Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Groningen

Niels

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Balende NEC-directeur verraadt een van aanwinsten FC Groningen

Género Zeefuik zal dinsdagmiddag door FC Groningen worden gesteld als een van de nieuwe aanwinsten voor het seizoen 2012/13. Carlos Aalbers, technisch directeur van NEC, bevestigt dat aan Omroep Gelderland. Aalbers zegt ervan te balen dat Zeefuik niet behouden blijft voor NEC, want de club was er al zo goed als uit met de aanvaller. FC Groningen bood echter meer salaris dan NEC kon en dus was de keus voor Zeefuik gemaakt.

NEC huurde Zeefuik afgelopen seizoen van PSV; die club wilde hem nu verkopen. “We waren er donderdag eigenlijk al uit met Zeefuik. Voor negentig procent was alles rond. Het vertrouwen was er van de trainer en van ons allemaal”, aldus Aalbers. De deal mislukt nu echter alsnog. “We hadden alles samen naar tevredenheid besproken en dan verdwijnt dat allemaal ineens als sneeuw voor de zon omdat ze ergens anders een hoger salaris krijgen.”

Tegen de regionale omroep zegt de technisch directeur dat de hele situatie hem niet lekker zit. “Ik ben teleurgesteld in de handelswijze van Zeefuik, maar zo gaat dat blijkbaar”, aldus Aalbers. Zeefuik, die vorige maand 22 jaar werd, scoorde voor PSV afgelopen seizoen zes keer in 26 duels. Onlangs gaf de spits nog in gesprek met Voetbalzone aan opties te hebben voor de zomer.

“Er is interesse van andere clubs uit binnen- en buitenland”, sprak hij destijds. “Ik ben nog altijd een speler van PSV, maar voor mij is het belangrijk dat ik gewoon wekelijks speel op Eredivisieniveau of in een buitenlandse competitie. Ik dacht dat ik dit seizoen mijn kans zou krijgen bij PSV. In de voorbereiding was ik de enige spits en speelde ik ook veel wedstrijden.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Poepon niet heel veel beter dan Zeefuik. Meegenomen dan dat Zeefuik een jaar of 4 jonger is en waarschijnlijk goedkoper is de keus snel gemaakt. Bij NEC heeft hij het voetballend zeer goed gedaan in samenwerking met Schone en tegen het einde van het seizoen ging hij ook meer scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de Leeuw eigenlijk meer potentie hebben dan Poepon. Weet niet, de Leeuw heeft gewoon een bepaalde charme in zijn spel, ondanks dat het niet de meest sierlijke voetballer is, die mij wel aanstaat. Ben wel benieuwd hoe die het bij Groningen gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Zeefuik heb je veel meer restwaarde, bovendien vind ik Poepon niet heel veel beter dan Zeefuik. Voetballend sowieso al niet en qua scorend vermogen heeft Poepon zich afgelopen jaar ook niet echt laten zien. Daarbij is Zeefuik zo'n 4 jaar jonger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind De Leeuw en Schet goede aanwinsten. Met Zeefuik haal je een derde net niet spits binnen naast Texeira en Suk. Maar als ik in de schoenen van Veldmate en Nijland had gestaan, dan had ik me meer gefocust op een rechtsback en centrale verdediger. De achterhoede is zo slecht... daar moet gewoon geïnvesteerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn niet bepaald ambitieuze aankopen, maar oke :cab:

Ik sprak Hans vrijdagavond nog overigens, ze zijn bezig met een verderdiger, namen wou hij niet noemen (goh)

Die gozer kan trouwens zuipen, en die vrouw is nog erger :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe aankopen zijn leuk. Maar we maken zo'n 3 ton verlies op de Leeuw (4,5 ton). Was bij Veendam voor een schijntje op te halen. Maar ik zie hem wel een mooie tandem worden met Zeefuik (5,5 ton). Sterke balvaste spits die goed is in de combinatie. Zeefuik scoort zelf niet veel, maar laat anderen wel scoren of beter voetballen. Met deze aankopen ben ik opzich wel tevreden. Over Schet kan ik niet veel kwijt. Lijkt me een type Slory. Sno en z'n zaakwaarnemer wouden meer geld zien, dat is wat ik heb gehoord.

Ik had zelf liever een rechtsback en een keeper zien komen. En toch maar hopen dat Veldmate terug komt.

p.s. 1; dit is natuurlijk een mooie trigger om de seizoenskaarten van de mensen te verlengen met deze aankopen.

p.s. 2; nieuwe trainer is ook al binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verlies van een potentiële diamant (voor Groningen-begrippen) opvangen met twee ontzettende kolenvoetballers.. niet heel best imo. Schet is vooralsnog niks meer dan een hardloper, Zeefuik moet constant een schop onder z'n kont krijgen om te kunnen voetballen.

De Leeuw is wel een goede aankoop qua kwaliteiten, maar op zijn positie hebben ze al diverse mensen, en hij is absoluut geen buitenspeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites