Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Groningen

Niels

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoezo zet je een clausule van drie miljoen in het contract van je grootste talent in jaren? Sorry hoor, maar FCG maakt het Ajax wel allemaal erg gemakkelijk. Nu maken ze er nauwelijks winst op als je alle opleidingskosten, salaris etc. mee gaat rekenen.

Misschien omdat Zivkovic anders niet zou bijtekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zivkovic kan er ook niet zoveel van als je beweert. Mist veel kansen en was enkel begin van seizoen als invaller waardevol. Daarnaast zeer arrogante jongen, laat hem dan maar lekker naar Ajax vertoeven. Geld is mooi meegenomen voor zo'n tweede Stef Nijland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zivkovic kan er ook niet zoveel van als je beweert. Mist veel kansen en was enkel begin van seizoen als invaller waardevol. Daarnaast zeer arrogante jongen, laat hem dan maar lekker naar Ajax vertoeven. Geld is mooi meegenomen voor zo'n tweede Stef Nijland.

Tweede Stef Nijland zou inderdaad kunnen. Of ie arrogant is? Geen idee, zou best kunnen. Dat is een houding die wel snel veranderd kan worden. Als ik Ajax was kan je hem wel halen, maar dan moet je wel erg lage verwachtingen hebben en geduld hebben. Absoluut geen basiswaardige speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweede Stef Nijland zou inderdaad kunnen. Of ie arrogant is? Geen idee, zou best kunnen. Dat is een houding die wel snel veranderd kan worden. Als ik Ajax was kan je hem wel halen, maar dan moet je wel erg lage verwachtingen hebben en geduld hebben. Absoluut geen basiswaardige speler.

Nee, exact. Ook absoluut geen spits voor Ajax. Type Sightorsson.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu verdienen ze nog drie miljoen aan hem, anders niks. Wat noem jij kapitaalvernietiging?

Drie miljoen voor een speler die over een paar jaar een heel stuk meer waard zal zijn. Had 'em dan een hoger salaris gegeven of andere compensatie in plaats van een transferclausule. Snap dat FC Groningen op de centen moet letten, maar juist nou had ik persoonlijk wat meer risico genomen (dan maar een buitenlands 'talent' minder).

Om de vergelijking met Stef Nijland erbij te pakken, volgens mij betaalde PSV daar 4,5 miljoen euro voor. Maar andere tijden, contract en omstandigheden natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie miljoen voor een speler die over een paar jaar een heel stuk meer waard zal zijn. Had 'em dan een hoger salaris gegeven of andere compensatie in plaats van een transferclausule. Snap dat FC Groningen op de centen moet letten, maar juist nou had ik persoonlijk wat meer risico genomen (dan maar een buitenlands 'talent' minder).

Om de vergelijking met Stef Nijland erbij te pakken, volgens mij betaalde PSV daar 4,5 miljoen euro voor. Maar andere tijden, contract en omstandigheden natuurlijk.

Misschien wilde Zivkovic per se die clausule in zijn contract hebben, zodat die altijd nog weg zou kunnen voor een acceptabel bedrag. Daar kan je met salaris weinig tegenin brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wilde Zivkovic per se die clausule in zijn contract hebben, zodat die altijd nog weg zou kunnen voor een acceptabel bedrag. Daar kan je met salaris weinig tegenin brengen.

Daar heb je gelijk in, 'misschien'. Maar lijkt me dat als je zo een jongen liever het maximale salaris van FCG heeft dan een ontsnappingsclausule. Bedoel als een club vijf miljoen ofso gaat bieden dan laat Groningen hem sowieso wel gaan, clausule of niet.

Maar oké, jij vindt blijkbaar dat Groningen het goed heeft gedaan?

Snap ook wel dat in de huidige situatie je niet kunt klagen over het bedrag, maar deze situatie had voorkomen moeten worden. Hans Nijland blijf ik af en toe een vreemde vinden, ook al die buitenlandse spelers die aan worden getrokken en dan na een slechte wedstrijd gelijk op de tribune worden gezet (bij wijze van spreken). Iets meer vertrouwen mag wel. Zie wat dat kan doen bij die Kostic.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik weet niet hoe Zivkovic die onderhandelingen in ging hè. Als hij werkelijk die clausule wilde hebben dan kan je als club weinig andere dingen doen. Daarnaast las ik dat Groningen het financieel niet zo breed heeft. Weet niet wat daarvan klopt, maar als het zo is dan is het als club zijnde gewoon prima om drie miljoen te vangen. Ik vind het in ieder geval wel terecht dat die jongen geen absurd hoge salaris verdient, want wat heeft die nou werkelijk gepresteerd? Als je zo'n jongen een dik salaris geeft creëer je meteen scheve gezichten in de selectie. Hij is pas zeventien, wees blij met een profcontract. Dat ie meer verdient dan de gemiddelde eerste profcontract oke, maar een 'maximale salaris' gaat te ver voor zo'n jongen.

En over het gebrek aan vertrouwen van Nijland in buitenlandse spelers, is het zijn schuld dat Kostic vorig jaar op de tribune zat? Las in de VI dat Maaskant tijdens de voorbereiding op het seizoen al teleurgesteld was in Kostic waardoor hij op de tribune kwam. Wat is hier de rol van Nijland? Die zal juist hopen dat hij veel speelt, omdat daar in de toekomst winst op kan worden gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik weet niet hoe Zivkovic die onderhandelingen in ging hè. Als hij werkelijk die clausule wilde hebben dan kan je als club weinig andere dingen doen. Daarnaast las ik dat Groningen het financieel niet zo breed heeft. Weet niet wat daarvan klopt, maar als het zo is dan is het als club zijnde gewoon prima om drie miljoen te vangen. Ik vind het in ieder geval wel terecht dat die jongen geen absurd hoge salaris verdient, want wat heeft die nou werkelijk gepresteerd? Als je zo'n jongen een dik salaris geeft creëer je meteen scheve gezichten in de selectie. Hij is pas zeventien, wees blij met een profcontract. Dat ie meer verdient dan de gemiddelde eerste profcontract oke, maar een 'maximale salaris' gaat te ver voor zo'n jongen.

En over het gebrek aan vertrouwen van Nijland in buitenlandse spelers, is het zijn schuld dat Kostic vorig jaar op de tribune zat? Las in de VI dat Maaskant tijdens de voorbereiding op het seizoen al teleurgesteld was in Kostic waardoor hij op de tribune kwam. Wat is hier de rol van Nijland? Die zal juist hopen dat hij veel speelt, omdat daar in de toekomst winst op kan worden gemaakt.

Heel erg met je eens.

Nijland speelde er, voor zover ik weet, absoluut geen rol met het zetten van Kostic op de tribune. Dat was puur de beslissing van Maaskant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm daar heb je idd een punt. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is beter overleggen met de trainert over aankopen. Maar oké, er zijn meer slechte dure aankopen gedaan de afgelopen jaren. Kunt ook niet altijd een Suarez scouten natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groningen is aardig bezig met opschonen en verfrissen (noodgedwongen deels ;) ) :

In: Hoesen, Islamovic en binnenkort Cibicki (Malmö FF)

Uit: Chery, Cijntje ( .. : ( ).

Onzeker: Kostic (bod v Sporting).

Daarnaast kan Groningen nog geld pakken met een transfer van Van Dijk, die misschien naar Southampton verkast, en hebben ze Jeltema aangesteld als opvolger van Veldmate als TD.

Adam Sally is op proef geweest en die beviel goed, willen ze miss wel voor Jong Groningen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veendorp tekent contract voor drie seizoenen Maar dat wist je vast al ;)

Weet ik verder niks van, zag wel dat de aanvoerder van de A1 weg is. Gebeurt iig veel.

Cherry toch afgeketst, Nijland ook:

"Er waren te veel onzekerheden. Tjaronn is één van onze sterkhouders. Als je hem wil hebben dan is het meteen boter bij de vis. Als wij vroeger zes flessen melk bestelden, moesten we ook meteen betalen. Zo staan we er nu ook in.

:-D

En hierdoor staat Cibicki ook in de ijskast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites