Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

5y52fd.jpg

Amsterdam - ...vandaag sta ik aan het begin van mijn carriere als trainer. De ploeg die ik onder mijn hoede heb gekregen is de ploeg waar ik jarenlang zelf als supporter heenging, de club waar ik schitterende hoogtepunten en mindere dieptepunten mee heb mogen maken. Maar wat er ook gebeurde, altijd bleef ik achter mijn cluppie staan. En nu is het prachtige moment aangebroken dat ikzelf de leiding ga krijgen over deze Amsterdamse helden. Al te lang heeft de club geen echte prijs meer weten te behalen, al te lang moeten de supporters het doen zonder de deun van de Champions League die door het stadion galmt en al te lang is het in Amsterdam een "net niet" principe geworden. Dat zal allemaal gaan veranderen gedurende de periode dat ik aan de leiding sta bij Ajax. Mijn doel is om resultaatvoetbal te gaan spelen en daar waar mogelijk over te schakelen op gallery play, maar het resultaat komt ten alle tijde op de eerste plaats. Deze strategie gaan wij gebruiken tot het moment daar is dat de ploeg in staat is, om net als in '95, tegenstanders te domineren en van de mat te vegen. Pas als we op dat punt zijn aangekomen zullen wij omschakelen naar de ouderwetse Ajax-huisstijl waarmee we elke tegenstander onze wil kunnen gaan opleggen. De huidige spelersgroep is nog aan de jonge kant en de meeste jongens missen dan ook de benodigde ervaring om op Europees gebied mee te kunnen, daarom zal er het eerste seizoen vooral de focus op de competitie gelegd gaan worden. De resultaten in Europa zullen wij van ondergeschikt belang gaan zien echter is elke Europese wedstrijd wel meteen een goed leerproces voor de jonge jongens. De supporters zullen moeten begrijpen dat het "bouwen" van een team niet over één nacht ijs zal gaan echter kan ik iedereen die Ajax een warm hart toedraagt garanderen dat er elke wedstrijd 200% voor de winst geknokt zal gaan worden. Passie, strijd en bezieling moet er bij elke speler van Ajax die op het veld staat aanwezig zijn, anders ben je het Ajax-shirt in mijn ogen niet waard. Ook zal ik het eerste seizoen gaan gebruiken om in de huidige selectie te gaan snijden, er lopen nu teveel jongens rond met een contract die helemaal niets toevoegen en zij zullen dan ook zo snel mogelijk mogen vertrekken. De jeugd heeft de toekomst en dus daar waar mogelijk zullen wij eerst in eigen gelederen rond gaan kijken voordat we aankopen gaan doen. Zonder visie is geen enkele club in staat om prijzen te pakken en dus zullen wij onze visie strikt volgen en daar waar nodig afwijken van het uitgezette plan, maar alleen als er geen enkele andere mogelijkheid meer aanwezig is.

Dit is mijn club, mijn ideaal,

dit is de mooiste club van allemaal.

Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,

het kan dooien, het kan vriezen,

we kunnen winnen of verliezen,

maar een beet're club dan AJAX is er niet.

[spoiler=Toelichting]Ik ga een novelle beginnen met AJAX en zal me vooral gaan concentreren op het behalen van prijzen en de doorstroming van de jeugd. Vooral dat laatste is iets wat de club altijd goed voor elkaar heeft gehad en die lijn moet doorgetrokken worden en waar nodig verbeterd worden.

• Antwoorden 57
  • Weergaven 120
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

5y52fd.jpg

Amsterdam - ...vandaag sta ik aan het begin van mijn carriere als trainer. De ploeg die ik onder mijn hoede heb gekregen is de ploeg waar ik jarenlang zelf als supporter heenging, de club waar ik schitterende hoogtepunten en mindere dieptepunten mee heb mogen maken. Maar wat er ook gebeurde, altijd bleef ik achter mijn cluppie staan. En nu is het prachtige moment aangebroken dat ikzelf de leiding ga krijgen over deze Amsterdamse helden. Al te lang heeft de club geen echte prijs meer weten te behalen, al te lang moeten de supporters het doen zonder de deun van de Champions League die door het stadion galmt en al te lang is het in Amsterdam een "net niet" principe geworden. Dat zal allemaal gaan veranderen gedurende de periode dat ik aan de leiding sta bij Ajax. Mijn doel is om resultaatvoetbal te gaan spelen en daar waar mogelijk over te schakelen op gallery play, maar het resultaat komt ten alle tijde op de eerste plaats. Deze strategie gaan wij gebruiken tot het moment daar is dat de ploeg in staat is, om net als in '95, tegenstanders te domineren en van de mat te vegen. Pas als we op dat punt zijn aangekomen zullen wij omschakelen naar de ouderwetse Ajax-huisstijl waarmee we elke tegenstander onze wil kunnen gaan opleggen. De huidige spelersgroep is nog aan de jonge kant en de meeste jongens missen dan ook de benodigde ervaring om op Europees gebied mee te kunnen, daarom zal er het eerste seizoen vooral de focus op de competitie gelegd gaan worden. De resultaten in Europa zullen wij van ondergeschikt belang gaan zien echter is elke Europese wedstrijd wel meteen een goed leerproces voor de jonge jongens. De supporters zullen moeten begrijpen dat het "bouwen" van een team niet over één nacht ijs zal gaan echter kan ik iedereen die Ajax een warm hart toedraagt garanderen dat er elke wedstrijd 200% voor de winst geknokt zal gaan worden. Passie, strijd en bezieling moet er bij elke speler van Ajax die op het veld staat aanwezig zijn, anders ben je het Ajax-shirt in mijn ogen niet waard. Ook zal ik het eerste seizoen gaan gebruiken om in de huidige selectie te gaan snijden, er lopen nu teveel jongens rond met een contract die helemaal niets toevoegen en zij zullen dan ook zo snel mogelijk mogen vertrekken. De jeugd heeft de toekomst en dus daar waar mogelijk zullen wij eerst in eigen gelederen rond gaan kijken voordat we aankopen gaan doen. Zonder visie is geen enkele club in staat om prijzen te pakken en dus zullen wij onze visie strikt volgen en daar waar nodig afwijken van het uitgezette plan, maar alleen als er geen enkele andere mogelijkheid meer aanwezig is.

Dit is mijn club, mijn ideaal,

dit is de mooiste club van allemaal.

Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,

het kan dooien, het kan vriezen,

we kunnen winnen of verliezen,

maar een beet're club dan AJAX is er niet.

[spoiler=Toelichting]Ik ga een novelle beginnen met AJAX en zal me vooral gaan concentreren op het behalen van prijzen en de doorstroming van de jeugd. Vooral dat laatste is iets wat de club altijd goed voor elkaar heeft gehad en die lijn moet doorgetrokken worden en waar nodig verbeterd worden.

Geplaatst

Ondanks dat ik voor exact de tegengestelde club ben vind ik het een mooie intro.

Hopelijk kan je deze lijn doorzetten / FM taal :p

Geplaatst

aangezien er wel erg veel ajax novelle zijn, en ik niet voor ajax ben :p is het niet echt origineel maar toch wens ik je veel succes

Geplaatst

Inderdaad niet echt orgineel!

Maar toch succes!

Geplaatst
  • Auteur
Ondanks dat ik voor exact de tegengestelde club ben vind ik het een mooie intro.

Hopelijk kan je deze lijn doorzetten / FM taal :p

aangezien er wel erg veel ajax novelle zijn, en ik niet voor ajax ben :p is het niet echt origineel maar toch wens ik je veel succes

Inderdaad niet echt orgineel!

Maar toch succes!

Bedankt voor jullie reacties. Een Ajax novelle is misschien niet origineel echter ga ik niet een novelle begin met een club die mij niet inspireerd. Verder hoop ik door mijn eigen manier van werken toch onderscheid te kunnen maken met de overige novelles.

Vanavond weer een update! :thumb:

Geplaatst

Veel succes met de mooiste club van der wereld! Ik ben zeker benieuwd naar jouw volgende update.

Geplaatst

Ajax is gewoon een enorm leuke club om te zijn in FM. Ook al ben ik voor FC Twente ;)

Succes!

Geplaatst
  • Auteur

n3n7f9.jpg

De erfenis

In de meeste gevallen als men spreekt over een erfenis zijn de meeste mensen wat positiever dan het ditmaal in mijn geval is. Normaal gesproken erf je dan iets waardevols (geld/emotioneel) of iets waar je gelukkig van wordt omdat het een aandenken aan een bepaalde persoon of moment is echter de erfenis die ik in Amsterdam kreeg was er eentje om van te gaan huilen. Marco van Basten, de vorige trainer, had de bankrekening goed geplunderd tijdens zijn bewind waardoor ik slechts € 5 miljoen als transferbudget tot mijn beschikking kreeg. Tevens kreeg ik een selectie die volledig uit balans is en waar veel te veel spelers in rondlopen die niet het niveau kunnen behalen waar ik naar streef met mijn Ajax. Het positieve punt aan het jaar dat van Basten trainer was bij Ajax was het doorbreken van een aantal talenten, althans doorbreken, ze kregen regelmatig speeltijd waardoor hun ervaring in ieder geval een stuk groter is geworden. Ook kreeg Marco onze Uruguayaanse goalgetter aan het voetballen en aan het scoren, de mentaliteit van deze jonge aanvaller verbeterde beetje bij beetje en daardoor is hij nu het komende seizoen de nieuwe aanvoerder van de selectie. Echter was de grip van Marco op de gehele selectie veel te klein waardoor al snel duidelijk werd in het tweede deel van het seizoen dat hij niet de man was om Ajax naar de 3e ster en nieuwe successen toe te leiden. Dat jaar onder Marco zal voor mij voornamelijk een les zijn hoe het niet moet, een goede spiegel om mezelf voor te houden om alle dingen anders aan te pakken.

De versterkingen

Voor mijn komst wist de club al wel drie nieuwe spelers vast te leggen. Twee van de drie kan ik nog wel enigzins zien als versterkingen voor de club maar van de derde vraag ik me toch serieus af waarom ze met deze speler in zee zijn gegaan. Ik persoonlijk had gekozen om met een talent uit de eigen jeugd de ploeg te versterken echter koos het bestuur voor een speler die gratis was en dus alleen salaris zal kosten gedurende de periode dat hij bij Ajax rond zal lopen. Of ik veel van hem gebruik zal maken zal van heel veel factoren afhankelijk zijn maar zo op het eerste gezicht beschouw ik hem niet als versterking en dus zal hij het tegendeel moeten bewijzen.

Atouba

23u7plg.jpg

Gehaald als de nieuwe linksback zodat Urby minstens één linie naar voren kan. Echter zie ik het voorlopig niet in deze jongen zitten en dus mag hij zich gaan bewijzen met wedstrijden in het tweede en tijdens regelmatige invalbeurten. Hij is 27 jaar oud en brengt wel de nodige ervaring mee, maar zijn grote zwakte is zijn liefde voor het klooien me de bal. Trucs uithalen op plaatsen waar het niet kan, veel knullig balverlies onder andere daardoor en dus kan ik hem niet gebruiken zolang hij dat deel van zijn spel niet kwijtraakt. Groot pluspunt aan deze jongen is zijn loopvermogen en zijn lef en durf om mee op te komen, ook beschikt hij over een redelijk tot goede voorzet.

Pantelic

ac68gn.jpg

Deze 30-jarige speler uit Servië is in mijn ogen een directe versterking voor het elftal. Hij brengt veel ervaring mee en heeft simpelweg een neusje voor het maken van doelpunten. Het enige nadeel is dat hij enige tijd geen wedstrijden heeft gespeeld en dus wat langer nodig zal hebben om wedstrijd ritme op te kunnen doen. Echter zodra hij fit is en zijn balgevoel weer 100% is zal hij de ideale partner in de aanval kunnen zijn naast Luis Suarez. Met zijn inzet, fysiek en neusje voor de goal is hij een gevaarlijke aanvaller die gebruikt kan worden in de kaats maar ook puur als afmaker in gezet kan worden. Zijn enige zwakte is dat hij wat aan de trage kant is en dat het vaak lijkt alsof hij met zijn gedachte al één actie verder is waardoor hij nog wel eens knullig balverlies kan lijden.

De Zeeuw

awrvja.jpg

AZ liet hem in mijn ogen veel te gemakkelijk vertrekken en daar kan de ploeg uit Alkmaar nog wel eens grote spijt van gaan krijgen. De Zeeuw is een speler die werklust combineert met een enorme dosis aan loopvermogen. Ook is hij in staat om het spel als geen ander te lezen waardoor hij vrijwel altijd met zijn neus richting het vijandelijke doel staat als je hem aanspeelt. Hierdoor kan hij het spel snel verleggen van de eigen helft naar de helft van de tegenstander. In mijn ogen is hij de ontbrekende schakel sinds spelers als Sneijder en van der Vaart uit Amsterdam zijn vertrokken. Welk systeem ik zal gaan gebruiken daar ben ik nog niet over uit maar het enige wat ik wel weet is dat Demy, indien fit, vrijwel altijd zeker zal zijn van een plek in de basis.

De groeibriljanten

In Jong Ajax en in de A1 lopen ook nog een aantal spelers rond waar ik van zeg dat ze het komende seizoen wel eens verrassend aan speelminuten kunnen gaan komen. Dan doel ik met name op jongens als Eriksen, Castillion, Kerlon en Zeegelaar. Natuurlijk lopen er nog meer spelers rond die als groeibriljant bestempeld mogen worden maar de vier bovenstaande spelers zullen dit seizoen vrijwel zeker regelmatig met het eerste mee gaan trainen waardoor ze dus ook sneller ingezet kunnen worden bij blessures en schorsingen. Ook in het eerste lopen nog wat ruwe diamanten rond zoals Suljemani, Aissati, Alderweireld en van der Wiel. Deze vier jongens gaan er zeker wel komen echter zal het mijn taak zijn om er voor te zorgen dat de druk niet onnodig op hun schouders komt te liggen. De ervaren spelers zullen het elftal op sleeptouw moeten nemen en ook de jonkies zullen ze moeten begeleiden daar waar nodig. Want als de begeleiding goed is zullen deze jongens uiteindelijk het verschil gaan maken voor onze club. Allemaal zijn ze technisch zeer begaafd, hebben ze een opmerkelijk spelinzicht en zijn ze vaak onberekenbaar waardoor ze dus vaak dingen doen die beslissend kunnen zijn. Het wordt voor hen alleen nu nog zaak om constant te blijven presteren en aan te tonen dat ik niet meer om hen heen kan. Alderweireld en van der Wiel zullen regelmatig zeker zijn van een basisplaats maar de enige manier voor hen om deze te behouden is om steeds beter te gaan presteren. Spelers die stil gaan staan in hun ontwikkeling zullen worden gesaneerd om andere spelers hun ontwikkeling niet af te remmen. Dit klinkt keihard maar bij Ajax horen nu eenmaal de beste spelers op het veld te staan en geen spelers die in de "net niet" klasse thuis horen.

[spoiler=Reacties]Allemaal bedankt voor de topreacties! Ajax is een schitterende club en ik hoop hier iets moois neer te kunnen gaan zetten. Suggesties, tips en opbouwende kritiek zijn allen zeer welkom!

Geplaatst
  • Auteur

1rfa60.jpg

De tactiek

2z5kgnn.jpg

Dit seizoen zullen wij aan gaan treden in een verkapte asymetrische 4-2-3-1 opstelling. Uitgaande van onze eigen kracht ben ik dan ook absoluut niet van plan om tussentijds over te stappen naar een andere tactiek. Alleen in uiterste nood zullen wij switchen naar een 4-3-3 of 4-4-2 systeem, denk dan bijv. aan Europese duels waarin we een achterstand goed moeten maken of iets dergelijks. Het belangrijkste aan deze tactiek is de balans die er op het middenveld aanwezig zal zijn. Met name de wisselwerking tussen Enoh en de Zeeuw in combinatie met de twee centrale verdedigers zal heel erg cruciaal zijn. Hieronder volgt een korte uitleg:

Pantelic: ingesteld als de centrale man die er voor moet zorgen dat hij altijd aanspeelbaar is om de kaats aan te gaan, maar ook moet hij zijn momenten kiezen om zelf acties te maken om doelpunten te scoren. Ook zal hij veel moeten jagen en druk moeten zetten op de verdedigers van de tegenpartij.

Suarez: speelt in een mix van een schaduwspits en een nummer 10. Hij heeft een vrije rol en wordt dus geacht om voor verwarring te zorgen in de verdediging van de tegenstander. Zijn onberekenbare acties moeten ervoor zorgen dat hij het eindstation zal zijn van veel aanvallen waardoor hij veelvuldig het net moet gaan vinden.

Gabri: is een verdedigende "vleugelaanvaller". Hij is opgesteld puur om de back van de tegenstander terug te dringen en ook heeft hij de taak om zich vrij te lopen als we omschakelen van de verdediging naar de aanval. Hij moet er dan voor zorgen om altijd aanspeelbaar te zijn en de bal bij zich te houden tot de aanvallende opties zijn vergroot. Temporiseren is dus iets wat hij ook heel veel moet en zal gaan doen.

Emanuelson: ingesteld als een echte linksbuiten. In het geval dat de tegenstander een snelle back heeft zal hij de instructie krijgen om veelvuldig naar binnen te komen zodat onze linksback er overheen kan komen. Met zijn inzicht, loopvermogen en techniek om te schieten zal hij veelvuldig zich bij sluiten bij de spitsen om de bal voor te zetten of in te tikken.

De Zeeuw: een echte "box-to-box" middenvelder. Hij zal heel veel lopen en jagen waardoor de tegenstander zelden rust zal krijgen om op te bouwen. Ook zal hij veelvuldig in de positie gaan komen om van afstand te schieten mede door het opvangen van de afvallende bal en dus verwacht ik wel wat doelpunten van hem.

Enoh: is de waterdrager van de ploeg. Hij staat voor de verdediging geposteerd puur om daar de ballen van de tegenstander af te pakken en ze vervolgens weer in te leveren bij één van zijn aanvallende collega's. Hij kan eigenlijk worden gezien als het slot op de deur. Samen met de centrale verdedigers vormt hij het verdedigende blok.

van der Wiel/ Anita: zijn beide vleugelverdedigers. Hun taak is om de achterlijn te halen en voorzetten te geven indien mogelijk. Ook zullen zij ondersteuning moeten verlenen aan alle overige linies van het elftal waardoor ze dus echt hun momenten moeten gaan kiezen om mee de aanval in te gaan. Dit zal veel vergen van hun voetbalinzicht maar dat komt wel goed verwacht ik zo.

Alderweireld: is de pure verdediger. Zijn enige taak is om de bal te veroveren van de tegenstander of ervoor te zorgen dat zijn directe tegenstander niet in de wedstrijd kan komen. Zodra hij de bal veroverd moet hij deze inleveren bij één van zijn creatievere collega's.

Vertonghen: heeft dezelfde taken als zijn mede verdediger Alderweireld echter zit er één heel groot verschil in. Vertonghen moet met zijn lange passes in staat zijn om ook voor aanvallende impulsen te zorgen. Door lange halen achter de verdediging van de tegenstander te plaatsen moet het mogelijk zijn om met sneller aanvallers er door heen te komen, een soort van counter principe.

Stekelenburg: is kort gezegd onze meevoetballende keeper. In balbezit moet hij aanspeelbaar zijn en verder moet hij gewoon elke bal het doel uit ronselen die ook maar in de buurt dreigt te gaan komen.

De voorbereiding:

scf52s.jpg

Over de voorbereiding ben ik redelijk tevreden. We hebben geen echte grote tegenstander tegen gehad en dus is het nu nog zeer lastig te bepalen waar we precies staan. Wat me wel opviel was dat Pantelic het systeem zeer fijn vond getuige zijn inbreng in de diverse resultaten. De komende weken zullen in het teken staan van het fine tunen van het systeem zodat alle spelers zich er steeds gemakkelijker bij voelen maar voorlopig ben ik meer dan tevreden. Het Amsterdam Tournament wisten we niet te winnen, we eindigden slechts op een 3e plaats. Eerst troffen we H. Tel-Aviv en in die wedstrijd verloren we 3 - 4 op penalties om vervolgens tegen Young Boys met 2 - 1 te winnen. Gelukkig wisten we daarna Ajax Cape Town wel weer vrij eenvoudig opzij te zetten waardoor we onze voorbereiding toch nog positief wisten af te sluiten. Het programma waar we in de competitie mee gaan beginnen is een uitwedstrijd tegen FC Groningen, mijn thuisdebuut zal plaatsvinden tegen RKC en daarna is de eerste topper van het seizoen alweer aan de buurt want we treffen dan in Eindhoven PSV.

Reacties, suggesties en opmerkingen zijn van allen zeer welkom

Geplaatst

Ik vind Anita maar een wat matige speler op het spel, dan is Atouba een beter alternatief denk ik, maar benieuwd of het in de competitie gaat lukken met Anita!

Geplaatst
  • Auteur

rjmidk.jpg

De grote schoonmaak

Aangezien de erfenis die ik gekregen heb bestaat uit een eerste elftal met ruim 30 spelers zullen er minimaal vijf spelers moeten gaan vertrekken. Dit hoeven niet per se spelers te zijn die ik te slecht vind voor het huidige elftal, het moeten in ieder geval spelers zijn die nu geld in het laatje brengen omdat ze niet het niveau hebben wat ik wil gaan bereiken met mijn elftal. Voor elke speler zullen we dus alle opties, van verhuur tot verkoop, goed gaan bekijken zodat het voor alle partijen snel duidelijk word waar men aan toe is. Helaas bleek al snel dat de voetbalwereld al duidelijk de gevolgen van de financiële crisis aan het merken is. Een flik aantal spelers is zeker gewild maar veel clubs houden de hand op hun portemonnee waardoor het zeer moeilijk is om van spelers af te komen.

282hlhu.jpg

Daardoor kwamen we slechts tot de bovenstaande transfers. Ograru en Wielaert wisten we te verkopen en Kennedy word verhuurd voor een jaar met een optie tot koop. Wij hopen dan ook van harte dat Chievo die optie zo snel mogelijk gaat lichten. Helaas heb ik dus maar slechts 3 van de 5 beoogde spelers willen verkopen maar dankzij de verhuur van Luque en Sno heb ik de selectie toch nog enigzins kunnen inkrimpen. Daley Blind en Mitchell Donald gaan mooi ervaring opdoen bij respectievelijk Haarlem en MVV. Hopelijk komen ze bij die clubs veel aan het spelen toe zodat ze aan het einde van het lopende seizoen terug keren met een stuk meer ervaring. De spelers die nu nog op de nominatie staan om te vertrekken zijn Lindgren, Silva, Manucharyan (verhuurd) en dan natuurlijk nog de verhuurde Sno en Luque. Als ik deze spelers aan het einde van het lopende seizoen allemaal van de hand heb kunnen doen, dan ben ik een zeer tevreden man. Helaas hebben we sommige van hen voorlopig nog eventjes nodig.

De competitie

Ajax wint eerste competitie wedstrijd

2134w8.jpg

In een spannend duel was het toch mijn elftal dat op het einde van de wedstrijd aan de juiste kant van de medaille stond. We begonnen zeer slap aan dit duel en een fris FC Groningen wist hier in de 8e minuut van te profiteren. Nordstrand schoot een bal vanaf de rand van de zestien meter schitterend binnen waardoor FC Groningen al vrij vroeg in dit duel een voorsprong nam. Helaas voor de ploeg uit het Noorden duurt een wedstrijd 90 minuten en langzaam nam mijn ploeg de controle over. Het duurde echter pas tot net voor de rust voor we de gelijkmaker wisten te maken, Pantelic kopte raak uit een corner en scoort zo zijn eerste officiële doelpunt voor Ajax. Na de rust bleven we domineren en kregen we kans op kans, echter waren we veel te slordig met onze afronding. Pas in de 71e minuut wist Suarez met een individuele actie ons op een 1 - 2 voorsprong te soleren. Na dit doelpunt bleven wij goed aan het voetballen en zo speelden wij deze wedstrijd professioneel uit.

Ook RKC niet opgewassen tegen het Amsterdamse geweld

96ymv7.jpg

In mijn eerste thuiswedstrijd domineerden mijn ploeg van begin tot het einde. We stuurden RKC van het kastje naar de muur en het was dan ook geheel aan onszelf te danken dat de uitslag slechts bij 2 - 0 bleef. Wederom was het Pantelic die de 1 - 0 op zijn naam schreef. Na een mooie voorzet van Urby wist hij de bal simpel in de uiterste hoek te tikken. Vlak na rust kwamen we dan pas op de 2 - 0 voorsprong uit, de Zeeuw kreeg een uitgelezen kans op een afstandsschot en dat liet hij dan ook niet onbetuigd. Een venijnig laag schot was teveel voor de keeper van de Waalwijkers en zo kwam er dus 2 - 0 op het bord te staan. In het restant van de wedstrijden kregen we nog voldoende kansen echter waren deze aan niemand besteed. Tevreden over de overwinning en natuurlijk het feit dat we na twee wedstrijden 6 punten hebben verzameld. Onze eerst volgende wedstrijd is een uitduel in Eindhoven tegen mede kampioenskandidaat PSV. Dan kunnen we pas echt zien waar we op dit moment staan.

[spoiler=Reacties]Iedereen weer bedankt voor de toffe reacties. De plaatjes in deze update vind ikzelf nogal tegenvallen en ik hoop in mijn volgende update wat mooiere te hebben gevonden zodat die update weer mooier en beter zal zijn dan deze.

Reacties, suggesties en kritiek zijn allen zeer welkom!

Geplaatst

Mooi clubkeuze natuurlijk_O_. Tot nu toe gaat het goed hopen dat je psv verslaat in de volgende wedstrijd. Succes met het seizoen ik volg deze!

Geplaatst

Het was zeker een goede overwinning op FC Groningen en RKC. Knap van je dat Wielaert voor 3,2 miljoen verkocht aan FC Groningen!

Geplaatst
  • Auteur
Mooi de eerste twee wedstrijden gewonnen :)

Mooi clubkeuze natuurlijk_O_. Tot nu toe gaat het goed hopen dat je psv verslaat in de volgende wedstrijd. Succes met het seizoen ik volg deze!

Het was zeker een goede overwinning op FC Groningen en RKC. Knap van je dat Wielaert voor 3,2 miljoen verkocht aan FC Groningen!

Bedankt voor de mooie reacties. De eerste twee overwinningen zijn binnen en daar ben ik heel tevreden mee, vooral FC Groningen uit is altijd lastig. In beide wedstrijden was het namelijk ook een echt verdiende overwinning. Het verkopen van Wielaert aan FC Groningen was een meevaller, ook ik had niet verwacht dat bedrag voor hem te vangen. Vanavond in ieder geval weer een update met de eerste topwedstrijd van het seizoen, PSV - AJAX !

Geplaatst

Groningen heb je tot een goed einde gebracht dus je mag met vertrouwen toeleven naar de topper. Geef PSV op hun neus en boor ze gewoon de grond in ! Toffe presentatie

Geplaatst
  • Auteur

4074481343_a83c5b70b0_o.png

Jerasi, bedankt voor de banner!

De eerste topper

Vandaag was het dan zover, in Eindhoven moesten we het eerste topduel onder mijn leiding af gaan werken. Met een bijna complete, alleen Pantelic was afwezig, en fitte selectie waren we naar het altijd gezellig Brabant afgereisd. Eindhoven, de stad waar ik geboren en getogen ben en dus vrijwel alles op mijn duimpje ken heeft een voetbalclub die mij nooit heeft kunnen bekoren. Sinds ik mij kan heugen klopt mijn hart al voor de helden uit Amsterdam en daar is nooit verandering in gekomen of uberhaupt een moment van twijfel over geweest. De supporters in Eindhoven zijn echte resultaat fans, zolang PSV maar de drie punten weet te behalen wordt er gefeest en gedanst in Eindhoven. De laatste jaren wist PSV regelmatig kampioen te worden en sinds het vertrek van Hiddink is het voetbal eigenlijk niet meer om aan te zien maar toch weet PSV keer op keer te winnen en keer op keer blijven de fans enthousiast aan het juigen en feesten. Misschien ligt daar dan ook wel het grootste verschil tussen deze twee clubs, de fans in Amsterdam zijn jaren achtereen verwend en zijn niet snel tevreden. Er moet mooi aanvallend en dominant voetbal op de mat worden gelegd want als dat niet gebeurt volgen er golven van kritiek. Helaas ben ik dan misschien toch teveel Brabander voor de club maar ik heb daar echt schijt aan, ik ga voor het resultaat en dat resultaat is dat ik op het einde van het seizoen met de schaal in mijn handen sta terwijl ik toe word gezongen door duizenden fans die zich dan werkelijk niet meer druk staan te maken hoe dat succes behaald is. Echter voor het allemaal zo ver is hebben we nog een lange weg te gaan en vandaag is PSV dus de horde die genomen moet worden.

Ajax vergeet PSV af te drogen

21vuwp.jpg

Met een 1 - 1 eindstand konden wij achteraf gezien echt niet tevreden zijn. Het grootste deel van deze wedstrijd domineerden wij en was PSV niet in staat om van haar eigen helft af te komen. Alleen de eerste 30 minuten wist PSV er af en toe uit te komen wat dan ook resulteerde in een doelpunt dat door Simons in de 26e minuut werd gemaakt. Simons wist uit een hoekschop al leunend op zijn tegenstander de 1 - 0 binnen te koppen. Hierna ging PSV nog meer op de counter spelen echter brak deze speelwijze hun uiteindelijk toch op. Na balverlies van Amrabat gaf van der Wiel een diepe bal op Emanuelson die goed van zijn snelheid gebruik maakte langs de zijlijn. Hij sneed een klein stukje naar binnen, keek snel richting het midden en zag daar Luis aan komen spurten, Urby twijfelde geen moment en gaf de bal precies in de loop waardoor Suarez de bal alleen nog maar aan hoefde te raken en daarmee de 1 - 1 op het scorebord wist te zetten. Na de rust veranderde het wedstrijdbeeld niet meer, PSV probeerde op de counter eruit te komen en ons pijn te doen en wij bleven domineren echter kregen wij het niet voor elkaar om echte uitgespeelde kansen te krijgen. Het bleef bij veel afstandsschoten van randje zestien die over of naast vlogen of soms door Isaksson uit de hoek getikt moesten worden. Na het laatste fluitsignaal leek het wel alsof PSV gewonnen had, zo'n tevredenheid heerste er in het Phillips stadion en bij ons heerste het gevoel van ontevredenheid want er had veel meer in gezeten vandaag.

Ajax loot Dinamo Moscow

Dinamo Moskou is een voetbalclub uit de hoofdstad van Rusland, Moskou en het is een van de grotere clubs in Rusland. Het was tevens de eerste club uit de voormalige Sovjet-Unie die in de finale kwam van een Europese bekercompetitie (Europacup II). De laatste titel werd echter in 1976 behaald, daarna moest de club van op de zijlijn toekijken. De ploeg herbergt een aantal goed spelers, zoals Kerzhakov, Kombarov en Kolodin, die het ons zeer lastig kunnen gaan maken. Ze spelen in uitwedstrijden vrijwel altijd in een 4-5-1 systeem waardoor ze zeer compact opereren en levensgevaarlijk zijn in de omschakeling. Aangezien wij daar in het verleden nogal zeer veel moeite hebben gehad met dit soort ploegen zie ik ook dit tweeluik met een bepaalde onzekerheid tegemoet. We zullen in beide duels 90 minuten lang volledig geconcentreerd moeten spelen als een team anders is er een grote kans dat wij het niet gaan redden om ons te plaatsen voor de groepsfase van de Europe League.

Rode kaart nekt Ajax in thuisduel

2mqueeu.jpg

Stekelenburg baalt na tegentreffer

De gehele eerste helft was het een vrij saai en eentonig duel omdat beide teams elkaar aan het aftasten waren. Echt grote kansen waren er niet en beide ploegen moesten het dan ook voornamelijk hebben van afstandsschoten. Voor ons kwam de rust op een heel slecht moment, althans wij kwamen heel slecht de rust uit. Ongeconcentreerd begonnen we aan de tweede helft en door onoplettendheid kon Dinamo er zeer snel op de counter uit komen waardoor Vurnon Anita aan de noodrem trok en dus in de 49e minuut met een terechte rode kaart het veld af mocht. Hierna kreeg Dinamo voor een minuut of tien even de overhand en daarin wisten ze helaas éénmaal het net te treffen. Luke Wilkshire profiteerde na dom balverlies van Alderweireld op de middenlijn, Kerzhakov ging er op volle snelheid vandoor en trok de bal scherp voor, Steek kwam van zijn lijn af echter voor hij de bal kon bereiken botste hij tegen Vertonghen aan waardoor de bal met een rare stuit voor de voet van Wilkshire kwam en deze schoof de bal simpel binnen. Dit is een hele goede manier om een stadion even stil te krijgen want de Ajax supporters konden dit eventjes niet bevatten. Na de achterstand deed ik wat tactische aanpassingen en hierna domineerden wij de rest van de wedstrijd echter brak het mannetje minder ons keer op keer op. We kwamen niet echt gevaarlijk in de zestien van de tegenstander en dus moesten we het weer voornamelijk met schoten van afstand doen en dat is nog niet echt een specialiteit van ons. En zo sluit ik mijn Europees debuut af met een 0 - 1 nederlaag tegen Dinamo Moscow. Echter weet iedereen dat we nog een uit wedstrijd voor de boeg hebben en daarin zal het dan ook dus echt moeten gaan gebeuren voor ons.

[spoiler=Reacties]Bedankt voor alle positieve en motiverend reacties. Doet me zeer goed om te lezen en het motiveert ook heel erg.

Reacties, suggesties en kritiek zijn van harte welkom

Geplaatst
  • Auteur

33ys0ms.jpg

Europa League

In de uitwedstrijd tegen Dinamo Moscow waarin voor ons heel erg veel op het spel stond kon ik niet beschikken over Luis Suarez en Marko Pantelic. Zoals hier boven al genoemd waren beide aanvallers geblesseerd waardoor ik flink moest improviseren. Met Cvitanich als spits en Suljemani er kort achter begonnen we dit duel zeer fanatiek. Echter kregen we het niet voor elkaar om echt grote kansen te creëeren en al snel was het Dinamo dat de regie overnam. Wederom op snelheid uit een counter was het ditmaal Khoklov die de Russen op voorsprong wist te schieten. Toen eenmaal het besef door was gedrongen dat het nu alles of niet was gaf ik deze instructies ook door aan de jongens. Ze moesten vol op de aanval spelen en meer risico's gaan nemen want een seizoen zonder Europees voetbal konden wij ons simpelweg niet veroorloven. Gelukkig pakten de jongens dit zeer goed op en was het Cvitanich die na een goede steekbal van de Zeeuw alleen op de keeper af mocht en niet faalde. Hierna was het ruim 20 minuten een zeer rommelige wedstrijd totdat Suljemani een ingeving kreeg, langs 2 man af soleerde en door de 3e man werd platgelegd in de zestien meter. De strafschop werd koelbloedig ingeschoten door Urby. Helaas konden we niet lang genieten van onze voorsprong want amper 3 minuten later schoot Maximov zijn vrije trap genadeloos hard achter Stekelenburg. Hierdoor waren we weer terug bij af en dus zette ik nu echt in op alles of niets. Deze zet bleek goed te zijn want weer amper 3 minuten later was het wederom Micky die platgelegd werd in de zestien meter waardoor we wederom een strafschop kregen. Jan Vertonghen kende geen vrees en schoot deze bal snoeihard door het midden binnen. Hierna wisselde ik nog één keer en bracht ik een extra middenvelder voor Cvitanich en gooide ik de boel op slot. Uitdoelpunten waren ons redmiddel en dus zijn wij op "gelukkige" wijze door naar de groepsfase van de Eruopa League en klagen mogen wij absoluut niet want we kropen serieus door het oog van de naald.

Reacties, opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom

Geplaatst

Een geluk dat je de scheve situatie hebt rechtgezet ! Verder heb je een goede zege behaald tegen AZ uit ! Doe zo verder en het kan wel eens een goed seizoen worden

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.