Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Laatst vroeg ik me af welke bands ik allemaal niet kende voordat ik op MU zocht, maar welke bands ik wel heel erg leuk vind. Ik denk dat ik niet de enige ben die door Richard. is aangestoken met het Mumford&Sons-virus, daar waar ook bijvoorbeeld walnood me wees op het bandje Hockey zijn dit toch twee bands waarvan ik anders nooit gehoord had. Misschien is het puur uit nieuwsgierigheid, maar ik luister regelmatig even de nummers op YouTube die Marko post in dit deel, simpelweg omdat ik benieuwd ben naar hoe&wat.

Ik denk dat ik niet de enige ben met dit fenomeen en het lijkt mij erg tof om van andere mensen 'nieuwe, onbekende talenten'.

Om zelf maar het spits af te bijten begin ik met de band: Boys like Girls, in mijn ogen een toffe band met een tof album Love Drunk. Het is niet de bedoeling dat mensen gaan raten ofzo,tenzij je dat leuk vindt. Alleen de bedoeling is dat je zelf met onbekende talenten komt. (d)

[center][b]Onbekende talenten[/b][/center]

Boys Like Girls
Nailpin
The Rudolfs
Silversun Pickups
The Pigeon Detectives
Go Back To The Zoo
The All-American Rejects
Drive Like Maria
Blakfish
Blaudzun
Ray LaMontagne
The 1990's
Moss

• Antwoorden 115
  • Weergaven 37
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Laatst vroeg ik me af welke bands ik allemaal niet kende voordat ik op MU zocht, maar welke bands ik wel heel erg leuk vind. Ik denk dat ik niet de enige ben die door Richard. is aangestoken met het Mumford&Sons-virus, daar waar ook bijvoorbeeld walnood me wees op het bandje Hockey zijn dit toch twee bands waarvan ik anders nooit gehoord had. Misschien is het puur uit nieuwsgierigheid, maar ik luister regelmatig even de nummers op YouTube die Marko post in dit deel, simpelweg omdat ik benieuwd ben naar hoe&wat.

Ik denk dat ik niet de enige ben met dit fenomeen en het lijkt mij erg tof om van andere mensen 'nieuwe, onbekende talenten'.

Om zelf maar het spits af te bijten begin ik met de band: Boys like Girls, in mijn ogen een toffe band met een tof album Love Drunk. Het is niet de bedoeling dat mensen gaan raten ofzo,tenzij je dat leuk vindt. Alleen de bedoeling is dat je zelf met onbekende talenten komt. (d)

[center][b]Onbekende talenten[/b][/center]

Boys Like Girls
Nailpin
The Rudolfs
Silversun Pickups
The Pigeon Detectives
Go Back To The Zoo
The All-American Rejects
Drive Like Maria
Blakfish
Blaudzun
Ray LaMontagne
The 1990's
Moss

Geplaatst

Boys like girls is een vette band, Heels over head en thunder zijn wel goede nummers.

Nailpin lijkt er wel op, redelijk onbekende beligische band

Geplaatst

The Rudolfs

Bandje uit Katwijk. Nog niet zo heel bekend, hebben wel al wat optredens gehad, maar die waren niet spectaculair groot. Maar ze speelde wel bij DWDD en bij Giel Beelen. Invloeden uit Sonic Youth, Beatles en Nirvana. Ze hebben nog maar één album uitgebracht; Streets of Glass.

Heb zelf nog niet het hele album geluisterd. Heb alleen de eerste twee nummers geluisterd; Streets of Glass en

. Christal is niet echt een hard nummer, Streets of Glass is dat daarentegen wel.

Ook heb ik

van hen geluisterd. Staat niet op het album.

[YOUTUBE]gxvcr52yEHA[/YOUTUBE]

En een Promovideo over de band.

Geplaatst

Silversun Pickups, al weet ik niet of ze zo onbekend zijn. Niemand van mijn vrienden kent ze in ieder geval.

