Jump to content

Jouw wieleruitrusting / fiets

Hannes123

Recommended Posts

Sowieso na elke regenrit doe ik ketting met biologisch afbreekbare ontvetter nalopen en opnieuw smeren. Heel belangrijk is alle onderdelen van je derailleur (scharnieren, derailleurwieltjes) ook even te sprayen.

En verder je frame schoonmaken... Als het zand e.d. eraan je stoort moet je het wat vaker doen, als niet dan niet. Maar maak het niet te bont anders gaat je fiets naar de klote.

Ik wil graag een outfit van Team Sky. Maar weet niet waar je het beste kan halen, en niet te duur. Zag op verschillende webshops dat een shirt 90 euro kost. Weet iemand waar je goedkoper kan halen, en gewoon goed ?

bij Math Salden heb je het shirt voor €44,90 en de broek voor €54,90.

Toch een van de goedkoopste lijkt me

Ik wil graag een outfit van Team Sky. Maar weet niet waar je het beste kan halen, en niet te duur. Zag op verschillende webshops dat een shirt 90 euro kost. Weet iemand waar je goedkoper kan halen, en gewoon goed ?

Gewoon bij Samewood.com kopen. Duurt wel 2 á 3 weken voordat het binnen is, maar goedkoper kan je het niet krijgen en ik denk ook nog eens de meeste keuze. Heb er zelf al verschillende gekocht en kwaliteit is prima. Voor ritten boven 120km gebruik ik echter andere, omdat de zeem iets mindere kwaliteit heeft.

Hoe vaak maken jullie je fiets eigenlijk schoon? Ik doe het zelf eens per drie à vier ritten. Is dat te weinig? Moet er wel bij zeggen dat ik meestal alleen rijd als het asfalt droog is.

Ik maak zelf mijn fiets na elke rit schoon en ik fiets, op een uitzondering na, alleen maar onder droge omstandigheden. Smeer ook je fiets vaak genoeg. Ik doe dat na twee keer, omdat ik dan zeker weet dat alles gewoon goed loopt.

Je moet het eigenlijk zo droog mogelijk houden hè. Ook zeker niet te veel smeren dus

Je kan fatsoenlijk smeren of gewoon overdreven, wat veel mensen doen. Ik doe dit, op deze manier, al zeker drie jaar zo en alles loopt super soepel en fijn. Dit is meestal na 200km dus valt het allemaal mee. Een van de tips die ik van mijn buurman gekregen heb, die meer dan 10.000km per jaar fietst. Hij doet dit op dezelfde manier en nog nooit problemen mee gehad.