Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag inhaalwedstijd gespeeld tegen DSO 2, die eigenlijk vorig weekend op de planning stond. Was wel tegen één van de onderste ploegen en wij hadden weer een aantal spelers terug van blessures. Groot verschil in kwaliteit wel. Ruststand was al 10-1. Slap begin van de tweede helft en later ook nog een periode waarin we niet meer scoorden, maar uiteindelijk 18-6 gewonnen. Had nog ruimer kunnen zijn. Zelf 2 goaltjes gemaakt trouwens.

Gister belangrijke uitwedstrijd tegen EKVA 2. Beetje miezerregen, maar viel qua weer nog wel mee. Bleek als snel dat we de scheidsrechter niet mee gingen krijgen. 70-vent van hun eigen club. Veel beslissingen richting hun kant en leek erop alsof hij overal ook verkeerd stond om dingen echt goed te zien. Na een 3-0 achterstand gingen we wel met 6-7 de kleedkamer in. Daarna weer hele lange periode waarin mijn vak niet scoorde. Toen gingen zij wisselen en kwamen met 3 spelers van het 1e erin. Maakte alleen ook bij ons wat los en kwamen eigenlijk steeds 1 puntje weer voor. Wij wisselden een lange speler uit het 4e erin (jarenland in 1e gespeeld wel) voor meer rebounds en dat leek goed te werken. Meer rust in het vak en resulteerde er ook in dat hij een strafworp mocht nemen na een doorbraakactie van mij. Maakte ook zelf de laatste treffer (11-13), waardoor de overwinning binnen was. Erg belangrijke punten. Nu hopen dat we dit kunnen vasthouden. Hebben alleen nog niet tegen de onderste gespeeld en daarna spelen we vlak voor de zaal al de terugwedstrijd tegen de nummer 3. Waar wij ook altijd wel moeite mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit tegen zulke slechte tegenstanders heb gespeeld. Mijn vak heeft in de gehele wedstrijd geen tegendoelpunt gehad :-D

Ze hadden het geluk dat onze afronding een drama was. Ik was gedeeld topscorer van de wedstrijd, maar na afloop kreeg ik alleen maar te horen dat mijn afronding slecht was. En dan was ik geen eens degene met de meeste grote kansen... Dat geeft wel aan hoe slecht onze afronding was...

Nu zijn we net voorbij de 10 gekomen. Maar we hadden kansen genoeg om richting de 30 te kunnen. Strafworpen die gemist werden. Volledig open doorlopers die gemist werden. Korte kansen die niet werden afgerond. Genoeg om er veel meer te maken...

En als ik dan zie hoe ik wel scoor, dan is dat bijvoorbeeld een ver afstandschot en een doelpoging met 1 hand. Als er nu nog een paar grote kansen in waren gegaan, dan ging het helemaal hard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeizame eerste helft gister tegen ADOS 2, die één na laatste stonden. Met rust was het 6-5, weinig beleving ook in het team. 2e helft ging stuk beter en uiteindelijk nog vrij makkelijk 16-9 gewonnen. Zelf totaal niet op schot. Kon vaak zonder druk aanleggen, maar wilde niet vallen. Enkel een strafworp benut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitwedstijd gespeeld tegen OKV 2. Thuis moeizaam met 10-8 gewonnen en hebben het eigenlijk altijd wel lastig met hun fysieke spel. Is ook een derby, dus komt altijd wat meer spanning bij kijken.

Vandaag ging de scheids ons zeker niet helpen, omdat het er één van hun was. Bleek ook wel. Evengoed begonnen wij zelf enorm slap en zwak aan de wedstrijd. Stonden met rust dan ook 8-5 achter. Daarna gingen we wel beter spelen en kwamen zelfs nog een puntje voor. Dan krijg je toch weer (totaal 3x geloof ik) een onterechte strafworp tegen, waardoor ze 2 minuten voor het eindsignaal alsnog de 15-15 op de borden zette. Al met al jammer, maar ook een prima resultaat gezien je tegen 9 man speelt. Blijven nu 2 punten voor OKV met een beter onderling resultaat. Andere concurrenten naderen wel op 1 puntje, maar die krijgen we na de zaal nog. Zelf ook echt een goede pot gespeeld vandaag, met 5 doelpunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, vandaag eindelijk weer eens frequent het gaatje gevonden. In mijn eigen wedstrijd 3 keer gescoord, of misschien wel 4. Niet heel goed geteld. In een ander team ingevallen. Maar een halfje gespeeld, maar wel 6 doelpunten weten te scoren.

Helaas geen enkele wedstrijd winnend weten af te sluiten. Dat is dan weer wel een beetje jammer... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste zaalwedstrijd, thuis tegen Sporting West 2. Eerste helft eigenlijk alleen maar achter gestaan, tot vlak voor de rust. Toen kwamen we ineens een puntje voor (7-6). Tweede helft op en af, totdat het 13-12 stond, slechts 2 minuten voor tijd. Eigenlijk een heel vervelend moment, waarbij een dame van hun zwaar geblesseerd raakte. Voet stond zegmaar scheef t.o.v. haar been, dus wedstrijd tijdelijk gestaakt, ambulance erbij en hele toestand. Werd nog even getwijfeld of wedstrijd nog uitgespeeld zou worden, maar dat dus wel. Klote genoeg scoorden hun nog waardoor het gelijkspel werd, 13-13. Scheids floot ineens na 3 passes in onze aanval voor tijdrekken, dame wilde ineens schieten van de zijlijn daarna en verdedigend lieten we de scorende dame vrij. Hele domme en rare keuzes zo, dus wel balen. Denk wel dat dit een concurrent gaat zijn voor bovenste plekken, dus 2 punten hadden wel lekker geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitwedstrijd gespeeld tegen VZOD 2. Begin even op achterstand, maar wisten we al snel om te draaien tot een ruststand van 6-12. Tweede helft met zelfde intensiteit gespeeld en doorgedrukt. Tegenstander eigenlijk volledig kapot gespeeld, ook conditioneel. Konden soms de bal niet eens meer uit hun verdedigingsvak spelen. Eindstand was 9-25 en heb er zelf 3 gemaakt. Prima middagje dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker overwinning @007mark

Ik kon er bij mijn wedstrijd niet bij zijn. Zonder mij hebben ze dik op hun kloten gekregen. Afronden was weer eens een issue, zoals wel vaker. Ze hebben mijn afronding gemist.

Een paar dagen geleden kwam ik er pas achter hoe absurd veel ik vorige week gescoord heb... In 2 wedstrijden zijn 22 doelpunten gemaakt. Daarvan heb ik er 9 gemaakt, terwijl ik ook nog eens een halve wedstrijd op de bank heb gezeten. En naast de doelpunten heb ik ook nog een aantal assists gegeven... Ik kan me dus goed indenken dat ze vandaag dat scorend vermogen hebben gemist...

Hoe langer ik over vorige week nadenk, hoe meer ik denk dat ik veel meer voorin moet gaan spelen, in plaats van een ondersteunende rol te pakken onder de korf. Want dat is wel vaak mijn rol. Misschien moet ik eens meer de rol van puntspeler op mij gaan pakken... Ik ben toch mijn eigen coach, dus dat kan ik mooi zelf bepalen :classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei MisterX:

Lekker overwinning @007mark

Ik kon er bij mijn wedstrijd niet bij zijn. Zonder mij hebben ze dik op hun kloten gekregen. Afronden was weer eens een issue, zoals wel vaker. Ze hebben mijn afronding gemist.

Een paar dagen geleden kwam ik er pas achter hoe absurd veel ik vorige week gescoord heb... In 2 wedstrijden zijn 22 doelpunten gemaakt. Daarvan heb ik er 9 gemaakt, terwijl ik ook nog eens een halve wedstrijd op de bank heb gezeten. En naast de doelpunten heb ik ook nog een aantal assists gegeven... Ik kan me dus goed indenken dat ze vandaag dat scorend vermogen hebben gemist...

Hoe langer ik over vorige week nadenk, hoe meer ik denk dat ik veel meer voorin moet gaan spelen, in plaats van een ondersteunende rol te pakken onder de korf. Want dat is wel vaak mijn rol. Misschien moet ik eens meer de rol van puntspeler op mij gaan pakken... Ik ben toch mijn eigen coach, dus dat kan ik mooi zelf bepalen :classic_laugh:

Als je dit leest denk je bijna dat je eigenlijk gevraagd moet gaan worden voor Oranje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Copywriter:

Bij welke club speel je? Interesse als oud korfballer en oud scheidsrechter op behoorlijk nivo

Ik heb hier volgens mij nog nooit de club genoemd en dat vind ik wel prima ook zo.

Ik heb heel mijn leven lang al breedtekorfbal gespeeld. Nooit de ambitie gehad om hoger op te gaan spelen. Niet voor niets zo'n beetje altijd in het laagste team gezeten. In bijna 25 jaar heb ik op 3 momenten niet in het laagste team gezeten: Ergens in de C, alleen in het zaalseizoen, het seizoen dat in maart 2020 werd afgebroken en het huidige seizoen. Dus ja, ik ken de kelderklasse enorm goed. Veel meer dan dat heb ik niet mee gemaakt. De laatste tijd wel een van de drijvende krachten in het team waarin ik speel (en om die reden ook coach/trainer van zowel mijn huidige team als een team lager).

Ik heb nog nooit een wedstrijd in het wedstrijdkorfbal gespeeld. En dat terwijl de meeste andere van mijn leeftijd juist al afscheid nemen in de selectie, omdat ze te oud worden... Al zou het me niets verbazen als ik dit zaalseizoen opeens mijn debuut in wedstrijdkorfbal mag gaan maken. Andere jaren was die kans eigenlijk niet bestaand, maar dit seizoen geef ik mezelf wel een kansje dat ik gevraagd gaat worden. Reserve 4e klasse moet ik nog wel aankunnen, denk ik. Maar veel hoger gaat hem denk ik niet worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag weer een wedstrijd gespeeld, deze keer tegen DWS 2. Die ploeg kennen we redelijk goed, want vorig seizoen werden ze kampioen in de veldcompetitie bij ons in de poule. Hadden toen wel thuis van ze gewonnen, maar dat was toen kampioenschap voor hun al bezegeld was.

Deze keer een lastige 1e helft, met een goed spelende heer aan hun kant. Kwamen beiden niet heel makkelijk tot scoren, dus ruststand was 6-7. Voordeel was wel dat die heer na de rust ineens weg was, dus die zal hebben moeten doorreizen naar hun 1e team denk ik. Ga ik dan maar vanuit. Tweede helft gaven wij wat meer druk, waardoor ze nog moeilijker scoorden. Normaliter ook wel ons sterke punt. Dus liepen we via 11-7 uit naar een 15-11 overwinning. Zelf ook wederom 3 doelpunten, dus wel blij mee. Denk dat deze ploeg ook dit jaar weer een concurrent gaat zijn voor de bovenste plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit voor zaalseizoen aan het worden?! Ik heb er ondertussen al 20 in liggen. Normaal gesproken haal ik dit aantal aan het einde van het zaalseizoen. Hoop ik dan. Als nu de rest van mijn team ook eens makkelijker ging scoren, dan zouden we nog een keer winnen. De helft van de doelpunten van mijn team als ik speel, komen van mij. Dat is een ongezond hoog percentage. Ik hoop daarom dat de rest van mijn team volgend jaar ook wat meer gaat scoren. Dan kunnen we misschien ook een keer een wedstrijd winnend afsluiten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een wedstrijd gespeeld tegen een ploeg die 0 uit 3 had. Was ook wel te merken, want na een kwartier stonden we al 1-8 voor. Helaas namen we daarna m.i. veel te veel gas terug en werd het eigenlijk een hele saaie wedstrijd waarin ook veel mis ging. Denk een halfuur echt bijzonder matig gespeeld, waardoor ze zelfs nog tot op 2 of 3 goals verschil kwamen. Laatste 10 minuten toch weer even wat gas bijgegeven en 12-17 gewonnen. Zelf ook maar 1 goaltje (strafworp) gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 18 is hem vandaag niet gelukt, zoals wel verwacht. De teller bleef op 4 staan. Nou ja, ik vond eigenlijk 5, maar 1 werd onterecht afgekeurd door de scheidsrechter die volgens mij beter de F'jes kan gaan fluiten ofzo. Totaal incapabel...

Ik weet trouwens ook niet wat mijn tegenstander had. Die kon beter gaan worstelen ofzo. Binnen 5 minuten had ik al ruzie met hem, omdat hij me gewoon al een paar keer naar de grond had gewerkt. Wat natuurlijk acceptabel was volgens de incapabele scheids. Toen ben ik zo boos op mijn tegenstander geworden dat zelfs een paar teamgenoten schrokken... En dat vond de scheids weer niet leuk... Leuk hoor, zo'n tegenstander...

Dan verwachten jullie natuurlijk nu het bericht dat ik verloren heb en dat bovenstaande excuses zijn. Helaas voor jullie volgt dat bericht niet. We hebben de overwinning toch binnen weten te slepen. Gelukkig maar, want als je van deze tegenstanders zou verliezen, zou dat echt een vernedering zijn geweest... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk eigenlijk nu pas hoeveel last ik heb van mijn knie door dat geduwd en geworstel van mijn tegenstander. Vaak heb je dat tijdens de wedstrijd geen eens echt door, maar een dag later wel. Adrenaline weg, stijf na de nachtrust... Zeker bij dingen als traplopen ofzo voel ik echt mijn knie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites