Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

30t058w.jpg

34exb38.jpg

Intro

MVV is een club die door heel het land bekend is. Niet alleen vanwege de prestaties vanuit het verleden,ook vanwege hun trouwe achterban.

Elke wedstrijd zijn er wel rond de 6000 mensen aanwezig. Dat terwijl de club enkele jaren geleden bijna failliet was...

MVV heeft flinke financiële problemen gehad. Dit begon al in 1983 toen er een schuld van 4,5 miljoen werd opgebouwd. Een team, onder leiding van zakenman Léon Melchior, loste deze schuld af.Dit team van ondernemers gaf nog eens 3,7 miljoen voor een nieuw te bouwen stadion. Terwijl Melchior en zijn team ambitieuze plannen maakten voor MVV kregen ze te maken met een clubleiding die al even de dienst uit maakten. Het nieuwe stadion kwam nooit, maar De Geusselt werd wel gerenoveerd

2u6cm77.jpg

Leon Melchior,een man die MVV meer dan eens geholpen heeft.

Een nieuw begin

Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Marcel Kleijnen. Ik ben al 7 jaar aan MVV verbonden als veldtrainer. Toch ga ik deze baan snel verruilen. Meneer Goumans, voorzitter van MVV, heeft mij namelijk een contract aangeboden als hoofdtrainer! Volgens hem werd ik door verschillende spelers geprezen vanwege mijn luchtige aanpak in trainingsmaterie en goede communicatie. Fuat Capa, huidig trainer van MVV, zal na alle waarschijnlijkheid wel werkzaam blijven bij de club. Binnenkort mag ik dus de lijnen gaan uitzetten bij ''mijn'' club. Ik denk dat ik het zo wel mag noemen aangezien ik geboren en getogen ben in Maastricht. Het deed me dan ook pijn dat de club enkele jaren geleden er bijna niet meer was. Eerst was het in 2001 in billenknijpen en vervolgens werd het nog een keer penibel in 2003. Gelukkig is het beide keren goed afgelopen en zijn we , met een vijfde (2007-2008,Robert Maaskant) en zesde(2008-2009, Fuat Capa) plaats in de competitie op onze weg terug. Helaas is het twee keer in de Jupiler Play-offs niet geworden wat vele Maastrichtenaren gehoopt hadden. Onder leiding van Maaskant zijn we in 2008 strijdend ten onder gegaan tegen RKC Waalwijk en in 2009 onder Fuat Capa door De Graafschap.

Dit jaar gaan we er dan ook voor om hoe dan ook bij de eerste 4 te eindigen!

Toch zijn de sportieve prestaties niet het enige waar we aan willen gaan werken. Ook de verdere professionalisering binnen de organisatie is een belangrijk onderwerp voor ons. Het huidige Klein Geusselt (trainingsaccomodatie) zal plaats maken voor een vernieuwd en modern complex. Ook willen we talenten uit de jeugd meer de kans gaan geven. Iets dat de afgelopen jaren niet bijster veel gedaan is. Zo speelt Nacer Chadli tegenwoordig bij mededivisionist AGOVV Apeldoorn en zijn Sjoerd Winkens, Joas Siahaya en Anthony di Lallo alledrie deze zomer vertrokken naar respectievelijk Helmond Sport en Fortuna Sittard.

2nk0x89.jpg

Vlnr: Sjoerd Winkens,Nacer Chadli,Joas Siahaya

Banner met dank aan Sjengske!!

• Antwoorden 99
  • Weergaven 68
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

34exb38.jpg

Intro

MVV is een club die door heel het land bekend is. Niet alleen vanwege de prestaties vanuit het verleden,ook vanwege hun trouwe achterban.

Elke wedstrijd zijn er wel rond de 6000 mensen aanwezig. Dat terwijl de club enkele jaren geleden bijna failliet was...

MVV heeft flinke financiële problemen gehad. Dit begon al in 1983 toen er een schuld van 4,5 miljoen werd opgebouwd. Een team, onder leiding van zakenman Léon Melchior, loste deze schuld af.Dit team van ondernemers gaf nog eens 3,7 miljoen voor een nieuw te bouwen stadion. Terwijl Melchior en zijn team ambitieuze plannen maakten voor MVV kregen ze te maken met een clubleiding die al even de dienst uit maakten. Het nieuwe stadion kwam nooit, maar De Geusselt werd wel gerenoveerd

2u6cm77.jpg

Een nieuw begin

Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Marcel Kleijnen. Ik ben al 7 jaar aan MVV verbonden als veldtrainer. Toch ga ik deze baan snel verruilen. Meneer Goumans, voorzitter van MVV, heeft mij namelijk een contract aangeboden als hoofdtrainer! Volgens hem werd ik door verschillende spelers geprezen vanwege mijn luchtige aanpak in trainingsmaterie en goede communicatie. Fuat Capa, huidig trainer van MVV, zal na alle waarschijnlijkheid wel werkzaam blijven bij de club. Binnenkort mag ik dus de lijnen gaan uitzetten bij ''mijn'' club. Ik denk dat ik het zo wel mag noemen aangezien ik geboren en getogen ben in Maastricht. Het deed me dan ook pijn dat de club enkele jaren geleden er bijna niet meer was. Eerst was het in 2001 in billenknijpen en vervolgens werd het nog een keer penibel in 2003. Gelukkig is het beide keren goed afgelopen en zijn we , met een vijfde (2007-2008,Robert Maaskant) en zesde(2008-2009, Fuat Capa) plaats in de competitie op onze weg terug. Helaas is het twee keer in de Jupiler Play-offs niet geworden wat vele Maastrichtenaren gehoopt hadden. Onder leiding van Maaskant zijn we in 2008 strijdend ten onder gegaan tegen RKC Waalwijk en in 2009 onder Fuat Capa door De Graafschap.

Toch zijn de sportieve prestaties niet het enige waar we aan willen gaan werken. Ook de verdere professionalisering binnen de organisatie is een belangrijk onderwerp voor ons. Het huidige Klein Geusselt (trainingsaccomodatie) zal plaats maken voor een vernieuwd en modern complex. Ook willen we talenten uit de jeugd meer de kans gaan geven. Iets dat de afgelopen jaren niet bijster veel gedaan is. Zo speelt Nacer Chadli tegenwoordig bij mededivisionist AGOVV Apeldoorn en zijn Sjoerd Winkens, Joas Siahaya en Anthony di Lallo alledrie deze zomer vertrokken naar respectievelijk Helmond Sport en Fortuna Sittard.

2nk0x89.jpg

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

34exb38.jpg

Intro

2u6cm77.jpg

Een nieuw begin

2nk0x89.jpg

Geplaatst

Veel succes bij MVV. Hopelijk kan je ze richting de Eredivisie stuwen :)

Geplaatst

Leuk dat je met MVV gaat beginnen Marcel!! Als ik je ergens mee kan helpen (banner/layout) dan hoor ik het graag ;).

Hopelijk breng je ons clubje weer waar 't hoort!

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

Een frisse wind..

Eenmaal aangekomen op het trainingscomplex, zie ik dat Alex Bryssinck al aanwezig is. Hij zit een praatje te maken met enkele supporters.

Alex is al jaren een rots in de branding bij ons en mag zich, met zijn 7 jaar als speler van MVV, wellicht al Maastrichtenaar noemen. Hij heeft geweldige leiderscapaciteiten en kan zowel Nederlands als Frans spreken. Iets dat nogal van pas kan komen aangezien we heel veel belgen in de selectie hebben. Daarom ben ik dan ook aan het twijfelen om hem als aanvoerder te benoemen.

Transferbeleid

Aangezien we onze topschutter Gunter Thiebaut verloren zijn aan de ambitieuze tweedeklasser Lierse SK, zullen we een opvolger moeten zoeken. Het bestuur heeft hiervoor Jonas Faraasen Olsen, Sandro Spasojevic en Malcolm Esajas aangetrokken. Toch ben ik niet zo gecharmeerd van deze drie spelers. Begrijp me niet verkeerd, MVV kan nog veel plezier beleven aan deze spelers maar om ze nou als opvolger van Gunter te zien...

Daarom ben ik vorig seizoen samen met Frans (Spronck,scout MVV) al verschillende wedstrijden gaan bezoeken in de Belgische Jupiler Pro League, Nederlandse Jupiler League, Eredivisie en Hoofdklasse. Hier waren uiteraard genoeg spelers die voor ons een aanwinst leken te zijn. Na enige navraag hebben we een klein lijstje opgesteld voor mogelijke aanwinsten. We kwamen uit op:

- Harrie Gommans

- Michiel Hemmen

- Ibad Muhamadu

- Kevin Oris

De meest opvallende naam is wellicht Harrie Gommans. Met Harrie zouden we een risico nemen. Hij is oud speler van de club maar staat op dit moment onder contract bij de eeuwige rivaal Roda JC. Bij deze club komt hij niet meer in de plannen voor. Enig pluspunt is dat hij in zijn vorige Maastrichtse periode heeft laten zien dat hij wel weet wat scoren is, al liet hij ook vaak genoeg grote kansen onbenut.

fctu1w.jpg

Bedankt voor alle reacties! Het motiveert me enorm:*)

Geplaatst

Houten Harrie!! Mooie update weer Marcel.. Maar ik zou eerst eens kijken naar Wesley Schors uit de eigen jeugd.. In de laatste MU Update van 2009 was hij heel goed, dunno hoe hij in fm10 is ofc.

Hopelijk is Bryan Smeets ook een beetje opgekrikt, toch een supertalent die elke keer voor Nederland-17 geselecteerd wordt en naar Nigeria is voor een bekertoernooi.

Geplaatst

ik zou MVV persoonlijk niet kiezen maar gelukkig is iedereen anders en zijn er mensen die ze wel kiezen (jij dus) maare Succes

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

Uit onverwachte hoek...

Nadat in de media was uitgelekt dat we voor volgend seizoen op zoek waren naar een spits, kregen we een onverwacht telefoontje. Het gaat hier over een medewerker van Sports Entertainment Group. Dit bedrijf behartigt de belangen van Willem II spits Frank Demouge. Frank zou hebben aangegeven een stap naar Zuid-Limburg graag te willen maken. Om deze stap te maken zal Willem II wel zijn medewerking moeten verlenen. Iets dat niet vanzelfsprekend is. Frank is namelijk de eerste spits van de Tricolores. Ik vind het dan ook erg vreemd waarom hij een overstap naar ons zou verkiezen boven een langer verblijf bij de Tilburgse Eredivisionist. Hoe dan ook zou ik het zeker niet erg vinden, mocht deze transfer doorgang vinden!

2utt2qh.jpg

Frank Demouge

[spoiler=Reacties]Sjengske: Ja zal ik zeker doen. Hopen dat hij op FM 2010 een beetje naar behoren is want, Schors kan zeker een goede stand-in worden. En uiteraard hopen dat Bryan nog (veel) aan het spelen komt in Nigeria. Ik blijf de wedstrijden in ieder geval volgen;) Dankje voor je reactie!

BartjuhAFCA: Dankje! Het is inderdaad ook de bedoeling om lekker te sleutelen aan de selectie en iets moois te gaan bouwen:*)

J. Beekwilder:Tja, MVV is nou eenmaal de club uit mijn geboortestad. Het is een standaardprocedure voor mij om op elke nieuwe FM bij hun te beginnen. Zolang ze nog in de Jupiler League acteren is er ook genoeg om aan te bouwen. Toch hoop ik dat je mijn novelle blijft volgen:checkit:

Geplaatst

Zou natuurlijk prachtig zijn om Demouge binnen te halen! Verder een leuke clubkeuze!!

Geplaatst

Demouge naar MVV???

Lijkt me Gommans waarschijnlijker.

Het ziet er goed uit allemaal!

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

Op kantoor

Nadat ik op kantoor ben aangekomen, krijg ik te horen dat Fuat Capa vanaf dit seizoen verantwoordelijk is voor de organisatie van vriendschappelijke wedstrijden en ''tolk'' tussen het bestuur van Trabzonspor en MVV. Zoals iedereen waarschijnlijk al vernomen heeft, is MVV sinds vorig jaar een ''alliantie'' met de turkse club aangegaan. Zelf ben ik er niet zo gecharmeerd van. Immers, iedere speler van MVV die de bal enkele keren goed raakt, wordt door de club uit Trabzon aangetrokken. Zo stonden Ruud Boffin en Christian Bruls afgelopen zomer meermaals in contact met hun. Gelukkig hebben ze besloten om bij MVV te blijven. Gelukkig, omdat MVV nu toch nog twee van hun beste spelers hebben behouden en gelukkig omdat het hun eigen carriere niet ten goede was gekomen.

Ook heeft Job Bulters aangegeven komend seizoen graag te worden verhuurd. Naar verluidt zou zijn oude club Telstar interesse hebben in de goalie. Van mij mag hij weg. Of dat nu op uitleenbasis of verkoop is. Met Steve Berger en Simon Wagner hebben we twee talentvolle doelmannen die hem moeiteloos kunnen vervangen. Dan staat het keepersaantal in het eerste elftal op 3. Mocht er door brute pech toch nog een extra doelman nodig zijn, dan doen we een beroep op een doelman van Jong-MVV.

dwq3p2.jpg

Het kantoor waar Fuat Capa voortaan werkzaam zal zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Heb net een bericht gekregen dat Football Manager verzonden is. Hopen dat ik hem morgen binnen heb. Vanaf dan ga ik dus ingame werken en uiteraard het leukste gedeelte doen.. De transfers!!

Ik hoop dat er (meer) reacties op mijn novelle komen. Er bestaan geen ''slechte'' reacties ;sm;

Geplaatst

Succes verder met je novelle man, ben benieuwd naar je transfers

Geplaatst

Leuk, een novelle van us MVVke

Hopelijk ga je Bryan Smeets speelminuten geven, hij is een vroegere vriend van me en zit op dit moment in Afrika voor het WK-17

Deze ga ik zeker volgen :clap:

Geplaatst
  • Auteur

Dankje voor de reacties! ik werd al wanhopig:m: Aangezien ik nu op mijn laptop zit waar geen updates op staan, komen de updates morgen... Wel kan ik al verklappen dat ik Brian Smeets zeker wat speeltijd ga geven! een erg groot talent:clap:

Geplaatst
  • Auteur

30t058w.jpg

Transfers

Eindelijk kan ik naar huis. Ik heb de hele dag met de MVV top en enkele spelers liggen onderhandelen maar we zijn eruit gekomen. In mijn optiek hebben we de opvolger van Gunter Thiebaut binnen. Nee, het is niet Harrie Gommans, het is niet Michiel Hemmen en het is óók niet Kevin Oris. De opvolger van Gunter Thiebaut is de transfervrije Eddy Putter geworden! Voor MVV is dit een geweldige aanwinst. Putter wil zich graag bewijzen en zo snel mogelijk naar de Eredivisie met ons. Ook hebben we ons voor komend seizoen versterkt met huurlingen Louis Pedro en Miguel Nelom van Feyenoord. Een klein overzichtje van onze transfers…

2me4svq.jpg

Screens op aanvraag uiteraard;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.