Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Flores en Atlético Madrid vinden elkaar

1 juli 2009 - Geschreven door Bram Steenbeek

Quique Sanchez Flores is de nieuwe trainer van Atlético Madrid. De 44-jarige Spanjaard volgt Abel Resino op, die aan het eind van het vorige seizoen zijn baan opgaf. Na maanden van speculeren, waarin vooral oud-Ajaxied Micheal Laudrup naar voren kwam, kon het bestuur haar supporters eindelijk duidelijkheid verschaffen. Met Flores wordt een trainer binnengehaald die de nodige ervaring heeft, iets wat Resino niet had. Met een verleden als jeugdtrainer bij Real Madrid en als eindverantwoordelijke bij Getafe, Valencia en Benfica beschikt hij over een aardige CV. 'Atlético Madrid mag dan wel het kleine broertje zijn, maar kleine broertjes worden meestal groot.'

Flores laat er geen gras over groeien: Altético moet de hiërarchie van Barcelona en Real Madrid zien te verbreken. In één seizoen kan dit niet, maar Flores vindt dat zijn ploeg meer naar buiten mag treden. 'Als je onze selectie ziet, dan moet je eigenlijk mee kunnen doen om de bovenste plaatsen. De doelstelling van dit seizoen is voorzichtig, we willen Europees voetbal halen. Rechtstreekse plaatsing voor de Champions League is mijn persoonlijke doel, maar in de toekomst moet er veel meer inzitten. Wie weet dit seizoen al.'

20090413120016-quique-sanchez-flores.jpg

Flores wil met Atlético Real Madrid en Barcelona voorbij

De selectie van de tweede club van Madrid mag goed genoemd worden. Met spelers als Simão, Maxi, Forlan en natuurlijk Sergio 'Kun' Agüero heeft Flores een karrenvracht aan individuele kwaliteiten. Wil Flores zijn woorden waarmaken, heeft hij de hulp van het bestuur van de club nodig. Manchester City zou wel geïnteresseerd zijn in Maxi, waar ook Forlán op interesse van de steenrijke club uit Engeland kan rekenen. 'Het moet niet zijn dat het bestuur gaat ingrijpen,' vindt Flores. 'Ik heb afspraken met hen gemaakt en ik mag bepalen of een speler wel of niet vertrekt. Maxi en Forlán zijn twee ontzettend belangrijke spelers voor dit Atlético, dus het lijkt me sterk dat zij mogen verkassen. Het liefst laat ik helemaal niemand gaan, maar een grote zak met geld kan altijd verandering brengen. Als er goede alternatieven zijn, ben ik bereid om te praten. Maar de intentie is er om deze spelersgroep bij elkaar te houden.'

Geplaatst
  • Auteur

Flores en Atlético Madrid vinden elkaar

1 juli 2009 - Geschreven door Bram Steenbeek

Quique Sanchez Flores is de nieuwe trainer van Atlético Madrid. De 44-jarige Spanjaard volgt Abel Resino op, die aan het eind van het vorige seizoen zijn baan opgaf. Na maanden van speculeren, waarin vooral oud-Ajaxied Micheal Laudrup naar voren kwam, kon het bestuur haar supporters eindelijk duidelijkheid verschaffen. Met Flores wordt een trainer binnengehaald die de nodige ervaring heeft, iets wat Resino niet had. Met een verleden als jeugdtrainer bij Real Madrid en als eindverantwoordelijke bij Getafe, Valencia en Benfica beschikt hij over een aardige CV. 'Atlético Madrid mag dan wel het kleine broertje zijn, maar kleine broertjes worden meestal groot.'

Flores laat er geen gras over groeien: Altético moet de hiërarchie van Barcelona en Real Madrid zien te verbreken. In één seizoen kan dit niet, maar Flores vindt dat zijn ploeg meer naar buiten mag treden. 'Als je onze selectie ziet, dan moet je eigenlijk mee kunnen doen om de bovenste plaatsen. De doelstelling van dit seizoen is voorzichtig, we willen Europees voetbal halen. Rechtstreekse plaatsing voor de Champions League is mijn persoonlijke doel, maar in de toekomst moet er veel meer inzitten. Wie weet dit seizoen al.'

