Jump to content

Frans voetbal

King XVI
 Share

Recommended Posts

Scheelt ook wel dat l'OM, l'OL en Monaco helemaal leeg zijn gekocht van de zomer; anders hadden ze wel wat meer concurrentie willen bieden. Interessante situatie aangezien de eigenaren van PSG ook de tv rechten van Ligue 1 hebben, die niet meer waard gaan worden op deze manier (en dag is een understatement).

Al die oude topclubs zijn sinds de overname van PSG toch een nieuwe weg ingeslagen, veel eigen jeugd zoals Fekir, Lacazette, Mendy. Ligue 1 was vroeger een van de betere competities. Lyon 2004/2005 was een belachelijk goed team.

Juninho _O_. Een van de mooiste spelers die ik ooit heb gezien. Wat een vrije trappen. :<

Lyon had altijd al veel eigen jeugd toch? Één van de beste jeugdopleidingen van Europa hoorde ik laatst een journalist zeggen.

Zat even rond te googelen, maar je kunt van jeigdproducten van Lyon de afgelopen jaren een mooi lijstje maken inderdaad. Benzema, Ben Arfa, Giuly, Govou, Fekir, Lacazette, N'Jie, Umtiti, Malbranque.

En niet te vergeten, de Eindhovense legende Jeremy Brechet

lol, Aurier zit serieus in de shit bij PSG

heeft verschillende dingen gezegd op Periscope, zo'n app, en dat werd opgenomen blijkbaar..

ik quote ff iemand:

BTW, for those who wondered what he said :

- Sirigu is done.

- VdW is ****.

- Zlatan doesn't intimidate him because he's such a tough guy (lol)

- Blanc is a queer who sucks Zlatan all the way

PSG heeft hem geschorst, hij mag op dit moment ook niet op de club verschijnen, zal ook zeker niet spelen tegen Chelsea.

Gok dat de Europese topclubs wel zullen aankloppen binnenkort.

Alleen jammer dat VDW er echt geen klote van kan. Zou me dan ook niks verbazen als Marquinhos als rechtsback start.

Omdat er wel degelijk goed nieuws uit Parijs komt: Verratti verlengt zijn contract tot 2020. Fantastische zet zeg, een van de beste middenvelders ter wereld

Verratti is inderdaad echt één van de beste, kan een partij passes geven, Pirlo 2.0 hoor.

• 2 weeks later...
Is geblesseerd inderdaad. Stambouli is één grote grap, wat een verschrikkelijk matige voetballer is dat. En met Motta & Rabiot staat er dan ook 0 creativiteit verder op het middenveld inderdaad.

Oh dat is wel zonde voor PSG, was dit seizoen best goed bezig volgens mij. Heb ook nooit begrepen waarom ze die Stambouli gehaald hebben, die kon het niveau bij Spurs al niet aan :cab: En dat laatste bedoelde ik ook, komt creativiteit en voetballend vermogen te kort. Matuidi en Pastore i.p.v. Rabiot en Stambouli zou al zoveel verschil maken, geen idee waarom die op de bank zitten.

Oh dat is wel zonde voor PSG, was dit seizoen best goed bezig volgens mij. Heb ook nooit begrepen waarom ze die Stambouli gehaald hebben, die kon het niveau bij Spurs al niet aan :cab: En dat laatste bedoelde ik ook, komt creativiteit en voetballend vermogen te kort. Matuidi en Pastore i.p.v. Rabiot en Stambouli zou al zoveel verschil maken, geen idee waarom die op de bank zitten.

Tsja, Blanc is nogal een liefhebber van het roulatiesysteem