Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

16is960.png

Part I

"Die jongen kon er niets aan doen, ik deed hetzelfde toen ik jong was."

Zoveel mooie jaren gekend in de voetballerij, zoveel dingen meegemaakt. En ineens, anderhalf jaar geleden, ging het helemaal fout. De wedstrijd met mijn Brondy tegen het kleine Randers FC. Ik zag het al helemaal voor me, het net bolde al. Totdat die jonge knul Ricki Olsen in kwam glijden. Zijn been halfhoog gericht op mijn scheenbeen. Hij zal het nooit zo bedoelt hebben. Het gevolg; een dubbele beenbreuk. Het einde van mijn carrière en dat op 28-jarige leeftijd.

Na een jaar revalideren in het ziekenhuis van Kopenhagen stapte ik het veld van Brondy weer op. Gewoon om te kijken hoe het voelt. Mette staat achter me, ze heeft me al die tijd gesteund. Gezegd dat ik er voor moet vechten. Het is gewoon een schat. " Je moet hier even doorheen lieverd, het komt allemaal goed." zegt ze. En ik weet dat ze gelijk heeft zoals altijd. "Ik weet wat ik moet doen schatje, ik word trainer." Ze knikt en ik weet dat ze me gelijk geeft. Alleen maar thuis zitten is niet goed voor me. Ik besluit me aan te melden voor de cursus tot betaald voetbaltrainer bij de Deense Voetbalbond. Ik, Bendt Nielsen, ga een nieuwe avontuur tegemoet.

[spoiler=Next]

Dit is mijn allereerste novelle, ik hoop op veel reacties

Ik zal eerst twee update's schrijven die algemeen zijn, daarna ga ik mijn club bekend maken.

Deze club heb ik gekozen door competities te selecteren en dan de knop te kiezen die automatisch kiest.

Geplaatst
  • Auteur

16is960.png

Part I

"Die jongen kon er niets aan doen, ik deed hetzelfde toen ik jong was."

Zoveel mooie jaren gekend in de voetballerij, zoveel dingen meegemaakt. En ineens, anderhalf jaar geleden, ging het helemaal fout. De wedstrijd met mijn Brondy tegen het kleine Randers FC. Ik zag het al helemaal voor me, het net bolde al. Totdat die jonge knul Ricki Olsen in kwam glijden. Zijn been halfhoog gericht op mijn scheenbeen. Hij zal het nooit zo bedoelt hebben. Het gevolg; een dubbele beenbreuk. Het einde van mijn carrière en dat op 28-jarige leeftijd.

Na een jaar revalideren in het ziekenhuis van Kopenhagen stapte ik het veld van Brondy weer op. Gewoon om te kijken hoe het voelt. Mette staat achter me, ze heeft me al die tijd gesteund. Gezegd dat ik er voor moet vechten. Het is gewoon een schat. " Je moet hier even doorheen lieverd, het komt allemaal goed." zegt ze. En ik weet dat ze gelijk heeft zoals altijd. "Ik weet wat ik moet doen schatje, ik word trainer." Ze knikt en ik weet dat ze me gelijk geeft. Alleen maar thuis zitten is niet goed voor me. Ik besluit me aan te melden voor de cursus tot betaald voetbaltrainer bij de Deense Voetbalbond. Ik, Bendt Nielsen, ga een nieuwe avontuur tegemoet.

[spoiler=Next]

Dit is mijn allereerste novelle, ik hoop op veel reacties

Ik zal eerst twee update's schrijven die algemeen zijn, daarna ga ik mijn club bekend maken.

Deze club heb ik gekozen door competities te selecteren en dan de knop te kiezen die automatisch kiest.

Geplaatst

Mooie geschreven, Joost! Veel belovend begin, hopelijk houd je het niveau zo goed!

Geplaatst

Veel succes!

Mooi geschreven, ben nu al benieuwd welke club je neemt!

In ieder geval veel succes met je trainerscursus.

Geplaatst
  • Auteur

16is960.png

Part II

"Je vind de mooiste dingen op de meest onwerkelijke plekken."

Na twee jaar hard gewerkt te hebben is het dan eindelijk zover. Trots loop ik met mijn diploma onder mijn linkerarm naar buiten. Ik mag gewoon een profclub gaan coachen. "Ik ben trots op je!" zegt Mette en ik krijg een kus. Dit is echt een topdag! Natuurlijk wil ik eerst even tot rust komen, en ik besluit om tot de zomer te wachten met het zoeken naar een club. Het is immers pas maart 2009. Misschien komen er tussendoor alwel clubs langs, je weet het maar nooit. Ik hoop dat de wat betere clubs mij benaderen, ik ben immers international van Denemarken geweest.

Op een avond zitten we voor de open haard. Mette kijkt me aan en vraagt me:"Maar Bendt, verwacht je bij een club in Denemarken aan de slag te gaan of wil je verder Europa in? Als dat het geval is moeten we alvast gaan kijken waar we naar toe gaan denk ik. Want een huis vinden is toch moeilijk en al helemaal als het in een korte tijd moet gebeuren." Daar heb ik nog niet over nagedacht, en dit vertel ik haar ook. Ze verteld me dat ze toch altijd mee zal gaan.

's Nachts in bed lig ik na te denken. Wat zijn nou eigenlijk mijn droomcompetitie's, en welk voetbal spreekt me nou eigenlijk aan. Een Deense club zou misschien een mooi begin zijn, maar ik wil het toch wel hoger schoppen dan de Deense Eredivisie. Met Brondy hebben we nog wel eens tegen Nederlandse clubs gespeeld. Die speelde altijd aanvallend, verzorgd voetbal. Dat bewonderde me altijd. Ook een interessante optie natuurlijk. Maar mijn echte droomcompetities zijn toch wel de drie grootste in Europa. Engeland, Spanje en Italië. In Engeland het echte totaal voetbal. Hard werken en mooi combineren. In Spanje zijn er natuurlijk altijd die magistrale combinatiespellen. Minder het harde werken in mijn ogen. En Italië natuurlijk het fantastische verdedigen. Een doelpunt maken en je dan gewoon terugtrekken voor de pot. Misschien niet het mooiste voetbal, maar zo efficiënt. Ik besluit gewoon te gaan slapen, en dan morgen maar eens op wat internetsites te gaan kijken. Informatie inwinnen over hoe de situatie bij clubs is.

[spoiler=Next Update]

Het bekend maken van de nieuwe club

Bedankt voor alle reacties, tips zijn ook welkom

Geplaatst

Het begin is zeer belovend, ik snap alleen die titel niet. Hoe kan je de toekomst herinneren ? :oops:

Geplaatst
  • Auteur

16is960.png

Part III

"Het is tijd om te beslissen."

Na een hele tijd research te hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat ik niet aan de slag kan gaan in Denemarken. Geen enkele club heeft behoeft aan een nieuwe club. Dat is jammer, maar het is niet anders. Na te hebben overlegd met Mette gaan we als eerste kijken in Nederland. Toch lekker dichtbij, en een mooie competitie. In Nederland zijn er een aantal clubs die me wel aanspreken. Dit zijn; Feyenoord, FC Groningen, Roda JC en De Graafschap. In mijn ogen clubs waar ik nog mooie resultaten mee kan behalen.Het maakt me niet uit of ik in de Ere- of Eerste Divisie aan de slag kan gaan. Jammer genoeg hebben geen van deze clubs interesse in mijn diensten. Feyenoord heeft met Mario Been een volksheld benadert die het maar al te graag over wil nemen in Rotterdam. FC Groningen heeft natuurlijk al een aantal jaar Ron Jans aan het roer staan. Bij Roda JC begrijp ik niet wat ze me vertellen. Ze zeggen nog altijd vertrouwen te hebben in die Nederlander met een Belgisch paspoort. Zelf denk ik dat ik het beter kan doen. Hij haalt er echt niet uit wat er in zit. En bij de Graafschap willen ze na de degradatie vooral de rust bewaren en blijft Darije Kalezic de manager. Na deze tegenslagen nemen Mette en ik het vliegtuig richting Engeland. Eens kijken of daar nog mensen bereidt zijn met me te praten..

142tvs0.png

Aangekomen in het mooie Britse Koninkrijk ga ik als eerste eens langs in de hoofdstad. Londen, een stad met ongelofelijk veel voetbalclubs. Hier za; het me toch moeten lukken denk ik bij mezelf. Ik besluit langs te gaan bij Charlton Athletic FC, Fulham FC en West Ham United FC. Weer krijg ik te horen dat ze niemand nodig hebben. In mijn pure wanhoop ga ik nog langs bij AFC Wimbledon maar zelfs daar konden ze me niet verblijden. Ik besluit nog bij een club langs te gaan; Hull City. Hier krijg ik te horen dat ze me graag deze kans willen geven. Alleen ze zijn het niet eens met mijn salariseisen. Ze willen bezuinigen in deze tijden van crisis, en mijn eis is hun te gortig. Teleurgesteld keer ik terug naar mijn eigen Denemarken. Over twee weken trek ik naar Spanje. Maar eens kijken of Almeria wat voor me is. En of ze me daar willen..

i78w86.png

Een dag voor mijn gesprek bij Almeria word ik gebeld. Het is Bernie Ecclestone. Een bestuurslid en mede-eigenaar van Queens Park Rangers, een club uit Londen(ENG). Hij vertelde me dat hij gehoord heeft dat ik op zoek was naar een nieuwe club. Het contract lag klaar op het bureau van het stadion Loftus Road. Ik vertel mijn verhaal aan Mette en we vliegen gelijk van Kopenhagen naar Londen. En zo ben ik rond 22.31 uur officieel de trainer van Queens Park Rangers. Een club waar ik eigenlijk niets vanaf weet, behalve dat ze grote plannen hebben.

[spoiler=Next]

Ik geef meer informatie over Q.P.R.

Ik heb deze club gekozen door de willekeurige knop te gebruiken in het spel na de competities van Denemarken, Nederland, Spanje, Italië en Engeland te hebben geselecteerd.

Geplaatst
  • Auteur

16is960.png

Part IV

"Het begin"

Daar loop ik dan samen met mijn Mette over het terrein van Queens Park Rangers. Het Loftus Road stadion is een prachtig stadion. De supporters lekker dicht op het veld en een geweldige sfeer. Natuurlijk ben ik benieuwd hoe de rest van de club eruit ziet. Je kunt wel zien dat je in een groot voetballand bent beland. Alles rond om het stadion straalt voetbal uit. Eerst maar eens laten zien wat er bij deze club te vinden is.

Informatie

sm4qxt.png

Na de rondleiding in het stadion ga ik aan de slag met de jongens. Ik heb al gauw door waar de zwakke punten liggen. Vooral de verdediging kan wel een kwaliteitsimpuls krijgen. Ik heb al een paar spelers op het oog. Mijn backs heb ik al gevonden. Deze komen van clubs uit SPanje. Verder heeft Matthew Connoly wel een basisplaats maar de andere positie van het centrale duo is nog vrij. Ik zal hier proberen Glauber te halen. Een transfervrij oud-speler van Manchester City. Daarnaast ga ik toch nog opzoek naar een ervaren kracht voor het middenveld. Alleen de ervaring van zo'n speler kan al van grote invloed zijn op de jonge jongens. Tenslotte hebben we nog een keeper nodig. Radek Cerny is een goede keeper maar met Putnins hebben we een dramatische reservekeeper in huis. Ik zal voor mijn keeper richting Bulgarije gaan kijken. Ik heb gehoord dat er goede spelers vandaan komen.

Transfers

s245nc.png

Uiteindelijk heb ik mijn spelers kunnen halen die ik graag wou. Skacel is de ervaren man die ik graag erbij wou hebben. Verder hebben we uit Roemenie het jonge talent Lung Jr weten te strikken. Het kan best wel eens zo zijn dat hij dit seizoen Cerny al gaat vervangen in de goal. De backs zijn Angel en Ruz geworden. Twee "Spanjoekels" die het niveau zeker aankunnen. Daardoor is mijn selectie voor dit seizoen compleet. Ik heb natuurlijk spelers laten gaan omdat ze simpel niet goed genoeg waren voor mijn team. En een mooi bedrag meepikken is natuurlijk mooi.

Selectie 09/10

14l0su8.jpg

In de oefenwedstrijden ging het goed en we wonnen zelfs van Portsmouth. Een geweldig resultaat! Ik heb het gevoel dat we er klaar voor zijn, laat de tegenstanders maar komen!

Stand

wv4c1x.png

[spoiler=Next]

De volgende update gaat over de eerst elf speeldagen

Helaas zal dit pas zaterdag zijn i.v.m. school

Geplaatst

Skacel heb ik ook nog gescout met Grenoble :D !

Nice update weer :) keep it up !

Geplaatst

Succes met QPR! Ze zitten bij mij al in de Premier League, hopelijk dat jou dat ook snel gaat lukken.

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]

Skacel heb ik ook nog gescout met Grenoble :D !

Nice update weer :) keep it up !

Bedankt voor je reactie, heb hem echt gehaald voor de ervaring.

Ik twijfel een beetje wat hij nou is een wingback of een aanvallende middenvelder.

Succes met QPR! Ze zitten bij mij al in de Premier League, hopelijk dat jou dat ook snel gaat lukken.

Ik hoop het ook!

Geplaatst
  • Auteur

Vanwege een crashdump moet ik overnieuw beginnen, ben vergeten een backup te maken. Excuus!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.