20090413120016-quique-sanchez-flores.jpg

Flores wil met Atlético Real Madrid en Barcelona voorbij

De selectie van de tweede club van Madrid mag goed genoemd worden. Met spelers als Simão, Maxi, Forlan en natuurlijk Sergio 'Kun' Agüero heeft Flores een karrenvracht aan individuele kwaliteiten. Wil Flores zijn woorden waarmaken, heeft hij de hulp van het bestuur van de club nodig. Manchester City zou wel geïnteresseerd zijn in Maxi, waar ook Forlán op interesse van de steenrijke club uit Engeland kan rekenen. 'Het moet niet zijn dat het bestuur gaat ingrijpen,' vindt Flores. 'Ik heb afspraken met hen gemaakt en ik mag bepalen of een speler wel of niet vertrekt. Maxi en Forlán zijn twee ontzettend belangrijke spelers voor dit Atlético, dus het lijkt me sterk dat zij mogen verkassen. Het liefst laat ik helemaal niemand gaan, maar een grote zak met geld kan altijd verandering brengen. Als er goede alternatieven zijn, ben ik bereid om te praten. Maar de intentie is er om deze spelersgroep bij elkaar te houden.'

Geplaatst

Touch of Benfica in Madrid ! Di Maria is een schitterende speler en Atletico een prachtige club. Je begin heeft alvast mijn aandacht getrokken en ik ga deze zeer aandachtig volgen

Geplaatst

Knappe speler inderdaad!

Ben benieuwd wat je kan met Athlético, véél succes

Geplaatst

Ziet er echt goed uit, je gaat er ook lekker snel door en de prestaties in Europa zijn goed, nu alleen nog in de competitie dat stapje hoger. Ga zo door man (y)

Geplaatst

Ziet er heel goed uit, je kan zien dat je er veel tijd aan besteed. Succes met de ploeg!

Geplaatst

Netjes dat je door bent,

maar waarom heb je het moeilijk in La Liga.

Een 5e plaats tijdens de winterstop is toch niet slecht. Dat Barca en Real boven je staan is logisch. Sevilla strijd met jou om plaats 3 & 4 want ik denk dat Athletic nog wel wat punten gaat verspelen!

Succes verder ;)

Geplaatst

Het ziet er goed uit en een seizoen wordt gespeeld tussen augustus en mei. Het is op het einde van de race dat je vooraan moet staan en voorlopig doe je dit toch goed. Atletico moet op middenlange termijn werken

Succes verder

Geplaatst

Ziet er goed uit!

Ga zeker verder volgen!

Je doet het goed in Europa League, misschien een prijs?

5e plek is een beetje teleurstellend (voor Atletico begrippen)

Even doorzetten en het lukt je wel op Champions League veilig te stellen.

Geplaatst

Atletico Madrid is een ploeg die thuis onoverwinnelijk moet worden voor de subtop en enkel moet vrezen van de absolute top. Voor Adrian heb je aardig wat betaald, maar ik weet niet of hij het helemaal waard is. Hopelijk heb ik het mis !

Succes in Europa en in La Liga

Geplaatst
  • Auteur

Dank voor de reacties, heren. Deze update op school gemaakt, je moet wat tijdens de tussenuren. Hopelijk bevalt hij jullie. Veel leesplezier!

Hartelijk dank voor jullie reacties! Vandaag de update op school geschreven, omdat je daar ook vrij weinig te doen hebt. Dit keer niet in photoshop, maar gewoon een artikel. Veel leesplezier!

Atlético Madrid: Road to the Final

11 mei 2010 - Geschreven door Bram Steenbeek

Hij sprak na de groepsfase dat Atlético Madrid mooie dingen kon gaan doen in de Europa League. Daar blijkt nu geen woord van gelogen. Aan de vooravond van de eerste Finale van de Europa League mag Atlético trots zijn op wat men bereikt heeft. Arsenal is de laatste horde die genomen moet worden. Na overwinningen op Suttgart, Villarreal, Fenerbahçe en Fulham is het vertrouwen binnen de selectie van Quique Sanchez Flores groot. 'Arsenal is een klasse apart, maar als wij ons eigen spelletje spelen, zijn wij dat ook.'

Na de ontsnapping tegen Stuttgart, Forlan maakte in de laatste minuut van de verlening de 2-0, won Villarreal van Shaktar. Het werd dus een Spaanse burenruzie, dat zou uitmonden in een kinderlijk eenvoudige overwinning voor de club uit de hoofdstad: 7-3. Uit in het El Madrigal werd er knap met 1-2 gewonnen door twee doelpunten van de opgebloeide Diego Forlan. In het eigen Vicente Calderón maakte Atlético het feestelijk af: 5-2. Forlan scoorde tweemaal, Maxi, Raul Garcia en Agüero wisten één keer het net te vinden. Vooral in de thuiswedstrijd wist Atlético zich tot ontpoppen tot een heuse titelkandidaat. Met ijzersterk voetbal, voornamelijk door de bijna fabelachtige techniek van spelers als Agüero, Maxi en Di Maria, speelde het Villarreal helemaal van de mat. De tweede knock-outronde werd eenvoudig bereikt. De volgende tegenstander is Fenerbahçe. In de Turkse heksenketel mag Flores gaan bewijzen dat zijn mannen het ook kunnen onder haast immense sferen.

Diego-Forlan-001.jpg

Diego Forlan was belangrijk met vier doelpunten

Atlético genoot het voordeel om thuis te mogen beginnen. Net als voor de Turken geldt voor Los Indios dat de thuishaven een vesting is. Ook dit keer werd er niet verloren: 2-1. Wederom wist Diego Forlan zich op het scorebord te werken, met hem dit keer de uitblinker Di Maria. Een laat tegendoelpunt van Semith laat Fener niet helemaal kansloos voor de return. Atlético heeft de beste papieren na de eerste match, maar vertrouwen in een goede afloop heeft het allerminst. Ook in Turkije wil het aanvallen. Ze tonen durf in de bak met herrie en weten zelfs een overwinning uit het vuur te slepen: 1-2. Di Maria en Raul Garcia mogen zich de doelpuntenmakers noemen en Atlético Madrid bekert wederom verder. De tweestrijd tussen Ajax en Fulham moest uitkomst bieden wie de tegenstander van Atlético werd. The Cottagers trokken aan het langste eind en kwalificeerde zich voor de halve finale. De andere halve finale gaat tussen Galatasaray en Arsenal.

di-maria.jpg

Angel di Maria zette met een aantal geniale acties de defensie van Fenerbahçe te kijk

Fulham zou de boeken ingaan als de enige ploeg die Atlético in een thuiswedstrijd punten af zou snoepen. Atlético kwam al na één minuut op voorsprong door een doelpunt van Sergio Agüero, maar de Engelse ploeg toonde zich strijdbaar en sleepte er in de laatste minuut nog een gelijkspel uit. Oud-FC Groningen spits Erik Nevland dompelde het goed gevulde stadion in rouw. Op Carven Cottage moest er dus gewonnen worden. Ook nu kwam Atlético vrij snel op voorsprong door een doelpunt van Forlan. De score werd voor rust uitgebreid tot 0-3, waarna de wedstrijd zo goed als gespeeld was. In de tweede helft kwam Fulham nog terug tot 2-3, maar Sergio Agüero gooide met zijn tweede doelpunt van de avond de wedstrijd op slot: 2-4. In de andere halve finale werd Galatasaray uitgeschakeld door Arsenal, waardoor de mannen van Flores het op mogen gaan nemen tegen de Engelse grootmacht. Dat is niet voor het eerst dit seizoen. In de voorronde van de Champions League wisten The Gunners Atlético uit te schakelen.

'Ik ben zeer te spreken over onze Europese campagne,' zegt Flores. 'Het bestuur was ontevreden nadat we uitgeschakeld waren voor de Champions League. Dat is met deze prestatie rechtgezet, lijkt me. Het enige wat voor ons nu telt is deze wedstrijd tot een goed einde brengen. Of er nou negentig, honderdtwintig of strafschoppen nodig voor zijn. Als we deze wedstrijd winnend afsluiten, is het seizoen wat mij betreft geslaagd. Ik wil wraak op Arsenal.'

Geplaatst

Hele mooie stukjes en zo te zien gaat het goed met Atletico. Hopelijk kan je wraak nemen tegen Arsenal.

Geplaatst

Tja, Di Maria is dan ook niets voor niets een schitterende speler. Een echte klasse speler waarvoor je nog veel veel geld kan vangen in de toekomst. Forlan doet het ook weer goed en bezorgt je mooie finaleplaats. Succes tegen Arsenal !

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.