Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Frans voetbal

King XVI

Recommended Posts

Ik vind het niet zo enorm opmerkelijk eigenlijk, ik heb ook heel sterk het gevoel dat de motivatie gewoon een beetje weg is. Het is ongelofelijk lastig om nationaal te blijven presteren als je seizoenen lang zoveel overmacht hebt. Automatisch ga je dan op een gegeven moment een stapje minder zetten voor elke bal, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast zal de grote prioriteit van PSG dit seizoen de Champions League zijn denk ik, immers was om die reden Blanc toch ook vervangen? Nationaal was er niets aan te merken op zijn prestaties. Moest het ook constant doen met een vrij smalle kern, iets waar Emery ook weer mee is opgezadeld. Hoeveel echte topspelers telt PSG nu eigenlijk? Ik denk dat het bij drie wel een beetje ophoud, daarnaast zijn figuren als Motta en Maxwell echt aan vervanging toe.

Matuidi stond linksbuiten zelfs, zoals tegen Arsenal. En vorig seizoen speelden ze ook met Motta-Matuidi-Verratti en toen was dat middenveld net wel heel dominant.

Het bizarre is dat PSG in het preseason fantastisch voetbal speelde. Nu ok, dat is maar het preseason, maar dat was toch niet tegen prutsploegjes. Klopten o.a. Real dacht ik.

Dat PSG een smalle kern zou hebben vind ik onzin trouwens. Het probleem van Emery zit hem vooral in het feit dat hij altijd maar dezelfde namen opstelt ook al zijn die hopeloos uit vorm (Di Maria, wat is daarmee gebeurd zeg), dat sommige spelers met alles wegkomen terwijl andere dan weer geen enkele kans krijgen om welke reden dan ook, dat zijn tactische aanpak gewoon niet werkt maar hij dat zelf niet door lijkt te hebben, zijn wisselbeleid binnen wedstrijden is ook echt verschrikkelijk slecht en onlogisch.. tsja, enkel op talent winnen lukt dan misschien in sommige potjes nog, maar niet altijd natuurlijk

Vorig jaar wel gefaald tegen een matig City, toen ze in de terugwedstrijd plots heel hun systeem omgooiden en niemand wist waar hij moest lopen. Van de drie uitschakelingen in de kwartfinale alleen in 14/15 tegen een team dat Echos noemt (Barcelona), verder tegen Chelsea en zoals gezegd Manchester City. Zeker te begrijpen dat ze voor iemand nieuw kozen.

Zeker, alleen apart dat Emery het zo slecht doet. Heb het afgelopen half jaar weinig gekeken, maar de keren dat ik keer was het spel prima. Alleen soms maakt ie rare keuzes, Matuidi linksbuiten of een middenveld met Motta-Krychowiak-Rabiot. Trapp op de bank is dan wel weer een goede keus, dat die grabbelaar daar maar lekker mag blijven zitten.

Verder hoop ik dat hij het seizoen af gaat maken, denk dat we alsnog wel kampioen worden en Emery heeft bewezen dat hij Europese toernooien kan winnen.

Wel dicht tegen aan, spelers als Thiago Silva, Matuidi, Verrati, Di Maria, Ibra horen normaal gesproken bij de absolute top.

Goh ja. Matuidi vind ik verre van een absolute topper. Verratti heeft toch vaak te kampen met blessures ondanks dat die absolute wereldklasse is. Di Maria vind ik op dat laatste halfjaar bij Real toch ook zwaar overroepen. En Ibra was in de CL gewoon veel te vaak onzichtbaar.

Een halve finale vorig jaar had inderdaad zeker gekund, maar ik vind niet dat ze een ploeg hebben/hadden om de CL te winnen.

Edited by Ehcos