Voor The Royal We is een geweldig nummer.

U7wZhURS7X8

Geplaatst

Ik heb ook nog 2 Bands, Wel redlijk Bekende maar ik vind dat ze toch nog niet vaak genoeg beluisterd worden...

The Pigeon Detectives Is een engelse band met verschillende "Hit's" zoals I'm Not Sorry, This is an Emergency, I Found Out, Say it like you mean it en Take Her Back.

En de tweede band heet Go Back To The Zoo. Zij zijn pas doorgebroken en zijn nederlands. Met hun 2 Hit's Beam Me Up En Electric zijn ze dus al redelijk bekend.

Ik hoopdat beide bands nog veel goede nummer zullen uitbrengen!

Geplaatst

Geen idee hoe (on)bekend ze zijn, maar The All-American Rejects is wel een toffe band. Vooral hun album Move Along is wel nice

Geplaatst
Geen idee hoe (on)bekend ze zijn, maar The All-American Rejects is wel een toffe band. Vooral hun album Move Along is wel nice

Hadden een hitje met Gives You Hell dus volgens mij redelijk bekend bij de massa. Maar ze hebben idd een paar leuke nummers.

Zelf vind ik Drive Like Maria wel nice. Hun album Elmwood vind ik het luisteren de moeite waard.

Geplaatst

Mumford & Sons is wel erg vet trouwens Richard, had het gisteren na het lezen van de beginpost van dit topic maar 'ns gedownload;c

Ook Blakfish vind ik trouwens wel een band met veel potentie, horende naar dit nummer dan. De rest van de nummers van hun mini-cd (5 nummers) vind ik niet om aan te horen door het geschreeuw.

PoXQTFXGs70

Geplaatst

Ik vind Blaudzun echt geniaal goed. Bovendien is het nog Nederlands ook.

2hE-PfvxDb8

Geplaatst
Ik vind Blaudzun echt geniaal goed. Bovendien is het nog Nederlands ook.

2hE-PfvxDb8

Heb je nieuwe album al?

Geplaatst
Heb je nieuwe album al?

Yep, gisteren gedownload :shhh:

Geplaatst
The Rudolfs

Bandje uit Katwijk. Nog niet zo heel bekend, hebben wel al wat optredens gehad, maar die waren niet spectaculair groot. Maar ze speelde wel bij DWDD en bij Giel Beelen. Invloeden uit Sonic Youth, Beatles en Nirvana. Ze hebben nog maar één album uitgebracht; Streets of Glass.

Heb zelf nog niet het hele album geluisterd. Heb alleen de eerste twee nummers geluisterd; Streets of Glass en

. Christal is niet echt een hard nummer, Streets of Glass is dat daarentegen wel.

Ook heb ik

van hen geluisterd. Staat niet op het album.

En een Promovideo over de band.

Moet zeggen dat ik het wel chille muziek vind dat ze maken.

En ik ben eigenlijk ook via MU aan gigantisch veel nieuwe muziek(smaken) gekomen_O_

Geplaatst

Ik heb nog een "Redelijk" onbekend bandje denk ik...

The 1990's Maar ik persoonlijk vind maar 1 nummer leuk van hun en dat is "See You At The Lights"

Geplaatst
  • Auteur

Jongens, afgelopen vrijdag heb ik een optreden bezocht in Gouda van Moss. Hun album heet 'Never be scared/Don't be a Hero', geniaal album, geniale (Nederlandse) band. (y)

Geplaatst

Album stond ook een tijdje in de album top 100 als ik me niet vergis

Geplaatst
Hadden een hitje met Gives You Hell dus volgens mij redelijk bekend bij de massa. Maar ze hebben idd een paar leuke nummers.

Hun hitjes waren veel eerder dan gives you hell. En dan met Name It Ends Tonight & Swing Swing als volgens mij hun grootste. Ze waren wel Bekend iig.

