Jump to content

Metal!

Apprabab
 Share

Recommended Posts

Vorst Nationaal ;)

En is tegengevallen ja, maar dat risico bestaat als je Dylan wil zien. Volgende keer beter dan maar.

Jup, Dylan staat er om bekend om voor 70% kutconcerts te geven, maar die overige 30% zijn dan ook wel ontzettend goed naar verluid, is dus een kwestie van geluk.

Door mijn pa en Guitar Hero begin ik rock nog goed te vinden :p

Mijn pa luistert vooral Deep Purple, Rainbow, Black Sabbath en die dingen ;)

Guitar Hero _O_ :mrgy:

• 2 weeks later...

Voor de liefhebbers:

Koop kaarten voor Anthrax

Dinsdag 30 juni

Paard van Troje - Den Haag

Entree: €25 (exclusief servicekosten)

Aanvang: 20:00 uur

Woensdag 1 juli

Melkweg - Amsterdam

Entree: €25 (exclusief servicekosten en lidmaatschap)

Aanvang: 18:00 uur

Guitar Hero Metallica komt ook binnenkort. Trailers zijn echt te grappig.

Het komt gewoon even in me op (:m:): wat vinden jullie van N.E.R.D? En dan heb ik het vooral over de eerste cd Fly or Die, met She Wants To Move en dergelijke erop. Ik vind het zelf namelijk geniaal en ik wil jullie mening wel eens weten.

N.E.R.D is an American rock, funk and hip hop band. ;c ©Wikipedia

Mja ik snap jullie smaak echt niet, ik vind ze dan juist weer erg goed. Zal btw ook wel andersom gelden (wat jullie van mijn smaak vinden)

Ben beetje op zoek naar wat leuke bands, luister vooral beetje standaard rock denk ik. Kaiser Chiefs, Snow Patrol, Arctic Monkeys, All American Rejects, Kings of Leon enzo.. anyone got some tips die beetje in dat rijtje passen?

last.fm?

verder zijn het wel standaard bandjes maar muzikaal vrij verschillend. het enige dat bv de arctic monkeys en snow patrol overeenkomen is dat ik ze allebei kut vind (dat gaat overigens voor al die bands op behalve de debuut cd's van de kaiser chiefs en kings of leon)

maargoed: the wombats, the hives, mando diao, franz ferdinand, maximo park, the futureheads, the subways, nine black alps

Gisteren tijdens een speurtocht naar nieuwe muziek heb ik de Zweedse band Edge of Sanity ontdekt. Edge of Sanity is een Progressive Death Metal band. Hun album Crimson uit 1996 bestaat maar uit een nummer. Het 40 minuten durende Crimson. Op dat nummer speelt ook de zanger/gitarist van Opeth mee, Mikael Akerfeldt. Het doet soms wat fragmentarisch aan, maar dat heb je al gauw met lange nummers. Desalniettemin is het wel een van mijn grootste ontdekkingen van de afgelopen tijd. Hier de eerste 9 minuten van het nummer. Het knalt er meteen keihard in. De harde grunts worden net als bij Opeth afgewisseld door de cleane zang van Akerfeldt.

h9i-jaMaEpo

Ik hou zelf niet van dat grunten. Stukje zoals tussen 1.00 en 1.55 vind ik dan wel weer erg lekker klinken. Iemand bands in die stijl (wel met 90% cleane zang)?

Katatonia, Anathema. Wel zorgen dat je de latere albums hebt. De vroegere albums zijn meer doom-metal. Dus met vrij hoge grunt. Latere albums zijn volledig clean.