Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Willem II

Joost_10

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,7k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Degradatie Willem II kost € 10 miljoen

TILBURG - Willem II hoeft niet te rekenen op een huurverlaging als de club degradeert naar de eerste divisie. Het college van Tilburg schrijft dat in een reactie op een onderzoek naar de gevolgen voor de gemeente, als de Tilburgse voetbalclub alsnog failliet gaat.

Een faillissement van Willem II gaat de gemeente minimaal 10 miljoen euro kosten, blijkt uit het onderzoek van Fakton.

Uit het onderzoek blijkt dat het stadion van Willem II of de locatie op geen enkele manier financieel positief voor de gemeente is te exploiteren. Het financieel minst negatieve scenario is sloop van het stadion en herontwikkeling van het terrein met een groot winkelbedrijf zoals Makro of Ikea. Het gemeentebestuur noemt die optie niet realistisch.

De gemeente legt vanwege een huurverlaging die de club vorig jaar moest redden jaarlijks 400.000 euro toe op de exploitatie van het stadion. Het verlies over de komende 30 jaar komt voor de gemeente uit op ongeveer 13 miljoen euro, aldus het onderzoek. Een huurverlaging kost de gemeente nog enkele miljoenen meer, becijferde Fakton. „Ongeacht de sportieve prestaties neemt het college het besluit om de huidige huurwaarde als ondergrens vast te stellenâ€, schrijft het college.

Willem II staat op de laatste plaats in de eredivisie en wist tot dusver slechts één keer te winnen. Als de club degradeert, zullen de inkomsten van sponsors en uit kaartverkoop drastisch afnemen en bovendien vervalt dan ook subsidie van de gemeente voor maatschappelijke activiteiten.

Het college bepaalt na overleg met de gemeenteraad hoe het huurcontract met Willem II er vanaf volgend seizoen zal uitzien.

Degraderen gaan we niet. Maar daarna? Wat kan deze club nog redden :( misschien waren die Georgiërs toch niet zo'n slecht idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VI moest gisteren ook weer melden dat onze schulden een stuk groter zijn dan voorheen gedacht en dat we failliet gaan als we degraderen ;e

In de maandagavond uitzending van Voetbal International op RTL7 werd de suggestie gewekt dat degradatie desastreuze gevolgen zou hebben voor Willem II en de club wederom met grote schulden zal worden geconfronteerd. Dat vraagt om een reactie van Paul Bottelier.

‘De feiten zijn als volgt: Willem II werkt dit seizoen met een sluitende begroting. Ondanks de bijvoorbeeld lagere inkomsten uit recettes, zal het seizoen financieel zonder verlies of winst worden afgesloten omdat we sterk bezuinigd hebben aan de uitgavenkant. Wat resteert is een schuld van circa 1,5 miljoen euro (eind vorig seizoen was dat nog 4,8 miljoen euro) die op langere termijn moet worden afgelost.

Uiteraard zal degradatie voor Willem II grote gevolgen hebben, ook financieel. Nog meer dan dit seizoen zal dan de tering naar nering moeten worden gezet en zal de begroting naar beneden moeten worden bijgesteld. Exacte bedragen zijn op dit moment nog niet te noemen, achter de schermen rekenen we diverse scenario’s door.

Echter, in alle gevallen geldt de gouden regel die we onszelf hebben opgelegd: Wanneer we niet meer geld uitgeven dan we binnenkrijgen is het ook mogelijk om op een lager niveau financieel gezond te zijn. De conclusie dat degradatie zou betekenen dat Willem II dan op een faillissement afstevent en mogelijk daarmee zou ophouden te bestaan, is daarom erg uit de losse pols, niet onderbouwd en veel te voorbarig. Degraderen betekent niet automatisch het einde van de club, zo leert de historie.

De opmerking "er is nog voldoende sponsorpotentieel in Tilburg" die in het tv programma werd gemaakt, is juist. De resultaten van een recent uitgevoerd onderzoek zijn bij ons bekend. Niet voor niets heeft de huidige interim directeur Jan van Esch zich tot zijn belangrijkste taak gesteld de commerciële afdeling te ondersteunen. Daar waar mogelijk stellen wij alles in het werk om meer inkomsten te genereren uit sponsoring.

Tot slot het volgende: De afgelopen wedstrijden hebben aangetoond dat het seizoen nog niet voorbij is. Afstand doen van de laatste plaats is nog steeds een reële mogelijkheid. Spelers, staf en medewerkers zetten zich voor meer dan 100% in en voelen zich daar sterk in gesteund door supporters en sponsors.’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men roept maar wat. Is het niet om Willem II, dan is het wel om de ploeg die volgend jaar laatste staat. Zo ging het met RBC, RKC, Volendam en noem het maar op. Lekker schoppen tegen een zo goed als dood paard. Lekker makkelijk scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Publiek van PSV is inderdaad zeer matig, dat heeft betere tijden gekend. Maar ik moet gewoon echt lachen om die gefrustreerde Joost.

Heb jij wel een seizoenkaart?

Ik kan tenminste zeggen dat ik een echte supporter ben en dat Willem II in mijn hart zit. Kunnen een hoop mensen die zich psv'er noemen niet zeggen. Bij een Europa League wedstrijd thuis tegen Sampdoria komt er net zo veel man op af als bij ons thuis tegen Vitesse. Lachwekkend, beschamend, verwend, enz. En ik ben niet gefrustreerd. Het is de waarheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan tenminste zeggen dat ik een echte supporter ben en dat Willem II in mijn hart zit. Kunnen een hoop mensen die zich psv'er noemen niet zeggen. Bij een Europa League wedstrijd thuis tegen Sampdoria komt er net zo veel man op af als bij ons thuis tegen Vitesse. Lachwekkend, beschamend, verwend, enz. En ik ben niet gefrustreerd. Het is de waarheid!

Nog steeds gefrustreerd dus

En ja ik ben er iedere wedstrijd van PSV bij, anders nog iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen seizoenskaart heb ik nu geen recht meer van spreken? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, allemaal heel leuk om zo een discussie aan te gaan. Ik verwacht van jullie dat jullie op een volwassen manier met elkaar kunnen discussiëren en daar hoort een opmerking als 'nog steeds gefrustreerd dus' niet bij en al helemaal niet van die provocerende smileys als die van Ezra en Randy. Lijkt me duidelijk, volwassen discussiëren of niet discussiëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen seizoenskaart heb ik nu geen recht meer van spreken? :cry:

Dat zeg ik niet. Maar dan ben je geen 'supporter', dan ben je hooguit 'fan'. En degene die één keer in de paar jaar een wedstrijd van hun eigen club bezoeken moet ik niet. Grote mond, maar hun club steunen hebben ze geen tijd/geld/zin voor. Dat was het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg ik niet. Maar dan ben je geen 'supporter', dan ben je hooguit 'fan'. En degene die één keer in de paar jaar een wedstrijd van hun eigen club bezoeken moet ik niet. Grote mond, maar hun club steunen hebben ze geen tijd/geld/zin voor. Dat was het.

Als student en op jezelf wonend is het toch schier onmogelijk een seizoenskaart + reis + eten/drinken te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whaha jij bent echt de grootste faalhaas hier op dat hele forum zeg, denk je dat zo'n seizoenskaart je komt aanwaaien ofzo?

Ik begrijp dat je bij willem2 er geld bij krijgt als je daarheen gaat maar bij PSV is de goedkoopste al iets van €250,- en dat is niet voor iedereen weggelegd.

En nog iets, er is bij PSV al jaren een wachtrij dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vieze klootzakken zijn het daar ook ;e Willem II had videobeelden verzameld om de zaak kracht bij te zetten, mochten ze niet laten zien van de KNVB. Dszudzsak gaf ook een verklaring dat het allemaal reuze meeviel, maar nee hoor de KNVB denkt we gooien er nog een wedstrijdje bovenop ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites