Jump to content

Snooker

Tom
 Share

Recommended Posts

Hoezo, goeie commentators toch? :S

Rudy Bauwens kan er soms nog mee door, maar zeker Jan Ebbinge is echt dramatisch bij momenten hoor. Ook het gebrek aan heldere analyses en vooral het te laat terug inschakelen na reclames storen me. Onwaarschijnlijk hoe vaa Eurosport de tip-off en soms zelfs enkele punten mist.

• Replies 737
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Woesj, O'Sullivan had er zin in in de laatste sessie tegen Williams :D Neigde naar het briljante. Zei ook van zichzelf na de wedstrijd dat hij 'goed had gespeeld', wat ook zelden gebeurt. Om John Parrott te quoten: "The guy has a fantastic snookerbrain'"

Dott-Robertson in de finale. Robertson haalde het al bij al vrij makkelijk van Carter, Selby speelde op het eind nog wel zeer sterk tegen Dott, maar die staat ook z'n beste snooker ooit te spelen. Ik heb wel het gevoel dat we een mooie finale krijgen.

• 4 weeks later...
Guest Vdb.

Brecel in de finale van het EK :clap: Die gast gaat echt razendsnel vooruit. (Zowel in zijn prestaties als in zijn spel. Die gast heeft naar het schijnt zelfs minder tijd nodig dan Ronnie tussen twee ballen :naughty:)

• 1 month later...
  • 1 month later...

Ronnie O'Sullivan heeft weer een record gebroken. Op de World Open maakte hij voor de tiende keer een 147-maximumbreak. Tot nu toe moest de 34-jarige Engelsman het record delen met Stephen Hendry. O'Sullivan maakte er een break van waar in snookerclubs nog lang zal over nagekaart worden.

Ronnie O'Sullivan begon aan zijn break in zijn beslissende frame tegen Mark King met een rode en zwarte bal. Daarna stopte hij om aan de ref te vragen of er een extra prijs is voor een maximumbreak. Nee, zo bleek, enkel 4.000 pond voor de hoogste break. Dat zinde de Engelsman niet, maar hij ging toch aan de bak.

Belga

Nadat hij de voorlaatste (roze) bal had gepot, schudde hij King al de hand. O'Sullivan wilde stoppen bij 140, maar ref Jan Verhaas overtuigde hem om voort te spelen, waarna hij nonchalant de zwarte potte.

"Ik was helemaal niet van plan om die laatste zwarte bal erin te spelen", verklaarde O'Sullivan achteraf. "Ik had immers vernomen dat er geen bonus is weggelegd voor een maximumbreak."

"Als er een leuk bedragje tegenover had gestaan, was ik er zeker voor gegaan. Jan Verhaas heeft me dan overtuigd ("Can you pot this one for the fans", zei de ref) om de zwarte toch te potten. Maar wat voor zin heeft het als je er slechts 4.000 pond voor krijgt?"

"Ik maakte al gigantisch veel 147's, ik raak hier niet door opgewonden. Ik zag het gewoon als een leuke uitdaging", blijft de Engelsman zoals steeds zichzelf.

[YOUTUBE]In11qtMRy6k[/YOUTUBE]

Daarom is en blijft hij de beste _O_

• 2 months later...

Hmm, neem aan dat er in dit topic ook over Poolen mag worden gesproken?

Vanmiddag voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens gaan poolen. Moet zeggen dat ik het nog niet ben verleerd:) Na een half uurtje een foutloos potje Nine-Ball :) Ook een keer de Nine-ball direct in pocket na de break :mrgy:

Al met al zeer tevreden :)

Daarna ook nog eventjes gesnookerd, kansloos :oops: Hoogste break was 24 :oops: