Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik weer voor het eerst naar de training geweest. Eerst training geven, al had de andere trainer alles voorbereid. Uiteindelijk was het handiger als ik mee deed, zodat we een even aantal hadden. Dus feitelijk heb ik maar meteen twee keer getraind. Volgens mij heb ik nu al spierpijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat ik korfbal in alle eerlijkheid als een tamelijk tamme en softe sport beschouw, maar dat de helft van je team uit dames bestaat is toch best leuk. Of kom je bij de senioren ook bij minder schone types van boven de dertig? En kost het veel aan contributie vergeleken met voetbal bijvoorbeeld?

En ik ben lang en kreeg met hockey en basketball altijd last van mijn rug. Korfbal is minder in gebogen houding toch?

@007mark @MisterX 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Zeus:

Moet zeggen dat ik korfbal in alle eerlijkheid als een tamelijk tamme en softe sport beschouw, maar dat de helft van je team uit dames bestaat is toch best leuk. Of kom je bij de senioren ook bij minder schone types van boven de dertig? En kost het veel aan contributie vergeleken met voetbal bijvoorbeeld?

En ik ben lang en kreeg met hockey en basketball altijd last van mijn rug. Korfbal is minder in gebogen houding toch?

@007mark @MisterX 

Qua contributie is het volgens mij wel iets minder dan voetbal. Niet veel overigens, want de helft van het jaar speel je in de zaal en zaalhuur is duur. Wat betreft de dames is het heel verschillend, maar genoeg leuks om te zien ;)

Rugkwalen kun je last van krijgen, maar in mindere maten dan hockey en basketbal denk ik. TENZIJ JE IN DE DOUCHE VOOROVERGEBOGEN STAAT NATUURLIJK HAHAHAHAHA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Korfbal of voetbal maakt niet echt veel uit in de kosten. Ik denk dat ik er financieel niet echt op vooruit of achteruit ga als ik over zou stappen naar voetballen. Kosten zijn wel redelijk vergelijkbaar. Misschien is korfbal wel iets duurder, omdat je zowel voor de zaal als het veld aparte schoenen nodig heb, terwijl je met voetbal alleen maar een paar voor het veld nodig hebt.

Qua schone types: Dat ligt een beetje aan het niveau. Op laag niveau kunnen er gerust oude taarten van 50+ tussen zitten. Afgelopen seizoen moest het team dat ik coach zelfs tegen een heer dat in dat weekend jarig was en zelfs 70 (!) was geworden. Op wat hoger niveau kunnen dat soort spelers niet meer mee komen, en komt je dat soort gespuis niet tegen.

Het contact tussen spelers is een stuk minder dan bij basketbal, waardoor het voor je rug denk ik minder zwaar is. Echt in gebogen houden sta ik eigenlijk nooit. Het is niet dat de hele tijd dicht bij de grond moet zijn, zoals bij de bal bij hockey of om te dribbelen bij basketbal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt het aan mij of zijn de aangepaste regels soms vaag?

Voetbal is geen overtreding meer als het geen bewuste actie was. Wat doe je dan als scheids als de partij waarbij de bal op de voet komt (niet bewust) daar wel enorm voordeel uit haalt? Vandaag floot de scheids daarom toch alsnog af, maar een volgende wedstrijd kan de scheids de actie wel gewoon door laten gaan. Zo ontstaat er volgens mij alleen maar onduidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de rest heb ik eigenlijk niet echt problemen, jij wel?

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen strafworpen wil nemen. De grap is alleen: 9 van de 10 strafworpen krijg ik mee en moet ik nu dus ook gaan nemen. Ik mis alleen ook 9 van de 10 strafworpen :D

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier helaas toch afgevallen naar het 3e team. Hield er al een beetje rekening mee, want de oefenwedstrijden gingen bij mij niet super. Voordeel is wel dat trainer voldoende aanknopingspunten heeft gezien om mij wel zo veel mogelijk bij de selectie te blijven betrekken. Mag dus gewoon mee blijven trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag enorm slecht en met 6-12 verloren van DSO 2. 

Vanavond stond een wedstrijd tegen Swift 3 op het programma (in plaats van a.s. zaterdag). Verloren wel met 19-14, maar toch een goed gevoel aan overgehouden. Scoorde er zelf namelijk 5, en dat is nog geen keer gebeurd sinds dat ik vorige zomer weer ben begonnen met korfballen. Hopelijk heb ik dus een stijgende lijn te pakke nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de eerste wedstrijd gemist en dat was wel te zien aan de uitslag. Te grote schande om de uitslag hier te noemen. Achteraf hoorde ik dat team dus compleet verkeerd is ingedeeld en dat ze dus een team hoger binnen mijn vereniging met gemak op zouden kunnen rollen. Nu hoop ik vooral dat hun te laag zijn ingedeeld en niet dat wij te hoog zijn ingedeeld. Want in dat geval gaat het een zwaar veldseizoen worden. 

Ik ben ook weer een team lager gaan spelen, waardoor ik speler en coach ben van hetzelfde team. Ook een leuke combinatie. Ik moet wel zeggen dat een team hoger mij toch niet helemaal kan missen. Nu alweer gevraagd als vaste reserve voor dat team. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer verloren, maar deze keer wel een leuke pot. Tegenstanders waren aardig en wedstrijd was eerlijk. Beide teams waren redelijk aan elkaar gewaagd, maar als je team niet scoort, dan houdt het op een gegevens moment op. Ik heb zelf alleen de laatste 10 minuten gespeeld, in de hoop iets te forceren. Helaas mocht ook dat niet baten.

Volgende week mis ik sowieso de wedstrijd, maar met of zonder mij, de uitslag staat toch vast. Dat wordt een dikke nederlaag. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de wedstrijd vorige week donderdag flink last gehouden van mijn ribben. Dus met flinke pijnstilling gespeeld vandaag. Deze keer met 14-12 gewonnen. Hadden een ruime voorsprong van 6 punten, maar werd richting het einde nog onnodig spannend. Zelf weer goed voor 4 doelpunten, dus heb wel echt het idee dat ik beter in vorm kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei 007mark:

Na de wedstrijd vorige week donderdag flink last gehouden van mijn ribben. Dus met flinke pijnstilling gespeeld vandaag. Deze keer met 14-12 gewonnen. Hadden een ruime voorsprong van 6 punten, maar werd richting het einde nog onnodig spannend. Zelf weer goed voor 4 doelpunten, dus heb wel echt het idee dat ik beter in vorm kom.

Lekker bezig toch. Bij mij willen de doelpunten niet echt vallen. Ik had gehoopt op minstens 10 doelpunten in het veldseizoen, maar dat lijkt onrealistisch geworden. Ik moet ook zeggen dat 10 misschien wel erg hoog was ingeschat. Daar verschillende redenen (zelf afwezig, wedstrijd moeten coach ivm mijn dubbelrol als speler/coach, aan de beurt zijn om een halve wedstrijd te spelen, ...) speel ik in totaal maar zo'n 150 minuten op het veld. 10 doelpunten in 150 minuten is misschien ook iets te hoog gegrepen... Misschien moet ik het doel bijstellen naar 5 doelpunten. Ik sta momenteel op 1 doelpunt en heb nog 90 minuten te gaan... 

Ik hoop vooral te kunnen knallen in de afsluiten de wedstrijd, in de strijd om niet laatste te worden... Zou mooi zijn als ik daar enorm op schot zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice, 2 wedstrijden op rij gewonnen. Deze keer met 12-15. Zelf 1 goal gemaakt, een strafworp. Desondanks moesten de kansen voornamelijk gemaakt worden door onze dames. Die bij hun waren namelijk allemaal 'heel fors', als ik het netjes uitdruk. Dames van ons konden er dus zo langslopen en maakte 12 van onze 15 goals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er zaterdag zelf niet bij, maar het was weer een forse nederlaag. Volgens mij is de gemiddelde uitslag van de tegenstander ook iets van 25-2 ofzo. Die zijn maar een heel klein beetje misplaatst. Ik vond het dus totaal niet erg om die wedstrijd te missen.

Komende twee weken nog eventjes knallen en ik ben bang dat er daarna geen zaalseizoen achter komt. Of in ieder geval in een aangepast formaat. Het zou mij niets verbazen als we terug gaan naar de situatie in maart, waarin heel het sporten is verboden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer verloren, al was dat eigenlijk wel te verwachten. Wedstrijd was eigenlijk tot het einde toe spannend (eigenlijk stonden we de gehele wedstrijd 1-2 punten achter). Pas op het einde hebben ze de voorsprong naar 4 uit weten te breiden. De vraag is zelfs of dat wel helemaal terecht was. Ik denk dat we het vooral hebben laten liggen op onze eigen afronding. Als onze afronding gelijkwaardig was aan de afronding van de tegenstanders, dan zouden we zelfs gewonnen hebben denk ik.

Hopelijk kunnen we dit veldseizoen volgende week alsnog afsluiten met een overwinning... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2020 om 19:35 zei 007mark:

Deze 14-12 overwinning is eruit gehaald, aangezien die ploeg zich heeft teruggetrokken :(

Gister een klotewedstrijd gespeeld. 3-0 voor en met rust 5-5. Tweede helft werden we er helaas afgeschoten door de enorm ervaren ploeg. 8-20 uiteindelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onverwachts een wedstrijd. Invallen in een ander team. Volgens mij heb ik serieus een uur lang voor paal gestaan. Aanvallend was dat de meest logische optie. Verdedigend heb ik geen flauw idee waarom mijn heer maar steeds voor de vang ging. Hij had hem zelden. Uiteindelijk ook gewonnen.

Ben wel benieuwd naar het weekend. Laatste veldwedstrijd en die wil ik eigenlijk wel winnen en dat moet ook goed mogelijk zijn.

Kans bestaat echter dat ik voor mijn eigen wedstrijd nog een keer in moet vallen in dit team (als hun wedstrijd doorgaat). Blessures en corona/quarantaine gevallen in zowel de selectie (die wedstrijd mag er niet uit gehaald worden) als dat team zelf maken het bijna onmogelijk om hun wedstrijd door te laten gaan. Als die wedstrijd doorgaat, dan is het eigenlijk wel zeker dat ik een hele moet spelen in dat team. En daarna moet ik eigenlijk een hele in mijn eigen team. Lang geleden dat ik twee wedstrijden op 1 dat heb gespeeld. Geen idee of mijn lichaam dat nog steeds trekt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites