Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei 007mark:

Je zou bijna denken dat je dan speelde/coachte bij mijn tegenstander

Dat is natuurlijk bewust zo geformuleerd :mrgy:

En alles wat ik schreef, klopte gewoon: Door een tactische aanpassing hebben we weten te winnen, terwijl we in de zaal 2x dik op onze kloten hebben gehad van deze tegenstander. Door de aanpassing kwam de meest bepalende speler van de tegenstander totaal niet uit de verf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Screenshot_20240612_230952_KNKV.thumb.jpg.9b035dedb36115f3e6112cfd484cd987.jpg

KVZ - BEP 21-21

Sporting West - KVZ 13-7

Swift - KVZ 24-15

KVZ - Swift 17-19

BEP - KVZ 24-18

KVZ - Sporting West 13-13

Helaas, mocht niet zo zijn. Hadden in de herfst een zwakke poule waarin we eigenlijk kampioen hadden moeten worden. Nu zwaardere tegenstanders die meer druk geven en veel beter schotpercentage halen. 

Eerste pot een knap puntje, kwamen ook meedere keren 3 voor. Laatste fase konden we alleen niet meer bijbenen en hadden we hem eigenlijk nog moeten verliezen. Vervolgens een erbarmelijk slechte pot tegen Sporting West, waar niemand goed speelde. En lot was daar al een beetje bezegeld, omdat we nog 2x tegen de in mijn ogen sterkste ploeg moesten.

Heb zelf paar keer meegetraind met Swift en maak deze zomer ook de overstap. Hun 2e team (waar we tegen speelden) ken ik dus heel goed en wist dat ze goed voor de dag zouden komen. Wedstrijd bij hun was zelfs best pijnlijk te noemen, want na 20 minuten stond al 14-4. Daarna beetje gelijke tred gehouden gelukkig. Thuis ging het veel beter en maakten hun wissels die erin kwamen denk ik het verschil. Overigens onbegrijpelijk dat ik eruit werd gehaald die pot.

Met 2 uit 4 onze laatste kans bij BEP. Ook daar kwamen we driekwart wedstrijd goed mee. Tactisch gingen ze met 2 heren strak achterverdedigen op onze rebounder. Die mistte vervolgens zijn kansjes en de punten waren gevlogen. Weer zonde, want anders dan de uitslag deed vermoeden, zag hier meer in. Laatste pot ook weer pech. 10-5 voor gestaan met rust zelfs. Uiteindelijk op 12-12 in de laatste minuut (en mijn lastste pot daar dus) nog een strafworp versierd. Die maak ik, maar met nog 10 seconden viel hij aan de andere kant. Had wel mooi einde bij de club geweest, maar helaas.

Kregen bericht dat Swift vervolgens faalde in hun kampioenswedstrijd, en BEP dus met de titel er vandoor ging. Promoveer dus niet mee, en speel volgend seizoen met grote zekerheid dus weer reserve 2e klasse. Zo, even een recap haha. Had nog niets gepost hele veldseizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten inmiddels dus bij Swift en de selectieperiode doorgekomen. Zit in het 2e, wat ook mijn doel was.

Eerste pot vandaag uit, tegen Nova 2. Begonnen eigenlijk uitstekend met een 3-8 voorsprong, maar hielpen ze d.m.v. persoonlijke fouten en slecht verdedigen terug in de wedstrijd. Vervolgens gingen ze ook echt goed schieten en kwamen we zelfs 2 punten achter in de 2e helft. Wissels van ons brachten wel een goeie impuls en wisten hem met 19-20 over de streep te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we het maar niet over mijn wedstrijd hebben? Bedankt...

De bond heeft ons veel te hoog ingedeeld door omstandigheden:

• Op papier waren we al het team met de laagste rating van de poule en dus het zwakste team. Kan gebeuren en is pech hebben. 
  • Vervolgens is er een team teruggetrokken van onze vereniging door best wat spelers veel te laat besloten om te stoppen en is er dus van alles verschoven. Onze beste spelers zijn doorgeschoven naar een team hoger. En alles van het laagste team zit nu bij ons. Dat laatste team had iets van 20 punten minder. De bond heeft onze rating daarvoor alleen niet meer gecorrigeerd. Onze rating is dus ook nog eens zwaar overschat...

Ik kijk nu al uit naar het zaalseizoen waarbij we hopelijk wel op een goed niveau worden ingedeeld door de bond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke pot vandaag gespeeld tegen Tiel 4. Zij wilden eigenlijk verzetten vanwege Appelpop, maar die mogelijkheid was er voor ons niet. Toch speelden ze alsnog met een groot deel van hun eigen team.

Eigenlijk geen moment een wedstrijd geweest. Kwamen al snel 7-0 voor, waarna het bij ons even stokte. Ruststand van 13-7, waarbij ik er ook 3 had gemaakt. Tweede helft begonnen we ook weer voortvarend. Ook hier zakten we weer even in, omdat erg makkelijk ging, maar wel een lekkere 28-14 eindstand. Zelf in de 1e helft er 3 gemaakt, daarna meer de rol van rebounder gepakt. Had over op mijn heer, waar anderen het moeilijker hadden of achter werden verdedigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste wedstrijden gaat het beter dan in de eerste wedstrijd, maar nog steeds wachten op de eerste punten... 

Ik heb al wel een eerste conceptindeling van de zaal gezien. Dat is een veel betere poule indeling kan ik je al wel alvast vertellen. Dus hopen dat dat hem wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook de 3e wedstrijd gewonnen, tegen medekoploper Fiducia 2. Stroef qua scores aan beide kanten, met name door veel druk verdedigend. Ook heren die veel gingen zakken, wat het lastig maakte om veel te herhalen op het schot. Uiteindelijk wel de betere ploeg en 12-7 overwinning binnen gesleept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-9-2024 om 14:13 zei 007mark:

Hier ook de 3e wedstrijd gewonnen, tegen medekoploper Fiducia 2. Stroef qua scores aan beide kanten, met name door veel druk verdedigend. Ook heren die veel gingen zakken, wat het lastig maakte om veel te herhalen op het schot. Uiteindelijk wel de betere ploeg en 12-7 overwinning binnen gesleept.

Nog van harte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Bolderbast:

Nog van harte.

Nog bedankt?

Gister een goede stap gezet richting het kampioenschap door Nova 2 wederom te verslaan. Waar we ze vorige keer helemaal lieten terugkomen, was van spanning deze keer geen sprake. Bij rust was het 7-1, eindstand 15-6. Klasseverschil was wel duidelijk. Helaas won concurrent Fiducia met slechts 1 verschil van het puntloze Tiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 007mark:

Nog bedankt?

Gister een goede stap gezet richting het kampioenschap door Nova 2 wederom te verslaan. Waar we ze vorige keer helemaal lieten terugkomen, was van spanning deze keer geen sprake. Bij rust was het 7-1, eindstand 15-6. Klasseverschil was wel duidelijk. Helaas won concurrent Fiducia met slechts 1 verschil van het puntloze Tiel.

Hoeveel wedstrijden nog en hoeveel puntjes verschil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bolderbast:

Hoeveel wedstrijden nog en hoeveel puntjes verschil?

image.thumb.png.27a62d1804ebfddc538fd4285619e236.png

Korte competitie van slechts 6 wedstrijden, met P/D. In de lente dan weer nieuwe competitie met 4 ploegen.

Eigenlijk wint tot nu toe iedereen van wie die 'moet' winnen. Ook al zijn er al 4 wedstrijden met slechts 1 verschil geëindigd. Volgende week moeten wij zelf naar Tiel. Pakken wij een punt meer dan Fiducia, die tegen Nova moeten (vorige keer 1 verschil ook), dan is het al beslist. Anders gaat het naar de laatste speelronde. Dan moeten wij nog tegen Fiducia. Mochten we dan nog steeds 2 punten voor staan, mogen we daar met maximaal 4 verschil verliezen. Onderling resultaat gaat namelijk voor doelsaldo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lenstra:

@007mark spelen jullie rondom Olympiaplein of zitten jullie ergens anders?

Dat is de voetbalclub Swift die daar het complex heeft. Geheel toevallig dezelfde naam, maar hebben wij dus niets mee te maken.

Wij zitten vlak naast Artis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beroofd van de punten door de scheids. Ik denk dat ie 4x een doelpunt van ons heeft afgekeurd, alle keren enorm twijfelachtige beslissingen. Uiteindelijk met 1 punt verschil verloren doordat de scheids in de laatste minuut opeens ging strooien met strafworpen voor de tegenstander. Gedurende vergelijkbare momenten voor ons gedurende de wedstrijd was het steeds verdedigt, maar in de laatste minuut voor hun een strafworp.

Ik voel mezelf bestolen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 op 5 gewonnen hier! Speelden op bezoek bij het nog puntloze Tiel 4. Ging stroeven dan thuis, want toen misten zij 3 spelers en gaven wij flink gas. Verschil was toen erg groot met 28-14. Nu hadden we het moeilijk om weg te lopen, en ze kwamen zelfs nog bijna gelijk. Toch in de 2e helft weer een goede fase, waardoor we na een 5-7 ruststand uiteindelijk toch ook makkelijk wisten te winnen met 12-19. 

Concurrent Fiducia wist ook te winnen, waardoor we volgende week op bezoek bij hun het moeten beslissen. Vorige pot met 12-7 gewonnen en hebben veel beter doelsaldo. 2 punten voor, dus zouden eventueel met maximaal 5 verschil mogen verliezen. Al gaan we gewoon alles op alles zetten om ook deze 2 punten te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jahoor, kampioen geworden! Niet echt spannend geweest en hebben hem ook gewoon met 12-13 gewonnen. Terwijl we dus met 5 verschil mochten verliezen. Laatste fase kwamen ze terug, nadat we marge van 4 hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites