Jump to content

Willem II

Joost_10
 Share

Recommended Posts

Ik vind dat de gemeente nu echt niet achterwege kan blijven met 1.5 miljoen. Willem II heeft de afgelopen jaren 11 miljoen teveel betaald aan de gemeente. En daarnaast staat Willem II nu in de steigers en word er met man en macht aan gewerkt om er weer een gezonde club van te maken. Ik hoop met de netwerken van o.a. Bottelier dat er ook wat extra centjes via sponsoren binnen zullen komen, enkele weken geleden werd er al een nieuwe shirtsponsor gepresenteerd.

En hoeveel clubs hebben dit soort situaties in de loop der jaren overleeft ? ADO, NAC, FC Twente, Vitesse, Roda JC, RKC, MVV, Fortuna etc etc.

Vaak werden deze clubs gered met 10tallen miljoenen euro's. Ik heb er wel vertrouwen in dat we deze overleven.

En daar komt ook nog eens bij dat dit de eerste keer ooit is dat Willem II bij de gemeente aan de deur klopt voor geld.

• Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik zeg van mij apart mogen ze falliet gaan. Ik vind het geen mooie club, en ze voegen (imo) idd niets toe aan eredivisie. Maar of er daar heel veel clubs van in de Jupiler League zitten is koffiedik kijken, dan zouden die eerst eens actief moeten zijn in de eredivisie, dan kunnen we daarover oordelen.

Beetje jammer dat je elke club graag ziet vertrekken in de Eredivisie behalve je eigen clubje Ajax en de middenmoters waar Ajax nog kans tegen maakt. 'Ow kut Twente ze worden kampioen, wat een grafclub!' daarna is het 'Ow kut PSV ze waren 4 jaar achter elkaar kampioen, wat een kutclub oehhhh', 'Ow kut Riuz hij maakt veel goals, beter gaat ie weg oehhh'. Totale onzin reactie van je, als je gaat praten over clubs die niets toevoegen aan de Eredivisie blijven er nog maar een stuk of 10 ploegen over.

Wat zou de gemeente dan aan Willem 2 verdiend hebben? Belastingen e.d.?

Verder vind ik dat de KNVB ook wat schuld zou moeten krijgen. Zoveel clubs failliet of in de problemen, dan heb je het als bond ook slecht voor elkaar. Het lijkt erop alsof er veel te laat wordt ingegrepen.

De hele KNVB is sowieso al gaar, sommige dingen zijn gewoon totaal ongeregeld in het Nederlandse voetbal (en ook amateurvoetbal)

Er gaan nu echt veel berichten rond over Willem II. Zo zou Willem II iets verborgen hebben weten te houden voor de KNVB, en ze zouden deze financiele malaise al lange tijd weten maar hebben expres gewacht tot na de play-offs om er mee naar buiten te komen. Volgens Johan Derksen wordt RKC, Sparta of GAE de vervanger van Willem II mochten ze echt failliet gaan. De KNVB moet besluiten welke club dat wordt, en kijken daar bij naar verschillende aspecten.

Waarom zou FC Eindhoven dan niet mogen komen? Die hebben toch ook in de play-offs van Willem II verloren.:cab: Dan zou er een wedstrijd tussen GAE en Eindhoven moeten komen.

Ach, Willem II hoort natuurlijk wel gewoon in het betaalde voetbal. Zou zonde zijn als we geen aartsrivaal meer hadden.

Vorig jaar degradeerde Volendam maar als Willem II dan als failliet was had Volendam play-offs gespeeld en hadden die het misschien gered ?

Maar ik geloof echt wel dat we het reden. Ik lees al dingen als namen van sponsoren die wellicht bijspringen, supporters die dingen gaan organiseren en bereid zijn om allemaal het steentje bij te dragen. Ik geloof ook echt niet dat de gemeente de club kapot laat gaan over 1.5 miljoen.

Waarom zou FC Eindhoven dan niet mogen komen? Die hebben toch ook in de play-offs van Willem II verloren.:cab: Dan zou er een wedstrijd tussen GAE en Eindhoven moeten komen.

Ach, Willem II hoort natuurlijk wel gewoon in het betaalde voetbal. Zou zonde zijn als we geen aartsrivaal meer hadden.

Omdat Eagles in de Play-off finale tegenover ze stond. Snapt u. Anders zouden Cambuur, Olle, Helmond etc etc ook weer mee mogen doen....

@ Rik, geloof ook niet dat Willem II failliet zal gaan. Gemeente zal wel (voor de laatste keer) jullie helpen...

Dat denk ik ook niet nee, moet toch wel lukken denk. Willem II is toch wel een club met aardig wat aanhangers, zeker in Tilburg. En met het nieuwe bestuur zijn er toch wel een hoop mensen die er nu wel echt vertrouwen in hebben en dat die 1,5 miljoen deze club niet kapot zal maken. Nja, laten we het iig hopen;c

@Berrie, ook voor de eerste keer dan he

En dat dat kut AZ eindelijk Dembele en El Hamdaoui verkopen ;e Daar krijgen we dan ook nog geld voor. En hopen dat Mathijsen een geweldig WK speelt zodat die voor 30 miljoen naar City gaat, krijgen we ook een leuk centje.

Edit

Dit is trouwens de 2e keer dat de gemeente helpt, ook nog met die bevroren stadionhuur. Maar om geld vragen is nog nooit eerder voorgekomen.

En dat dat kut AZ eindelijk Dembele en El Hamdaoui verkopen ;e Daar krijgen we dan ook nog geld voor. En hopen dat Mathijsen een geweldig WK speelt zodat die voor 30 miljoen naar City gaat, krijgen we ook een leuk centje.

Edit

Dit is trouwens de 2e keer dat de gemeente helpt, ook nog met die bevroren stadionhuur. Maar om geld vragen is nog nooit eerder voorgekomen.

Ah zo, hoeveel % doorverkoop hebben ze dan op die spelers?

Heb weinig met de club zelf, maar elke club die verdwijnt is er 1 teveel.

Stel dat ze het niet redden en failliet verklaard worden, neemt Go Ahead dan de plaats in van Willem II of spelen we dan volgend jaar met 17 clubs?

ik las op voetbalzone dat er dan gestreden wordt tussen Sparta, RKC en GAE. Dat van RKC vindt ik gewoon belachelijk dat zij mee mogen doen in de play-offs voor een plek terwijl ze direct gedegradeerd zijn. Van mij had het moeten gaan tussen Sparta, Fc Eindhoven en GAE.

Stadionhuur, evenementen in het stadion en bijbehorende horeca-inkomsten.

@Menno: Waarom niet? Willem II is meer Tilburgs dan 013, en die krijgen een bak subsidie waar je akelig van wordt.

Haha wat een onzin; 013 een bak subsidie? Daar kan Willem II bij lange na niet mee gered worden hoor. Daarbij haalt 013 haar geld voor 90% gewoon uit de markt; tijdens de financiële crisis is daar tenminste wel beleid gevoerd waardoor de gemeente er nog geen cent extra in heeft moeten stoppen. Misschien moet Willem II daar een voorbeeld aan nemen in plaats van steeds aan te kloppen bij de gemeente.

Los daarvan is het altijd zonde als een traditionele club failliet zou gaan, dus ik hoop dat ze het redden en daarna een verantwoord beleid gaan voeren. Investeren in de jeugd en geen geld uitgeven wat er niet is. Dan mag eventueel een jaartje Jupiler League een goede les zijn.

Ja misschien is Willem II net naar de afgrond gebracht door een stel mongolen en staan er nu wel mensen op die goed beleid voeren. Ik word gek van mensen die zeggen bodemloze put blablabla, die hebben duidelijk de ontwikkelingen van de afgelopen maanden niet gevolgd.

En een jaartje Jupiler gaat ons de kop kosten.

Ja misschien is Willem II net naar de afgrond gebracht door een stel mongolen en staan er nu wel mensen op die goed beleid voeren. Ik word gek van mensen die zeggen bodemloze put blablabla, die hebben duidelijk de ontwikkelingen van de afgelopen maanden niet gevolgd.

En een jaartje Jupiler gaat ons de kop kosten.

Op de huidige weg wel ja; maar volledige reorganisatie, kleinere begroting, focus op jeugd + investeringen van gemeente, sponsors en fans zouden toch een hoop moeten kunnen veranderen. Als ik moet kiezen tussen dat of failliet, dan prefereer ik het eerste.

Zijn er nu concrete plannen, of is het eerst geld vragen om vervolgens weer een jaar te overleven?