Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
Ook in FM10 zal ik starten met een novelle. Ik wil deze eigenlijk een jaar lang volhouden tot FM11. Of dit me gaat lukken weet ik nog niet maar ben nu erg gemotiveert om het vol te houden. Hopelijk gaat het jullie ook bevallen en lezen jullie het graag. Enjoy.

Clubliefde, bestaat dat nog? Ik denk van niet. Clubs worden overgenomen door rijken Arabieren, Amerikanen, Russen of gewoon miljonairs die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Dat was er in mijn tijd nog niet. Of ja niet… veel minder. Natuurlijk kregen we van de voorzitter wel eens een leuke bonus als we de doelstellingen behaalde en betaalde zij een transfer voor speler die ze wilde alleen was het nog niet zo extreem als nu. Dit was voor hun een soort van clubliefde. Maar echte clubliefde is zeldzaam in deze tijd. Kijk maar eens rond in de competities in Europa. Vind daar maar eens 10 spelers die langer dan 10 jaar bij een club spelen. Natuurlijk kennen we Raul, Guti, Puyol en Neville maar deze jongens zijn opgegroeid bij deze clubs. Met andere worden: je ziet het alleen nog bij de topclubs. Want het draait nu alleen maar om geld. Hoe meer een club aan een speler kan verdienen hoe beter. Zo verdwijnt de clubliefde helaas van de velden. Een Suarez is een geweldige speler bijvoorbeeld maar die vertrekt in de winterstop gewoon voor een groot bedrag. Ook al zegt hij steeds te willen blijven. De wil van de club is wet.

Nou ben ik in mijn carrière ook enkele malen van clubs gewisseld maar ben alleen weg gegaan als er helemaal geen toekomst meer voor me was of de uitdaging was er niet meer. Ik heb bijvoorbeeld in 10 jaar tijd voor 2 clubs gespeeld. Bewijst wel dat ik trouw was aan mijn werkgever alleen jammer dat ik daarna wat ongelukkige keuzes heb gemaakt. Maar ja dat is het leven. Niet alles kan perfect zijn. Toch ben ik dik tevreden over mijn carrière als voetballer. Heb bijna alles gewonnen en op hoog niveau mijn talenten aan de wereld kunnen tonen. Maar ik wil de wereld nu laten zien dat ik meer kan dan alleen voetballen. Ik kan ook trainen. Spelers beter maken. Een team zonder invloeden van boven af naar de absolute top brengen dat is mijn doel. Werken met jonge en leergierige gasten. Een team smeden, er alles uitpersen. Een mooi voorbeeld is het Ajax van van Gaal. Zo wil ik het ook alleen wil ik mijn team langer bij elkaar houden en het niveau langer hoog houden. Want ik ben een winnaar.

• Antwoorden 242
  • Weergaven 307
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
Ook in FM10 zal ik starten met een novelle. Ik wil deze eigenlijk een jaar lang volhouden tot FM11. Of dit me gaat lukken weet ik nog niet maar ben nu erg gemotiveert om het vol te houden. Hopelijk gaat het jullie ook bevallen en lezen jullie het graag. Enjoy.

Clubliefde, bestaat dat nog? Ik denk van niet. Clubs worden overgenomen door rijken Arabieren, Amerikanen, Russen of gewoon miljonairs die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Dat was er in mijn tijd nog niet. Of ja niet… veel minder. Natuurlijk kregen we van de voorzitter wel eens een leuke bonus als we de doelstellingen behaalde en betaalde zij een transfer voor speler die ze wilde alleen was het nog niet zo extreem als nu. Dit was voor hun een soort van clubliefde. Maar echte clubliefde is zeldzaam in deze tijd. Kijk maar eens rond in de competities in Europa. Vind daar maar eens 10 spelers die langer dan 10 jaar bij een club spelen. Natuurlijk kennen we Raul, Guti, Puyol en Neville maar deze jongens zijn opgegroeid bij deze clubs. Met andere worden: je ziet het alleen nog bij de topclubs. Want het draait nu alleen maar om geld. Hoe meer een club aan een speler kan verdienen hoe beter. Zo verdwijnt de clubliefde helaas van de velden. Een Suarez is een geweldige speler bijvoorbeeld maar die vertrekt in de winterstop gewoon voor een groot bedrag. Ook al zegt hij steeds te willen blijven. De wil van de club is wet.

Nou ben ik in mijn carrière ook enkele malen van clubs gewisseld maar ben alleen weg gegaan als er helemaal geen toekomst meer voor me was of de uitdaging was er niet meer. Ik heb bijvoorbeeld in 10 jaar tijd voor 2 clubs gespeeld. Bewijst wel dat ik trouw was aan mijn werkgever alleen jammer dat ik daarna wat ongelukkige keuzes heb gemaakt. Maar ja dat is het leven. Niet alles kan perfect zijn. Toch ben ik dik tevreden over mijn carrière als voetballer. Heb bijna alles gewonnen en op hoog niveau mijn talenten aan de wereld kunnen tonen. Maar ik wil de wereld nu laten zien dat ik meer kan dan alleen voetballen. Ik kan ook trainen. Spelers beter maken. Een team zonder invloeden van boven af naar de absolute top brengen dat is mijn doel. Werken met jonge en leergierige gasten. Een team smeden, er alles uitpersen. Een mooi voorbeeld is het Ajax van van Gaal. Zo wil ik het ook alleen wil ik mijn team langer bij elkaar houden en het niveau langer hoog houden. Want ik ben een winnaar.

Geplaatst

Veel succes met je nieuwe novelle! Begin is leuk, KIU!

Geplaatst

Veel succes en over het algemeen vind ik jou novelles tot de betere hier op het forum behoren dus ik hoop dat dit met deze wederom het geval is.

Geplaatst
  • Auteur

@Jarich: Thanks

@Jeroen1990: IK heb gelukkig weer veel ideetjes dus komt wel goed ;)

@Hellymonder: Klopt, het betekent ook enkele dingen ;)

@koempel045: Thanks

@Pepe Steve: Ik ga er me best voor doen..

Geplaatst

Veeel succes met jouw novelle! Ik ben zeker echt benieuwd welke club, die je straks gaat managen.

Geplaatst

Een Jaar is wel lang, ben benieuwd of je het vol houdt

Geplaatst
  • Auteur

@donovan1989: Thanks.

@Al Stefanio: Blijf het volgen zou ik zeggen ;)

@JesseNL: Klopt, maar wel een grote uitdaging.

Wanna Be Starting Something.

Nadat ik gestopt was met mijn loopbaan heb ik even helemaal niets gedaan. In de Luwte geleefd. Geen camera's of opdringerige fans. Gewoon de hele dag relaxen en dingen doen waar ik zin in heb. Beetje pokeren, beachsocceren, mijn gezin vermaken en mijn auto's. Maar goed dat poetsen elke dag van mijn mooie bolides word ook eentonig en zocht weer een uitdaging in mijn leven.

Ik kon verschillende dingen doen, want met mijn naam en status open ik deuren die voor andere gesloten blijven. Maar ik wilde terug naar het gras. Een voetbalveld. Een comback als speler zag ik niet meer zitten dus zal het coach gaan worden. Maar dit komt eigenlijk voort uit dat ik me steeds meer loop te irriteren aan het voetbal van nu. Je hebt zo weinig mooie ploegen meer. Kijk bijvoorbeeld naar Arsenal. Een geweldige ploeg met uistekende spelers en mooi voetbal. Maar het is een Engelse club waar bijna geen of soms gewoon helemaal geen Engelse speler in de basis staat of zelfs op de bank zit. Ik vind dit niet kunnen. In mijn tijd speelde er hooguit 3 spelers uit een ander land bij een club. Nu is dat precies andersom. De clubs profiteren ervan want de resultaten zijn goed en het geld stroomt binnen. Maar als land is dit slecht. Wederom neem ik Engeland als voorbeeld. Ik zeg alleen het woord keeper. Zoek maar eens een Engelse doelman in de Premiership. Een kwade zaak vind ik zelf.

Je moet spelers opleiden. Vanuit de jeugd door laten stromen en toppers van ze maken. Het is een goedkoop iets want je hoeft geen spelers meer te kopen alleen als je bepaalde kwaliteiten mist. En als je dan een jong ventje hebt dat goed kan pingelen dan stroomt ervan zelf weer geld binnen door goede resultaten te behalen en eventuele shirt verkoop etc etc. In het laaste geval moet je pas gaan denken aan verkoop. Ik wil graag een team lang bij me houden. Een hele opdracht, gezien de houding omstandingheden. maar heb vertrouwen in dat het me gaat lukken. Genoeg nu. Ik ga naar Moskou. Even mijn gezicht daar laten zien. Het gezicht van een winnaar.

Geplaatst
  • Auteur
Stranger in Moscow.

Na een vliegreis van een paar uur kom ik aan in Rusland. Wat moet je daar doen hoor ik je denken. Nou heel simpel: Scouten. Ik hoor allemaal dingen dat hier zoveel talent rond loopt. Niet vreemd opzich als je kijkt hoe de oostbloklanden de laaste jaren hebben gepresteerd en dan heb ik het nog niet gehad over de nationale ploeg van Rusland dat erg goed speelt onder Hiddink en de verrassing van het WK gaat worden. Ook Dickie Dik deed het netjes met Zenit.

Maar ik was hier zo klaar. Niet dat erg geen talent rond liep maar gewoon het plaatje was totaal iets anders dan ik gewend ben. Het is een koud land, sommige gebieden erg arm en dat was ook te zien bij de verschillende clubs waar ik ben geweest. De stadions waren vervallen en als ik vroeg om een cappuccino dan wisten ze niet wat je bedoelde of je kreeg opgewarmde koffie. En dat zonder slagroom nog eens. Jammer. Het leek me wel iets hier ooit iets te gaan doen maar dat is me toch wel wat tegen gevallen.

Ook de taal was sprookjesachtig. Van sommige spelers kon ik de naam nog niet eens uitspreken laat staan opschrijven. Erg jammer helaas want heb zeker wel leuke spelers rond zien lopen. Ook vind ik, heerst er nog te weinig topsportklimaat bij sommige clubs. Een zaakwaarnemer kennen ze niet of het is een dronken koster van de kroeg om de hoek. Gelukkig ben ik wel een les wijzer geworden en zal me route nu wat beter uit gaan stippelen. Ik ga terug naar huis en ga maar eens solliciteren zodat ik eindelijk weer eens op het veld sta. Want ik wil laten zien hoe het ook anders kan..

Geplaatst
  • Auteur
Man In The Mirror.

Een nieuwe dag breekt aan dus een nieuwe start in mijn leven gaat ook beginnen. Ik ga solliciteren. Maar hoe doe ik dat? Ben tenslotte als jong talentje doorgebroken en heb altijd over kunnen voetballen waar ik wilde. Dus dit is totaal nieuw voor me. Ga ik zelf naar clubs? Moet mijn zaakwaarnemer dit regelen? Ik heb geen idee. Kan het ook eens aan een collega gaan vragen. Kan Ancelotti eens bellen hoe hij dit deed. Maar ja staat ook wel lullig... Of moet ik gaan profiteren van me status?

Weet je wat ik doe, ik bel Nicolai wel. Dat is een, ja hoe zeg het..een Russische Italiaan die connecties heeft overal. Hij kan dat wel voor me regelen. Ik zag eens een profielschets maken met wat ik precies zoek en wil. Ik heb leidinggegende kwaliteiten, durf te zeggen waar het op staat, ben een teamspeler, ben zelf verzekerd, ik ben een trots man en heb genoeg ervaren in de wereld van het voetbal. En qua clubs dan? Geen topclub in een groot land, ik vind dat ik daar nog niet rijp voor ben. Meer een subtopper in een groot land, leuke talenten en die trainen tot wereldtoppers. Ja zoiets zoek ik. Maar ik voel me ook niet te groot voor kleindere clubs uit lagere divisies als het maar geen onbekende landen zijn. Wil wel met wat kwaliteit kunnen werken.

Ik heb Nicolai maar gemaild. Hij nam zijn telefoon weer eens niet op. Dus het is nu afwachten wat hij eraan kan doen of gaat doen. Maar heb goede hoop dat dit gaat lukken. Hij heeft wel zoveel goede contacten. Zo kan ik in alle rust even tv kijken. Ofja rustig... Ik lees nu op teletekst: Il Divin Codino keert terug in de voetballerij?. Hij is gezien in Moskou bij verschillende clubs. Vreemd. Wie is de lek? Hoe weten ze dit? Nondeju.. Het begint weer. Die persmensen liggen ook overal op de loer en bedenken er meteen weer een verhaal bij. Morgen zal ik wel moeten reageren op dit bericht. Het is waar maar wie is de lek toch. Maar goed, ik zal de wereld dan wel eens laten zien hoe het ook anders kan.

Reacties zeer gewenst. Dat weet ik hoe er over me novelle gedacht word en of het wat is :p
Geplaatst

Hartstikke mooie updates!

Ben benieuwd welke club je gaat nemen!

Kan niet wachten!

Geplaatst

Goede, ietwat korte, updates, maar helder en duidelijk geschreven

Let wel op met een titel van een artikel. Deze wordt niet afgesloten met punt (maar dat is een kleinigheidje).

Geplaatst

wel nice zeg hoe je het tot nu toe geschreven heb ook een erg leuke toepassing vind ik die nummers van Michael Jackson als titel ga zo door blijf deze volgen en ben benieuwd welke club het word ;)

Geplaatst
  • Auteur

@Mapherus: Club word snel bekend gemaakt dus hou het maar in de gaten ;)

@Marciano': Dankje.

@Robbin-R: Oke bedankt voor de tip. Zal het bij de volgende update aanpassen.

@jeffrey koole: Dankje, en goed opgemerkt die nummers ;) Hij wordt uit eindelijk niet de trainer maar hij zweeft er wel door heen ;)

Geplaatst
  • Auteur
This is it!

Italië. Vandaag is het zover, ik ga het de wereld bekent maken. Ik heb me mooiste Armani pak aangedaan, ben naar de kapper geweest en heb me tekst uit me hoofd geleerd. Ik drink nog snel even een glas water voordat ik de kamer waar alle journalisten zitten in ga. Toch wel weer spannend naar al die jaren. Ik kijk nog even rond en kijk dan gespannen naar de klink van de deur en denk ik bij mezelf: Go for it. Dan open ik de deur en stap de zaal binnen. Meteen een luid applaus en een straal van flitsende camera's komen op me af. Ik nam plaats aan de tafel en kijk de zaal in. Ik ben weer helemaal terug bedenk ik me dan.

Persconferentie: Geachte aanwezige. Ik heb nieuws. De kogel is door de kerk. Ik kom terug in de voetbalwereld maar nu als coach. Bij welke club is nog niet bekend maar dat zal snel duidelijk gaan worden aangezien ik in gesprek ben met verschillende clubs. Ik ben niet van plan om een clubhopper te gaan worden maar wil de nieuwe Alex Ferguson worden. Dus een team opbouwen tot 1 van de beste ploegen ter wereld maar liever de beste ploeg allertijden te worden. Aantrekkelijk voetbal zoals het hoort en bedoelt is. Niet afwachten maar gaan. Dit word me laatste kunstje als prof. This is it! Ik geef in een later stadium tijd voor vragen. Tot nu moet u het hier mee doen. Prettige dag verder.

Poeh. Weer wennen zeg. Was al weer een hele tijd geleden dat ik zoveel mensen te woord heb moeten staan. Het zweet rolde overal. Had sinds lange tijd weer last van zenuwen,gezonde zenuwen. Maar het voelde wel goed. De wereld weet nu dat ik terug keer en heb er enorm veel zin in om de mensen weer te gaan vermaken. Ik wil het voetbal weer aan de mensen geven. Geen zeikende spelers met hun vedette gedrag, gewoon voetballen! De mensen betalen niet voor niets een kaartje. Spelen voor het geld dat je krijgt. Anders ben je het shirt niet eens waard dat je draagt. De wereld zal weten dat ik terug keer. Ik zal laten zien hoe het ook anders kan.

Reacties zeer gewenst en werkt motiverend :)
Geplaatst

ben benieuwd is erg mooi geschreven en ik heb nog wel een paar tips:P als je kampioen word kan je denk toch het beste beat it nemen:P en bij de kraker natuurlijk thriller maar ja dat had je waarschijnlijk zelf al bedacht;)

Geplaatst

Ben benieuwd bij welke club je gaat coache! Succes!

Geplaatst
  • Auteur

@jeffrey koole: Haha zou zomaar eens kunnen. Maar gelukkig heb ik nog veel titels te gaan ;)

@steijns: Wordt snel bekent..net als de naam van de coach....

Geplaatst

als ik zou luister naar 10 jaar 2 clubs en iedere keer over ajax begin ik te vermoeden dat je met bergkamp speelt:P

Geplaatst

ik vind het een interressant verhaal en ik blijf het zeker volgen

gzd

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.