoken word in plaats van rap. En misschien dat je The Bug wel iets vind dan, is een soort mix van dancehall en dubstep.  qRdyUqNpMcU  Ja, ik ken wat Dizzee Rascal en Zwart Licht maar dat is heel andere grime toch? Verder vind ik dancehall wat minder maar die track die je postte is wel vet. :mrgy: Ik zal eens wat tracks van Gil Scott-Heron proberen van z'n nieuwe album met Wiki. Bedankt voor je advies. :mrgy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurricane Gepost March 27, 2010 Author Share Gepost March 27, 2010 Is er ook zoiets als dubstep beats met raps eroverheen? Zou wel erg vet zijn. :P Er zijn een pak dubstep remixes van hiphop platen ja, maar ze zijn niet allemaal even goed.(y) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technisch Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Deze postte david ooit eens in 't hiphop topic, zit in het begin een minuutje rap, vraag niet wat voor rap, maar euj 't is rap. ;c  CoLmeE4TUaM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henjo Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Ik moet zeggen dat ik me niet echt verdiept heb in dit genre maar ik heb wel Burial - untrue al 2 keer geluisterd en dat vind ik behoorlijk gaaf maar toch wel een beetje eenzijdig na een paar keer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frietsaus Gepost March 27, 2010 Share Gepost March 27, 2010 Jullie hebben het over DnB?? Oh, waarom noemt niemand Roni Size. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts