Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Ook ik begin een dagboek, niet geheel verrassend is dat met PSV. Ik zal in het begin niet zo veel updaten. Als FM eenmaal uit is, zal ik toch wel vaker gaan updaten! Er zullen toch nog wel 5 á 6 updates komen voordat er FM in voor zal komen.

bannerpsvruttencopy.png

Hoofdstuk 1

Nadat ik mijn carrière afsloot bij FC Twente, mocht ik daar als teambegeleider aan de slag. Dat werk beviel me wel. Maar toch wilde ik zelf het veld op. Ik mocht daarom de B jeugd gaan trainen. Die groep beviel me zo goed dat ik met hun naar de A ging. Maar toen vielen er jammer genoeg wel mensen af. Ik wilde sommige er graag bij hebben, als persoon mocht ik ze allemaal. Maar voetballend konden deze mensen gewoon niet mee.

In het seizoen 1999-2000 werd ik door het bestuur van FC Twente gevraagd of ik niet het eerste team wilde gaan trainen. Dat wilde ik wel doen. En dat ga ik dus ook doen. Ik ben 2 jaar lang trainer van het eerste, we wisselde goede wedstrijden af met slechte wedstrijden. In het eerste seizoen wisten we niets te winnen. Maar in het 2e seizoen wisten we eindelijk een prijs te pakken. Het was namelijk de eerste prijs in 24 jaar. We wonnen in de kuip van PSV na strafschoppen.

In 2001 werd ik door PSV benaderd, ze wilde graag dat ik ‘Hoofd opleiding’ ging doen. Die baan stond mij wel aan. Dus ik verliet FC Twente voor een Nederlandse topclub. Maar na 1 seizoen dit gedaan te hebben, werd ik door Guus Hiddink gevraagd of ik niet bij de technische staf wilde komen als 2e assistent trainer. Dat ben ik toen geworden. Maar toen vertrok Erwin Koeman naar RKC Waalwijk als hoofdtrainer waardoor ik doorschoof naar 1ste assistent trainer. René Eijkelkamp werdt toen mijn vervanger. De technische staf zag er toen als volgt uit: Guus Hiddink als hoofdtrainer en Rene Eijkelkamp en ik als assistent trainer. Dat bleek een gouden trio, want het voetbal was mooi, aanvallend en er werden prijzen in Nederland gehaald. Ook kwamen we in de Halve finale van de Champions League. Jammer genoeg kwamen we niet verder.

Rene Eijkelkamp en ik deden in deze periode veel van de trainingen, dit kwam omdat Guus Hiddink nog 2 andere banen had, hij was namelijk ook nog technisch directeur van PSV. Ook was hij bondscoach van Australië. Ik vond dat toen erg leuk, waardoor ik in maart 2006 een contract bij FC Twente tekende als hoofdtrainer en technische directeur, dit deed ik ook vooral omdat PSV mij niet ervaren genoeg vond als hoofdtrainer en de latere trainer, Ronald Koeman, mij niet in de technische staf wilde hebben.

o8gv3o.png2m5jiuc.png30t6vkg.png

• Antwoorden 51
  • Weergaven 57
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
Ook ik begin een dagboek, niet geheel verrassend is dat met PSV. Ik zal in het begin niet zo veel updaten. Als FM eenmaal uit is, zal ik toch wel vaker gaan updaten! Er zullen toch nog wel 5 á 6 updates komen voordat er FM in voor zal komen.

bannerpsvruttencopy.png

Hoofdstuk 1

Nadat ik mijn carrière afsloot bij FC Twente, mocht ik daar als teambegeleider aan de slag. Dat werk beviel me wel. Maar toch wilde ik zelf het veld op. Ik mocht daarom de B jeugd gaan trainen. Die groep beviel me zo goed dat ik met hun naar de A ging. Maar toen vielen er jammer genoeg wel mensen af. Ik wilde sommige er graag bij hebben, als persoon mocht ik ze allemaal. Maar voetballend konden deze mensen gewoon niet mee.

In het seizoen 1999-2000 werd ik door het bestuur van FC Twente gevraagd of ik niet het eerste team wilde gaan trainen. Dat wilde ik wel doen. En dat ga ik dus ook doen. Ik ben 2 jaar lang trainer van het eerste, we wisselde goede wedstrijden af met slechte wedstrijden. In het eerste seizoen wisten we niets te winnen. Maar in het 2e seizoen wisten we eindelijk een prijs te pakken. Het was namelijk de eerste prijs in 24 jaar. We wonnen in de kuip van PSV na strafschoppen.

In 2001 werd ik door PSV benaderd, ze wilde graag dat ik ‘Hoofd opleiding’ ging doen. Die baan stond mij wel aan. Dus ik verliet FC Twente voor een Nederlandse topclub. Maar na 1 seizoen dit gedaan te hebben, werd ik door Guus Hiddink gevraagd of ik niet bij de technische staf wilde komen als 2e assistent trainer. Dat ben ik toen geworden. Maar toen vertrok Erwin Koeman naar RKC Waalwijk als hoofdtrainer waardoor ik doorschoof naar 1ste assistent trainer. René Eijkelkamp werdt toen mijn vervanger. De technische staf zag er toen als volgt uit: Guus Hiddink als hoofdtrainer en Rene Eijkelkamp en ik als assistent trainer. Dat bleek een gouden trio, want het voetbal was mooi, aanvallend en er werden prijzen in Nederland gehaald. Ook kwamen we in de Halve finale van de Champions League. Jammer genoeg kwamen we niet verder.

Rene Eijkelkamp en ik deden in deze periode veel van de trainingen, dit kwam omdat Guus Hiddink nog 2 andere banen had, hij was namelijk ook nog technisch directeur van PSV. Ook was hij bondscoach van Australië. Ik vond dat toen erg leuk, waardoor ik in maart 2006 een contract bij FC Twente tekende als hoofdtrainer en technische directeur, dit deed ik ook vooral omdat PSV mij niet ervaren genoeg vond als hoofdtrainer en de latere trainer, Ronald Koeman, mij niet in de technische staf wilde hebben.

Geplaatst
  • Auteur

bannerpsvruttencopy.png

Hoofdstuk 1

Geplaatst

weer een mooie update, ga zo voort

Geplaatst

Niet lullig ofzo bedoeld maar vind de banner die je nu hebt iets mooier als de gene die Izsco post dus zou die aanhouden.

Geplaatst
Niet lullig ofzo bedoeld maar vind de banner die je nu hebt iets mooier als de gene die Izsco post dus zou die aanhouden.

True

Geplaatst

Veel succes bij deze mooie club. Ik vind de eerste banner mooier.

Geplaatst

Ik vind de banner van Isco mooier!, misschien afwisselen?

Geplaatst

Beide banners hebben wel iets, maar Isczo heeft natuurlijk meer ervaring. Maar zoals Tim zei, afwisselen. Het begin is alvast mooi, desondanks de rotte clubkeuze ! Succes

Geplaatst

Suc6 met Fredje bij de mooiste club van Nederland_O_

Geplaatst

Gewoon afwisselen die banners! Succes verder

Geplaatst
  • Auteur

bannerpsvruttencopy.png

Hoofdstuk 2

In maart 2006 tekende ik een contract bij FC Twente, ik ging aan de slag als hoofdtrainer en technisch directeur. Ik tekende een 3-jarige contract. Het seizoen ging heel erg snel voorbij, we wisten een goed seizoen te draaien. We eindigde op een 4e plaats wat voor FC Twente doen heel erg goed is. Ook wisten we aanvallend en mooi voetbal te spelen. In dit seizoen kreeg ik ook nog is een prijs, ik werd namelijk bij ‘NOS langs de lijn’ verkozen tot trainer van het jaar. Dat vind ik heel erg mooi en een waardering voor mijn werk bij FC Twente. Ook bij Sportweek werd ik eerste in de trainersverkiezing. Ik werd door mijn collega’s ook genomineerd voor de verkiezing van Trainer van het jaar. Ik moest het opnemen tegen Ronald Koeman(PSV), Louis van Gaal(AZ) en Henk ten Cate(Ajax). Jammer genoeg werd ik 2e, Louis van Gaal werd verkozen tot Trainer van het jaar. Het jaar daarna werd ik wel verkozen tot trainer van het jaar, ik won deze verkiezing toen van, Ernie Brandts(NAC Breda), Gertjan Verbeek(SC Heerenveen) en Stanley Menzo(FC Volendam).

In November 2007 werd ik weer door PSV benaderd, of ik niet trainer wilde worden van PSV. Omdat Ronald Koeman de trein naar Spanje gepakt had om bij Valencia trainer te worden. Maar ik bedankte voor deze mooie eer. Ik bleef trouw aan FC Twente, maar op 23 April tekende ik een contract in Duitsland, bij Schalke 04. Ik zou daar vanaf 1 juli 2008 gaan beginnen. Het begin was erg matig, en de resultaten bleven maar uit. Ik kreeg lang het vertrouwen van het bestuur maar op 26 Maart 2009 werd ik door Schalke 04 op non-actief gezet. Omdat de resultaten maar uit bleven.

Ik hoefde niet lang opzoek te gaan naar een andere club, want op 17 April waren PSV en ik rond over een contract als hoofdtrainer. En ik tekende voor een periode van 3 jaar. Ik heb toen ook meteen aan mijn staf gedacht, en ik heb gekozen voor Erik ten Hag als mijn assistent trainer, daarnaast zal Rene Eijkelkamp ons ook gaan helpen en op wedstrijd dagen zal hij mijn 2e assistent zijn. En als 3e assistent heb ik zelfs nog Philip Cocu, de ervaren oud-PSVer zal deze baan combineren met zijn baan als assistent trainer van het Nederlands Elftal. Ook zal Wim Kieft ons gaan assisteren op sommige wedstrijden.

ivj0x5.png21ccbir.pnghurs5s.png

Iedereen bedankt voor de reactie's. Ik vind beide banners mooi, dus zal gaan af wisselen.!

Geplaatst
  • Auteur

bannerpsvruttencopy.png

Hoofdstuk 3

Ibrahim Afellay

Ibrahim Afellay is een Nederlandse jongen met Marokkaanse afkomst. Hij voetbalt op dit moment bij PSV, ook is hij actief voor het Nederlands elftal. De bijnaam van Ibrahim Afellay is ibi. Afellay hoort sinds het seizoen 2003/2004 bij het eerste elftal van PSV.

Begin

Afellay is geboren in Utrecht, hij groeide op in de wijken Zuilen en Overvecht. Hij speelde voor de amateurploeg USV Elinkwijk. Daar speelde hij zo goed, dat hij opviel bij de Eindhovense club. Hij speelde daar in bijna alle jeugd elftallen. Uiteindelijk maakte hij ook zijn debuut in het eerste elftal van PSV. Onder Guus Hiddink mocht in op 4 februari 2004 invallen. Deze wedstrijd was voor de beker en werd ook met 1-0 van NAC gewonnen. Hij viel toen in de 72ste minuut in voor Johann Vogel. Zijn competitie debuut volgde niet veel later. Hij mocht namelijk 10 dagen later invallen tegen FC Twente, toen viel hij in voor Kevin Hofland.

291yxl1.jpg

Afellay in de jeugd bij PSV.

