Geplaatst 5 november 200915 jr. Ajax wil terug naar het hoogste podium Ajax wil terug naar de gloriedagen van 1995 onder trainer Louis van Gaal. Mooi spel, aanvallend, dominerend en met jeugdige spelers het liefst zelf opgeleid. Ajax moet weer een succesvolle club worden die in alle competities mee draait en waar tegenstanders rekening mee houden. Terug naar de tijden dat een club als Bayern Munchen bang was voor het grote Ajax zoals die mooie dag in April Ajax 5 - 2 Bayern Munchen. En dan niet te vergeten die onvergetelijke finale tegen A.C. Milan met dat geweldig doelpunt in de 84e minuut van Patrick Kluivert. RJ9nAlvH0tM Manager Bjorn is aangesteld door het Ajax bestuur aangesteld om dit met Ajax te gaan bereiken. Hij moet de oude glorie dagen van 1995 en eerder terug brengen in de Amsterdam Arena maar hij heeft als eerste doel om eindelijk sinds 2004 weer een de Eredivisie te winnen. Doelen: Het winnen van de Eredivisie. Het winnen van de Champions league. Het voornamelijk gebruiken van jeugdspelers uit eigen opleiding of door middel van het kopen van talenten en die zelf verder op te leiden door middel van verhuur. Aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen, hoeft niet perse 4-3-3. Enkel spelers van 25 - 30 kopen voor de balans van het elftal en indien het echte goede versterkingen zijn. Het aantrekken van goedkope (transfersom en contract) 30+ spelers die leiders kunnen zijn en gaan functioneren als voorbeeld van de jeugdige spelers en binnen 2 jaar door kunnen stromen naar de technische staf. Goed beheer op de financiën van de club. [spoiler=Hoe ga ik mijn Novellenbundel updaten] Hoe ga ik mijn novellenbundel updaten: Ik zal proberen in ieder geval één keer per week een update te plaatsen het liefst veel meer maar dit afhankelijk van de tijd die ik uiteraard heb. Ik zal mijn novellenbundel updaten in het begin door een begeleidend stukje wat ik zal schrijven over de resultaten en in hoeverre ik mijn doelen behaald heb aangezien ik al 3 seizoenen bezig ben met Ajax. Later zal ik volgens een mooie layout o.a. gaan werken die ik minimaal 4x per seizoen wil gaan uitbrengen misschien meer dit omdat die layout aardig veel werkt kost om te maken en te updaten. Voorbeeld:
Geplaatst 5 november 200915 jr. Auteur Ajax wil terug naar het hoogste podium Ajax wil terug naar de gloriedagen van 1995 onder trainer Louis van Gaal. Mooi spel, aanvallend, dominerend en met jeugdige spelers het liefst zelf opgeleid. Ajax moet weer een succesvolle club worden die in alle competities mee draait en waar tegenstanders rekening mee houden. Terug naar de tijden dat een club als Bayern Munchen bang was voor het grote Ajax zoals die mooie dag in April Ajax 5 - 2 Bayern Munchen. En dan niet te vergeten die onvergetelijke finale tegen A.C. Milan met dat geweldig doelpunt in de 84e minuut van Patrick Kluivert. RJ9nAlvH0tM Manager Bjorn is aangesteld door het Ajax bestuur aangesteld om dit met Ajax te gaan bereiken. Hij moet de oude glorie dagen van 1995 en eerder terug brengen in de Amsterdam Arena maar hij heeft als eerste doel om eindelijk sinds 2004 weer een de Eredivisie te winnen. Doelen: Het winnen van de Eredivisie. Het winnen van de Champions league. Het voornamelijk gebruiken van jeugdspelers uit eigen opleiding of door middel van het kopen van talenten en die zelf verder op te leiden door middel van verhuur. Aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen, hoeft niet perse 4-3-3. Enkel spelers van 25 - 30 kopen voor de balans van het elftal en indien het echte goede versterkingen zijn. Het aantrekken van goedkope (transfersom en contract) 30+ spelers die leiders kunnen zijn en gaan functioneren als voorbeeld van de jeugdige spelers en binnen 2 jaar door kunnen stromen naar de technische staf. Goed beheer op de financiën van de club. [spoiler=Hoe ga ik mijn Novellenbundel updaten] Hoe ga ik mijn novellenbundel updaten: Ik zal proberen in ieder geval één keer per week een update te plaatsen het liefst veel meer maar dit afhankelijk van de tijd die ik uiteraard heb. Ik zal mijn novellenbundel updaten in het begin door een begeleidend stukje wat ik zal schrijven over de resultaten en in hoeverre ik mijn doelen behaald heb aangezien ik al 3 seizoenen bezig ben met Ajax. Later zal ik volgens een mooie layout o.a. gaan werken die ik minimaal 4x per seizoen wil gaan uitbrengen misschien meer dit omdat die layout aardig veel werkt kost om te maken en te updaten. Voorbeeld:
Geplaatst 5 november 200915 jr. Kippenvel filmpje... Ik weet het nog als de dag van gisteren, dat ik bij die goal zowat de tafel doormidden schopte :)
Geplaatst 5 november 200915 jr. Auteur Daar stond ik dan als kersverse nieuwe manager van Ajax met een hoop opdrachten. Ik was verheugd om bij mijn favoriete club aan de slag te mogen gaan en kennis te mogen maken met de technische staf en de selectie. Had ik al een idee hoe ik het zou gaan aanpakken ja, ik wist van welke spelers ik in korte termijn afscheid zou willen nemen en ik had wat talenten op het oog om de selectie te komen versterken. Ik begon mij vol goede moed op de transfermarkt te begeven om mijn versterkingen te halen en afscheid te nemen van de spelers die niet thuis horen bij een club als Ajax. [spoiler=Transfers] Ik had besloten om meteen te kiezen voor jeugdige talenten met hier en daar een speler erbij met veel ervaring. Zoals één van mijn doelstellingen is was het noodzakelijk om niet teveel spelers aan te trekken en te gaan werken met de jeugd. In het begin van het seizoen leek dit goed te werken en was er lange tijd uitzicht naar de 3e ster. En zeker Europees ging het voor de wind. [spoiler=Resultaten] Helaas konden we het drukke programma niet aan en ging het in de competitie vaak mis terwijl dit niet nodig was. Ook in de Nederlandse beker viel het doek in de 4e ronde er werd met maar liefst 4-0 verloren van NAC. Het positieve was de resultaten in de Europa Cup, nadat we de groep ronde hadden overleefd kwamen we Fiorentina tegen, hier wisten we met 5-3 over 2 wedstrijden te winnen (helaas geen screens van). Een ronde daarna Was Everton aan de beurt, we verloren uit met 2-1 maar wonnen thuis met 1-0 waardoor we door waren naar de kwartfinale. Dit bereiken in mijn 1e seizoen was natuurlijk al te mooi om waar te zijn. Ondertussen ging het in de competitie steeds slechter en was het kampioenschap eigenlijk vergeven ik besefte me toen dat ik aankomend jaar toch moest gaan kijken naar wat directe versterkingen. Europees moesten we het opnemen tegen Sporting in de kwartfinale. We moesten wederom weer eerst uitspelen en werden helaas met 2-1 verslagen. Gelukkig hadden we de thuis wedstrijd nog voor de boeg en dankzij een uitstekende Suarez wisten we met maar liefst 4-0 te winnen. De halve finale was bereikt en een stunt was mogelijk. De supporters waren door het dolle, Ajax Europees in de halve finale, het was dan wel niet de Champions league maar wie had nou zo'n snel herstel verwacht na al die mindere jaren. Zelfs ik zelf had daar nog niet van durven dromen met deze selectie. De halve finale was wederom een goede tegenstand dit keer moesten we het opnemen tegen Benfica. [spoiler=Benfica resultaat] Het resultaat tegen Benfica was natuurlijk fantastisch, en zeker de doelpunten van Cvitanich, het hele seizoen raakte die geen pepernoot en op het einde van het seizoen speelde die Pantelic buiten de basis. Op naar de Finale! Daar stonden we dan in mijn 1e seizoen en dan meteen de finale bereiken! Een geweldig resultaat. Het bestuur was erg tevreden met mijn prestaties met Ajax, ondanks dat het in de competitie en de Nederlandse beker aardig tegenviel deden we het in Europees verband enorm goed. In de Eredivisie bleven de resultaten wisselvallig maar ondanks alles wisten we de 2e plaats te bemachtigen en daarmee kans om volgend seizoen in de Champions league te spelen. [spoiler=Eindstand Eredivisie] De dag van de finale van de Europa Cup brak aan. Als laatste tegenstander moest Valencia overwonnen wonnen. Om eerlijk te zijn gaf ik ons geen schijn van kans. Zeker niet aangezien met de blessures waarmee wij kampten. Luis Suarez, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld. Kortom de uitgangspositie was niet bepaald in ons voordeel. Met verdedigers als Oleguer en Wielaert tegen een snelle Villa zou dit een erg lastige wedstrijd gaan worden. Echter wisten we met de ondertussen in vorm verkerende Cvitanich en Pantelic een goed resultaat neer te zetten 3-3. Helaas werden de penalties ons teveel en verloren we de finale. [spoiler=Screens: Finale Europa Cup] Het vreemde aan dit seizoen was dat de supporters ontevreden waren na het verlies van de Europa Cup finale tegen Valencia misschien had ik ze teveel verwend op Europees niveau met mooi aanvallend voetbal, maar het ging in de competitie toch niet heel goed dus zouden de supporters tevreden zijn met hoe we het 1e seizoen hebben gepresteerd. Het bestuur was tevreden en boden me dan ook gelijk een contract voor 4 jaar aan. Uiteraard heb ik zonder enige twijfel meteen mijn handtekening gezet. Speler van het jaar voor Ajax werd Luis Suarez, hij scoorde in de 26 wedstrijden die hij speelde 13 keer, 3 assist en 4x man of the match. Mark Viduka met al zijn ervaring was erg belangrijk ook voor Ajax hij maakte in 23 duels 8 doelpunten wat wat niet heel veel is maar vooral dankzij zijn ervaring keken jonge spelers tegen hem op. Sulejmani was één van de beste invallers en pikte ook zijn assists en doelpunten mee, de belangrijkste speler voor het elftal was Demy de Zeeuw. Demy de Zeeuw was de grote leider en inspiratie voor veel jeugdige spelers op het middenveld. Tot zover mijn 1e update over mijn 1e seizoen, helaas kan ik niet meer alle screens terug zien hoop dat voor volgende update wel te kunnen.
Geplaatst 5 november 200915 jr. Haha Robbie Wielaert echt een Held! Misschien de plaatjes iets kleiner maken dan is het makkelijker te volgen!
Geplaatst 6 november 200915 jr. Auteur Het 2e jaar de terugkomst van 3 legendes... of 4?! Na het eerste seizoen was het voor mij duidelijk dat de balans in het elftal niet optimaal was. Ook waren er veels teveel spelers onder contract, kortom het was tijd om de selectie eens onder de loep te nemen en te kijken van wie ik nog meer afscheid wou nemen. Konden spelers als Pantelic en Lindgren onder andere in mijn 1e seizoen vaak uitgaan van een basisplaats toen ik een goed bod voor hun kreeg respectievelijk bij elkaar 11 miljoen waren ze snel verkocht. Ook kon ik gelukkig Sno die terug kwam van een uitleenbeurt dat seizoen verkopen voor 3 miljoen en Siem de Jong die ik eigenlijk in eerste instantie bij de selectie wou houden maar Benfica in ging op een vraagprijs van 5 miljoen was die keuze ook niet heel moeilijk. Daarbij een paar jeugdspelers die niet in aanmerking kwamen voor een basisplaats en toch rond de 1 miljoen opbrachten plus de talenten zoals Michael Lumb die niet bracht wat ik ervan verwacht was er weer wat geld beschikbaar. Het totaal bedrag ook door de goede resultaten in de Europa Cup bracht dit totaal op ruim 30 miljoen euro wat ik te besteden had. Zoals ik eerder aangaf, ik wil investeren in jeugd in combinatie met goede spelers die hun kunnen begeleiden. Als ik denk aan spelers die dat mogelijk kunnen maken dat zijn dat in mijn ogen spelers als van der Vaart, Huntelaar, Litmanen, Seedorf en zo nog veel voorbeelden. Uiteraard ijverig als ik ben en omdat ik niets te verliezen heb vertelde ik de media dat ik interesse had in deze 4 spelers. Ze stonden allemaal open voor een komst naar Ajax en volgens mijn scoutingsverslagen zou het ook geen probleem zijn. Ik kon van der Vaart overnemen van Real Madrid voor €6 mil, Huntelaar kon ik overnemen voor een bedrag van €8.5 mil, Seedorf €1.2 mil en Jari Litmanen was gratis op te pikken. van der Vaart en Huntelaar waren uiteraard gehaald voor in de basis, Litmanen en Seedorf werden meer gehaald als begeleiders voor de jeugd en eventueel is een invalbeurt. Was ik daarmee klaar op de transfermarkt voor dit seizoen? Nee, ook haalde ik Kelle Roos een doelman talent voor toekomst, ik zie hem straks als vervanger van Stekelenburg. Verder kon ik Sidnei losweken bij Benfica voor €6 miljoen, Diego Renan voor €4 miljoen bij Cruzeiro, Viktor Elm voor €1.2 mil (Heereveen gedegradeerd), James Rodiguez voor €1 mil overbodig bij A.C. Milan en Di Maria €4,5 mil. Het geld was toen uiteraard op en met deze versterkingen en ik was erg tevreden over hoe de selectie er nu uit zag. De jeugd kon een goede kans krijgen en ik had gezorgd voor goede voorbeelden daarbij die ook snel door kunnen stromen naar de technische staf. Één wens om te halen blijft over en dat is Edwin van der Sar als aanvulling voor de staf binnenkort. Tot zover mijn 2e update.
Geplaatst 6 november 200915 jr. Auteur Haha Robbie Wielaert echt een Held! Misschien de plaatjes iets kleiner maken dan is het makkelijker te volgen! Zal ze iets kleiner maken volgende keer, zelf groot scherm dus zoals ze nu zijn al klein vandaar ;)
Geplaatst 6 november 200915 jr. Zal ze iets kleiner maken volgende keer, zelf groot scherm dus zoals ze nu zijn al klein vandaar ;) Die plaatjes in je eerste post zijn goed, maar in de spoiler vallen ze niet buiten me scherm. (heb wel kleine laptop:P)
Geplaatst 6 november 200915 jr. Auteur [spoiler=Reacties:] Iedereen bedankt voor de reacties. @Pepe Steve: Betreft de aankopen het zijn nog wat standaard aankopen, later zal ik ook de nog nieuwe onbekende talenten die gehaald zijn of doorgestroomd vanuit de jeugdopleiding uitgebreid beschrijven. [spoiler=Uitleg:]Aangezien ik al 2 seizoenen verder ben dan deze update heb ik besloten om iets sneller mijn novellenbundel te updaten. Dit keer aan de hand van een layout die ik zo vaak mogelijk wil gaan gebruiken. Geef even aan in een reactie als die te groot is. Als veel mensen daar last van hebben zal ik hem aanpassen naar een beter formaat.
Geplaatst 6 november 200915 jr. Je presentatie is goed, jammer van de af en toe mindere resultaten. KIU!;)
Geplaatst 6 november 200915 jr. Auteur Dit keer een korte update enkel over de tactiek die ik met Ajax gebruik. Wat kan er nog beter of moet ik uiteindelijk toch het roer helemaal omgooien. [spoiler=Reacties:] @wilfred119: Bedankt voor het compliment.
Geplaatst 7 november 200915 jr. de resultaten die je haalt zijn niet perfect maar toch netjes 12 uit 5 misschien andere opstelling, je krijgt best wel veel tegendoelpunten en 2-4 Twente ouch ;(
Geplaatst 7 november 200915 jr. Auteur Het verdere verloop van het seizoen 2010/2011 Zoals beschreven in mijn vorige update kreeg ik eindelijk Ajax draaiende, het vorige seizoen was al een heel wisselvallig seizoen en ik wou dit jaar toch wel wat progressie zien. Kampioen worden stond was niet perse nodig. Na dus weer een wisselvallig begin begonnen er goede resultaten te komen met mooi aanvallend voetbal. De komst van Ignashevich gaf het team de boost die ze nodig hadden en ondanks eerdere belofte werd Ignashevich toch een basisspeler samen met Sidnei. Vertonghen en Alderweireld werden op het 2e plan gezet mijn team zat in een flow en never change a winning team. In de winterstop besloot ik geen nieuwe aankopen te doen ook, dit team moest makkelijk kunnen meedoen om het kampioenschap. Ondertussen wisten we ons te plaatsen voor de 1ste Ronde (R.U.) van de Champions league helaas was de loting voor ons niet bepaald gunstig en moesten we de mannen van Liverpool aan de kant zetten. Helaas konden we niet voor een stunt zorgen en gingen we dan ook kansloos onderuit: Het voordeel hiervan was dat we ons nu volledig op het kampioenschap konden gaan richten. Door een knappe overwinning van 4-2 op PSV met 2 doelpunten van Suarez en 2 doelpunten van Huntelaar wisten we de kop positie over te nemen. We wisten de rest van het seizoen onze goede vorm vast te houden en verloren geen wedstrijd meer (behalve Liverpool). Ook waren we nog steeds in de race om de KNVB beker te winnen. [spoiler=Resultaten:] Na deze geweldige wedstrijden konden we een groot feest gaan vieren: Het kampioenschap was eindelijk binnen! En ook nog de KNVB beker. De supporters en het bestuur waren in de wolken. De 3e ster was er eindelijk. [spoiler=Eindstand:] Natuurlijk was het niet één en al blijdschap, we hadden niet altijd goed gespeeld, veel wisselvallige wedstrijden en vooral veel tegendoelpunten. Dit zou volgend seizoen moeten gaan veranderen want we maken het ons zelf op deze manier onnodig lastig. Ligt het aan de tactiek, is het een mentaliteit probleem genoeg dingen om volgend jaar te verbeteren. [spoiler=Uitleg:] Ik had aan het begin mij veel doelen gesteld betreft met veel jeugd spelen, zoals je hebt kunnen lezen is dit niet altijd even goed gegaan nog. Je zal merken dat ik mijn 3e seizoen daar meer op in ga hoe ik het precies wil aanpakken en wat ik de 2 seizoenen daarvoor met jeugdspelers heb gedaan. Ik zal ook mijn 3e seizoen uitgebreider gaan beschrijven en met meer screens. Ik heb het nu sneller geupdate om mijn spel en updates wat beter tegelijk te laten lopen waardoor het ook makkelijker is te beschrijven hoe het precies allemaal gegaan is en met meer screens. Ook denk ik dat het dan pas interessanter gaat worden omdat er veel novellebundels over Ajax zijn en ik denk dat waar ik nu ben met Ajax de screens van de jeugdspelers erg interessant zijn voor een hoop aangezien er genoeg goed Nederlands talent rondloopt: Bovenstaand screen is van seizoen 2013/2014.