Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Zoals de titel al aangeeft gaan er steeds meer Nederlandse trainers naar België toe. Zo ook ik ga naar België. De paarswitten komen onder mijn leiding te staan. Ariël Hacobs wilde zich richten op iets anders en besloot zijn contract in te leveren bij RSC Anderlecht. Daardoor mocht ik als assistent van Ariël aantreden als hoofdcoach. Roger Vanden Stock (zoon van Constant, naamgever stadion) sprak het vertrouwen uit in mij, via een persoonlijk gesprek.

Nu even een paar doelstellingen hanteren. We moeten proberen Romelu Lukaku te behouden, hij heeft een grote toekomst voor zich en ik wil hem er graag bij houden. Verder hebben we een heerlijk goede selectie. Alle posities zijn goed bezet. Hopelijk komt Marcin Wasilewski ook zo snel mogelijk weer aan het voetballen toe en kan hij zijn oude niveau weer halen. Ik verwacht geen problemen met mijn selectie, hij is breed bezet en als er een blessure is, kan die makkelijk worden opgevangen. Verder spelen we in de voorronde van de Champions League en daar willen we zover mogelijk ik komen. Maar dan moeten we wel een beetje mazzel hebben met de lotingen.

brussels_anderlecht1.jpg

Constant Vanden Stock-stadion van de buitenkant.

brussels_anderlecht2.jpg

En deze is van de binnenkant gemaakt!

foto_01.jpg

The Purple Dynamite, de harde kern van RSCA!

• Antwoorden 52
  • Weergaven 123
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Zoals de titel al aangeeft gaan er steeds meer Nederlandse trainers naar België toe. Zo ook ik ga naar België. De paarswitten komen onder mijn leiding te staan. Ariël Hacobs wilde zich richten op iets anders en besloot zijn contract in te leveren bij RSC Anderlecht. Daardoor mocht ik als assistent van Ariël aantreden als hoofdcoach. Roger Vanden Stock (zoon van Constant, naamgever stadion) sprak het vertrouwen uit in mij, via een persoonlijk gesprek.

Nu even een paar doelstellingen hanteren. We moeten proberen Romelu Lukaku te behouden, hij heeft een grote toekomst voor zich en ik wil hem er graag bij houden. Verder hebben we een heerlijk goede selectie. Alle posities zijn goed bezet. Hopelijk komt Marcin Wasilewski ook zo snel mogelijk weer aan het voetballen toe en kan hij zijn oude niveau weer halen. Ik verwacht geen problemen met mijn selectie, hij is breed bezet en als er een blessure is, kan die makkelijk worden opgevangen. Verder spelen we in de voorronde van de Champions League en daar willen we zover mogelijk ik komen. Maar dan moeten we wel een beetje mazzel hebben met de lotingen.

brussels_anderlecht1.jpg

Constant Vanden Stock-stadion van de buitenkant.

brussels_anderlecht2.jpg

En deze is van de binnenkant gemaakt!

foto_01.jpg

The Purple Dynamite, de harde kern van RSCA!

Geplaatst

Heel grote fout ! Roger is niet de broer van Constant Vanden Stock, maar wel de zoon. Ook is het Ariël Jacobs en niet Ariël Hacobs. Let hier toch wel op. Hopelijk houd je de traditie van deze schitterende club hoog en breng je hen terug naar het Europese hoofdtoneel ! Succes

Geplaatst

maak er wat van, met Romelú Lukaku heb je een heldje in huis :). Misschien kun je je plaatjes centreren? Staat wat mooier.

Geplaatst

Veel succes bij deze mooie club maat!

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor alle reacties en tips!

Korte voorbereiding Anderlecht, we hebben gespeeld tegen Anderlecht onder 21 (3-0 overwinning), tegen NEC (0-0) en tegen Vaslui (3-1 overwinning) omdat we actief zijn in de voorronde van de Champions League. Daarin moesten we aantreden tegen FC Twente, hoe dat ging ziet u nu!

Anderlecht - FC Twente

Opstelling Anderlecht (4-1-3-2): Proto - Deschacht, Bernárdez, Juhász, van Damme - Biglia - Chatelle, Gillet, Boussoufa - De Sutter en Lukaku (45' Suarez).

Geel: Gillet (Anderlecht)

Scheidsrechter: Tom Henning øvebrø.

Stadion: Constant Vanden Stock Stadion

Toeschouwersaantal: 25281

Scoreverloop: 0-1 15' Roland Juhász (own)

Dan tussendoor nog de wedstrijd uit tegen AA Gent, deze werd met een 3-0 overwinning afgesloten. Dus we staan nu bovenaan in de Belgische Competitie.

FC Twente - Anderlecht

Opstelling Anderlecht (4-1-3-2): Proto - Deschacht, Bernárdez, Juhász, van Damme - Biglia - Chatelle (45' Lukaku), Gillet, Boussoufa - De Sutter en Suarez.

Geel: Janssen en Berger (Twente) Juhász, Gillet en van Damme (Anderlecht).

Scheidsrechter: Steve Tanner

Stadion: Grolsch Veste

Toeschouwersaantal: 23324

Scoreverloop: 0-1 84' Matias Suarez

0-2 90'+3 Matias Suarez

We zijn dus door en treffen in de nacompetitie nu Olympique Lyonnais. Verder was de laatste goal van Matias Suarez dik in buitenspel positie, maar dat werd anders gezien door de Engelsen.

Toen de kraker tegen Standard, die tweede staan. We hadden mazzel dat Tom De Sutter zijn been niet brak door een ingreep van Landry Mulemo (die met dieprood eraf moest). We wonnen de wedstrijd met 2-1 van Standard, daarna volgde de wedstrijd tegen de nummer 15 uit de Jupiler Pro League, we kwamen al snel op een 2-0 achterstand, maar pakten vlak voor tijd toch nog de winst, 3-2.

Olympique Lyonnais - Anderlecht

Opstelling Anderlecht (4-1-3-2): Proto - Deschacht, Mazuch, Juhász, van Damme (50' Rnic) - Biglia - Saré, Kouyaté, Boussoufa - De Sutter en Suarez (45' Lukaku).

Geel: Makoun en Bodmer (Lyon) Deschacht (Anderlecht).

Scheidsrechter: Peter Gagelmann.

Stadion: Gerland.

Toeschouwersaantal: 41044.

Scoreverloop: 0-1 34' Tom De Sutter

1-1 45' Jelle van Damme (own)

Anderlecht - Olympique Lyonnais

Opstelling Anderlecht (4-1-3-2): Proto - Deschacht, Mazuch, Juhász, Rnic - Biglia - Saré, Kouyaté, Boussoufa - De Sutter en Suarez.

Geel: Makoun (Lyon) Rnic, Saré en Kouyaté (Anderlecht).

Scheidsrechter: Frédéric Studer.

Stadion: Constant Vanden Stock Stadion.

Toeschouwersaantal: 26361.

Scoreverloop: 1-0 84' Matias Suarez strafschop

Door deze 2-1 overwinning zijn we door naar de poulefase van de Champions League, daarin treffen we FC Bayern München, Juventus Turijn en Dinamo Zagreb.

enschede_arke2.jpglyon_gerland2.jpg

In deze stadions hebben wij gevoetbald!

Screens op aanvraag!

Geplaatst
  • Auteur

25up6yx.jpg

Brussel, 1 Januari 2010!

Vandaag is de loting voor de zevende ronde van de beker bekend gemaakt. Een van de krakers is in Stade Marie Dufrasne (Sclessin), Standard Luik - RSC Anderlecht. De mannen van Bölöni zijn de favorieten in de wedstrijd, maar je moet het team van Van den Brink niet afrekenen, want ze zijn nog de enige Belgische ploeg die in Europa spelen. Verder hebben de mannen van Van den Brink een goede serie achter de rug, ookal staan ze momenteel 3e in de Jupiler Pro League, maar het seizoen is pas halfweg.

Logo_Jupiler_Pro_League.jpg

2jblcfl.jpg

Ik heb me soms moeten verontschuldigen voor resultaten, zoals de nederlagen tegen Cercle Brugge, Zulte Waregem, KV Kortrijk en Lokeren, maar ook de gelijke spelen tegen KV Mechelen, Cercle Brugge en Sint-Truiden. Dat waren gewoon hele slechte wedstrijden van ons. Ik kon er niet zo veel aan doen, maar toch heb ik me verontschuldigd bij het bestuur en de supporters.

30ts1ue.jpg

Er is nog geen man overboord, we staan maar 5 punten achter op Club Brugge en maar 2 punten op Germinal Beerschot, want de 2e plek geeft recht op voorronde Champions League voor volgend seizoen. Want we gaan graag naar het miljoenenbal. Verder staat Standard er niet zo heel erg best voor, ze moeten vrezen dat ze hun titel kwijt zullen raken aan Anderlecht, Club Brugge of Germinal Beerschot. Ondanks dat we nu halfweg zijn is het gat tussen ons en Standard al 11 punten.

champions-league-logo.jpg

Van te voren wisten we al, die 3e plek, die moeten we zien te behalen. Hoe we het doen maakt niet uit, als we maar 3e worden. Dan overwinteren we Europees. En we hebben het geflikt. 4 wedstrijden werden verloren, maar in de tweestrijd met Dinamo Zagreb werd er 1 keer gewonnen en een keer gelijk gespeeld en dat was voldoende voor de 3e plaats. Bayern München en Juventus gaan door in de Champions League en Anderlecht speelt in de Europa League!

o5ccpf.jpg

In de eerste wedstrijd tegen Bayern München werd er kansloos met 2-0 verloren, ze waren beter en Miro Klose scoorde in de tweede helft 2 keer, daarna moesten we naar Zagreb. Een zware wedstrijd, maar een paar minuten voor tijd wist Matias Suárez te scoren en pakten wij de 3 punten. Juventus hadden we een kans tegen, uit werd er goed gevoetbald, maar wel verloren en thuis kwamen we van een 0-3 achterstand nog sterk terug, maar Deschacht scoorde net te laat voor een slotoffensief. Uit bij Bayern ging het al vroeg mis en kwamen we die klap niet te boven. En toen weer Dinamo, we hadden genoeg aan een gelijkspel, want wij hadden gewonnen en dus op onderling resultaat zouden wij dan verder gaan. En dat gelijke spel kwam er.

11ilp8g.jpg

754082_mediumsquare.jpg

De loting:

316b0o3.jpg

screens op aanvraag!

Geplaatst

Super gaat het nog niet maar je komt wel op dreef.

Doe zo verder :mrgy:

Geplaatst
  • Auteur

25up6yx.jpg

[spoiler=reacties]

Super gaat het nog niet maar je komt wel op dreef.

Doe zo verder :mrgy:

Bedankt voor je reactie!

Gunstige loting. Olympiakos is minimaal gelijkwaardig :thumb:

Ja, de winnaar moet tegen de winnaar van Celtic - Benfica!

Eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling heenwedstrijd, Europa League!

Vandaag stond de eerste wedstrijd van het tweeluik tegen Olympiakos Piraeus op het programma, we mochten aantreden in Piraeus en we hadden het zeer lastig. Dit waren de opstellingen:

11qu8fm.jpg16hq53m.jpg

27xihrd.jpg

We hebben ons kranig geweerd in Piraeus, hopelijk is dat ene doelpuntje van Tom De Sutter misschien wel belangrijk in het thuisduel tegen de Grieken. We zijn er nog niet, maar ik heb stiekem de hoop dat we thuis beter zijn dan nu. Verder heeft Celtic thuis met 3-2 gewonnen van Benfica!

screens op aanvraag!

Geplaatst

succes in de heenwedstrijd

die suarez gaat wel lekker hea

Geplaatst
  • Auteur

25up6yx.jpg

[spoiler=reacties]

Succes in de heenwedstrijd.

Bedankt, maar dat was de heenwedstrijd

succes in de heenwedstrijd

die suarez gaat wel lekker hea

Suarez doet het redelijk!

Anderlecht maakt rampseizoen af:evil::evil:, maar krijgt van het bestuur volgend seizoen 35 miljoen om aan spelers uit te geven. Verder heeft Van den Brink zijn contract met 2 seizoenen verlengd en heeft hij nog een verrassing! Even snel het seizoen door! Het eindigde gewoon in een regelrechte ramp, we verloren in de kampioenspoule bijna alles, daardoor kon Club Brugge kampioen worden en spelen wij nu Europa League. Maar goed die verrassing van mij, ik ben bondscoach geworden van Brazilië. Ze werden al vroeg uitgeschakeld op het WK en dus mocht ik het roer overnemen. Verder hebben wij in de Beker in de halve finales verloren van Germinal Beerschot en was Benfica ons eindstation in de Europa League!

screens op aanvraag!

Geplaatst

In een novelle verwacht ik eigelijk meer verhaal enzo

ma voor de rest veel geluk nog verder

Geplaatst

wie is de topscorer van kortrijk ? en als het mogelijk is screentje van benteke tyvm

Geplaatst
  • Auteur

25up6yx.jpg

[spoiler=reacties]

In een novelle verwacht ik eigelijk meer verhaal enzo

ma voor de rest veel geluk nog verder

Dat verhaal komt nog, bedankt voor je reactie andermaal!

wie is de topscorer van kortrijk ? en als het mogelijk is screentje van benteke tyvm

De topscorer was Leon Benko en hier is je screentje:

[spoiler=Benteke]1zxsbbk.jpg

RSC Anderlecht wil de kater van afgelopen seizoen wegspoelen, dat moet dan gebeuren met een verbeterde selectie. Van den Brink mocht 35 miljoen uitgeven aan spelers, hij wilde voornamelijk versterkingen, maar dan wel met de Belgische Nationaliteit. Dat is een klein beetje gelukt. Er zijn wel veel spelers gekomen, maar daar tegenover stonden ook het vertrek van een aantal spelers. Dat is wel zuur, maar ja het moet maar. Deze spelers zijn vertrokken uit Brussel:

imhvrk.jpg

Bulykin en Zitka: Beide konden niet rekenen op een basisplaats in mijn elftal en ze waren ook beide veel te duur. Daardoor konden ze gratis vertrekken.

Van Damme: Hij speelde op het begin wel goed, maar werd steeds slechter en slechter, daardoor mocht hij weg. Newcastle wilde hem hebben, 1 miljoen was echter geen probleem voor Newcastle.

Kudimbana en Bengali: Beide gewoon te slecht om in aanmerking te komen voor een basisplaats of een plaats op de bank.

Lambo en Lukaku: Kunnen beide nog veel leren, daardoor verhuur ik ze aan Tweede Klasser Beveren. Daar kunnen ze rustig hun minuten pakken.

Suárez: Smaakmaker van het afgelopen seizoen, maar wil heel graag weg. Ik gaf hem de kans en hij pakte die. Ankaragücü wilde niet meer dan 1.5 miljoen neerleggen voor hem!

Biglia: Was een vaste klant, maar door de terugkomst van Jan Polak in het elftal zat hij vaak op de bank en werd hij te duur daarvoor.

Schollen: Daar wil ik zo snel mogelijk van af, daarom huurt Kortrijk hem.

Baras: Wordt verhuurd voor speelminuten.

Doordat de wat duurdere spelers zijn vertrokken, konden er ook dure spelers gehaald worden. We willen dus zo snel mogelijk de titel weer in Brussel hebben. Dat moet dit seizoen gaan gebeuren en deze spelers zijn daarvoor gehaald!

6z8t2w.jpg

Gilbert: Sterke en jonge rechtsback die in de jeugd van Arsenal speelde.

Maric: Servische Belg die als back-up gebruikt gaat worden.

Jovanovic: Komt over van de concurrent, zal veel als linksbuiten worden gebruikt.

De Ceulaer: Belgische rechtsbuiten die veelal bij het tweede zal meedoen. Hij krijgt zo af en toe zijn minuten.

Ma Kalambay: Belgisch keeperstalent dat op een dood spoor zat, wij verloste hem uit zijn lijden.

Kamper: Deense rechtsbuiten die een basisplaats verdiend, qua inzet.

de Jong: Deze linksback kwam van Roda over, hij moet vechten samen met Deschacht voor deze plaats!

Saha: Een van onze dure spelers, hij moet de strijd aangaan met De Sutter en Lewandowski.

Ibagaza: Nog zo'n peperdure Argentijn, hij moet de strijd op het middenveld in het voordeel van Anderlecht gaan winnen.

Amri: Een talent dat nog veel mensen laat juichen.

Mazuch: Speelde degelijk en werd definitief overgenomen.

Lambo: Amerikaans keeperstalent, dat eerst de Belgische nationaliteit moet krijgen wil die gaan keepen.

Kompany: Peperdure aankoop, maar Belgisch. Hij keert weer terug bij Anderlecht.

Urretaviscaya: Een Uruguayaans talent die ik al vorig seizoen had gehuurd, hij moet de buitenplaatsen verbreden.

Vanden Borre: Keert, net zoals Kompany, weer terug bij Anderlecht. Zal veel vanaf het middenveld komen.

De voorbereiding van Anderlecht:

2ikr6le.jpg

screens op aanvraag!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.