Doorbraak

In het seizoen 2005/2006 maakte hij zijn doorbraak bij PSV. Hij begon in de wedstrijd voor de Johan Cruijff Schaal in de basis, de eerste 3 competitie wedstrijden daarna mocht hij ook beginnen. Maar omdat hij in alle 4 de wedstrijden geel kreeg was hij de 4e competitie wedstrijd geschorst. Door de afwezigheid van Beasley en Vayrynen speelde hij vooral naast Vennegoor of Hesselink en Farfan, maar ook naarst Simons en Cocu. In dit seizoen maakte hij ook zijn Champions League debuut. Op 13 september startte hij in de basis tegen Schalke 04. Dit duel werd met 1-0 gewonnen. In Oktober werd hij door Marco van Basten ook opgenomen in zijn voorselectie voor de interlands tegen Macedonië en Tsjechië.

Afellay stond in alle 8 de Champions League wedstrijden in de basis, daarnaast speelde hij 23 wedstrijden in de competitie, de meeste duels miste hij dankzij verschillende blessures. Iedereen twijfelde op dit moment ook aan de fysieke krachten van Afellay omdat hij redelijk wat geblesseerd was. Maar hij en PSV houden het allebei op zijn groeiprobleem, omdat Afellay tot aan zijn 20ste nog flink groeide.

34i07lw.jpg

Afellay voor het eerst bij het Nederlands Elftal

Vaste waarde en Drijvende kracht

In het jaar dat PSV op de laatste dag kampioen werd, het seizoen 2006/2007, was Afellay niet alleen basis speler maar hij was ondertussen gegroeid naar een vaste waarde van het team. Hij speelde dan wel maar 27 wedstrijden omdat hij weer veel geblesseerd was. Maar toch was hij vaak 1 van de betere bij PSV. Het seizoen daarna is Afellay 1 van de drijvende krachten van PSV. Niet alleen vanwege zijn kwaliteiten maar ook vanwege de posities waar hij speelde, zo speelde hij vaak als nummer 10, maar ook redelijk vaak als centrum spits. Wat helemaal nieuw voor hem was. Afellay kreeg dit seizoen ook het vaakst een gele kaart, hij kreeg er 7 in 23 wedstrijden. Hij kreeg ze meestal voor praten. Deze kaarten leverde hem 3 keer een schorsing op. Beide wedstrijden tegen Ajax en de kampioenswedstrijd wat later geen kampioenswedstrijd bleek omdat PSV punten verloor. In het seizoen 2007/2008 toen PSV voor de 4e keer op rij kampioen werd, maakte hij bekend dat hij zijn contract tot 2011 verlengd had.

International

In het seizoen 2004/2005 speelde Afellay mee in het WK voor spelers onder de 20 jaar. In de eerste wedstrijd tegen Japan blonk hij uit, en scoorde hij het openingsdoelpunt. Maar door een opspelende hamstring werd hij door bondscoach Foppe de Haan in het 2e duel gespaard. In het 3e duel kwam hij in de 27ste minuut verkeerd terecht, waardoor het einde toernooi was, omdat hij een scheurtje in zijn enkelband op had gelopen. Hij werd toen gezien als een grote kanshebber voor een plaats in het grote Oranje. Op 10 november 2006 maakte Marco van Basten bekend, dat Afellay niet in de selectie zat voor de oefeninterland tegen Engeland. Hij zat wel op de voorselectie. Afellay zat niet bij de selectie omdat hij zijn keuze tussen het Nederlands Elftal en het Marokkaans elftal wilde uitstellen. Hij koos later uiteindelijk voor Oranje, op 28 maart 2007 maakte hij zijn debuut voor het Nederlands Elftal. En tijdens het EK2008 zat hij in de selectie, hij speelde toen 3 wedstrijd, tegen Italië, Roemenië en Rusland.

240x3yh.jpg

Afellay op de training van het Nederlands Elftal

Iedereen weer bedankt voor de reactie, ik zal tot dat FM10 uitkomt verschillende stukjes gaan plaatsen, er zullen dus net als deze nog meer stukjes over Spelers komen, maar ik wil het ook nog gaan hebben over de geschiedenis van PSV.

Wat vinden jullie tot nu toe van dit stukje?

Geplaatst

Leuk stuk over Afellay. Als die z'n blessures een beetje achter zich kan laten word het echt een topper.

Succes met je novelle verder!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.