Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

UFC en andere MMA bonden

Sick Blik

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Kokkie:

Neuh, geen KO. Gewoon een TKO. Hij werd idd gedropped door een uppercutje die niet goed in beeld was maar daarna knalde zn knie uit elkaar. Als je KO bent kan je niet meer schreeuwen he ;c Meneer ging schreeuwend naar de grond. 

Had er /TKO bij moeten zetten inderdaad. Short uppercut en Cain was zwaar rocked/heel even out (hoe die viel...). Toen ging zijn knie kapot en voelde hij dat, dus ging meneer turtlen. Kreeg toen ook nog even twee bommen op zijn kop en ging toen maar voor een single leg bij de ref. Wel gewoon een legit win dus.

Mocht Cain weer alles in zijn knie afgescheurd hebben, dan hoop ik toch dat hij gewoon stopt. Veel langdurige en blijvende blessures na elkaar, dan moet je je lichaam dit niet maar aandoen joh. En Ngannou, tja. Zat net eens te denken hè. Als die man zijn takedown defense en stamina even op orde kan krijgen... Dan kunnen we echt nog gaan janken hoor. Denk alleen dat, mochten ze hem tegen Cormier zetten, hij gewoon binnen no-time op de grond ligt en het een zwaar avondje voor de beste man gaat worden. Al dachten we dat van Cain ook, maar die lag na één rake tik met spaghetti-benen en -armen op de grond. 

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kon bijna niet verliezen. Blijft jammer dat die man zijn skillset al jaren op hetzelfde niveau zit. Met zijn lengte en reach advantage had hij echt hele mooie dingen kunnen bereiken, maar het zat/zit er helaas niet in.

Wel onder de indruk van Santos zeg :< Die is zich goed aan het herpakken als Light Heavyweight. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat James Gallagher heeft gewonnen. Wat een clown is dat zeg. Net als dat hele Conor wannabe clubje trouwens. Charlie Ward  bijvoorbeeld:-D, heerlijk hoe hij toen letterlijk uit de UFC is gesmeten. 

Eén van mijn favoriete MMA momenten van het afgelopen jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johnny Walker:-D. Die gek blesseert zich  aan zijn schouder met dat gekke dansje na die KO.  Zieke vent zeg, erg benieuwd hoe ver hij gaat komen in de light heavyweight divisie. Zou zo maar voor de titel kunnen vechten in 2019, veel alternatieven zijn er niet in die divisie. Wil hem wel tegen Reyes zien.

Ongelofelijk dat zo'n domme vechter als Cody Garbrandt (een geblesseerde) Dominick Cruz heeft gedecisioned.  Zie hem nooit meer terug komen in het titelplaatje in de bantamweight divisie. De komende jaren in ieder geval niet.

Zal wel veel discussie zijn omtrent de Askren - Lawler stoppage, maar wel te begrijpen dat Herb het gevecht stopt als je dat arm van Lawler zag hangen. Zou goed kunnen dat hij er heel even uit was.

Nou, nog twee titelgevechten te gaan. Ben benieuwd. Ga er van uit dat het twee easy wins worden voor Woodley en Jones. Hoop dat het spannender wordt dan verwacht. Vind die Usman niet echt te peilen dus wil het nog wel eens zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd dat het gevecht  door twee judges 50-45 werd gescoord. Zaten toch zeker twee 10-8 rondes tussen (de tweede en vierde geloof ik?). Niet dat het verder wat uitmaakt, zieke dominantie van Usman. Zal voornamelijk door Usman komen maar Woodley liet ook wel echt precies niks zien hé.  Usman - Colby zou wel een mooie stylische match up zijn. Twee vechters die alleen maar vooruit gaan en met zieke pace. Dana gaat Woodley natuurlijk nooit die rematch geven hé:-D

Zou geweldig zijn als Anthony Smith zo op de één of andere manier Jones' lichtjes uit weet te slaan.  Zou misschien wel de grootste verrassing uit de UFC geschiedenis zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer inderdaad dat Garbrandt na zijn eerste KO loss niet meer weet hoe hij moet vechten. Rechterhoek was het probleem tegen Dillashaw, gaat meneer nu weer blind staan vechten en wordt hij weer door een rechterhoek KO getikt. Ongelooflijk zeg. Hij was zo abnormaal goed tegen Cruz, maar sindsdien is het enkel maar slechter geworden. 

Johnny Walker tegen een top tien contender lijkt me ook wel heel interessant. Askren ook een knappe win, ground and pound van Lawler was niet niks. Controversiële stoppage, maar het leek alsof Lawler wel even out was en zo niet, dan duurde dat geen twee seconden meer. Nou weet ik dat dat laatste geen reden is om te stoppen, maar aangezien die refs daar ook staan voor de veiligheid van de fighters, denk ik dat het een juiste beslissing was van Dean. Zeker aangezien hij al even out leek te zijn.

Usman wel heel knap zeg. Woodley loop je echt niet zomaar overheen, maar alles lukte bij Usman. Echt een beest die gozer, hij pakt Covington ook wel. En Jones, tja. Tjaaa. Het is een beetje jammer dat die gast zo dom is. Beste en meest complete fighter die ooit in die octagon gestapt is, maar man. Wat is die dom hè. Veel respect voor Smith, die kon misschien wel d.m.v. een DQ de belt winnen, maar ging gewoon door. Verder kwam hij qua niveau natuurlijk niet in de buurt van Jones, maar dat is geen schande.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dos Santos _O_ Lekker man. Niet dat ik Lewis haat, maar gun het Dos Santos van harte. Opkomstliedje helpt daar ook aan mee inderdaad :D Vind Lewis toch iets meer een lompe powerhouse, wat tot nu toe wel gewoon geweldig voor hem gewerkt heeft natuurlijk. Dos Santos zijn stand-up is natuurlijk van bijzonder hoog niveau, mooi en leuk om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag ook gekeken uiteraard. Duffy viel heel erg tegen, had wel verwacht dat hij Diakiese kon pakken. Laatstgenoemde zat namelijk in een slechte flow, is vrij matig op de grond en zijn stamina is ook niet al te best. Allen wel makkelijk een decision gewonnen, die mag het wat mij betreft eens tegen een ranked opponent proberen. Marshman heeft onterecht gewonnen, maar was verder een heel matige fight. Philips had veel meer kunnen doen, zijn pressure was namelijk prima. Stoppage bij Silva vs. Roberts ging schijnbaar nergens over, al heb ik hem nog niet teruggezien. Schreeuwen van de pijn kan zorgen voor een verbal submission, maar geen idee of hij dat ook echt deed. Zo niet, dan was het natuurlijk een erg slechte stoppage. 

Dan Wood, een favorietje hier. Prima submission weer. Mag wat mij betreft ook eens een ranked opponent krijgen. Decision bij Reyes vs. Oezdemir ging ook nergens over natuurlijk. Oezdemir had ronde 1 en 2, Reyes ronde 3. Reyes liet ook zien dat hij nog niet klaar is voor Jon Jones, al is niemand in die divisie dat natuurlijk. Edwards jammer genoeg gewonnen, maar het is nu wel duidelijk dat Nelson (helaas) geen top contender gaat worden. Striking is middelmaat en het is ook geen bijzonder goede wrestler. Wel een geweldige grappler natuurlijk, maar dan moet je ze wel eerst op de grond kunnen krijgen. Gaat hem niet zomaar lukken bij mensen met een goede takedown defense. 

Main event: goh. Masvidal. Had al een vermoeden dat hij Till kon pakken, maar niet op deze manier natuurlijk. Ongekend harde KO. Masvidal is sowieso echt een hele zieke fighter. Geweldige chin, allround erg goed en het is een 'echte'. Kimbo Slice-verhaal is wel bekend, Masvidal is echt no-nonsense. Mist alleen net dat beetje extra, waardoor hij fights onnodig weggegeven heeft. Die combo tegen Edwards ook backstage :D Heerlijk. Grote bek? Zeg het maar even in zijn gezicht. Krijg je meteen een three piece and soda tegen je kop aan. Genieten. Ben benieuwd hoe ze dat nu gaan doen daar. Usman, Covington, Woodley, Askren, Thompson, Ponzinibbio, Edwards, Masvidal. Neem aan dat Covington de volgende shot, terwijl Askren zei dat hij de winnaar van Till vs. Masvidal wilde hebben. Lijkt me wel interessant, winnaar daarvan krijgt dan de volgende title shot. Blijven Woodley, Thompson, Ponzinibbio, Edwards, Lawler en Maia over in de Top 10. Till zal er wel een tijdje uit liggen en waarschijnlijk de stap naar Middleweight maken, dus die reken ik even niet mee. Heb je ook nog prospects als Elizeu Dos Santos, Luque en weet ik veel wie nog meer. Er zijn veel leuke dingen mogelijk in die divisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei JanVertonghen:

Thompson ? Jammer zeg. Pijnlijk om zulke sympathieke gozers KO te zien gaan, maarja. Fight game. Hoort erbij.

Wel opvallend. Vorige week Till ziek hard KO, nu Thompson. Daarvoor ook al wat gekke dingen. Bijzonder jaar tot nu toe.

Begint een trend te worden dat de persoon die een gewichtsklasse omhoog gaat er toch erg goed uit ziet.  Alleen maar positief natuurlijk, misschien dat vechters eens inzien dat zoveel gewicht verliezen voor een gevecht toch niet zo voordelig is als men denkt. Grote kans dat hetzelfde straks voor Kevin Lee geldt, die over twee maanden eindelijk eens op 170 gaat vechten tegen RDA.

Je hart breekt inderdaad als je Thompson zo op de vloer ziet liggen. Eén van de sympathiekste gasten uit de UFC. Zag er ook erg goed uit tot die zieke superman punch van Pettis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Beppu:

Begint een trend te worden dat de persoon die een gewichtsklasse omhoog gaat er toch erg goed uit ziet.  Alleen maar positief natuurlijk, misschien dat vechters eens inzien dat zoveel gewicht verliezen voor een gevecht toch niet zo voordelig is als men denkt. Grote kans dat hetzelfde straks voor Kevin Lee geldt, die over twee maanden eindelijk eens op 170 gaat vechten tegen RDA.

Je hart breekt inderdaad als je Thompson zo op de vloer ziet liggen. Eén van de sympathiekste gasten uit de UFC. Zag er ook erg goed uit tot die zieke superman punch van Pettis.

True. Ben ook benieuwd hoe Rockhold en Weidman het in de Light Heavyweight division gaan doen, al zijn hun chins wel aardig aangetast natuurlijk. Heb alleen wel het gevoel dat dat vooral goed werkt bij Lightweight -> Welterweight en dat dat bij andere gewichtsklasses een stuk minder goed gaat. Misschien dat ik me daar even iets meer in ga verdiepen, vind dat wel een interessant onderwerp namelijk.

En correct. Blijft een aparte sport hè. Thompson kon de tikken van Woodley en Till wel incasseren, maar Pettis tikt hem opeens ziek hard KO. Thompson had de fight onder controle, maar laat zijn chin (met nog vijf seconden op de klok) even open en koekoek. Superman Hook vol op zijn chin. Lichtjes uit. Erg intrigerend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JanVertonghen:

True. Ben ook benieuwd hoe Rockhold en Weidman het in de Light Heavyweight division gaan doen, al zijn hun chins wel aardig aangetast natuurlijk. Heb alleen wel het gevoel dat dat vooral goed werkt bij Lightweight -> Welterweight en dat dat bij andere gewichtsklasses een stuk minder goed gaat. Misschien dat ik me daar even iets meer in ga verdiepen, vind dat wel een interessant onderwerp namelijk.

En correct. Blijft een aparte sport hè. Thompson kon de tikken van Woodley en Till wel incasseren, maar Pettis tikt hem opeens ziek hard KO. Thompson had de fight onder controle, maar laat zijn chin (met nog vijf seconden op de klok) even open en koekoek. Superman Hook vol op zijn chin. Lichtjes uit. Erg intrigerend. 

DC van LHW naar HW ook een aardig succes, Whitaker WW naar MW ook. Thiago Santos naar LHW. Zat andere voorbeelden denk ik. Je zou juist denken dat het van LW naar WW minder goed werkt dan bij andere gewichtsklassen omdat er 15 lbs tussen zit in plaats van 10 tussen de meeste gewichtsklassen, maar dat is puur giswerk van mijn kant. Vind het in ieder geval een prima ontwikkeling dat vechters meer op hun ''natuurlijke'' gewicht vechten (ze cutten natuurlijk nog steeds behoorlijk wat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Beppu:

DC van LHW naar HW ook een aardig succes, Whitaker WW naar MW ook. Thiago Santos naar LHW. Zat andere voorbeelden denk ik. Je zou juist denken dat het van LW naar WW minder goed werkt dan bij andere gewichtsklassen omdat er 15 lbs tussen zit in plaats van 10 tussen de meeste gewichtsklassen, maar dat is puur giswerk van mijn kant. Vind het in ieder geval een prima ontwikkeling dat vechters meer op hun ''natuurlijke'' gewicht vechten (ze cutten natuurlijk nog steeds behoorlijk wat).

Klopt. Probleem is dat je alleen de mensen waarbij het gelukt is onthoudt natuurlijk. Ga later nog wel op die namen in, vind bijvoorbeeld bij Cormier dat het niet aan de overstap in gewichtsklasse ligt. 

Flyweight: 125 lbs

Bantamweight: 135 lbs

Featherweight: 145 lbs

Lightweight: 155 lbs

Welterweight: 170 lbs

Middleweight: 185 lbs

Light Heavyweight: 205 lbs

Heavyweight: 265 lbs

Begint met 10 lbs, daarna twee keer 15 lbs, vervolgens 20 lbs en dan 60 lbs. Verschilt aardig dus. Maar goed, moet me daar dus even in gaan verdiepen binnenkort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke winst voor Gaethje ja. Zou hem in de toekomst wel eens tegen Khabib zien, denk dat Khabib het heel lastig met hem gaat krijgen. Slechtste match up for hem uit de divisie denk ik.

Net even One zitten kijken. Althans, Alvarez en Mighty Mouse. Wat een ramp zeg. Het camerawerk/regie is echt heel matig. Gevecht is niet echt fijn te volgen zo. En die commentatoren/interviewers, tering. Alleen daarom ga ik dit niet meer opzetten:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites