Jump to content
Apprabab

Korfbal!

Recommended Posts

Vandaag ben ik weer voor het eerst naar de training geweest. Eerst training geven, al had de andere trainer alles voorbereid. Uiteindelijk was het handiger als ik mee deed, zodat we een even aantal hadden. Dus feitelijk heb ik maar meteen twee keer getraind. Volgens mij heb ik nu al spierpijn. 

Moet zeggen dat ik korfbal in alle eerlijkheid als een tamelijk tamme en softe sport beschouw, maar dat de helft van je team uit dames bestaat is toch best leuk. Of kom je bij de senioren ook bij minder schone types van boven de dertig? En kost het veel aan contributie vergeleken met voetbal bijvoorbeeld?

En ik ben lang en kreeg met hockey en basketball altijd last van mijn rug. Korfbal is minder in gebogen houding toch?

@007mark @MisterX 

10 minuten geleden zei Zeus:

Moet zeggen dat ik korfbal in alle eerlijkheid als een tamelijk tamme en softe sport beschouw, maar dat de helft van je team uit dames bestaat is toch best leuk. Of kom je bij de senioren ook bij minder schone types van boven de dertig? En kost het veel aan contributie vergeleken met voetbal bijvoorbeeld?

En ik ben lang en kreeg met hockey en basketball altijd last van mijn rug. Korfbal is minder in gebogen houding toch?

@007mark @MisterX 

Qua contributie is het volgens mij wel iets minder dan voetbal. Niet veel overigens, want de helft van het jaar speel je in de zaal en zaalhuur is duur. Wat betreft de dames is het heel verschillend, maar genoeg leuks om te zien ;)

Rugkwalen kun je last van krijgen, maar in mindere maten dan hockey en basketbal denk ik. TENZIJ JE IN DE DOUCHE VOOROVERGEBOGEN STAAT NATUURLIJK HAHAHAHAHA

Korfbal of voetbal maakt niet echt veel uit in de kosten. Ik denk dat ik er financieel niet echt op vooruit of achteruit ga als ik over zou stappen naar voetballen. Kosten zijn wel redelijk vergelijkbaar. Misschien is korfbal wel iets duurder, omdat je zowel voor de zaal als het veld aparte schoenen nodig heb, terwijl je met voetbal alleen maar een paar voor het veld nodig hebt.

Qua schone types: Dat ligt een beetje aan het niveau. Op laag niveau kunnen er gerust oude taarten van 50+ tussen zitten. Afgelopen seizoen moest het team dat ik coach zelfs tegen een heer dat in dat weekend jarig was en zelfs 70 (!) was geworden. Op wat hoger niveau kunnen dat soort spelers niet meer mee komen, en komt je dat soort gespuis niet tegen.

Het contact tussen spelers is een stuk minder dan bij basketbal, waardoor het voor je rug denk ik minder zwaar is. Echt in gebogen houden sta ik eigenlijk nooit. Het is niet dat de hele tijd dicht bij de grond moet zijn, zoals bij de bal bij hockey of om te dribbelen bij basketbal.