Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

hwz7eh.png

Bergkamp nieuwe trainer Ajax 1

Ook ik heb moeten toe kijken hoe het misliep met mijn liefde. Jaren liep het mis met Ajax, “Net geen Champions League voetbal †was steeds maar weer het verhaal. De laatste jaren werden er geen grote bekers of schalen gewonnen. Maar voor een club als Ajax is dat een schandaal. Toen de jonge hond Marco Van Basten aan het roer kwam gaf hij miljoenen uit, maar ook hij kon het tij niet keren. Terwijl hij toch al voor een speler 16.5 Miljoen euro uitgaf. Hij deed volgens hem nog een paar topaankopen en het uitgegeven budget kwam al zo rond de 30 miljoen te liggen. Zo gaat het verhaal al een aantal jaren, ‘’Ajax heeft een nieuwe toptrainer en Ajax doet topaankopen’’. Allemaal wel leuk die buitenlandse toppers maar geef de jeugd maar een keer de kans. Van Basten, Cruijff, Keizer, en natuurlijk ikzelf. Natuurlijk ben ik er een paar vergeten maar dit zijn toch allemaal namen die het gemaakt hebben in de voetbalwereld en het zijn allemaal “Ajax producten.†Volgens sommige trainer moet Ajax mooi en snel combinatie voetbal spelen, natuurlijk moet dat. Maar wat nou als je je tegenstander helemaal van de mat speelt en zij scoren er een meer, ja, dan verlies je. Wat maakt het nou uit als je een keer slecht speelt? Het gaat tegenwoordig alleen maar om het resultaat. Ik speel liever slecht en ik win 3 punten dan dat ik de sterren van de hemel speel en ik krijg 1 punt. Eerst winnen en dan verzorgd voetbal spelen, zo kijk ik er tegen aan. Ja, het is wel leuk zo’n verhaaltje maar mijn droom is werkelijkheid geworden, ik (Dennis Bergkamp) ben trainer geworden van het grote Ajax!!!

Mijn Trainersloopbaan is nog maar pril. Voor dat ik deze droom job aangeboden kreeg was ik trainer van de Ajax D2 Allemaal jonge honden die nog voetballen omdat ze het leuk vinden en omdat ze er plezier in hebben. Maar ik vraag me een ding af. Hoe kun je nou in hemelsnaam plezier in het voetbal hebben als je 95 miljoen waard bent? Het is toch te zot voor woorden? Er word een heel team opgekocht voor weet ik wel niet hoe veel geld, en dan moeten ze ook nog goed presteren? Niemand op deze aardbol is 95 miljoen waard. Je hoeft maar een kans mis te schieten en de media brand je al af als miskoop van de eeuw. Ik vind dan ook dat de jeugd meer de kans moet krijgen. Ik kan daar nu voor zorgen, ik hoop dan ook dat ik in de toekomst een van “mijn jongens†van de D2 mag laten debuteren in Ajax 1. Ze vonden het al geweldig dat ze de grote Dennis Bergkamp als trainer hadden. Op de eerste dag kwam er een klein getint jongetje naar me toen en hij zei dit tegen mij: “Hallo trainer, ik heb een poster van u boven mijn bed hangen, en ik hoop dat ik net zo goed als u word.†Ik heb heel wat kippenvel momenten meegemaakt maar als een jongetje van 11 dat tegen je zegt gaan al je haren op je lijf wel omhoog staan. Maar Ajax 1 is toch wel andere koek, maar ik hoop dat ik aan deze baan ook heel veel plezier zal beleven.

t9yw7p.png15wmgw2.png

Links: Mijn grote kleine vrienden. Rechts: Hopelijk kan ik bij Ajax ook veel juichen.

[spoiler=uitleg]Dit is mijn eerste FM novelle. Zoals jullie denk ik wel weten is FM 2010 nog niet uit, maar ik begin toch een novelle over FM 2010. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van deze novelle. Ik ben niet zo kanjer met het gebruiken van Paint.net, hulp zou wel handig zijn:oops: Hebben jullie tips of andere dingen? Laat gerust een berichtje achter! Ik heb inmiddels een verzoekje ingediend bij het topic Anvrag lay out.

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

Ook ik heb moeten toe kijken hoe het misliep met mijn liefde. Jaren liep het mis met Ajax, “Net geen Champions League voetbal †was steeds maar weer het verhaal. De laatste jaren werden er geen grote bekers of schalen gewonnen. Maar voor een club als Ajax is dat een schandaal. Toen de jonge hond Marco Van Basten aan het roer kwam gaf hij miljoenen uit, maar ook hij kon het tij niet keren. Terwijl hij toch al voor een speler 16.5 Miljoen euro uitgaf. Hij deed volgens hem nog een paar topaankopen en het uitgegeven budget kwam al zo rond de 30 miljoen te liggen. Zo gaat het verhaal al een aantal jaren, ‘’Ajax heeft een nieuwe toptrainer en Ajax doet topaankopen’’. Allemaal wel leuk die buitenlandse toppers maar geef de jeugd maar een keer de kans. Van Basten, Cruijff, Keizer, en natuurlijk ikzelf. Natuurlijk ben ik er een paar vergeten maar dit zijn toch allemaal namen die het gemaakt hebben in de voetbalwereld en het zijn allemaal “Ajax producten.†Volgens sommige trainer moet Ajax mooi en snel combinatie voetbal spelen, natuurlijk moet dat. Maar wat nou als je je tegenstander helemaal van de mat speelt en zij scoren er een meer, ja, dan verlies je. Wat maakt het nou uit als je een keer slecht speelt? Het gaat tegenwoordig alleen maar om het resultaat. Ik speel liever slecht en ik win 3 punten dan dat ik de sterren van de hemel speel en ik krijg 1 punt. Eerst winnen en dan verzorgd voetbal spelen, zo kijk ik er tegen aan. Ja, het is wel leuk zo’n verhaaltje maar mijn droom is werkelijkheid geworden, ik (Dennis Bergkamp) ben trainer geworden van het grote Ajax!!!

Mijn Trainersloopbaan is nog maar pril. Voor dat ik deze droom job aangeboden kreeg was ik trainer van de Ajax D2 Allemaal jonge honden die nog voetballen omdat ze het leuk vinden en omdat ze er plezier in hebben. Maar ik vraag me een ding af. Hoe kun je nou in hemelsnaam plezier in het voetbal hebben als je 95 miljoen waard bent? Het is toch te zot voor woorden? Er word een heel team opgekocht voor weet ik wel niet hoe veel geld, en dan moeten ze ook nog goed presteren? Niemand op deze aardbol is 95 miljoen waard. Je hoeft maar een kans mis te schieten en de media brand je al af als miskoop van de eeuw. Ik vind dan ook dat de jeugd meer de kans moet krijgen. Ik kan daar nu voor zorgen, ik hoop dan ook dat ik in de toekomst een van “mijn jongens†van de D2 mag laten debuteren in Ajax 1. Ze vonden het al geweldig dat ze de grote Dennis Bergkamp als trainer hadden. Op de eerste dag kwam er een klein getint jongetje naar me toen en hij zei dit tegen mij: “Hallo trainer, ik heb een poster van u boven mijn bed hangen, en ik hoop dat ik net zo goed als u word.†Ik heb heel wat kippenvel momenten meegemaakt maar als een jongetje van 11 dat tegen je zegt gaan al je haren op je lijf wel omhoog staan. Maar Ajax 1 is toch wel andere koek, maar ik hoop dat ik aan deze baan ook heel veel plezier zal beleven.

t9yw7p.png15wmgw2.png

Links: Mijn grote kleine vrienden. Rechts: Hopelijk kan ik bij Ajax ook veel juichen.

[spoiler=uitleg]Dit is mijn eerste FM novelle. Zoals jullie denk ik wel weten is FM 2010 nog niet uit, maar ik begin toch een novelle over FM 2010. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van deze novelle. Ik ben niet zo kanjer met het gebruiken van Paint.net, hulp zou wel handig zijn:oops: Hebben jullie tips of andere dingen? Laat gerust een berichtje achter! Ik heb inmiddels een verzoekje ingediend bij het topic Anvrag lay out.

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

t9yw7p.png15wmgw2.png

Geplaatst

Succes bij Ajax. Ben benieuwd naar je speelwijze en je transferbeleid.

Geplaatst

Weer een Ajax novelle :D en hopelijk komen er weer niet de klassieke transfers ( Honda en dat soort spelers ). Spring uit de dans en maak er iets origineel van !

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

Analyse van de top 5

Een ding mag wel zeker zijn, dit jaar is er geen sprake meer van een traditionele top drie. Eerder ging de titelstrijd altijd tussen Ajax, Psv en Feyenoord. Dit jaar zijn daar minimaal twee clubs bijgekomen. Die twee clubs zijn FC Twente en AZ. Dit jaar word voor sommige clubs dan ook aanhaken of afhaken. Achter die top 5 zijn ook nog een aantal subtoppers met onder andere FC Groningen, FC Twente en Nac Breda. Stuk voor stuk lastige clubs om tegen te voetballen. Ik ga de andere vier clubs van de top 5 even analyseren.

AZ

Ze werden vorig jaar voor de tweede keer in de clubgeschiedenis kampioen. Toen der tijd was Louis Van Gaal trainer van de club uit Alkmaar, hij is vertrokken naar Bayern München. Ronald Koeman werd aangetrokken als vervanger van Louis Van Gaal. Koeman zal het dit jaar moeilijk krijgen en ik denk dan ook dat hij nooit de prestaties van Van Gaal kan evenaren. Ik denk dat Koeman genoegen moet nemen met een plek bij de beste vier. Ze hebben een voorhoede van hoog niveau. Met Topscorer El-Hamdaoui hebben ze een goaltjesdief in huis. Als Dembele het dan ook nog eens op zijn heupen krijgt zijn die twee niet te stoppen. Ze hebben met Lens nog een leuke back-up, Pelle daar in tegen vind ik een grote miskoop van AZ. Het middenveld van az vind ik Champions League onwaardig. De enige die het niveau misschien nog aankan is Schaars. Mendes en holman komen te kort. Hun aankopen Wernbloom en Elm moeten zich nog bewijzen. Even als het middenveld komt de verdediging ook te kort. De twee backs Swerts en Pocognoli zijn nog wel redelijk maar de centrale verdedigers zijn te zwak. Alhoewel Van Gaal vorig jaar met veel geschuif achterin nog weinig tegen kreeg. Maar dat zal dit seizoen anders zijn. Ik ben wel zeer gecharmeerd van de keeper Romero.

Psv

Vorig jaar was een jaar om snel te vergeten voor Psv. Daarom hebben zij ook een andere trainer gekozen, hun keuze viel op Fred Rutten. Hij werd vorig seizoen na tegenvallende resultaten bij Schalke 04 ontslagen. Toen Psv in 2004 de halve finale van de Champions league bereikte was ik een klein beetje fan van hun. Ze hadden zeer goede spelers die nou bijna allemaal bij topploegen spelen in topcompetities zoals in Engeland. Om te beginnen vind ik de keeper van Psv waardeloos! Isaksson straalt helemaal niks uit en hij heeft het nog niet waar kunnen maken. Marcellis vind ik de enige goede speler in de Psv verdediging, het is een groot talent met veel rust in zijn spel. Ik denk dat hij samen met de routinier Ooijer centraal zal gaan spelen. De backs vind ik te wisselvallig met Salcido en Kromkamp. Het middenveld is flink versterkt door het aantrekken van Engelaar, het is een man met rust in zijn spel. Het is een goede aankoop ook omdat Simons al weer een jaartje ouder is geworden. Met afellay hebben ze een diamantje in huis, ik bewonder zijn spel dan ook. Op de flanken hebben ze de Hongaar Dzsudzsák die over een puike trap beschikt en de nog al wat wilde Amrabat. In de spits hebben ze de Cult-held Koevermans staan of de zweed met de blonde haren Toivonen. Zij zijn beide zeer sterk in de lucht. Al met al moeten we Psv zeker niet onderschatten het is een moeilijk te bestrijden ploeg.

Feyenoord

Sommige supporters denken dat Mario Been voor hun de verlosser is, het moet nog maar uitwijzen. Ik weet het nog wel niet zo. Been zal voor lastige keuzes komen te staan, want word het Tomasson of Makaay? Biseswar of Wijnaldum? Van dijk of Darley? Het zijn lastige keuzes voor hem, en hij zal toch moeten kiezen. Want als Makaay wissel zou komen te staan ben ik toch wel benieuwd hoe Makaay daar op zal reageren. Het zelfde geld voor aankoop Cisse. De spitsen van Feyenoord zijn zeer ervaren, maar ze zijn inmiddels al op de weg terug. Ik ben dan ook benieuwd of Been met een of twee spitsen gaat spelen. De flankspelers van Feyenoord zijn erg jong. Wijnaldum vind ik echt een toptalen, deze jongen komt er dan ook wel. Op het middenveld hebben ze met Fer een jongen met veel potentie. Maar van El Ahmadi en Landzaat ben ik niet zo weg. Op de nummer tien positie zouden Bruins en De Guzman nog goed uit de voeten kunnen. De verdediging is heel stug. De linksback Van Bronkhorst is nog steeds aanvoerder maar hij is wel weer een jaartje ouder, de aangetrokken Fernandez vind ik een beetje sober. Feyenoord heeft de lang geblesseerde Vlaar zeer waarschijnlijk dit seizoen weer terug. Hij zal samen met Bahia of Hofland het hart van de verdediging moeten vormen. Wie er de nummer 1 word bij Feyenoord is ook een lastige vraag, ze hebben 3 bijna gelijkwaardige keepers, Van Dijk, Darley en Mulder. Die keuze laat ik maar aan Been over. Maar ik had gekozen voor de wat ervarener Van Dijk.

FC Twente

Ze worden elk jaar wat beter, maar ze hebben dit jaar drie belangrijke schakels verloren. Braafheid ging naar Bayern Munchen, Arnautovic naar Internazionale en Elia naar HSV. Ze hebben daar wel weer goed op ingekocht. Voor alle drie die vertrokken zijn hebben ze een vervanger weten te strikken. In de Spits staat bij hun nog al N’Kufo die na dit seizoen wel vertrekt bij Twente naar alle waarschijnlijkheid. Maar hij is toch elk seizoen goed voor ongeveer 15 doelpunten. De twee vleugelaanvallers zullen waarschijnlijk Parker en Ruiz worden, zij zijn beide nieuw dus ik weet niet hoe goed ze zijn. Ze hebben een sterk middenveld, met Janssen, Tiote, Perez, Brama en Akram. Ik hoop dat Brama ten alle tijden een basisplek krijg want ik ben zeer gecharmeerd van hem. Achterin hebben ze de beer Douglas staan die bijna onpasseerbaar is, hij staat samen met Wisgerhof centraal achterin denk ik. De voor de Vertrokken Braafheid hebben ze Kuiper gekocht die de linksback zal worden, rechtsback word de degelijke Stam. De keeper van Twente is al sinds jaar en dag Sander Boschker die ook dit jaar weer onder de lat zal staan. In tegenstelling tot de andere teams uit de top 5 heeft Twente wel dezelfde trainer als vorig jaar.

kd1zkk.png

Waar mogen ze dit jaar de schaal omhoog houden?

[spoiler=reacties]@pepe steve: ik gebruik eigenlijk geen lay out, het enige wat ik doe is mijn tekst "centeren". Maar ik vind het mooi dat je de tekst "wel oke" vind! Bedankt!

@thomassje123: heel erg bedankt!

@FM Lesley: Bedankt!

@bartjuhAFCA: haha, bedankt Bart?:moop:

@mohwie: Bedankt, ik wil alvast wel verklappen dat mijn speelwijze niet des ajax zal zijn. En het transferbeleid, tja dat zul je wel zien;)

@Peterzinho: ja sorry, weer een Ajax novelle. En ik hoop dat ik het orgineel ga doen volgens jouw;) En, wie weet, misschien komt Honda in Amsterdam voetballen.

@larrie: Heel erg bedankt!

@PMMG: Dankuwel

Ik wil bij deze izsco nog heel erg bedanken voor het maken van deze werkelijk geweldige banner, echt top! BEDANKT!!!

Geplaatst
  • Auteur

@Pietert: Ja, ik hoop het ook;) bedankt!

@larrie: Hopelijk wel, bedankt!

Vandaag sowieso nog 1 update!

Geplaatst

Succes met Ajax, ik hoop dat je die 3e ster op het shirt kan laten bedrukken!

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

Gisteravond zat ik gewoon lekker op de bank naar het wekelijkse programma Voetbal International te kijken. Met hun vieren zitten ze gewoon lekker over voetbal te lullen. Het maakt hun allemaal niets uit wat anderen van hun vinden. Natuurlijk hadden ze het ook over mij, want ik was namelijk trainer geworden van het grote Ajax. Ze vonden mij net zo als Van Basten een grote gok. Eigenlijk vonden ze mij geen echte Ajacied want ik was volgens hun veels te rustig. Maar toen ze eenmaal over de spelers van Ajax begonnen te praten werd mij iets verteld wat ik nog niet wist. Ajax heeft maarliefst (zet je schrap) 74 spelers onder contract staan waarvan 34 een A contract hebben. Een A contract wil zeggen dat ze geen jeugd contract meer hebben. Daar zitten een aantal “dure jongens tussen†zoals Oleguer en Gabri. 34 dat is natuurlijk veel te veel, ik wil daar dan ook verandering in brengen. Ik vertel hier hoe ik over de huidige spelers van Ajax denk.

Stekelenburg: Hij zal mits hij fit is de onbetwiste nummer een worden bij ons. Maar hij moet niet denken dat hij er al is, want ook hij moet nog keihard trainen voor een basisplek. Maarten is ook bij het Nederlands elftal de nummer een keeper. Wat ik overigens terecht vind, want Van der Sar heeft al bedankt, en Vorm en Velthuizen komen te kort. Stekelenburg heeft een keer in een interview aangegeven zijn hele loopbaan bij Ajax te willen blijven, ik hoop dan ook dat hij zich daar aan houd. Want goeie Nederlandse keepers zijn er niet meer zo veel.

Vermeer: Zal tweede keeper worden achter Stekelenburg. Keepte vorig jaar onder Van Basten 22 wedstrijden, wat ook mede kwam door blessures. Maar hij heeft nu wel wat meer ervaring, en mocht Stekelenburg een keer geblesseerd raken hebben we in ieder geval een waardige vervanger in huis.

Verhoeven: Tja, hij was de nummer 1 bij Volendam maar die degradeerden naar de Jupiler League. Wat Martin Jol dan ook in hem ziet, snap ik eigenlijk niet helemaal. Kom op, het is een leuke keeper voor de top van de Jupiler League maar voor Ajax? Nee, dan geef ik toch liever de jeugd de kans want met Padt en Ouwerkerk hebben we ook veel keeperstalent in de jeugd rondlopen. Als ik Verhoeven was geweest was ik gewoon bij Volendam gebleven.

Van der Wiel: Een jongen uit de Ajax jeugd die vorig jaar vaste basisklant was onder Van Basten. Het is soms nog wel een beetje een speelse jongen die graag in de spotlights staat. Vorig jaar was er ook “het Twitter verhaal†waardoor Van der Wiel negatief in het nieuws kwam, dat soort dingen moeten er uit. Het is een jongen met veel potentie, maar hij heeft veel concurrentie dus hij zal keihard moeten trainen om een plek bij de beste elf te bemachtigen.

Bruno Silva: Bij FC Groningen speelde hij de sterren van de hemel, hij was daar dan ook zeer gewild door verschillende subtoppers uit toplanden. Maar hij ging zijn maat Suarez achterna. Bij Ajax heeft hij 21 keer mogen spelen, waarin hij 1 keer scoorde. Toen hij bij Ajax kwam te spelen brak Van der Wiel net door. Hij zal dan ook dit seizoen moeten concurreren met hem, mocht hij er met de pet naar gooien dan zetten we hem op de transferlijst.

Oleguer: Werd door Van Basten aangetrokken, en volgens hem was het een “topaankoop.†Hij speelde in het seizoen 2008/2009 niet zoals verwacht, en Van Basten moest dan ook toegeven dat hij had gefaald met het aantrekken van Oleguer. Hij is nu de “rotte appel†in de selectie van Ajax, hij verdient circa 2 miljoen per jaar en is daarmee een van de grootverdieners. We zullen hem dan ook proberen te verkopen. Oleguer heeft nog wel andere kwaliteiten, hij kan bijvoorbeeld goed tennissen en hij bracht in het jaar 2006 een boek uit over zijn jeugdanorexia en over zijn liefde tennis en over de tijd bij FC Barcelona.

Vertonghen: Hij stond vorig jaar met zijn Belgische vriend Vermaelen achterin, hij is vertrokken naar Arsenal. Vertonghen is multifunctioneel, hij kan centraal achterin,linksback en op het middenveld uit de voeten. Hij beschikt over een goed schot en een precieze tackel. Wat ik met Vertonghen aan moet weet ik nog niet zo, of hij achterin of op het middenveld moet. Ik zal op de training goed moeten observeren waar Jan het beste past.

Wielaert: Van Basten zag in hem de nieuwe leider van de verdediging. Maar ik had meneer Van Basten van te voren al wel kunnen vertellen dat het niks werd met Wielaert. Bij Ajax lopen allemaal internationals rond, en dan zullen ze maar moeten luisteren naar een lompe Voorstopper zonder caps achter zijn naam? Nee, zo werkt dat helaas niet. Wielaert zal dan ook mogen vertrekken bij een goed bod.

Alderweireld: Dit jaar zal het aanhaken of afhaken worden voor de Belg. Ik weet niet heel veel over hem, ik heb hem vorig jaar een paar wedstrijden zien voetballen, ik zag daarin wel dat hij over een mooie trap beschikt. Toby zal nog veel kunnen leren van de andere Belg Vertonghen. Toby moet zich maar bewijzen op de training, als het goed gaat mag hij af en toe invallen bij ons. Maar bewijst hij het tegen deel dan mag hij ook vertrekken.

Atouba: Jol had veel ervaring met Atouba omdat hij bij Tottenham Hotspurs en bij HSV met hem heeft gewerkt. Hij werd dit seizoen transfervrij overgenomen. Ik weet eigenlijk niet zo veel van hem om dat ik de Duitse competitie niet zo veel volg. Maar zijn statistieken zijn wel goed, hij mocht al 40 keer uitkomen voor zijn land Kameroen. Maar net zo als ik net al zei, ik weet weinig over hem dus hij zal zich moeten bewijzen.

Emanuelson: Opgeleid door ajax. Hij heeft nu in totaal al 122 wedstrijden voor Ajax gespeeld. Maar dat was niet alleen als linksback, hij heeft al linksmid gespeeld en ook al linksbuiten. Maar ik zie in Emanuelson geen aanvaller en ook geen middenvelder, dus dan kom je al gauw bij de verdediging uit. Het is een moderne linksback die graag mee opkomt en dan de achterlijn haalt. De huidige bondscoach ziet het niet zo in hem zitten als linksback, dus hij gaat naar alle waarschijnlijkheid ook niet mee naar Zuid-Afrika. Alhoewel hij toch al 11 keer het oranje shirt mocht dragen. Als Urby goed traint zal hij een basisplek krijgen.

Lindgren: Hij was een van de 3 Groningen spelers die vertrok om bij Ajax te gaan voetballen. Er is tot nu toe nog maar een van die drie die het waar heeft kunnen maken en dat is Suarez. Maar het verhaal van Lindgren is een verhaal apart. Hij speelde zomaar weken of maanden niet om vervolgens aanvoerder te zijn. Hij heeft sinds zijn komst bij Ajax al 25 wedstrijden gespeeld. Hij was voordat hij bij Groningen ging voetballen al jeugdspeler van Ajax waar hij het zeer goed deed maar hij was op dat moment niet goed genoeg voor het eerste elftal. Ik denk dat hij bij mij ook niet verder zal komen dan een plaatsje op de bank, en hij zal bij een goed bod ook mogen vertrekken.

Gabri: Hij behaalde met FC Barcelona grote successen. Hij haalde zelfs het Spaanse elftal waar hij 3 interlands voor speelde. Gabri drukt momenteel wel zwaar op het loonbudget van Ajax, als dat snel zal veranderen mag hij ook vertrekken. Ook al kan ik hem er goed bij hebben. Het is een echte balafpakker op het middenveld, een echte harde werker wat ik heel erg waardeer. Maar de lonen zullen ongeveer wel gelijk moeten blijven.

Enoh: Hij kwam over van de sattelietclub Ajax Cape Town. Hij werd in 2008 uitgeroepen tot premier league soccer speler van het jaar. Aan het einde van dat seizoen vertrok hij naar Ajax, waar hij tot nu toe 19 wedstrijden speelde. Ook hij is een harde balafpakker die een duel niet vermijd. Hij werkt hard en ligt niet moeilijk in de groep. Het is een aardige jongen die nog een lange loopbaan voor zich heeft. Hij heeft tot nu toe nog maar 2 interlands achter zijn naam staan maar ik weet zeker dat het er meer worden als hij zo hard blijft werken.

Aissati: Ik vond hem bij Psv een potentiële basisspeler van Oranje. Samen met Afellay waren zij de twee grote talenten van Psv. Op de een of andere manier kon hij het niet echt maken. Toen hij in het seizoen 2006/2007 uitgeleend werd aan FC Twente bloeide hij weer op. Maar toen hij terug keerde bij Psv kreeg hij nog geen basisplek. Hij raakte geblesseerd, toen kon hij een basisplaats helemaal vergeten. Ik ben dan ook zeer blij dat Ajax hem heeft weten te strikken. Het is een jongen met veel potentie die als hij fit blijft een basisplaats zal krijgen.

Sulejmani: Werd bij Heerenveen bestempeld als wonderkind. Hij werd dan ook in het seizoen 2007/2008 talent van het jaar in de Eredivisie. Van Basten was dan zo gek om 16.5 miljoen voor hem op tafel te leggen, maar tot nu toe heeft hij het niet waar kunnen maken. Toen der tijd vond ik dat ook veel teveel voor iemand die eerder al werd afgekeurd door Ajax. Ik zal hem hopelijk weer aan het voetballen krijgen, want als hij zijn oude niveau weer haalt is het een topper.

Bakirciogliü: Deze Zweedse international heeft het voetballen niet van een vreemde geërfd, zijn vader is ook profvoetballer geweest. Voor dat hij bij Ajax kwam voetballen speelde hij werkelijk waar voortreffelijk bij FC Twente, maar als een speler een seizoen goed presteert wil het nog niet zeggen dat hij gelijk een topper is. Dat dacht de toenmalige Ajax coach anders over en hij haalde hem vol verwachting naar Amsterdam. Dit jaar zal Kennedy bijna niet aan spelen toe komen. Dus als een club met een acceptabel bod aan komt zetten zullen we die accepteren.

