Technisch Geplaatst 8 januari 2013 Share Geplaatst 8 januari 2013 Ik vind het zelf altijd wel lekker om een goede conditie te hebben, maar dat heeft vooral met voetbal te maken. Wat bedoel je btw met teveel cardio? Dat je langdurig constant op 90/100% van je maximale hartslag zit of gewoon dat je 5x per week aan cardio doet? Want dat eerste kan elke leek zich wel bedenken dus ik denk niet dat dat heel snel zal gebeuren. ;c Verder is het ook gewoon goed voor je doorbloeding. Als je later een kantoorbaan hebt kan het geen kwaad om elke dag een hard uur hard te lopen bijv. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 8 januari 2013 Share Geplaatst 8 januari 2013 (bewerkt) Als je in extremen zit ja. Een gezond hart behoud je door: - genoeg visolie, omega 3, binnen te krijgen (6-10g per dag), - genoeg omega 6 (10-20g per dag), - verder geen plantaardige vetten (meervoudig onverzadigde vetten) (krijgen de meesten te veel van binnen) (bakken in olijfolie, kokosnootolie of echte boter is veel gezonder dan bakboter van becel), - niet te veel suikers/koolhydraten te eten, - sporten - natuurlijke/onbewerkte voeding te eten, dus geen fabrikanten spul waar van alles aan is toegevoegd. Ik zie het zo; als een holbewoner ofzo het had kunnen eten, dan is het goed voor je. Onbewerkt vlees, groenten, fruit, melk, eieren, noten, rijst, etc Eieren, verzadigde vetten, uberhaupt ''te veel'' vetten (wat dat ook mag betekenen), cholesterol uit voeding; allemaal prima, zelfs goed voor je eigenlijk 8 januari 2013 bewerkt door Kweekie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 8 januari 2013 Share Geplaatst 8 januari 2013 Hmmm sounds reasonable. Kwam daar laatst nog een leuk plaatje over tegen: [spoiler=4chan] ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel RAFC Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 3x per week, met steeds een dag rust er tussen. Benen 3x8 - http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSquat.html 3x10 - http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBLunge.html Rug 3-4x10 - http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html 3x15 - http://exrx.net/WeightExercises/TrapeziusUpper/DBShrug.html Borst 3-4x10 - http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html Schouders 2x10 - http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html 2x10 - http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html Armen 1-2x12 - http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html 1-2x12 - http://exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html evt. buik 2-3x12 - http://exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtLegHipRaise.html Zoiets 1e sessie zit erop. Sommige oefeningen heb ik nog niet al te goed onder de knie, maar komt wel goed denk ik. Heb ook maar 1 gewicht, dus voor sommige oefeningen is dit wel lastig mja lukt zo ook wel denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 Wat is een goed gewicht om met die oefeningen te beginnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 Wat is een goed gewicht om met die oefeningen te beginnen? Dat ligt volledig aan jezelf, ik zou eerst goed laag beginnen zodat je eerst aan de form kan wennen. Maar de ene bencht meteen al 50 terwijl de ander op 20 moet beginnen bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 Dat ligt volledig aan jezelf, ik zou eerst goed laag beginnen zodat je eerst aan de form kan wennen. Maar de ene bencht meteen al 50 terwijl de ander op 20 moet beginnen bijvoorbeeld. 20 als in 2x10 kg? Of 20 kg per dumbbel? En is het een beetje te doen thuis? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 januari 2013 Share Geplaatst 9 januari 2013 20 als in 2x10 kg? Of 20 kg per dumbbel? En is het een beetje te doen thuis? Ja ik heb het dan over een barbell, verder is in een gym altijd beter natuurlijk omdat je daar geenszins gelimiteerd wordt door het aanwezige materiaal. Thuis trainen doe ik zelf niet, [MENTION=7019]Barteh[/MENTION] wel, misschien kan die je verder helpen daarmee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 21 januari 2013 Share Geplaatst 21 januari 2013 Ik wil bloedserieus gaan beginnen met fitnessen om mijn conditie én lichaam te verbeteren. Wil hier bij een plaatselijke sportschool een abbonoment afsluiten dat ik onbeperkt binnen kan lopen. Alleen heb ik dus geen idee en ben een noob op dit gebied. Ik wil graag 4x per week gaan trainen (Maandag, Dinsdag, Donderdag, Zaterdag). Overbelast ik mijzelf hiermee? Zijn er bepaalde aspecten waar ik moet letten met het kiezen van een school, dus apparatuur, instructeurs etc. En hierbij wil ik ook een voedingschema hanteren, maar wordt dit geregeld door hun als ik het vraag of moet ik zelf wat in elkaar vogelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 21 januari 2013 Share Geplaatst 21 januari 2013 Probeer een sportschool te vinden waar je de volgende oefeningen kan doen: - squatten (heb je een squatrack voor nodig - iig een of ander ding waarmee je de stang in je nek kan leggen en waarbij je dit niet vanaf de grond hoeft te doen) - bankdrukken (hebben ze overal wss wel) - pull-ups (optrekken, moet je misschien even navragen) Als ze een squatrack hebben en een bankdruk ding en dumbbells, kun je eigenlijk alles doen. Inspecteurs zijn niet noodzakelijk imo. Voedingsschema zul je zelf moeten maken waarschijnlijk, tenzij het een dikke all inclusive bodybuilder sportschool is maar dat zal wel niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 21 januari 2013 Share Geplaatst 21 januari 2013 Oke, staat genoteerd. Bedankt voor je tips! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 21 januari 2013 Share Geplaatst 21 januari 2013 In Almere zit geloof ik wel een goede sportschool, maar durf alleen niet te zeggen hoe die heet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 22 januari 2013 Share Geplaatst 22 januari 2013 Ik sinds gisteren weer bezig in de sportschool van de Uni. Wel hard wennen aan de beschikbare apparaten maar dat moet goedkomen. Ben ook aan het lobbyen voor een vaste spotter, met een beetje geluk heb ik er 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 22 januari 2013 Share Geplaatst 22 januari 2013 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Kerel vraagje, ik train dus voortaan naast de Uni in Tilburg en dat doe ik na college, maar vraag me dus af wat ik het beste kan eten voordat ik ga trainen en hoe lang van te voren ik dat moet doen. Het liefst werk ik een pastatje naar binnen maar die zijn niet altijd verkrijgbaar. De vorige keer had ik brood op een kwartier voordat ik begon en dat had niet echt het gewenste effect. Dus weet je goede koolhydraatbronnen die ik mee kan dragen en in college kan eten, of iets wat gewoon in de supermarkt verkrijgbaar is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 22 januari 2013 Share Geplaatst 22 januari 2013 Indien mogelijk altijd voor complexe koolhydraten gaan, met een lagere Glycemische Index, dus brood/rijst/pasta/brinta/havermout enzo. Zetmeel/graan producten. Wanneer je die eet is puur eigen voorkeur; waar jij je goed bij voelt. Voor resultaat is timing van nihil belang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 24 januari 2013 Share Geplaatst 24 januari 2013 Ik vind 't zelf altijd wel chill als ik een half uur voor de training nog flink gegeten heb, voor m'n gevoel meer kracht dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 25 januari 2013 Share Geplaatst 25 januari 2013 Ik ga rond 21.30 uur fitnessen, dan moet ik toch echt om 19.00 uur klaar zijn met eten wil het een beetje gezakt zijn (en eet zeker geen extreem grote portie's). Maar oké dat verschilt per persoon denk ik. Ohjah sinds november ook aan het fitnessen, alleen een stuk minder serieus dan jullie hier heb ik het idee. Max twee keer per week een beetje met gewichten spelen. Misschien binnenkort toch wat structuur in aanbrengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart91 Geplaatst 25 januari 2013 Share Geplaatst 25 januari 2013 Kerels, ben vorig jaar via krachttraining van 110kg naar 80kg gegaan. Daarna een half jaar wat minder mee bezig geweest, en nu wil ik terug serieus beginnen. 2 vragen: kan het starting strength schema een 2de keer werken, of moet/kan er op wat anders worden overgeschakeld? En kan je best eerst bulken en erna gaan cutten, of eerst cutten en erna gaan bulken? (even erbij vermelden dat ik de laatste 5 weken, met een voedingsschema op 2400 kcal en redelijk wat beweging nog geen 2 kilo ben verloren, lijkt me niet geweldig) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Starting Strength is gewoon een fullbody kracht schema. Als je wat meer massa wilt bouwen kun je beter iets anders kiezen, tenzij je alle grote oefeningen van SS nog moet leren en/of verbeteren. Of je gaat bulken of cutten is je eigen keuze. Als je jezelf te vettig vindt, ga dan eerst cutten. Weet niet wat je vp% is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart91 Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Starting Strength is gewoon een fullbody kracht schema. Als je wat meer massa wilt bouwen kun je beter iets anders kiezen, tenzij je alle grote oefeningen van SS nog moet leren en/of verbeteren. Of je gaat bulken of cutten is je eigen keuze. Als je jezelf te vettig vindt, ga dan eerst cutten. Weet niet wat je vp% is? Naargelang de site waarop ik het bereken zou het tussen de 16 en 18% liggen. Voel me niet echt te vettig, maar ik heb nog een buikje, vandaar dat ik opnieuw wil beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Zoiets is niet via een site te berekenen hoor :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart91 Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Zoiets is niet via een site te berekenen hoor :cab: Dat het niet nauwkeurig is begrijp ik ook wel, maar je kan het toch als indicatie gebruiken neem ik aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Mwah zit er meestal flink naast, in de zin dat ie je vp% te laag inschat Overigens val je niet af met trainen maar met voeding. Voeding is 100% verantwoordelijk voor aankomen en afvallen. Dus dan maakt het trainingsschema weinig uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart91 Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Nja dan weet ik mijn vetpercentage dus niet. En kan het dat het op een bepaald moment stopt? Vorig jaar dus met een strikt voedingsschema 30kg verloren in 6-7maanden, en plots een maand of 2 ging er niks meer af. Ben toen gestopt met trainen, en heb me toen ook niet meer echt aan dat voedingsschema gehouden (wel nog wat op mijn voeding gelet), en mijn gewicht en lichaam bleven praktisch hetzelfde. Vandaar dat ik dus niet echt weet welke richting ik nu best uitga, cutten,bulken of op onderhoud eten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 26 januari 2013 Share Geplaatst 26 januari 2013 Uh het gaan om kcal in EN uit. Als je dus traint (of cardio doet) dan verbrand je calorieën en verlies je met dezelfde voeding waarmee je normaal op gewicht blijft dus gewicht. Je doet nu net of het alleen om de kcal gaat die je binnen krijgt omdat je het alleen daarmee -zou- kunnen manipuleren. Kcal in en kcal uit ja. Kcal in bepaalt of je aankomt of afvalt. Voeding dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten