Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

Argentijn Pastore naar Paris Saint Germain

ROME - De Franse club Paris Saint Germain heeft de Argentijnse international Javier Pastore voor 43 miljoen euro overgenomen van het Italiaanse Palermo. De voorzitter van Palermo, Maurizio Zamparini, heeft dit zaterdag laten weten.

De 22-jarige Pastore zal bij de club in Parijs een contract voor 5 jaar tekenen. Naar verluidt gaat hij per jaar 4 miljoen euro verdienen.

Met de 43 miljoen is hij de duurste aankoop in het Franse voetbal geworden. In 2000 betaalde PSG 33,5 miljoen aan Real Madrid voor Nicolas Anelka. De Franse formatie heeft voor dit seizoen al 84 miljoen uitgegeven voor versterkingen. Ook dat is een record. In 2009 gaf Lyon 77,5 miljoen uit.

Pastore maakte afgelopen seizoen voor Palermo 11 doelpunten in 35 wedstrijden. Hij was ook in beeld bij Chelsea.

Wenger hoopt nog op Hazard

Eden Hazard staat vooralsnog op de loonlijst van Frans landskampioen Lille OSC. De Belgische technicus is nog niet van het verlanglijstje van Arsène Wenger verdwenen.

Volgens de Britse krant The Daily Mail bereidt Arsenal een bod voor om Hazard weg te plukken uit Frankrijk. De Gunners haalden eerder al de Ivoriaanse aanvaller Gervinho bij Lille weg.

De Noord-Franse club lijkt echter niet bereid om mee te werken aan een transfer. De beleidsbepalers lieten al eerder willen weten Hazard voor de club te willen behouden. Ook Paris Saint-Germain zou voor de Belg in de markt zijn.

Aardige transfers heeft PSG nu al ;c

Douchez, Sirigu, Bisevac, Matuidi, Sissoko, Menez, Gameiro en Pastore dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Het is geweldigâ€, verzekert Pastore. “Dit moment heeft invloed op mijn carrière, de belangrijkste stap tot nu toe. De competitie is misschien niet zo prestigieus als de Premier League of de Primera División, maar ik weet zeker dat het me veel brengt op persoonlijk vlak en dat het me helpt in mijn ontwikkeling.â€

De 22-jarige aanvallende middenvelder legt uit waarom hij Paris Saint-Germain boven Chelsea verkoos. “Dat had diverse redenen. Samen met mijn zaakwaarnemer hebben we de situatie geanalyseerd en deze club past het best bij me, gezien het niveau van de ploeg en wat ik er aan kan bijdragen. Bij Chelsea of een andere club zou ik waarschijnlijk niet zo veel speeltijd krijgen. Ik denk dat ik bij PSG veel speel, zodat ik mijn spel kan tonen.â€

Wat een baas. Ontzettend zelfbewuste voetballer, wat een mentaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou toch op, je weet zelf ook best dat hij naar PSG is gegaan om voor het prima met nullen gevulde loonstrookje dat hij maandelijks kan bezien. Bij Chelsea had hij ook absoluut veel speeltijd gehad, zonder twijfel. PSG is vergeleken met Palermo een stapje naar beneden en de Ligue 1 ivm de Serie A ook (al begin je over dit laatste toch te twijfelen tegenwoordig :cab:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dimitar Berbatov zit volgende week met de clubleiding van Paris Saint-Germain om tafel. De ambitieuze hoofdstedelingen willen nog een nieuwe spits van formaat presenteren en hoewel er diverse kandidaten genoemd worden, is Berbatov de belangrijkste kandidaat. Na de strijd om de Community Shield zal de Bulgaar naar Frankrijk reizen om te praten over een samenwerking.

Bruut :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als technische voetballer (zoals Pastore) zit je beter in Frankrijk dan in Italië. Het is de ideale tussenstap naar Spanje, als hij die stap al nodig heeft. PSG -> Barça, er was ooit nog een wereldtopper-in-wording die die stappen zette. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou toch op, je weet zelf ook best dat hij naar PSG is gegaan om voor het prima met nullen gevulde loonstrookje dat hij maandelijks kan bezien. Bij Chelsea had hij ook absoluut veel speeltijd gehad, zonder twijfel. PSG is vergeleken met Palermo een stapje naar beneden en de Ligue 1 ivm de Serie A ook (al begin je over dit laatste toch te twijfelen tegenwoordig :cab:).

Onzin. PSG kan hem qua salaris wrs evenveel bieden als Chelsea. Bij Chelsea, een echte topclub, is de concurrentie veel groter. Kijk alleen al naar een verloren talent als Jon Obi Mikel, die nu vast op de bank zit daar. Bij PSG is Pastore de absolute spelmaker. Verder speelt hij bij PSG met betere teamgenoten om de titel, iets waar Palermo alleen van kan dromen. Nee, ik denk dat het een zeer goede, weloverwogen stap is. Hij koos ook niet voor niets voor Palermo ipv alle andere Europese subtoppers/toppers (o.a. Man Utd) toen hij vanuit Argentinië naar Europa kwam. Er zit gewoon een goede kop op die jongen.

Als technische voetballer (zoals Pastore) zit je beter in Frankrijk dan in Italië. Het is de ideale tussenstap naar Spanje, als hij die stap al nodig heeft. PSG -> Barça, er was ooit nog een wereldtopper-in-wording die die stappen zette. ;)

Al hoop ik vurig dat ie voor die andere Spaanse topclub kiest, als het zover komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat jij verloren talenten noemt, Mikel speelt gewoon geregeld bij Chelsea. Plus dat die rechtstreeks van Lyn kwam, een totaal andere stap dus als van Palermo naar Chelsea. PSG heeft nu inderdaad een beter team door al het geld wat in de club wordt gepompt, wat meteen ook de reden is waarom Pastore daar heen gaat. Vorig jaar had hij er geen eens over getwijfeld om ook maar naar PSG te gaan, ben ik zeker van. Daarnaast durf ik toch ook wel te stellen dat hij bij PSG veel meer kan verdienen als dat Chelsea hem wilde geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat jij verloren talenten noemt, Mikel speelt gewoon geregeld bij Chelsea. Plus dat die rechtstreeks van Lyn kwam, een totaal andere stap dus als van Palermo naar Chelsea.

PSG heeft nu inderdaad een beter team door al het geld wat in de club wordt gepompt, wat meteen ook de reden is waarom Pastore daar heen gaat. Vorig jaar had hij er geen eens over getwijfeld om ook maar naar PSG te gaan, ben ik zeker van. Daarnaast durf ik toch ook wel te stellen dat hij bij PSG veel meer kan verdienen als dat Chelsea hem wilde geven.

Nee hoor, is vaste reserve geworden onder Ancelotti, en Villas Boas ziet het ook niet in hem zitten heb ik gelezen. Het heeft ook niks van doen met zijn overstap, enkel met het feit dat de concurrentie bij Chelsea gewoon zwaar is, dat hoort bij een absolute topclub. Dat heeft PSG (nog) niet.

Vorig jaar was PSG ook gewoon 4e, en 2 keer finalist in de bekertoernooien. En ja, ze hebben met dat Qatarese geld iets neergezet, maar ze hebben wel doelgericht ingekocht, zoals ook Malaga doet. Bovendien, zoals WiWa terecht aanhaalt, ligt de Franse competitie hem ongetwijfeld beter dan de Engelse.

Zou hij echt zoveel meer verdienen bij PSG dan bij Chelsea? Beide teams waren immers bereid om 43 miljoen euro te betalen, en wilden hem koste wat kost inlijven. Denk je dan serieus dat Chelsea PSG niet overboden had qua salaris, mocht dat de doorslag gegeven hebben bij de keuze van de speler? Kom op zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, is vaste reserve geworden onder Ancelotti, en Villas Boas ziet het ook niet in hem zitten heb ik gelezen. Het heeft ook niks van doen met zijn overstap, enkel met het feit dat de concurrentie bij Chelsea gewoon zwaar is, dat hoort bij een absolute topclub. Dat heeft PSG (nog) niet.

Vorig jaar was PSG ook gewoon 4e, en 2 keer finalist in de bekertoernooien. En ja, ze hebben met dat Qatarese geld iets neergezet, maar ze hebben wel doelgericht ingekocht, zoals ook Malaga doet. Bovendien, zoals WiWa terecht aanhaalt, ligt de Franse competitie hem ongetwijfeld beter dan de Engelse.

Zou hij echt zoveel meer verdienen bij PSG dan bij Chelsea? Beide teams waren immers bereid om 43 miljoen euro te betalen, en wilden hem koste wat kost inlijven. Denk je dan serieus dat Chelsea PSG niet overboden had qua salaris, mocht dat de doorslag gegeven hebben bij de keuze van de speler? Kom op zeg.

Oh volgens mij kwam hij vorig jaar gewoon wel tot iets van 25 duels alleen al in de PL dus hij is absoluut geen reserve.

Tja, 4e in Frankrijk vind ik nu niet direct een geweldige prestatie, PSG speelt geen CL, is al tijden geen kampioen meer geweest en zonder het grote geld zouden ze gewoon achterblijven op Lyon en OM.

Dat PSG niet doelgericht zou inkopen beweer ik ook nergens. Ik zeg enkel dat Pastore er heen gaat voor het geld, of althans dat dat zeker een grote rol heeft gespeeld. Ik denk trouwens inderdaad dat hij bij Chelsea minder loon zou hebben gekregen als nu bij PSG. Hier is hij toch dé aankoop van het seizoen so far, hij moet dé ster van de ploeg worden. Bij Chelsea zijn veel meer topspelers en ik denk dat hij niet zomaar even meer salaris had gekregen als een Terry, Lampard of Drogba.

Zijn speelkansen bij Chelsea waren overigens gewoon heel groot, hij zou waarschijnlijk een vaste plek hebben gekregen op het middenveld. Essien staat maanden aan de kant, bij Lampard begint de leeftijd ook te tellen en speelde vorig seizoen ook lang niet meer alles, Mikel is net als Essien een defensieve man, Ramires meer controlerend en Benayoun meer een back-up. Hij was, zeker nu met Villas-Boas, gewoon een basispeler geweest die absoluut meer dan genoeg wedstrijden zou hebben gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Franse competitie zit extreem dicht bij elkaar al jaren lang. Ik geloof dat ze zo rond speeldag 28 nog dicht bij de nummer 1 zaten. Nu is het tijd om het team goed te laten spelen en dan echt voor de titel te gaan.

Verder is de Franse competitie zeker in opkomst en zal het mij niet verbazen als die binnen niet zo heel lange tijd de Italiaanse gaat ontstijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PSG heeft ook gewoon heel slim gekocht. Aankomende talenten, meestal franse, met hier en daar wat ervaring bij. Hebben op papier een heel mooi team, nu enkel nog wat afval dumpen

Siriglu

Ceara Sakho Armand Tiene

Sissoko Bodmer

Menez Pastore Nene

Gameiro

Damn _O_

Douchez zal de voorkeur krijgen als keeper, terwijl Chantome waarschijnlijk zal spelen ipv Bodmer. Edit: Oh en Bisevac in principe voor Armand ;c

Wel mooi om te zien dat PSG direct onderuit gaat :D Marseille ook niet best, maar ach.

FT Ajaccio 0 - 2 Toulouse

FT Brest 2 - 2 Evian Thonon Gaillar

FT Caen 1 - 0 Valenciennes

FT Marseille 2 - 2 Sochaux

FT Montpellier 3 - 1 Auxerre

FT Nancy 1 - 1 Lille

FT Nice 1 - 3 Lyon

FT Paris S.G. 0 - 1 Lorient

FT Dijon 1 - 5 Rennes

21:00 Bordeaux ? - ? Saint-Etienne

Link naar opmerking
Deel via andere websites