Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

[spoiler=Begin]Ook ik heb het FM2010-virus weer te pakken, wat betekent dat ik er dit nieuwe FM-seizoen ook weer bij ben. Hier alvast het begin, langzaam aan zal ik naar mijn nieuwe club toewerken.

2s8rdae.png

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Begin]Ook ik heb het FM2010-virus weer te pakken, wat betekent dat ik er dit nieuwe FM-seizoen ook weer bij ben. Hier alvast het begin, langzaam aan zal ik naar mijn nieuwe club toewerken.

2s8rdae.png

Geplaatst
  • Auteur

2s8rdae.png

Geplaatst

Dat was een titel die ik al had verzonnen... veel succes :p

Geplaatst

Advocaat staat voor zeer moeilijke opdracht, maar het talent is aanwezig ... Je moet het er enkel uitkrijgen ! Succes en mooi begin

Geplaatst

Ben toch blij dat we hem hebben als bondscoach :D

Geplaatst

Mooi begin, leuke titel. Veel succes met Dickie Dick! :thumb:

Geplaatst

succes met advocaat. Ben benieuwd wat voor wending je aan het verhaal zal geven :D

Geplaatst

Toffe titel, ben erg benieuwd!

Geplaatst
Toffe titel, ben erg benieuwd!

Vind ik ook :D perfecte woordspeling

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties! Helemaal top!

Soap Advocaat duurt voort, FIFA moet uitkomst bieden

BRUSSEL - Lange tijd leek het erop dat Dick Advocaat de nieuwe bondscoach zou worden van de Belgische nationale ploeg, maar daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen. De Belgische voetbalbond (KBVB) claimt tot een akkoord te zijn gekomen met Advocaat, maar de oud-trainer van onder meer Glasgow Rangers, AZ en Zenit St. Petersburg wil daar niets van weten. “Ik dacht dat alles in kannen en kruiken was†vertelde bondsvoorzitter François De Keersmaecker afgelopen woensdag in een exclusief interview met Voetbal International. De Keersmaecker, die zich sterk maakt om het Wereldkampioenschap van 2018 naar de Benelux te halen, vertelt verder in het interview verbaast te zijn over de gang van zaken. “De onderhandelingen leken allemaal voorspoedig te lopen. Dick was positief over de functie die we hem aanboden. Zo zou hij ook zeggenschap krijgen over Jong België, iets wat hij graag wilde. Dat konden we hem bieden en hij zou ons voorstel in beraad nemen. Alleen op financieel vlak lagen de bond en Advocaat nog enigszins uit elkaar, maar dat ging zeker niet om veel geld. Ik had het gevoel dat we er wel uit zouden komen.†Ook had De Keersmaecker de hoop om Advocaat dinsdag aan de pers te kunnen presenteren. “We wilden net een persbericht de deur uitsturen dat wij op dinsdagmiddag een persconferentie zouden houden, toen de belangenbehartiger van Dick opbelde. Hij vertelde ons dat Dick ineens geen zin meer had in de baan en dat we maar op zoek moesten naar iemand die wel in deze kansloze missie wilde stappen.â€

r70gmg.png32zs2tu.png

De Keersmaecker is vooral teleurgesteld dat Advocaat niet bij de Belgische ploeg heeft getekend. “Ik denk dat Dick een van de weinige personen was die ons elftal naar een hoge niveau kon tillen. Hij heeft ontzettend veel ervaring en ik denk dat hij goed zou matchen met deze spelersgroep. De groep is erg leergierig en volgens Dick zat er veel potentie in het elftal.†De bondsvoorzitter vertelde ook dat hij het er niet zomaar bij laat zitten. De KBVB gaat stappen ondernemen tegen Advocaat. “Afgelopen zaterdag heeft Dick zijn toezegging gedaan dat hij de nieuwe bondscoach zou worden. Hij was het alleen nog niet eens met een paar kleine dingen in het contract en gaf ons twee dagen de tijd om met een beter voorstel te komen. Wij kwamen met een beter voorstel, maar daar is hij verder niet op in gegaan. In mijn ogen hebben wij gewoon een overeenkomst met Advocaat. Wij laten het hier niet zomaar bij zitten. Ik ben er zeker van dat wij een rechtelijke procedure beginnen tegen Advocaat, dat wij die dan winnen. Stappen gaan wij zeker nemen, maar wij doen dat niet via het gerecht. De FIFA moet zich hier maar over uit gaan spreken. Een mondelinge overeenkomst is in onze ogen ook een overeenkomst.â€

Wel liet De Keersmaecker optekenen dat ze niet verder willen met Advocaat. “Ook al krijgen wij gelijk, wij hoeven Advocaat niet meer in België te zien. Hij heeft het verbruikt bij ons. Maar wij willen wel graag gelijk krijgen. Feitelijk zit Dick vast aan ons contract en zal hij dat dus af moeten kopen. Hierdoor krijgen wij meer financiële middelen om op zoek te gaan naar een andere bondscoach. Dat is voor ons op het ogenblik het belangrijkste. We hebben hier wel van geleerd en zoiets overkomt ons geen tweede keer meer†besloot de bondsvoorzitter. Als het aan Advocaat ligt, wil hij nog graag eens in een grote competitie aan de slag gaan. “Ik verkies toch liever een club. Het bondscoachschap bij het Nederlands elftal is me niet echt goed bevallen. Ik heb in veel middelmatige competities gewerkt. Het niveau in Schotland en Rusland ligt nu niet bepaald hoog, ook al had ik daar twee topclubs onder mijn hoeden. Graag zou ik nog een keertje mijn droom achterna gaan. Ik ben nu 62 jaar en zou graag nog eens aan de slag gaan in een topcompetitie. Of dat nu Engeland, Spanje, Duitsland of Italië is, maakt mij niet uit. Ik wil mijn droom nog éénmaal najagen†vertelde Advocaat in Sportweek.

Geplaatst
  • Auteur

Ancelotti zegt Chelsea af, ook Hiddink wil niet

LONDEN - Carlo Ancelotti wordt niet de nieuwe trainer van Chelsea FC. De 50-jarige Italiaan, die met ingang van het seizoen 2009/2010 de nieuwe trainer van Chelsea zou worden, heeft eigenaar Roman Abramovich laten weten dat hij geen trek heeft in een avontuur op Stamford Bridge. De succestrainer verkiest een contractverlenging bij AC Milan boven Chelsea, dat nu op zoek moet naar een andere trainer. Zo werd Guus Hiddink al gepolst door Abramovich, maar de Nederlander wees dat aanbod van de hand. “Natuurlijk zou ik Chelsea graag willen helpen. Roman is een goede vriend van mij geworden, al sinds dat ik in dienst ben bij de Russische nationale ploeg. Vorig seizoen heb ik Roman al uit de brand geholpen. Het is me goed bevallen bij Chelsea. De mensen rondom de club zijn vriendelijk, de spelers uitstekend en het bestuur heeft een goed plan liggen. Graag zou ik nog terugkomen bij de club, maar ik vind dat ik het niet kan maken tegenover de fans van Rusland. Zij verwachten van mij dat ik de ploeg naar het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika leid. Ik ben met mijn volle verstand in dat avontuur gestapt en dat avontuur wil ik graag afmaken. Rusland heeft een aantal zeer verdienstelijke spelers in het elftal en ik heb het gevoel dat ik hier nog niet klaar ben†aldus Hiddink.

2m5ec9l.pngqnmx3r.png

De keuze van Ancelotti is opvallend te noemen, zeker gezien het feit dat de oud-speler van onder meer AC Milan en AS Roma al een contract had getekend. Ancelotti wilde zelf vooralsnog niet reageren op zijn drastische besluit, maar zijn belangenbehartiger kwam nog wel met een verklaring. “Sommige dingen zijn belangrijker dan voetbal. Carlo is geen geldwolf en het gaat hem ook helemaal niet om het geld. Bij Chelsea had hij tweemaal zoveel kunnen verdienen als bij AC Milan, maar dat maakt hem niet uit. Carlo had zelf al zijn twijfels bij het avontuur dat hij aan zou gaan, maar nu ook andere mensen gezegd hebben dat hij het beter niet kan doen, is hij tot inkeer gekomen. Hij heeft het naar zijn zin in Milaan en ook zijn gezin heeft het prima naar de zin. Hij ziet daarom ook geen reden om weg te gaan. Het is zijn doel om de successen van de afgelopen jaren weer te evenaren.†Bij AC Milan heeft Ancelotti niet meer de beschikking over sterspeler Kaká. De Braziliaanse middenvelder vertrok deze zomer voor bijna zeventig miljoen euro naar Real Madrid. “Carlo ziet weer nieuwe kansen bij AC Milan. Hij kan weer op nul beginnen met het bouwen aan een ploeg. Carlo zal moeten zorgen voor een nieuw elan en in Milaan ziet hij daar meer mogelijkheden voor dan in Londen†beëindigde zijn belangenbehartiger.

Bij Chelsea wordt al druk gespeculeerd over een opvolger van Guus Hiddink. Volgens welingelichte bronnen binnen de club heeft Hiddink een behoorlijke vinger in de pap bij de keuze van een nieuwe trainer. Zo zou de Achterhoeker een goede vriend, Dick Advocaat, aanbevolen hebben bij de Londense grootmacht. Advocaat, afgelopen week nog een baan bij het Belgische nationale elftal afzegde, gaf onlangs in een interview aan open te staan voor een club in een grote competitie, bijvoorbeeld de Premier League. Volgens Hiddink is Advocaat de ideale man voor Chelsea. “Qua stijl lijkt hij veel op mij. Dick heeft een schat aan ervaring en kan dat ook op zijn spelers overbrengen. Bovendien heeft hij met Zenit St. Petersburg laten zien dat hij een kampioenselftal neer kan zetten, en dat hij Europese successen kan boeken. En dat is juist waar deze ploeg zo naar hunkert.†De Engelse tabloids zijn een stuk minder overtuigd van de kansen van Dick Advocaat. De namen van Frank Rijkaard en clubicoon Gianfranco Zola worden het hardst genoemd in de wandelgangen. Wie de nieuwe trainer van Chelsea wordt, zal ongetwijfeld binnen een korte termijn bekend worden gemaakt.

