Jump to content

Heracles Almelo

Hyllus
 Share

Recommended Posts

Hopen dat het iets is, alleen lijkt het mij verstandiger om op zoek te gaan naar een verdediger. Met Everton en Armenteros hebben ze twee goede spitsen.

Heracles test Kameroens international met verleden bij Barcelona

Dinsdag, 13 september 2011 om 11:44

Heracles Almelo bekijkt deze week een nieuwe aanvaller. De Tukkers melden op de officiële website dat zij de komende dagen bezoek krijgen van Franck Songo’o, die stage komt lopen. “Franck is een fysiek sterke aanvallerâ€, zegt trainer Peter Bosz, die benieuwd is naar de Afrikaan.

Songo’o is pas 24 jaar oud, maar heeft nu al een heel voetballeven achter zich. De international van Kameroen begon zijn loopbaan in de opleiding van Barcelona en speelde hierna nog voor Portsmouth, Bournemouth, Preston North End, Crystal Palace, Sheffield Wednesday, Real Zaragoza, Real Sociedad en Albacete. Op dit moment heeft Songo’o geen club.

Bosz is benieuwd of de tweevoudig international, die in het vorige seizoen zes wedstrijden speelde voor Albacete en niet scoorde voor de Spaanse club, een aanwinst kan zijn voor Heracles. De Tukkers staan na vijf wedstrijden elfde in de Eredivisie, met vijf punten. Dit weekend wacht FC Utrecht.

Aanvaller is eigenlijk overbodig, ja. We hebben Everton, Armenteros, Plet en ook nog Van Mieghem. Nu is die laatste nog vrij jong, maar 3+1 reserve lijkt me nu voldoende. Kunnen inderdaad beter gaan zoeken naar een verdediger, want Maertens is lang uitgeschakeld en we hebben daar (bijna) geen geschikte back-ups. Bovendien zijn z'n statistieken nou ook niet echt veel belovend. :cab:

85 wedstrijden, 2 goals.

Bron; http://en.wikipedia.org/wiki/Franck_Songo%27o

• 2 weeks later...
Heracles heeft Portugees Joshua Silva week op proef

Heracles Almelo heeft vanaf maandag met Joshua Silva een proefspeler in de gelederen, dit meldt de club op haar digitale huis. De ploeg van Peter Bosz is nog altijd op zoek naar een vervanger van de geblesseerde Birger Maertens.

De 21-jarige Joshua Silva speelde voorheen voor Farense uit Portugal en kwam het afgelopen seizoen al eens uit voor Jong Portugal. De verdediger bezit momenteel de transfervrije status, nadat zijn contract bij de Portugese club was afgelopen. "Hij is een talentvolle verdediger die we eens rustig een weekje van nabij gaan bekijken", vertelde algemeen directeur Nico-Jan Hoogma.

Eerder testte Heracles al Cedric D’Ulivo, maar de speler van Olympique Marseille kon geen contract in de wacht spelen. De club uit Almelo is op zoek naar een vervanger van Maertens, die minimaal een half jaar uitgeschakeld is wegens een gescheurde kruisband.

Ben benieuwd, hopen dat het wat is.

• 2 weeks later...
Het beslissende moment van Dennis Telgenkamp - 24-10-2011

De wedstrijd Jong Heracles Almelo – Jong Willem II loopt ten einde. De slijtageslag duurt al 115 minuten. René Kolmschot ziet hoe zijn ploeg een voorsprong van 4-3 over de streep probeert te trekken. De trainer heeft al twee wissels verbruikt en heeft alleen nog reservedoelman Dennis Telgenkamp achter de hand.

Kolmschot besluit te wisselen. De moegestreden Semol Souhuwat wordt bedankt voor bewezen diensten. Dennis Telgenkamp hijst zich in het shirt van Ben Rienstra en gaat in de spits lopen. Vijf minuten later bewijst de doelman ook een koelbloedige afmaker te zijn door de bal langs zijn collega Arjan Christianen te schuiven en daarmee is de wedstrijd beslist.

Dennis Telgenkamp bleef na afloop vrij nuchter over zijn opvallende invalbeurt: “ Wij hadden slechts drie wissels en een aantal jongens kreeg krampverschijnselen. De afspraak was dat Nick Hengelman zou blijven keepen en dat ik in de spits zou gaan. Iets wat ik geloof ik al sinds de D-jeugd niet meer heb gedaan. En dan het moment… Ik dacht dat ik een fluitsignaal zou krijgen wegens buitenspel maar dat kwam niet. En dus ben ik maar doorgegaan.â€

Was nog een goed doelpunt ook. Zo hard gelachen niet normaal:)

• 2 weeks later...