Onbekende bandjes (zullen vast ook wel bekendere tussen zitten):

[spoiler=tracks]Butterfly Explosion:

[YOUTUBE]RQkN8KZ-FJ4[/YOUTUBE]

Thousand Foot Krutch:

[YOUTUBE]C_UnvUsAjCs[/YOUTUBE]

Anberlin:

[YOUTUBE]XPOZifPfUsU[/YOUTUBE]

A Hero's Fate: Geen vid van op Youtube.

A Hero Named Hope:

[YOUTUBE]HDDr5xmFASg[/YOUTUBE]

Athlete:

[YOUTUBE]bARgx9RJaN0[/YOUTUBE]

Amely:

[YOUTUBE]_0JnhmoZOtY[/YOUTUBE]

Every You:

[YOUTUBE]H6uMuQyBY7c[/YOUTUBE]

Funeral for a Friend:

[YOUTUBE]Td64jjOCqd4[/YOUTUBE]

Hello Hollywood: (Dit is een demo)

[YOUTUBE]Uw2qmrC88rE[/YOUTUBE]

Like a Storm:

[YOUTUBE]gvmMLVt6dqg[/YOUTUBE]

You me at Six:

[YOUTUBE]gkbiKCYEAaM[/YOUTUBE]

The Subtle Way:

[YOUTUBE]IOB7L8Kpccc[/YOUTUBE]

A Change of Pace:

[YOUTUBE]e1ovU3q8yME[/YOUTUBE]

Acceptance:

[YOUTUBE]n3T58c5ordc[/YOUTUBE]

Armor for Sleep:

[YOUTUBE]UjvCy0_LWEk[/YOUTUBE]

Breaking Benjamin:

[YOUTUBE]DWaB4PXCwFU[/YOUTUBE]

Cauterize:

[YOUTUBE]FUEqkHN8OUs[/YOUTUBE]

Dropping Daylight:

[YOUTUBE]qeJE8XAt6rw[/YOUTUBE]

Eighteen Visions:

[YOUTUBE]mksGK1NbUco[/YOUTUBE]

Fm Static:

[YOUTUBE]kdfOT9m-n6U[/YOUTUBE]

Faber Drive:

[YOUTUBE]_xMfRLyMp4s[/YOUTUBE]

For a Minor Reflection (post Rock): Geen vid op Youtube.

Explosions in the Sky (Post Rock)

[YOUTUBE]36U4ez7AzKA[/YOUTUBE]

Go Audio:

[YOUTUBE]dy_U_KBQPzk[/YOUTUBE]

Imogen Heap:

[YOUTUBE]TB1h0hePFGg[/YOUTUBE]

Jars of Clay:

[YOUTUBE]39a_q7Kn7uA[/YOUTUBE]

Less than Jake:

[YOUTUBE]oLHx977CxKc[/YOUTUBE]

Jets Overhead:

[YOUTUBE]k6x-24VA-QM[/YOUTUBE]

Mayday Parade:

[YOUTUBE]zjDAfCA1TDw[/YOUTUBE]

Nevertheless:

[YOUTUBE]SgoFxil2QNk[/YOUTUBE]

Motion City Soundtrack:

[YOUTUBE]-QBOJZolP6o[/YOUTUBE]

No Use For A Name:

[YOUTUBE]1jiVvmJ55gQ[/YOUTUBE]

Quietdrive:

[YOUTUBE]C9-6BaV2V8g[/YOUTUBE]

Senses Fail:

[YOUTUBE]dTNVQf5EXjc[/YOUTUBE]

Skillet:

[YOUTUBE]go6dVm8V37Q[/YOUTUBE]

Starsailor:

[YOUTUBE]2mURwPH8pns[/YOUTUBE]

State of Shock:

[YOUTUBE]P1lx_4HflcQ[/YOUTUBE]

The Juliana Theory:

[YOUTUBE]zQ1oS8Mzj8U[/YOUTUBE]

The Junior Varsity:

[YOUTUBE]h1xNAfTdo6Y[/YOUTUBE]

Yellowcard:

[YOUTUBE]kWwK9piBX_Y[/YOUTUBE]

Youth Group:

[YOUTUBE]rQi8wEHMm5Y[/YOUTUBE]

Between the Trees:

[YOUTUBE]cTdjCsZoW_0[/YOUTUBE]

Airfare:

[YOUTUBE]wRRO_OeZvoE[/YOUTUBE]

The Boxer Rebellion:

[YOUTUBE]JIJ66t8jLIA[/YOUTUBE]

The Boy and His Machine:

[YOUTUBE]VqTZNPwsKWU[/YOUTUBE]

The Cab:

[YOUTUBE]Jc5RmcxI6co[/YOUTUBE]

Time Spent Driving:

[YOUTUBE]tjIAdMC8Z58[/YOUTUBE]

Een kleine greep uit me selectie. Voor ieder zal er vast wel wat leuks tussen staan.

@ Abe: als je Love Drunk tof vind van Boys Like Girls, check hun eerste album dan is!

Geplaatst

Milburn is de veel minder bekende voorloper/evenknie van Arctic Monkeys, de band bestaat niet meer. 'Well Well Well' is een prima album van de groep, evenals 'These Are The Facts'. Als je van de Monkeys houdt, zul je dit wel kunnen waarderen.

Voor de liefhebbers van progrock, bijvoorbeeld King Crimson en Porcupine Tree, zou ik de aandacht willen vestigen op Spock's Beard. Ik heb van deze groep de laatste tijd wat geluisterd en het maakt veel indruk op me. Ik heb het idee dat de grote massa ze echter niet kent.

Klik voor live clip van deze groep

22-20s is ook zo'n groep die niet meer bestaat, ook maar één album op het repertoire. Maar toch even de moeite waard, dacht ik zo. Het album is overigens self-titled en stamt uit 2005.

Clip van hun bekendste werk, Shoot Your Gun

Weer wat anders, Wilco kwam vorig jaar met een self-titled album en is volgens mij niet zeer bekend. Heel mooie muziek, vorig jaar stonden ze op Lowlands en ik hoop stiekem dit jaar op Pinkpop.

Maar één van dé meest onderschatte en onbekende groepen blijft voor mij Doves. Liefhebbers van Elbow enzo, gaat dit svp luisteren. Natuurlijk bracht hun laatste album wel wat meer mainsteam succes, maar deze groep heeft al vier juweeltjes van albums uit. En ook hier een clip ter impressie.

Overigens stonden in de lijst van Monk toffe namen. Anberlin is vaste klant in de top 20 van mijn last.fm de voorbije twee jaren, al vind ik dat je één van hun minste nummers hebt gepost. Ik zag 1990s al genoemd worden ergens. Nuttig topic zo.

Geplaatst
Milburn is de veel minder bekende voorloper/evenknie van Arctic Monkeys, de band bestaat niet meer. 'Well Well Well' is een prima album van de groep, evenals 'These Are The Facts'. Als je van de Monkeys houdt, zul je dit wel kunnen waarderen.

Ik vind ze zelfs beter dan de Arcitc Mokneys, voor zover je eerlijk kunt vergelijken :).

Klaxons zijn zeker wel bekend, maar ik heb nog nooit iemand er wat over horen zeggen op MU. Dit is één van mijn favoriete nummers van deze band.

x4yxoHwNzEE

Geplaatst

Overigens, het is niet 'The 1990's', zoals hierboven gesuggereerd wordt. De band heet '1990s' dus zonder apostrof en zonder 'the'. Wel zo handig als je gaat zoeken naar materiaal!

Klaxons, da's toch van 'Atlantis To Interzone' en 'Golden Skans'...?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.