Geplaatst

Door enkel de titel te zien ging ik er van uit dat je in Belgie aan de slag ging, maar dat is helaas niet gebeurd. Ik denk dat je het zeker in FM een eind kan schoppen met onze Zuiderburen (irl wil het helaas nog niet zo lukken), maar nu ben ik toch wel benieuwd waar je aan de slag gaat. Het lijkt Chelsea te gaan worden, maar dat kan in de volgende update weer heel anders zijn denk ik zo ;) Succes in ieder geval, ziet er goed uit en je hebt een fijne schrijfstijl om te lezen.

Geplaatst

idd, België is nog wel een interessant landje op FM :)

Helemaal onderaan de FIFA Ranking, maar toch talent zat

Geplaatst
  • Auteur

Advocaat heeft dan eindelijk droomclub gevonden

MADRID/AMSTERDAM - Na lang gesteggel is het dan eindelijk zover; Dick Advocaat heeft zijn droomclub gevonden. De oud-trainer van onder meer Glasgow Rangers, AZ en Zenit St. Petersburg gaat per direct aan de slag bij Real Madrid. De Spaanse grootmacht dacht met Manuel Pellegrini de vacature die Bernd Schutser achterliet op te vullen, maar de Chileen verkoos een avontuur bij Chelsea boven Real Madrid. Advocaat tekent naar alle waarschijnlijkheid vanmiddag een contract dat hem voor twee seizoenen aan Real Madrid verbindt. Over gebrek aan kwaliteit in zijn spelersgroep zal Advocaat weinig te klagen hebben. De Koninklijke investeerden afgelopen zomer een kleine 300 miljoen euro in de spelersgroep. Zo werd sterspeler Cristiano Ronaldo voor 94 miljoen euro overgenomen van Manchester United en kwam Kaká voor 65 miljoen euro over van AC Milan. Ook Xabi Alonso, Karim Benzema en Raul Albiol maakten de overstap van respectievelijk Liverpool, Olympique Lyon en Valencia naar het sterrenensemble van Real Madrid. Maar de ploeg zal de komende tijd flink moeten saneren om nog enige financiële ruimte te creëren. Zo moest technisch directeur Jorge Valdano in een korte periode maarliefst honderd miljoen euro verdienen door verkoop van spelers. Zo moesten onder meer de Nederlanders Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Wesley Sneijder (Internazionale) en Arjen Robben noodgedwongen vertrekken. Gevreesd wordt nu dat ook de andere Nederlanders noodgedwongen moeten vertrekken. Zo zitten Rafael van der Vaart en Royston Drenthe geregeld op de tribune, terwijl Ruud van Nistelrooy lijdzaam moet toezien hoe de spitsen Raul, Higauin en Benzema goals aan elkaar rijgen. Het is nog onduidelijk of Advocaat de Nederlanders bij zijn selectie wil houden.

34pcg1c.png23tjnkh.png

Links recordaankoop Cristiano Ronaldo. Rechts Manuel Pellegrini, die Chelsea verkoos boven Real Madrid

Dat Dick Advocaat op een baan bij topclub aan het azen was, werd een paar weken geleden duidelijk in een interview met Voetbal International. Daarin sprak de succescoach openhartig over de strijd die hij met de KBVB had, over een contract dat hij getekend had. Een week geleden werd er uitspraak gedaan in die kwestie; Advocaat trok hierin aan het langste eind. Vlak daarna werd bekend dat Manuel Pellegrini de nieuwe trainer van Chelsea zou worden. Advocaat zou ook een van de kandidaten zijn bij de club van geldschieter Roman Abramovich. Uiteindelijk trok Real Madrid aan de bel bij de coach, die met Zenit St. Petersburg beslag legde op de UEFA Cup en de titel in de Russische competitie. De Spaanse krant AS bracht gister het nieuws groots naar buiten. Op de voorpagina kopte de krant: “Real Madrid gokt op Advocaatâ€. Volgens het dagblad wilde Advocaat niet reageren, maar verklapte zijn zaakwaarnemer dat de oud-trainer van AZ in Madrid was voor contractbesprekingen. Een overstap naar Getafe of Atletico Madrid lijkt uitgesloten, gezien de status van beide clubs. Advocaat gaf aan per se bij een topclub aan de slag te willen, bovendien zijn zowel Atletico als Getafe al van een manager voorzien. Ook gaf Advocaat in maart aan veel perspectief bij Real Madrid te zien. In een analyse bij Sport 1 vertelde hij dat Real Madrid de potentie heeft om binnen korte tijd Europa te domineren. Naar alle waarschijnlijkheid mag hij die uitspraak binnenkort werkelijkheid laten worden.

[spoiler=Vervolg]Na een lange periode waarin ik nogal weinig tijd had om te updaten, hoop ik toch weer regelmatig wat tijd te vinden om mijn novelle te vervolgen, ditmaal niet met België of Chelsea, maar dus met Real Madrid!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.