Geplaatst 30 oktober 200915 jr. gFodJ4zlGJI De herdertjes lagen bij nachten, zij lagen bij nacht in het veld! Daar hoorden zij engelen zingen, Ajax! Ajax! Ajax! Zo, de kop is eraf. Ik start met mijn favoriete club AFCA Ajax. Ik heb het spel sinds vanochtend en heb alvast de patch geïnstalleerd. Wat kan je in deze novelle van mij verwachten? Allereerst ben ik iemand die een geheel eigen visie heeft op het spelletje voetbal. Zo ben ik iemand met een geheel eigen aankoopbeleid die in vele gevallen zeer effectief is en ben ik tactisch erg goed. Ik speel meestal op lange-termijn want ik heb games gehad waarmee ik in seizoen twee de Champions League won (met Ajax) en sindsdien ben ik me gaan afvragen of dit wel leuk was, ik stopte ook direct na mijn tweede seizoen! Ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast ben door de nieuwe FM. De tactische vernieuwing vind ik vele malen beter dan het oude. Ik had al mijn vraagtekens bij de sliders, ze waren namelijk in mijn ogen onrealistisch want als echte coach heb je ook geen sliders. Daardoor zal ik gebruik maken van de spelers rollen en zijlininstructies in-game. Ook is de lat nog hoger gelegd qua financiën. Vroeger gooide je gemakkelijk je gehele staf uit de deur en trok je nieuwe mensen aan. Nu is het moeilijker om trainers en dergelijke aan te trekken. Want de salarissen werken niet echt mee, dit komt ook mede door het zware economische crisis dus levert SI een goed staaltje werk af. Wat heb ik nu in mijn eerste dagen als coach gedaan? Ik heb allereerst de gehele trainers staf uit de deur gegooid. Alleen Cock Jol bleef zitten want het bestuur hield zijn vertrek tegen. Hier ben ik zeer ontstemt over want een slechtere assistent kan ik me niet wensen. Desondanks heb ik nu een goede basis gelegd met trainers en scouts, dit is nodig voor een echte topsportklimaat die ik streef bij Ajax! Nu komt het belangrijkste aspect van het spelletje, de selectie. Ik vind dat Ajax kwalitatief een zeer slechte selectie heeft. Desondanks moest ik het met een groot deel van de selectie doen omdat er geen financiële middelen zijn om echte versterkingen te halen. Allereerst gooide ik spelers die matig waren en bovendien een duur contract hadden naar het tweede team en heb ik ze op de transferlijst gezet met optie tot huur. Deze ingreep leidde tot verkoop van verschillende spelers. Zo keerde Rommedahl terug naar het oude nest voor 0 euro, wel werd er ruim 20.000 euro bespaard op loonkost wat uitkomt op ruim 1 miljoen per jaar. Ook Ogararu vertrok gratis richting Koln en Lindgren vertrok naar onze westerse buren voor 1,1 miljoen, hij mag nu voor Ipswich spelen. Daylon Claassens werd te licht bevonden voor Ajax 1 en mocht gratis vertrekken naar Sparta waar hij zich rustig kan verder ontwikkelen. Onze Spaanse vriend Oleguer mocht richting Nijmegen vertrekken op huurbasis. Dit scheelt ons loonkosten en misschien is NEC bereid om in de toekomst de afgesproken bedrag te betalen, voor Silva geldt hetzelfde, hij mag ook op huurbasis richting Almelo. Heracles zal wellicht niet diep in haar zakken graaien maar desondanks hebben we voor een seizoen minder loonkosten. Als laatst kregen we een zeer grote domper te verwerken een bod van 23 miljoen werd geaccepteerd door het bestuur. Desondanks kon ik het bod nog afwijzen, toch zat ik nog te twijfelen om het te accepteren. Suarez is een te goede speler en voor 23 miljoen haal ik echt geen vervanger. Ik zit nu met een ongelukkige Suarez en heb besloten dat hij voor minder dan 30 miljoen voorlopig niet mag vetrekken. Dit kan echter nog veranderen maar de komende dagen hou ik me aan dit standpunt vast. Maar er werden gelukkig ook spelers gehaald! Met het oog op de toekomst werden er een speler richting Amsterdam gehaald. Omdat Suarez voor 23 miljoen euro weg ging, kon ik veel gaan kopen toch heb ik me beheerst en alleen het nodige te halen. Allereerst werd Muniain gehaald van Athletic de Bilbao, deze 16 jarige super talent werd gekocht voor 1.6 miljoen. Verwacht wordt dat hij over 2 a 3 jaar meegaat doen om de basis. Next: De voorbereiding + Hoe loopt het met Suarez af?
Geplaatst 30 oktober 200915 jr. Auteur gFodJ4zlGJI De herdertjes lagen bij nachten, zij lagen bij nacht in het veld! Daar hoorden zij engelen zingen, Ajax! Ajax! Ajax! Zo, de kop is eraf. Ik start met mijn favoriete club AFCA Ajax. Ik heb het spel sinds vanochtend en heb alvast de patch geïnstalleerd. Wat kan je in deze novelle van mij verwachten? Allereerst ben ik iemand die een geheel eigen visie heeft op het spelletje voetbal. Zo ben ik iemand met een geheel eigen aankoopbeleid die in vele gevallen zeer effectief is en ben ik tactisch erg goed. Ik speel meestal op lange-termijn want ik heb games gehad waarmee ik in seizoen twee de Champions League won (met Ajax) en sindsdien ben ik me gaan afvragen of dit wel leuk was, ik stopte ook direct na mijn tweede seizoen! Ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast ben door de nieuwe FM. De tactische vernieuwing vind ik vele malen beter dan het oude. Ik had al mijn vraagtekens bij de sliders, ze waren namelijk in mijn ogen onrealistisch want als echte coach heb je ook geen sliders. Daardoor zal ik gebruik maken van de spelers rollen en zijlininstructies in-game. Ook is de lat nog hoger gelegd qua financiën. Vroeger gooide je gemakkelijk je gehele staf uit de deur en trok je nieuwe mensen aan. Nu is het moeilijker om trainers en dergelijke aan te trekken. Want de salarissen werken niet echt mee, dit komt ook mede door het zware economische crisis dus levert SI een goed staaltje werk af. Wat heb ik nu in mijn eerste dagen als coach gedaan? Ik heb allereerst de gehele trainers staf uit de deur gegooid. Alleen Cock Jol bleef zitten want het bestuur hield zijn vertrek tegen. Hier ben ik zeer ontstemt over want een slechtere assistent kan ik me niet wensen. Desondanks heb ik nu een goede basis gelegd met trainers en scouts, dit is nodig voor een echte topsportklimaat die ik streef bij Ajax! Nu komt het belangrijkste aspect van het spelletje, de selectie. Ik vind dat Ajax kwalitatief een zeer slechte selectie heeft. Desondanks moest ik het met een groot deel van de selectie doen omdat er geen financiële middelen zijn om echte versterkingen te halen. Allereerst gooide ik spelers die matig waren en bovendien een duur contract hadden naar het tweede team en heb ik ze op de transferlijst gezet met optie tot huur. Deze ingreep leidde tot verkoop van verschillende spelers. Zo keerde Rommedahl terug naar het oude nest voor 0 euro, wel werd er ruim 20.000 euro bespaard op loonkost wat uitkomt op ruim 1 miljoen per jaar. Ook Ogararu vertrok gratis richting Koln en Lindgren vertrok naar onze westerse buren voor 1,1 miljoen, hij mag nu voor Ipswich spelen. Daylon Claassens werd te licht bevonden voor Ajax 1 en mocht gratis vertrekken naar Sparta waar hij zich rustig kan verder ontwikkelen. Onze Spaanse vriend Oleguer mocht richting Nijmegen vertrekken op huurbasis. Dit scheelt ons loonkosten en misschien is NEC bereid om in de toekomst de afgesproken bedrag te betalen, voor Silva geldt hetzelfde, hij mag ook op huurbasis richting Almelo. Heracles zal wellicht niet diep in haar zakken graaien maar desondanks hebben we voor een seizoen minder loonkosten. Als laatst kregen we een zeer grote domper te verwerken een bod van 23 miljoen werd geaccepteerd door het bestuur. Desondanks kon ik het bod nog afwijzen, toch zat ik nog te twijfelen om het te accepteren. Suarez is een te goede speler en voor 23 miljoen haal ik echt geen vervanger. Ik zit nu met een ongelukkige Suarez en heb besloten dat hij voor minder dan 30 miljoen voorlopig niet mag vetrekken. Dit kan echter nog veranderen maar de komende dagen hou ik me aan dit standpunt vast. Maar er werden gelukkig ook spelers gehaald! Met het oog op de toekomst werden er een speler richting Amsterdam gehaald. Omdat Suarez voor 23 miljoen euro weg ging, kon ik veel gaan kopen toch heb ik me beheerst en alleen het nodige te halen. Allereerst werd Muniain gehaald van Athletic de Bilbao, deze 16 jarige super talent werd gekocht voor 1.6 miljoen. Verwacht wordt dat hij over 2 a 3 jaar meegaat doen om de basis. Next: De voorbereiding + Hoe loopt het met Suarez af?
Geplaatst 1 november 200915 jr. Auteur Made by Harm 4 Augustus - 25 Oktober Tactiek Ik had besloten om met een verkapte 4-3-3/4-5-1 te spelen, ik geloofde dat iedereen hier het best tot zijn recht komt en hierdoor kan optimaal worden gepresteerd. Voorbereiding Mijn tactiek bleek te werken in de voorbereiding. In de vriendschappelijke beker werden zowel Shakhtar (4-0) als Saint-Ettiene (3-0) geklopt. Daarna had ik genoeg gezien van mijn beoogde elf en gaf ik vooral jongere spelers en reserves de kans om zich te bewijzen. Zij speelde ook redelijk en wonnen van Dusselfdorf, St. Pauli en Ajax Cape Town, van Grenoble werd gelijkgespeeld. Zijn we klaar voor de competitie en de Europa League, de toekomst zou het uitwijzen! Europa League We hebben in de voorronde geloot tegen Dinamo Moscow. Toen ik dit zag brak het zweet me toch wel uit want ze hadden minstens een evenwaardige selectie als ons. Toch kon ik me geen smoesjes veroorloven er moest gewonnen worden! Hier zat nou net het probleem, er werd niet gewonnen. Thuis werd op miraculeuze wijze verloren, erg onterecht met 2-3. Maar hier koop ik geen eieren voor, maar toch we moesten ook nog uit. Hier ook gingen we met 1-0 op onze bek en we waren uitgeschakeld. Iedereen teleurgesteld waaronder de fans weer meteen bedruipt gezichtje zaten. Dit kan maar op een manier worden goed gemaakt en dat is met het kampioenschap! Competitie Nou, het echte werk dan maar! Hoe stonden we ervoor en konden we ons goed revancheren na de uitschakeling. Een speler in ieder geval niet maar daar heb ik het later over. Groningen Uit - Over een valse start gesproken in de 32ste minuut kreeg Vertonghen een rode kaart waardoor we de rest van de wedstrijd met 10 man zaten. We boekten nog een gelijkspel, zonde want met 11 man zat er meer in. RKC Thuis - Duidelijk boekten we met een 3-0 overwinning en stuurde RKC weer terug naar Waalwijk PSV Uit - De derde wedstrijd van het seizoen en gelijk een stevige. Uit bij PSV is nooit leuk om te spelen maar er werd in de hol van de leeuw een punt gepakt. Tevreden? Jawel. Sparta Thuis - Slecht spel maar geen resultaat was het vroeger vaak. Dit keer haalden we met slecht spel wel een resultaat een magere 1-0 zege werd er thuis geboekt. Heracles Uit - Altijd dat gezeik over kunstgras... Ik zelf doe daar niet aan mee. Als je beter bent dan win je klaar dan maakt het niet veel uit of je op kunstgras speelt, gewoon gras of een stuk beton. Met de 1-1 was ik niet tevreden maar ik geef wel de complimenten aan Verbeek. Nac Breda Thuis - Winnen van NAC tegenwoordig is altijd goed. Ik was zeer tevreden over het spel alleen we scoorden te weinig. Maar goed winnen is winnen. VVV Uit - Venlo staat op dit moment tweede en wij staan derde. Wij hebben uit alleen nog maar gelijk gespeeld wat gewoonweg slecht is. Toch was ik er weer bang voor een matige 1-1 werd er gespeeld tegen VVV Venlo. ADO Thuis - Moeten we winnen om aansluiting te houden, moeten we winnen voor de fans. Dit deden we ook met weer een kleine 1-0. We moeten leren om een grotere voorsprong te nemen om de overwinning veilig te stellen! Rode JC Uit - Gelukkig werd het niet weer een gelijkspel. We wonnen onze eerste uit wedstrijd van het seizoen met 3-1. Zeer netjes als je het mij vraagt en ik ben er ook content mee! Willem Thuis - Weer een overwinning voor de Amsterdammers. 2-1, ach het is weer een overwinning. AZ Uit - AZ stond voor aanvang van de wedstrijd met 4 punten voor, nu zijn dat er 7. We werden kansloos afgestraft met 4-0! Schandalig maar misschien is mijn tactiek niet optimaal. Lees de volgende update voor mijn nieuwe tactiek. KNVB Beker Onze eerste wedstrijd in de 2de ronde van de KNVB Beker was tegen de amateurvereniging De Treffers. We wonnen thuis overtuigend met een B-team (5-0). Daarna moesten we in de 3rde ronde uit spelen bij Dordrecht ook dit wonnen we weer met 4-1. Gelijk werd weer geloot voor onze nieuwe tegenstander, dit wordt PSV Eindhoven. The Story of Luis Suarez Suarez, Suarez, Suarez... Nadat ik een bod van 23 miljoen heeft geweigerd speelt hij als een krant. Wat heb ik een spijt dat ik het niet heb geaccepteerd, no way dat je in FM hetzelfde bedrag krijgt. Als er in de winterstop een bedrag komt van 17 miljoen of meer dan laat ik hem met een strik gaan. Desondanks hoop ik dat hij zich gaat revancheren en weer gaat presteren. Als hij weer bij Ajax wilt spelen geef ik hem een kans, zolang hij blijft zeuren en telkens op de trainingen afwezig blijft is het geen basisplaats en een boete van 2 weken. Stukje kostenbesparing..
Geplaatst 1 november 200915 jr. Die uitschakeling tegen Dinamo Moskou en op zich zou je hiervoor al ontslagen moeten worden, maar voorlopig compenseer je dit met goede prestaties in de competitie. De dubbel moet de doelstelling zijn ! Succes verder
Geplaatst 1 november 200915 jr. Mooie update, jammer van AZ en EL, maar er is nog geen man overboord. Hopelijk kan je de winning streak vinden na het verlies tegen AZ. ;) Succes!
Geplaatst 1 november 200915 jr. Auteur Mooie novelle hoor Jelle ga zo door! Bedankt Die uitschakeling tegen Dinamo Moskou en op zich zou je hiervoor al ontslagen moeten worden, maar voorlopig compenseer je dit met goede prestaties in de competitie. De dubbel moet de doelstelling zijn ! Succes verder Mwah, ik wil niet al te veel zeggen.. Slecht is het zeer zeker maar zonder eenSuarez in normale doen is Ajax niet heel veel... En als je ziet dat Dinamo Moscow namen heeft zoals Khokhlov, Kolodin & Kerzhakov dan mag je best verliezen... Maar het blijft natuurlijk zeer slecht. In de competitie zijn het juist matige prestaties ipv goede. ;) Mooie update, jammer van AZ en EL, maar er is nog geen man overboord. Hopelijk kan je de winning streak vinden na het verlies tegen AZ. ;) Succes! Een winning streak moet er inderdaad komen, we zullen zien!
Geplaatst 1 november 200915 jr. Veel succes verder met AJAX! Hopelijk krijg je Suarez weer terug aan het voetballen! Wel lastig zonder hem! Goalgetter minder! Hopelijk kom je weer terug!
Geplaatst 1 november 200915 jr. Auteur Made by Harm 26 Oktober - 1 Februari Tactiek Ik zat een nieuwe tactiek uit te werken en mijn oog viel op een niet zo alledaagse tactiek. Namelijk een verkapte 4-3-2-1 opstelling. Hierin konden veel spelers op hun positie spelen en werd alle zwakke punten in een elftal overschaduwt door de sterkere punten. Kijk in de spoiler voor de opstelling. [spoiler=tactiek] Competitie Feyenoord Thuis - 1-1 bedroeg de stand na 90 minuten voetballen.. Mwah matig.. Komt het door het wennen van de nieuwe tactiek? De tegenslag van AZ of puur dat we tekort komen. we zullen het zien aan het eind van het seizoen! FC Twente Uit 1-0; SC Heerenveen Thuis 5-2; Vitesse Uit 2-1; FC Utrecht Uit 3-2; NEC Thuis 2-1. Ja, Ja. Van al deze subtoppers werd gewonnen. Wat ben ik tevreden dat we dit allemaal kunnen doorzetten na zo'n periode! Meer dan blij kan ik gewoon niet zijn! Nac Uit - Het zat er aan te komen maar met de laatste subtopper op het schema spelen we toch gelijk, het werd 2-2. Desondanks was dit de mooiste wedstrijd van het seizoen zowel voor Ajax als NAC. Wat heb ik genoten achter mijn PC met al die leuke kansen die ik te zien kreeg. AZ Thuis - Gelukkig heb ik mijn revanche en ben ik back in business. We hebben het gat gedicht en sta met PSV en AZ aan kop met 6 punten voorsprong op de nummer 4 gaat het nu nog tussen ons 3. Mooi dat we weer aanhaken maar nu doorstomen! Het werd overigens 1-0 voor ons. Feyenoord Uit - Boos, teleurgesteld? Ja eigenlijk half half. Na 3 dagen eerder ook al in de kuip te hebben verloren voor de beker gingen we dit keer weer op ons bek. 3-1 werd het voor de Feyenoorders. KNVB Beker Zoals ik zei moest ik in de 4de ronde tegen PSV we wonnen erg verdiend met 3-1 waaronder 3 goals van Pantelic. Hij steelde de show en mag deze overwinning op zijn conto schrijven. Daarna hadden we tegen Feyenoord geloot voor de kwartfinales weer een moeilijke tegenstander. We verloren jammer genoeg met 1-0 waar verlenging verdiender was geweest. Jammer dat we eruit liggen maar een ding telt die derde ster! Transfers Omdat ik vond dat de rechtshalf positie onderbezet is wou ik een rechtshalf/buiten halen. Hiermee vond ik een goede kandidaat in Dudu van Cruzeiro. Er werd 6.500.000 euro betaalt om dit 18 jarig talent te halen. Hij krijgt ruim de tijd om zich aan te passen aan de cultuur zodat hij volgend seizoen kan presteren. Qua doelmannen is er ook een switch omdat ik vind dat een jonge doelman zich moet ontwikkelen, mocht Vermeer op Bosman arrest vertrekken richting Brescia vertrekken waar hij eerste doelman zal worden. Hierdoor haalde ik Luciano van Groningen ook op Bosman arrest. Hij is 30 jaar en ruim ervaren als back-up van Stekelenburg! The story of Luis Suarez continues Zoals je kan zien is Suarez niet weggegaan afgelopen winter. Waarom niet? Omdat er niet hoger dan 11 miljoen op hem werd geboden. Hij mocht van mij weer een kans krijgen maar toen sloeg het noodlot weer eens toe. Luis Suarez breekt zijn been. Prachtig nu is hij 7 maanden uitgeschakeld en verwachten wij hem weer terug net voor de seizoensstart van volgend jaar.
Geplaatst 1 november 200915 jr. Jammer dat Suarez niet optimaal kan presteren, als die dat gaat doen kan die zeer belangrijk zijn. Voor de rest veel succes en ga zo door, ziet er allemaal netjes en makkelijk te volgen uit ;)
Geplaatst 2 november 200915 jr. Pech met Suarez, hij moet bij mij in de game zijn draai ook nog vinden..
Geplaatst 11 november 200915 jr. Jammer van Suárez, dat heeft hij bij mij dus ook gehad. :cab: Ik hoop dat je 't nog oppikt. ;)
Geplaatst 11 november 200915 jr. Denk niet dat hij nog doorgaat, jammer want het was een leuke novelle om te volgen !