Jump to content

Frans voetbal

King XVI
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
46 minuten geleden zei La Pulga:

Ik heb een serieuze vraag, is zo'n Neymar bij PSG nou niet een hele ziek miskoop geweest? Het is dat voor zo'n sjeik het alsof het een blikje cola uit de supermarkt heeft gekost maar hij presteert toch niet wat je er van had verwacht.

Hij is redelijk veel geblesseerd geweest, maar circus Neymar heeft echt wel een deel van de verwachtingen ingelost. Als ze hem niet hadden gehad, hadden ze bij lange na niet gepresteerd wat er tot nu toe is gepresteerd. Wellicht had het geld beter besteed kunnen worden, maar van een miskoop kan je in mijn ogen niet spreken.

Edited by Rogier.

Op 24-10-2021 om 17:24 zei Kyrill:

Rood of niet, Lyon had dit nooit mogen weggeven... Als dit zo doorgaat ligt Bosz er iig voor januari uit... 

Hebben we wel een nieuwe bondscoach. Vind ik ook een goede, Bosz is erg zwak in het verdedigend neer te zetten maar dat is met ons huidige verdediging niet nodig. 

• 3 months later...
24 minuten geleden zei Erwin.:

Iemand die Nice een beetje volgt? Ben wel benieuwd hoe de Nederlanders het doen, met name Rosario schijnt best lekker bezig te zijn.

Toevallig dat ze morgen tegen PSG moeten en dus denk ik op tv komen. Ik ga dan zeker even kijken. 

9 uur geleden zei Netzwerk:

Derde keer Nice tegen PSG en tweede keer dat Nice kan winnen, zeer leuk team aan het worden dat zich wel kan aansluiten bij die Franse top.

Met dat geld van PSG zie ik de komende 10 jaar geen andere kampioen helaas.

10 uur geleden zei La Pulga:

Met dat geld van PSG zie ik de komende 10 jaar geen andere kampioen helaas.

Neen inderdaad alhoewel dat het zoals Monaco en Lille de afgelopen jaren best nog wel eens kan, maar dan moet alles meezitten. Had het dan ook eerder op teams a la Monaco, Lyon, Lille en Marseille waar Nice zich vast kan tussen nestelen, net als Rennes overigens.

Verder prachtig dat Dupraz alweer een club magnifiek aan het redden is net zoals Toulouse destijds, nu recordkampioen Saint-Etienne terug onder de mensen staat hoop ik dat Bordeaux nog volgt.

• 1 month later...
Op 23-4-2022 om 22:25 zei La Pulga:

Messi!!! _O_

Heeft dit seizoen nog altijd minder competitiedoelpunten gemaakt dan good old Bram van Polen ;c 

Overigens is de promotiestrijd in de Ligue 2 ook leuk om te volgen. Best wel wat leuke clubs die nog kunnen promoveren (Ajaccio, Auxerre, Sochaux en Paris FC). Toulouse heeft gisteren al promotie veiliggesteld, mede dankzij Branco van den Boomen. Vond dat altijd maar een beperkte speler, maar die is dit seizoen gewoon bij 35 goals betrokken geweest (goals/assists). Gaat ongetwijfeld een mooie transfer maken komende zomer. 

1 minuut geleden zei MNie:

Voor 50 miljoen (netto) per seizoen en een tekenpremie van 100 miljoen (netto) blijft Mbappé nog bij PSG. Gek dat hij dat doet toch? 

Ben benieuwd wat hij met al dat geld gaat doen :-D

2 uur geleden zei MNie:

Voor 50 miljoen (netto) per seizoen en een tekenpremie van 100 miljoen (netto) blijft Mbappé nog bij PSG. Gek dat hij dat doet toch? 

Blijkaar wil ie liever geld zien dan de CL winnen

Gepost (edited)
Citaat

Paris Saint-Germain lijdt verlies van 225 miljoen euro

Paris Saint-Germain heeft vorig seizoen een verlies geleden van bijna 225 miljoen euro. Als belangrijkste oorzaken worden de coronacrisis en de moeizame onderhandelingen over het afsluiten van een tv-contract genoemd.

Het verlies van 224,8 miljoen euro voor PSG is een verhoging met 80 procent in vergelijking met het seizoen daarvoor, dat in maart 2020 werd stilgelegd na de wereldwijde uitbraak van het coronavirus.

De Franse profliga LFP meldt dat vorig seizoen zeventien van de twintig clubs uit de hoogste voetbalklasse verlies noteerden. Een jaar eerder waren er dat tien. Het totale verlies van de clubs liep op tot 646 miljoen euro.

Naast PSG sloten ook Olympique Lyon (107 miljoen euro), Olympique Marseille (76 miljoen euro) en Girondins Bordeaux (67 miljoen euro) het seizoen met flinke verliezen af.

Financial Fairplay ;e 

EDIT: oh, blijkbaar gaan ze ook Mbappe behouden voor een salaris van 50 miljoen per jaar. Klasse hoor.

Edited by 007mark