Rommedahl: De rappe Deen is vorig jaar (terecht) verhuurd aan Nec, maar hij kon daar ook geen potten breken naar mijn mening. Dit jaar zal het waarschijnlijk niet anders zijn dus ook hij mag uitkijken naar een andere club. Ondanks dat hij al 74 interlands heeft gespeeld (16 goals) vind ik hem Ajax onwaardig. Alleen in het eerste seizoen mocht hij regelmatig opdraven hij kwam in het eerste seizoen tot 30 optredens. Van die 30 optredens waren er wel 16 invalbeurten.

Pantelic: Hij werd ook door Jol uit Duitsland gevist, hij hoefde net zo als voor Atouba geen vergoeding voor hem te betalen. Hij scoorde bij Hertha BSC 44 keer in 109 duels dan kun je toch wel stellen dat hij het net wel weet te vinden. Ik hoop dan ook dat hij dat bij ons zal gaan doen. Ik had in gedachte dat Suarez en Pantelic de spitsen zouden worden, maar Cvitanich zit ook dicht tegen een basisplek aan, ze zullen het alle drie op de trainingen moeten bewijzen.

Cvitanich: Hij werd door Van Basten aangetrokken en bestempeld als goaltesdief. Hij loopt nu bij ajax 1 op 2. Een netjes gemiddelde maar hij heeft ook nog maar 18 keer gespeeld. Hij zal met Pantelic moeten strijden om een basisplek. Dat hij het kan heeft hij al bewezen maar dat hebben ze beiden al. Cvitanich is een Argentijn, maar toen hij naar Ajax kwam wou zijn vader graag dat hij Kroaat werd hij wou het zelf ook wel maar de Fifa hield dat tegen. Ik ben heel benieuwd wat ik van Cvitanich kan verwachten.

Suarez: Tja, dit is een echte topper. Ik weet dan ook nog wel niet of we hem kunnen behouden deze zomer. Er zitten veel clubs achter hem aan, en ik geef ze niet ongelijk. Hij frummelt de bal zo langs de tegenstander en schiet ze er dan onberispelijk in. De eerste keer lijkt het geluk maar als hij het vaker doet weet je wel beter. Hij heeft bij Uruguay zijn basisplek ook al weten te bemachtigen. Er word vaak over Suarez gezegd dat hij geen oog heeft voor zijn medespelers, maar hij maakt doelpunten en hij geeft assists. De conclusie is dan ook dat Suarez een echte topper word, of misschien al wel is.

2z8t63d.png

Spelmaker Luis Suarez.

[spoiler=reacties:] @thomassje123:Heel erg bedankt, ik vind het leuk dat je het waardeert!

@D.Maradonna: Heel erg bedankt, super!

@pepe steve: heel erg bedankt voor deze leuke reactie!

@beautykees: bedankt, ik hoop dat het dit seizoen eindelijk zal lukken!

Ik kon natuurlijk niet alle 34 spelers doen, ik heb de meest belangrijken gedaan. Willen jullie dat ik nog een speler doe, dan moet je het even vragen.

Dit keer een beetje lange update lezen jullie hem wel helemaal, of is hij zo goed? Graag reactie.

Geplaatst

Ik mis toch wel de toppers Rommedahl en Bakircioglü... Verder misschien nog zo'n update met talenten van Ajax, Donald, Anita, de Jong etc...

Verder mooi in elkaar gezet! En idd Lindgren en Wielaert zsm verkopen!

Geplaatst
  • Auteur

@BartjuhAFCA: Speciaal voor jou heb ik Rommedahl en Kennedy er aan toegevoegd;) En mijn volgende update zal inderdaad de jeugdopleiding worden, daarin zal ik ook een paar spelers behandelen. Bedankt voor de reactie, en ik zal ze proberen zo snel mogelijk zien te slijten.

thomassje123: Heel erg bedankt voor deze leuke reactie!

@Pepe steve: Bedankt! ik hoop dat Sulejmani en Suarez dit seizoen goed zullen gaan presteren.

@Klus: Heel erg bedankt!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.